Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2004, 13:28   #61
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

In deze diskussie wordt de niet EU- burger die langdurig in België verblijft
altijd gelijkgesteld met een moslim-migrant die geen belg wil worden...
Er zijn ook andere mensen die hier verblijven maar na een goedgevulde carrière terug naar hun vaderland wensen te gaan maw hun nationaliteit wensen te behouden uit zeer legitieme gronden.

De tijd dat die mensen in dit gastvrije land wonen zou het dan niet logisch zijn die mensen op gemeentelijk niveau een medebeslissingsrecht te geven voor konkrete zaken die hun aanbelangen ?

Moet ik U fanatieke tegenstander er misschien tot vervelens toe aan herinneren dat de tewerkstelling in dit land tot nader order nog altijd in hoofdzaak van buitenlands kapitaal afhankelijk is en dat bijgevolg
de mensen die hierover méér beslissingsmacht hebben dan onze premier
meestal niet-EU burgers zijn die in België voor een (naar wij hopen)
langere tijd verblijven.
Oud 19 januari 2004, 13:45   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ik U fanatieke tegenstander er misschien tot vervelens toe aan herinneren dat de tewerkstelling in dit land tot nader order nog altijd in hoofdzaak van buitenlands kapitaal afhankelijk is en dat bijgevolg
Waarom schaf je dan niet ineens de verkiezingen af en laat het "buitenlands kapitaal" en de multinationals beslissen hoe we hier moeten leven?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 16:09   #63
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Waarom schaf je dan niet ineens de verkiezingen af en laat het "buitenlands kapitaal" en de multinationals beslissen hoe we hier moeten leven?

1)De burger gelooft niet meer in de verkiezingen.
2)De burger heeft twijfels omtrend de eerlijkheid.

De burgers hebben veel klachten over de VLD en haar beleid.
Wanneer men een publieke peiling houd, moet ik eerlijk toegeven dat een meerderheid voor het Vlaams Blok kiest.
Ondanks deze en andere feiten behaald de VLD steeds een positief resultaat bij de verkiezingen, terwijl het Vlaams Blok slechts de vierde grootste partij is in Vlaanderen.
Persoonlijk ben ik tegen het Vlaams Blok, maar ik stel mij wel vragen omtrend de eerlijkheid van de verkiezingen.
Waarom organiseerd men verkiezingen, en worden wij inderdaad niet geleeft door de buitenlandse multinationals met hun kapitaal
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 16:52   #64
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Er is maar 1 echte peiling = de verkiezingen dus volgens de laatste uitslag is het Vlaams blok de 4de partij in Vlaanderen / de 6de in België (?)

Het is intussen een feit dat het type "Nationale Staat" zoals geconcipieërd in de 19de eeuw heeft afgedaan een evolutie die nog versneld is door de
opeenvolgende wereldoorlogen en het onafhankelijk worden van de door het imperialisme ingestelde kolonies vandaar neokolonialisme en globalisatie. Eén van de redenen (niet de belangrijkste) van het ineenstuiken van het communistische blok is oa. dit verschijnsel dat niet toestond dat een groot gedelte van de wereld zich van het andere zou afsluiten en opsluiten in zijn "eigen" systeem. Zuid Afrika en de omwenteling die daar plaatshad is ook zo'n bewijs van dit feit :
de multinationale firma's konden zich geen steun aan de "apartheid" veroorloven...
De noordelijke multinationals gehoorzamen slechts aan 1 wet : expansie
& alles wat dit in de weg staat moet hiervoor wijken (zie DHL).
Zolang het expansionisme van die organisaties bijdraagt tot onze welvaart
genieten ze quasi onvoorwaardelijkse steun. Intussen is het wel een feit dat onze belangen niet noodzakelijk samenvallen (sommige streken in de wereld hebben trouwens klaar en duidelijk tegengestelde belangen).
Het is mijn overtuiging dat :
1° het 19de eeuwse nationaal model ophoudt te bestaan omdat dit reeds
in strijd is met de mondiaal-kapitalistische belangen
2° van zodra de tegenstellingen tussen democratie en het mondiaal kapitalistisch systeem groeien de democratie het loodje zal leggen.
Oud 19 januari 2004, 17:10   #65
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
In deze diskussie wordt de niet EU- burger die langdurig in België verblijft
altijd gelijkgesteld met een moslim-migrant die geen belg wil worden...
Er zijn ook andere mensen die hier verblijven maar na een goedgevulde carrière terug naar hun vaderland wensen te gaan maw hun nationaliteit wensen te behouden uit zeer legitieme gronden.
U hebt gelijk, maar het zijn net de voorstanders van het stemrecht voor vreemdelingen die dat zo voorstellen.

