![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb jij het gezien?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Wat van Bellingen daar deed is me ook een raadsel. Ik had voor dat incident in Sint-Niklaas nog nooit van hem gehoord, en ondertussen is hij al in de Laatste Show en bij Pauw en Witteman geweest, en wordt hij een "held" genoemd zelfs. Ik vind hem ook amper te verstaan. ![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Link: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...er/index.shtml
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() http://video.vrtnieuws.net/nieuwsnet...15522.S-HB.wmv Dank je! ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik stel dan ook voor om de forummeeting van 28 april niet in Baarle maar in Charleroi te laten doorgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste, ik stel vast dat u degene bent die een paar decennia is blijven hangen. Wilfried Martens is nog niet zo lang geleden lid geworden van B Plus en is ondertussen al lang niet meer zo "Vlaamsch gezind".
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ook Dewever was genuanceerd en sterk op dreef ... Buysse was mijns inziens het zwakst , maar excuseerde zich dat hij als niet-politieker in een politieke discussie was verzeild geraakt . Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 13 maart 2007 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik heb de uitzending ook net zelf even bekeken. Vrij interessant, vond ik. Baron Paul Buysse had het alleen over de nadruk die diende te worden gelegd op efficiëntie en het vrijwaren van economische welvaart. Ik ben er echter van overtuigd dat dat nu net één van de voornaamste redenen is, om verdere stappen te zetten in de staatshervorming: de regio's responsabiliseren en - voor elk domein - het beleid brengen naar het niveau waar dat op de meest efficiënte wijze kan worden uitgeoefend. En m.i. is dat in de meeste gevallen óf de (Vlaamse en Waalse ) regio, óf het Europese niveau. Ik zie in dit verband eigenlijk nog weinig meerwaarde in het in stand houden het Belgische niveau. Toen Martens gevraagd werd, wat volgens hem de reden(en) waren, die het in stand houden van een Belgische staat rechtvaardigden, kwam hij niet verder dan "het imago van België" en "de mooie dingen die we samen in het verleden hebben gerealiseerd". Niet echt spijkers met koppen, vind ik.. Bart De Wever schudde overigens een mooie oneliner uit de mouw, toen hij voorstelde om het Belgische imago - dat volgens Vlaams topambtenaar en toch belgicist Rudy Aernout heel precies 443 miljard waard is - te verkopen om de staatsschuld af te bouwen.. Wat Wouter Van Bellingen in de uitzending kwam doen was mij ook niet geheel duidelijk. Mogelijk heeft de man als politicus op lokaal vlak wel enige toekomst, maar m.i. getuigt het niet echt van grote personeelsrijkdom als Spirit zo iemand nu al bij federale verkiezingen naar voor dient te schuiven. Daar komt hij toch nog wat te kort voor, denk ik. Verder dan wat (inderdaad moeilijk verstaanbare) Phil Bosmans-boutades komt hij vooralsnog immers niet.
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Buysse was de Belgicist van dienst en kwam eerder zijn titel verdedigen dan iets anders, want ja, zijn welvaart kan makkelijker behouden blijven als iedereen verantwoordelijk is voor z'n beleid en de financiële gevolgen daarvan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Separatisme dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
In zijn jeugdjaren was hij vlaamsgezing en is nu belgicist geworden. Als hij behoort tot de 'vlaamsgezinde' groep van de CD&V dan is het daar nog erger gesteld dan ik vermoedde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat je daar zit te vertellen komt erop neer om dynamische Vlamingen naar Wallonië te sturen om een en ander recht te trekken. Dat is een wensdroom, een hersensschim. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilfried Martens is lid van B Plus. B Plus =/= BUB.
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat we het daar allemaal over eens zijn. Alleen vult iedereen dat op z'n eigen manier in.
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk wel.
In de Belgische context is staatshervorming met meer verantwoordelijkheid voor de deelstaten immers de kwadratuur van de cirkel. Niet dat ik de Don Quichotes die daarin geloven niet sympathiek vind, hoor. ![]() |
![]() |
![]() |