Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2007, 17:10   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
opnieuw de terreur van extreemrechts dus... je zou je bijna in de jaren '20-'30 wanen

Daarmee weten we direct dat "baarle" niet vies is van geweld...
Ik heb die rooi al bezig gezien, bij andere betogingskes, ook en ze zijn zeker niet vies van geweld...

en Filosoof moest ge echt de geschiedenis van de jaren 20 en 30 kennen dan zoude moeten wete dat de rooi er toen ook serieus op durfden kloppen, ... ge zijt dus mekaar echt wel waard...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:10   #62
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Er zijn er blijkbaar anderen die wel een studie bijhouden van het linkse geweld. Soit, het zijn hier maar twee of drie feiten die steeds herhaald worden hoor ik Gay-Kell al zeggen maar toch. Deze lijst kan nog even doorgaan. En neen ik heb geen problemen met links geweld, zolang men (zoals in Denemarken nu) daar de maatschappij maar niet mee lastigvalt.
Uw niveau stijgt wel mateloos.

Soit,dadelijk kan iemand hier ook een lijstje met rechts geweld posten enzo kunnen we natuurlijk doorblijven gaan.
U vertelde dat 98% van de gewelddaden uitgaan van links. Toen ik daar cijfers over vroeg stond u daar maar een beetje.
Oud 2 maart 2007, 17:10   #63
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An VdS Bekijk bericht
"Enkele uren voor de aanvang van de NSV-betoging in december 2005 vond de Leuvense politie een arsenaal gelijkaardige verfbommen die extreem-linkse tegenbetogers wilden gebruiken om NSV-aanhangers aan te vallen." Het Nieuwsblad, 2 juni 2006

"Mogelijk is er ook een link met extreem-links, want net voor de NSV- betoging in december 2005 ontdekte de Leuvense politie een heel arsenaal gloeilampen die gevuld waren met verf." Het Nieuwsblad, 26 mei 2006

"Op 1 december raakte de 30-jarige politieagent K.W. immers zwaargewond bij een hit and run-aanval van linkse tegenbetogers tijdens de NSV-betoging." Het Nieuwsblad,11 maart 2006

"Ook het aantal arbeidsongevallen blijft binnen de perken. Bij 31 interventies met geweld liepen agenten verwondingen op met als gevolg 495 dagen arbeidsongeschiktheid. Het zwaarste incident gebeurde op 1 december 2005 tijdens de NSV-betoging in het centrum van Leuven. Bij een hit-and-run-aanval van linkse tegenbetogers op het Fochplein kreeg een agent van de politiezone Leuven een steen tegen het hoofd." De Standaard, 2 maart 2006

"Het zwaarste incident gebeurde op 1 december 2005 tijdens de NSV-betoging in het centrum van Leuven. Bij een hit-and-run-aanval aan het Fochplein van linkse tegenbetogers kreeg een agent van de politiezone Leuven een steen tegen het hoofd." Het Nieuwsblad, 27 februari 2006

"Een van de krakers, een 21-jarige Leuvenaar, riskeert nog een bijkomende straf van één maand en 50 euro omdat hij weerspannig was en een agent met een houten balk op zijn helm en rug sloeg tijdens een betoging van het NSV en de linkse tegenbetoging. Hij had ook een mes op zak tijdens het kraken." Het Laatste Nieuws, 23 februari 2003
En hoeveel tijd heeft dat gekost om dat allemaal op te vissen? Twee minuten?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:11   #64
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Herr Flick;2483826]Ik heb die rooi al bezig gezien, bij andere betogingskes, ook en ze zijn zeker niet vies van geweld...

en Filosoof moest ge echt de geschiedenis van de jaren 20 en 30 kennen dan zoude moeten wete dat de rooi er toen ook serieus op durfden kloppen, ... ge zijt dus mekaar echt wel waard...[/quote]

Inderdaad.
Oud 2 maart 2007, 17:14   #65
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
U vertelde dat 98% van de gewelddaden uitgaan van links. Toen ik daar cijfers over vroeg stond u daar maar een beetje.
Maak eerst maar eens een lijstje met rechtse TEGENbetogingen. Wacht ik zal helpen: 0

Geweld is doorgaans een uitvloeisel van een tegenbetoging, zodoende.
Oud 2 maart 2007, 17:15   #66
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maak eerst maar eens een lijstje met rechtse TEGENbetogingen. Wacht ik zal helpen: 0

Geweld is doorgaans een uitvloeisel van een tegenbetoging, zodoende.