Inderdaad, moest het exclusief over Amerikaanse of Japanse kaders van multinationals gaan, zou niemand eraan denken om dat stemrecht te gunnen. Het wordt aangevraagd precies omwille van de aanwezigheid van de "moslim-migrant die geen belg wil worden". Neem die categorie weg en de voorstanders worden eensklaps tegenstanders. Heb ik gelijk of niet?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 17:19   #66
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is intussen een feit dat het type "Nationale Staat" zoals geconcipieërd in de 19de eeuw heeft afgedaan
Uw probleem is dat u vertrekt van een ideale situatie die nog niet bestaat om conclusies te trekken over de bestaande toestand.

Er is inderdaad een evolutie aan de gang, maar de nationale staat bestaat nog steeds ! De evolutie in de richting van supranationale staten wordt enkel in Europa waargenomen. In alle landen buiten de Europese Unie geldt nog steeds het systeem van de nationale staat met zijn eigen grenzen en wetten.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 12:02   #67
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[quote="1handclapping"]Er is maar 1 echte peiling = de verkiezingen dus volgens de laatste uitslag is het Vlaams blok de 4de partij in Vlaanderen / de 6de in België (?)

op 13 juni zullen we weer zien
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 12:07   #68
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

[quote="ancapa"]
Citaat:
Er is maar 1 echte peiling = de verkiezingen dus volgens de laatste uitslag is het Vlaams blok de 4de partij in Vlaanderen / de 6de in België (?)

op 13 juni zullen we weer zien
Sprak de blinde(veroordeelde).
Oud 20 januari 2004, 12:08   #69
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1. vld 1009223
2. spa 979750
3. cd&v 870949
4. ps 855992
5. vlaams blok 761407
6. mr 748952

