Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2007, 17:11   #61
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Als in het nazisme?
Wanneer gaan ze dan zeep beginnen maken van ongelovigen?
Niet opvatten als commentaar, dat van zeep maken, lampekappen enz. zou naar het schijnt, zeg wel naar het schijnt van het goede (slechte) teveel zijn. Zijn ze van aan het terug komen, zelfs het volk dat hier de grondstoffen voor leverden (sorry voor de on-eerbiedigheid van deze uitspraak). Moet het niet geloven indien men niet wil, kunt het zelf terugvinden op internet en niet in de hoek van bepaalde personen. Dit maar even om niemand onrecht aan te doen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 17:17   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Die rommel ga ik niet in huis halen. Alles wat met godsdienst te maken heeft, komt hier niet binnen. Maar ik ben wel benieuwd of die versie origineel is, of een beetje gecensureerd... dus zonder die "laat de ongelovige branden" of "hak hun kop en vingers af"...
sommige van die door moslimbashers zoveel geciteerde zinnetjes staan idd in de Koran, maar je zal moeten zoeken om ze te vinden...
In de Bijbel staat even erg trouwens en d�*�*r ziet niemand een probleem in hier.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 17:56   #63
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
sommige van die door moslimbashers zoveel geciteerde zinnetjes staan idd in de Koran, maar je zal moeten zoeken om ze te vinden...
In de Bijbel staat even erg trouwens en d�*�*r ziet niemand een probleem in hier.
Ik wel.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 18:01   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ach, voor wie geen kritiek kan verdragen, is alles bashing.

Persoonlijk post ik nooit in katholieke topics, omdat ik dan ook als basher zou overkomen.
In topics over moslims schijnt je dat minder te generen, of vergis ik me?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 18:03   #65
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je moest eens weten hoeveel Amerikaanse evangelische missies bijbels naar het Middenoosten sturen. Op internet zijn er trouwens stapels sites om moslims te overtuigen en in het Middenoosten kent men ondertussen internet ook al.

Ik zou graag weleens een gratis Koran ontvangen, liefst een Kasimirskivertaling, maar de islam doet niet zo proseliet.
(en er speciaal DS voor kopen gedurende X weken? Die bijgevoegde geschenken komen dikwijls niet tot mijn krantenwinkel, en nabestellen helpt niet: dan krijg ik de krant zonder het supplement.
En ze schijnen nog succes te boeken ook. In bepaalde streken van Algerije schijnen er meer en meer christelijke bekeerlingen te zijn (in het geheim) zo wordt er verteld.

Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2007 om 18:12.
Oud 4 maart 2007, 18:14   #66
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Daar moet je toch allemaal boven staan. Wat de mensen over jou denken. Het zal wat. Katholieken die hier stevig aangevallen worden, Moslims die rake kritiek te verduren krijgen, Atheïsten die worden afgeschilderd als fanatiekelingen en ga zo maar door. Dat is nu juist het unieke van een vrij forum.
Ik heb een belangrijk woord rood geverfd.

Wat mensen over mij denken raakt me wel degelijk. Vooral wanneer ze hun mening over me kunnen staven. Mijn zelfrespect en mijn zelfkennis geven me overigens in dat de gestaafde meningen over mijn persoon wel niet zo verschrikkelijk negatief zullen zijn, zeker... In die zin ben ik hen denkbaar voor de spiegel die ze me aanreiken.

Wat mensen over me zeggen zonder hun beweringen te staven - ze hebben m.a.w. niet nagedacht - laat me daarentegen siberisch...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 18:22   #67
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik heb een belangrijk woord rood geverfd.

Wat mensen over mij denken raakt me wel degelijk. Vooral wanneer ze hun mening over me kunnen staven. Mijn zelfrespect en mijn zelfkennis geven me overigens in dat de gestaafde meningen over mijn persoon wel niet zo verschrikkelijk negatief zullen zijn, zeker... In die zin ben ik hen denkbaar voor de spiegel die ze me aanreiken.

Wat mensen over me zeggen zonder hun beweringen te staven - ze hebben m.a.w. niet nagedacht - laat me daarentegen siberisch...
Maar als jij zegt of doet wat jij volgens jouw geweten moet doen of zeggen (in de veronderstelling dat je een filanthropisch geweten hebt natuurlijk), wat kan het dan maken wat mensen over jou denken? Zolang als jij correct bent volgens jouw ethische maatstaven. Dat is toch wat telt. Niet?

Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2007 om 18:23.
Oud 4 maart 2007, 18:28   #68
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Maar als jij zegt of doet wat jij volgens jouw geweten moet doen of zeggen (in de veronderstelling dat je een filanthropisch geweten hebt natuurlijk), wat kan het dan maken wat mensen over jou denken? Zolang als jij correct bent volgens jouw ethische maatstaven. Dat is toch wat telt. Niet?
Ik maak me sterk dat eenieder die zich een mening vormt over een gewetensvol individu moeilijk anders kan dan tot een positieve mening komen.

En dat is voor betrokkene altijd prettig. Ik steek het echt niet onder stoelen en banken het fijn te vinden in deze discussiedraad op een redelijk positieve wijze "over de tong" te zijn gegaan.

Wie zou dat niet raken? Wie zou zulks niet prettig vinden?

Is dit een blijk van onbescheidenheid? Mogelijk. Maar dan nóg ben ik liever onbescheiden dan vals bescheiden.
Oud 4 maart 2007, 18:35   #69
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik maak me sterk dat eenieder die zich een mening vormt over een gewetensvol individu moeilijk anders kan dan tot een positieve mening komen.

En dat is voor betrokkene altijd prettig. Ik steek het echt niet onder stoelen en banken het fijn te vinden in deze discussiedraad op een redelijk positieve wijze "over de tong" te zijn gegaan.

Wie zou dat niet raken? Wie zou zulks niet prettig vinden?

Is dit een blijk van onbescheidenheid? Mogelijk. Maar dan nóg ben ik liever onbescheiden dan vals bescheiden.
Dat is misschien aangenaam maar eigenlijk niet essentieel. Het komt er op aan dat je authentiek bent, liefst beleefd en vooral in de discussie intellectueel eerlijk. En je kunt je vergissen natuurlijk, maar dat vind ik niet zo erg, wel onprettig.
Oud 4 maart 2007, 18:36   #70
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ga ik zeker halen, bedankt voor de tip lincoln.
Wanneer gaan we trouwens eens thee drinken?

Dan ga ik ook mee he
Oud 4 maart 2007, 19:30   #71
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is misschien aangenaam maar eigenlijk niet essentieel. Het komt er op aan dat je authentiek bent, liefst beleefd en vooral in de discussie intellectueel eerlijk. En je kunt je vergissen natuurlijk, maar dat vind ik niet zo erg, wel onprettig.
Goed, maar onbescheiden lui als ik zien dat misschien een beetje anders dan lieden van bescheidener mentaliteit.

En dan komen we terug op je stelling dat niemand zich hoeft aan te trekken wat anderen van hem denken. Die stelling kan niet iedereen in de praktijk brengen.

Zelf ben ik een beetje jaloers op mensen die dat wel kunnen... mij lukt het na al die jaren nog altijd niet helemaal goed.

Anderzijds: mocht ik de kunst van het me-niet-aantrekken onder de knie krijgen, dan zou ik misschien een stuk onverschilliger en minder geëngageerd door het leven gaan.

Zo zie je maar dat elke medaille zijn keerzij heeft...
Oud 4 maart 2007, 19:37   #72
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed, maar onbescheiden lui als ik zien dat misschien een beetje anders dan lieden van bescheidener mentaliteit.

En dan komen we terug op je stelling dat niemand zich hoeft aan te trekken wat anderen van hem denken. Die stelling kan niet iedereen in de praktijk brengen.

Zelf ben ik een beetje jaloers op mensen die dat wel kunnen... mij lukt het na al die jaren nog altijd niet helemaal goed.

Anderzijds: mocht ik de kunst van het me-niet-aantrekken onder de knie krijgen, dan zou ik misschien een stuk onverschilliger en minder geëngageerd door het leven gaan.