Dus een tegenbetoging is een rechtvaardiging van geweld.
En nog heb je mij altijd niet bewezen dat 98% van het geweld van links komt.
Oud 2 maart 2007, 17:17   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dit soort studentenacties bewijst slechts 1 ding: de geleerden van morgen zijn het krapuul van vandaag.

Geef toe dat studenten in vereniging met hun dopen en zuippartijen eigenlijk niets meer dan een bende schorremorrie bij elkaar zijn. Of ze nu links of rechts zijn doet er niets toe. Beide partijen zaten op café en studenten horen in mijn ogen op de eerste plaats te studeren en niet de beest uit de hangen.

Daarnaast stel ik me vragen bij de bron van het artikel, want die is eenduidig links. In ieder geval wordt er vermeld dat beide partijen geweld gebruikt hebben.

Stand 1 - 1 en daarmee zijn beide rivaliserende verenigingen in mijn ogen geprezen.
Dat heb ik inderdaad ook genoeg gezien, ik was geen lid van dat clubke marginalen, maar ik kende ze wel allemaal en zij mij ook, eigenlijk kwamen wij nog goe met mekaar overeen, ... en ik moest dubbel betalen voor hun fuifen, dus konden ze maar beter beleefd blijven hé, ik was eigenlijk een van hun sponsors, maar het idee om schijtezat in ne vooze labojas rond te lopen, en ondertussen vooze liekes te zingen leek mij nie echt plezant...

We hebben wel veel plezier gehad, met die mannen moet ik zeggen, vooral met de madammen overigens,
Oud 2 maart 2007, 17:18   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=kay-gell;2483841]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik heb die rooi al bezig gezien, bij andere betogingskes, ook en ze zijn zeker niet vies van geweld...

en Filosoof moest ge echt de geschiedenis van de jaren 20 en 30 kennen dan zoude moeten wete dat de rooi er toen ook serieus op durfden kloppen, ... ge zijt dus mekaar echt wel waard...[/quote]

Inderdaad.

Zo is, dat, trouwens ik heb een aangeboren bloedhekel aan studenten die schijtezat in groep 't krapuul uithangen, politieke kleur speelt dan voor mij gene rol nie meer.
Oud 2 maart 2007, 17:24   #69
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dus een tegenbetoging is een rechtvaardiging van geweld.
Waar leest u dit?

Citaat:
En nog heb je mij altijd niet bewezen dat 98% van het geweld van links komt.
Bij bijna elke vreedzame betoging, meeting, activiteit, congres, noem maar op van NSV!, Vlaams Belang en dergelijke worden er tegenacties georganiseerd. Tegenbetogingen alom.

De linkse medebroeders zien hierin een uitvlucht en vooral een reden om de politie te lijf te gaan en als ze kunnen de vreedzame manifestatie van de desbetreffende Vlaamsgezinde en rechtsgeorïenteerde vereniging.

Onder het mom van "de maatschappij is tegen ons" gaan zij alles te lijf wat op die moment losstaat of -hangt.

Hetzelfde verhaal voor de betoging van 8 maart aanstaande. Waarom is dat nu nodig om een tegenbetoging te organiseren tegen een officieel aangevraagde betoging van een studentenclub? Waarom is het nodig om de aanwezigen van de betoging van de NSV! af te schilderen en voor te stellen als een skinhead die de Romeinse groet brengt? (zie de affiche van LSP-ALS-Blokprutser)

Al deze provocaties zal je nooit zien vanuit rechtse hoek. Onze linkse broeders zijn anders wel de verdraagzamen zoals ze zichzelf graag noemen. ...totdat je een andere mening hebt!

Zoek het zelf maar uit!

Laatst gewijzigd door Lao Tzu : 2 maart 2007 om 17:27.
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:31   #70
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Herr Flick;2483875]
Citaat:

Zo is, dat, trouwens ik heb een aangeboren bloedhekel aan studenten die schijtezat in groep 't krapuul uithangen, politieke kleur speelt dan voor mij gene rol nie meer.
Inderdaad, een beetje in een labojaske rondlopen en met hun zatte botten wat mensen lastig vallen.
Oud 2 maart 2007, 17:33   #71
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=kay-gell;2483923]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Inderdaad, een beetje in een labojaske rondlopen en met hun zatte botten wat mensen lastig vallen.
Hier gaat het dan al niet meer over de NSV!. Bij de draad blijven hé!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NSV! Statuten
De Nationalistische Studentenvereniging (NSV) is de enige radicale Vlaams-nationalistische studentenvereniging met afdelingen in Antwerpen, Brussel, Gent, Leuven en Hasselt. Onze werking steunt op drie pijlers: actie, vorming en studentikoziteit.

Studentikoziteit: de NSV houdt zich aan de aloude studententradities zoals beschreven in de codex. De doop is ludiek en niet smerig. Regelmatig worden cantussen georganiseerd. Door het organiseren van vormingsavonden laten wij onze leden kennismaken met de diepere achtergronden van de Vlaamse Beweging en onze standpunten. Door middel van acties treden we met onze standpunten naar buiten. De nationalistische student neemt dan ook actief deel aan acties en betogingen.
Oud 2 maart 2007, 17:34   #72
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar leest u dit?

U legt de link tussen tegenbetogingen en geweld.
Laat me dan zo stellen, vindt u geweld gerechtvaardigd als er een tegenbetoging is?

Citaat:
Bij bijna elke vreedzame betoging, meeting, activiteit, congres, noem maar op van NSV!, Vlaams Belang en dergelijke worden er tegenacties georganiseerd. Tegenbetogingen alom.
En dat mag niet ofzo?

Citaat:
De linkse medebroeders zien hierin een uitvlucht en vooral een reden om de politie te lijf te gaan en als ze kunnen de vreedzame manifestatie van de desbetreffende Vlaamsgezinde en rechtsgeorïenteerde vereniging.
Onder het mom van "de maatschappij is tegen ons" gaan zij alles te lijf wat op die moment losstaat of -hangt.
Dat gebeurt, dat zal ik niet ontkennen.
Maar u hebt mij nog altijd niet getoond dat 98% van dat geweld uit linkse hoek komt.

Citaat:
Hetzelfde verhaal voor de betoging van 8 maart aanstaande. Waarom is dat nu nodig om een tegenbetoging te organiseren tegen een officieel aangevraagde betoging van een studentenclub? Waarom is het nodig om de aanwezigen van de betoging van de NSV! af te schilderen en voor te stellen als een skinhead die de Romeinse groet brengt? (zie de affiche van LSP-ALS-Blokprutser)
Is het misschien verboden om tegen te betogen?

Citaat:
Al deze provocaties zal je nooit zien vanuit rechtse hoek. Onze linkse broeders zijn anders wel de verdraagzamen zoals ze zichzelf graag noemen. ...totdat je een andere mening hebt!

Zoek het zelf maar uit
Een tegenbetoging moet niet gelijkstaan aan een provocatie.
Het is ook een verkondiging van een mening, evenals de NSV betoging dat is.
Oud 2 maart 2007, 17:41   #73
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
studenten horen in mijn ogen op de eerste plaats te studeren en niet de beest uit de hangen.
Nooit student geweest ofzo?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:44   #74
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Nooit student geweest ofzo?
Ja, maar nooit bij één van de vermelde verenigingen geweest. Ik merk enkel op dat als je een groep studenten samen op café zet, het bier meestal weelderig vloeit en in dronken toestand gaan mensen nu eenmaal sneller met elkaar op de vuist, ongeacht de ideologie.
Oud 2 maart 2007, 17:47   #75
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
U legt de link tussen tegenbetogingen en geweld.
Laat me dan zo stellen, vindt u geweld gerechtvaardigd als er een tegenbetoging is?
Neen. Dat schrijf ik ook niet, maar ik stel wel vast dat links daar een andere mening op nahoudt.

Citaat:
En dat mag niet ofzo?
Zeker wel, maar dan op een vreedzame manier.