Zo zie je maar dat elke medaille zijn keerzij heeft...
Ik denk dat mensen die authentiek kunnen zijn zeer geëngageerd door het leven kunnen gaan. Even geëngageerd als iemand anders.
Oud 4 maart 2007, 20:12   #73
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericdesm Bekijk bericht
Esperanza ... ik vind de onbaatzuchtige naastenliefde niet. Kan jij ze mij even aanwijzen ?
Zoals ik al eerder stelde :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het hangt er maar vanaf WAT je wilt lezen. ...
Mocht je hopen op een verdediging van de islam door ondergetekende, ben je helaas aan het verkeerde adres.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 4 maart 2007 om 20:32.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 20:32   #74
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag toch aannemen dat jij kritisch genoeg bent om de Koran met een zekere afstandelijkheid te lezen. En zo zullen er nog vele mensen zijn.
Ongetwijfeld. Zoals eerder gesteld zijn dat wel degene die de koran al volledig of gedeeltelijk hebben gelezen of er zich in ieder geval over hebben geinformeerd door middel van randliteratuur. M.a.w. de doelgroep van de krant in kwestie. Bijgevolg zie ik nog steeds het nut niet van deze actie.
Citaat:
En maak u geen illusies: de meeste Korans die De Standaard weggeeft zullen ongelezen in de boekenkast verdwijnen.
Mogelijks. In ieder geval, illusies maak ik mij al lang niet meer...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 4 maart 2007 om 20:33.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 23:35   #75
Neptunus
Gouverneur

Standaard Mop van de week: koran werd geschreven door de secretaresse van mohammed

Mop van de week: zonet zei Hacer Düzgun (molimexecutieve) dat de koran is geschreven door de secretaresse van Mohammed....
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 12:17   #76
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Mop van de week: zonet zei Hacer Düzgun (molimexecutieve) dat de koran is geschreven door de secretaresse van Mohammed....
De hele uitzending op canvas 04/03/2007 om 22:35 uur was een mop opzich !
Oud 5 maart 2007, 12:22   #77
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
De hele uitzending op canvas 04/03/2007 om 22:35 uur was een mop opzich !
Dat boekske is toch geschreven door een Jood,wat het Pig kon niet schrijven
Oud 5 maart 2007, 12:29   #78
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

We zullen ons daarin eens verdiepen. Veel onmenselijker als de bijbel van die katholieken kan het toch niet zijn.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 13:52   #79
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
We zullen ons daarin eens verdiepen. Veel onmenselijker als de bijbel van die katholieken kan het toch niet zijn.
De Bijbel is inderdaad on-menselijk Ze is tegen de natuur van de mens. Het roept nl. de mens op om zijn mens-zijn te overstijgen:
De meest onnatuurlijke, onpsychologische en onmenselijke passage uit de Bijbel is deze:
Citaat:
Mt5
[38] Jullie hebben gehoord dat er gezegd is: Oog om oog en tand om tand.
[39] Maar Ik zeg jullie een zaak niet uit te vechten met iemand die je kwaad heeft gedaan. Maar als iemand jou een klap op je rechterwang geeft, houd hem dan ook de andere voor.
[40] Als iemand een geding tegen je aanspant om je hemd te krijgen, geef hem dan ook je jas.
[41] Als iemand je dwingt hem een mijl te begeleiden, ga er dan twee met hem mee.
[42] Geef aan wie jou iets vraagt, en wend je niet af als iemand van je wil lenen.
[43] Jullie hebben gehoord dat er gezegd is: U zult uw naaste liefhebben en uw vijand haten.

[44] Maar Ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie je vervolgen,
[45] dan zullen jullie kinderen worden van je Vader in de hemel, want die laat zijn zon opgaan over slechten en goeden, en Hij laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
[46] Want als je liefhebt wie jou liefheeft, welk loon verdien je dan? Doen de tollenaars dat ook niet?
[47] Als je alleen je broeders groet, wat voor bijzonders doe je dan? Doen de heidenen dat ook niet?
[48] Jullie zullen dus onverdeeld goed zijn, zoals jullie hemelse Vader onverdeeld goed is.
Zeer tegen de menselijke natuur hé...
Oud 5 maart 2007, 14:08   #80
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
De Bijbel is inderdaad on-menselijk Ze is tegen de natuur van de mens. Het roept nl. de mens op om zijn mens-zijn te overstijgen:
De meest onnatuurlijke, onpsychologische en onmenselijke passage uit de Bijbel is deze:
Zeer tegen de menselijke natuur hé...

Is wel de mooiste passage uit dat verhalenboek die je aanhaalt.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be