Citaat:
Maar u hebt mij nog altijd niet getoond dat 98% van dat geweld uit linkse hoek komt.
U kan het tegendeel evenmin bewijzen terwijl ik al verschillende argumenten en voorbeelden heb aangehaald.

Citaat:
Is het misschien verboden om tegen te betogen?
Nogmaals neen. Make love not war... (hoor mij bezig)

Citaat:
Een tegenbetoging moet niet gelijkstaan aan een provocatie.
Inderdaad dat klopt. Een betoging ten andere ook niet... Nochthans hebben de LSP en andere leeglopers-clubjes ook hier weer een andere mening over blijkbaar.

Citaat:
Het is ook een verkondiging van een mening, evenals de NSV betoging dat is.
Dat klopt, maar doe het vreedzaam.
Oud 2 maart 2007, 17:59   #76
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen. Dat schrijf ik ook niet, maar ik stel wel vast dat links daar een andere mening op nahoudt.
Nu schrijf je een groep eenzelfde eigenschap toe, dat is fout natuurlijk.

Citaat:
Zeker wel, maar dan op een vreedzame manier.
Daar zijn we het dan over eens.

Citaat:
U kan het tegendeel evenmin bewijzen terwijl ik al verschillende argumenten en voorbeelden heb aangehaald.
Ik hen dan ook nergens beweerd cijfers te hebben, u gaf er en kan ze niet staven.

Citaat:
Nogmaals neen. Make love not war... (hoor mij bezig)
Net John Lennon

Citaat:
Inderdaad dat klopt. Een betoging ten andere ook niet... Nochthans hebben de LSP en andere leeglopers-clubjes ook hier weer een andere mening over blijkbaar.
Dat hangt er maar van af wat je provocatie noemt.

Citaat:
Dat klopt, maar doe het vreedzaam
All we are saying is give peace a chance
Oud 2 maart 2007, 18:03   #77
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Ja, maar nooit bij één van de vermelde verenigingen geweest. Ik merk enkel op dat als je een groep studenten samen op café zet, het bier meestal weelderig vloeit en in dronken toestand gaan mensen nu eenmaal sneller met elkaar op de vuist, ongeacht de ideologie.
Pardon, Politiek en Alcohol gaan bij ons alleszins niet samen... Bovendien ben ik ondertussen al 4 jaar lid van 1 van die studentenverenigingen, de ALS, en heb ik nog geen enkele keer meegemaakt dat wijzelf over gegaan zijn tot geweld. Probleem is dat men de anarchisten (die inderdaad drinken en met onze Anti-NSV-betoging meelopen) met ons identificeert.

Ik heb alleszins in dronken toestand, niet dat dat zoveel gebeurd, nog nooit met iemand ruzie gehad. Ik ben als tiener echter wel twee keer in contact gekomen met fascistisch geweld. 1 keer puur zinloos geweld door ne skinhead die zich eraan stoorde dat ik midden op de dag met een ché-figuur rondliep.
En éénmaal bij een aanval op onze betoging.

Wij houden ons er steeds aan om onze actiemethoden strijdbaar maar geweldloos te houden; zoals betogingen organiseren, met een vuilzak klaarstaan als extreem-rechts pamfletten uitdeelt en door blokkages te voeren.

Best mogelijk dat anderen dat provocatie vinden, maar dat zijn gewone politieke actie-methoden. Ik vind alleszins niet dat daar met geweld op mag gereageerd worden.
Oud 2 maart 2007, 18:05   #78
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Fotootjes van ander extreem-links tuig...

Of hoe de pot verwijt dat...
En wat heeft dat met ons te maken?

Geen enkele van ons is ooit gemaskerd of in het zwart gekleed; dat zijn anarchisten, idioot.
Oud 2 maart 2007, 18:10   #79
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

De LSP bestaat bij de gratie van de NSV!, jullie zouden ons beter bedanken

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 18:18   #80
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Ambras zelf niet gezien (ik moest 'plakken' maar dat ging niet door) maar het is een storm in een glas water. Grappig dat ALS/LSP alles weet te verdraaien en van een mug een olifant weten te maken.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be