Dus Vlaams Blok stond op 5 in heel België

de verschillen zijn dus niet zo groot meer
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 20 januari 2004, 12:13   #70
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Joel de Ceulnaer heeft waarschijnlijk zijn zwartste weken achter de rug sinds zijn geboorte. Want wat is er erger dan een kompleet onderschatte tegenstander die plots met een meesterzet de ganse kliek te kakken zet.
En eigenlijk wie eerlijk is moet onderkennen dat Filip De Winter deze meesterzet heeft uitgehaald. Zijn comité tegen het migrantenstemrecht is een schot in de roos die het politieke landschap schaakmat heeft gezet. Voor een man die de intellectuele mindere zou zijn van alles wat zijn vingers in de neus zou krijgen is dit des te opzienbarender. En meer en meer observatoren beginnen eindelijk in te zien dat ze de extreem-rechtse partij vooral niet mogen onderschatten. Winnaar van de week zowel in De Standaard als bij Sigfried Bracke, het kan tellen.
Tot daar genoeg over De Winter. De overwinning zal hem persoonlijk al zoet genoeg smaken. Want of zijn comité een succes wordt of niet, hij heeft vooral de hypocrisie van zowel de VLD als de CD&V pijnlijk aan het licht gebracht. En de pers genoot…samen met Filip. Persoonlijk heb ik een wat meer bittere nasmaak. De polarisatie binnen de Vlaamse maatschappij is alweer toegenomen. Dat dit zich zal uiten in de zwartste verkiezingsuitslag ooit staat waarschijnlijk nu al in de sterren geschreven.
En de oorzaak ligt bij de zichzelf zo verkrampt democratisch houdende centrumpartijen. Het initiatief van De Winter heeft duidelijk gemaakt dat de tegenstanders van migrantenstemrecht nog slechts één toevluchtsoord hebben. En erger nog ook de voorstanders hebben niets te verwachten op dit gebied van de “groot-democratische” centrumpartijen. Het akkefietje van het migrantenstemrecht is dus uitgegroeid tot een symbooldossier voor of tegen de vreemdelingen. Het sparen van de electorale kool en geit heeft de VLD en de CD&V laten verworden tot instellingen die slechts nog lippendienst bewijzen aan alle standpunten en de tactiek van afwachten hebben gecultiveerd om hun electorale rekrutering te maximaliseren.
Dat zij hierdoor, als zelfbekroonde democraten de polarisering van het politieke landschap gingen vergroten konden ze zelfs niet in hun kwaadste nachtmerries voorzien. Doch onder impuls van hun standpuntloosheid kunnen bepaalde dossiers uitgroeien tot symbolen. De partijen die wel uitgesproken meningen in hun programma staan hebben, en geen hypocrisie in hun daadkracht aan de dag leggen of moeten leggen kunnen profiteren van de situatie. Of wij kiesdrempels nodig hebben om het politieke landschap van versnippering te behouden ? Als de zelfverklaarde democraten zo blijven verder doen is de evolutie naar een bipolair links-rechts model van onze politiek niet meer tegen te houden. En vraag maar aan de kleine partijen die in de praktijk willen opkomen in de landen die een dergelijk twee partijenstelsel kennen hoe democratisch een dergelijke ordening van het politieke landschap is.
Ook de politieke verkramptheid om het Vlaams Blok toch maar te moeten tegenspreken helpt de problemen van onze maatschappij niet oplossen. Als wij de standpunten zien van alle Nederlandse partijen omtrent integratie, dan moeten wij toegeven dat ze daar mijlenver vooruit zijn op het bekrompen Vlaanderen. Daar kunnen ze eindelijk aan de inhoudelijke discussie beginnen. Hier moet een koe een kat genoemd om toch maar niet te moeten toegeven dat de onderwerpen die het Vlaams Blok electoraal exploiteert ook maatschappelijk relevant zijn. En of men leert uit de vorige verkiezingsuitslagen ? Het zielige debat over de hoofddoek voorspelt niet veel goeds.
Dank U zelfverklaarde democraten maar ik begin te twijfelen of jullie de vingers in de neus krijgen.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 12:13   #71
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
1. vld 1009223
2. spa 979750
3. cd&v 870949
4. ps 855992
5. vlaams blok 761407
6. mr 748952

Dus Vlaams Blok stond op 5 in heel België

de verschillen zijn dus niet zo groot meer
Waar staat binnenkort de naam van uw veroordeelde partij.
Oud 20 januari 2004, 12:17   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

de SP is al drie keer op het matje geweest...

je moet eerst veroordeeld worden voor je schuldig bent

lijkenpikker
Oud 20 januari 2004, 12:46   #73
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de SP is al drie keer op het matje geweest...

je moet eerst veroordeeld worden voor je schuldig bent

lijkenpikker
De houding van uw nationale Voorzitter spreekt anders wel boekdelen.
Oud 21 januari 2004, 21:51   #74
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Mr Kaal,

Het zijn niet "de" voor- of "tegenstanders" van "vreemdelingenstemrecht"
die het wetsvoorstel tot één religieuze groep verengen - het is de diskussie zoals ze op diverse fora en in de media gevoerd wordt
oa. met de bekende affiches vreemdelingenstemrecht - nooit
waarbij tussen de regels zelfs goed te verstaan valt - breng ons aan de macht en wij gaan alle onterecht belg geworden vreemdelingen
bovendien denationaliseren.
U leest bovendien in mijn bericht wat er niet staat : ik heb nergens geschreven over niet-islamietische amerikaanse of japanse managers
ik had het eigenlijk over "gastarbeiders" die zoals velen wensen na gedane
arbeid terug naar hun land van herkomst wensen te gaan - maar tijdens hun carrière in ons land graag medezeggenschap zouden hebben over
de praktische zaken in de gemeente waar zij leven.

Men mag dan tegen vreemdelingen of bepaalde vreemdelingen zijn:
het gaat hier om een normaal democratisch recht ten aanzien van mensen
die zich als hardwerkende burger ten voordele van onze maatschappij
opstellen - of die nu "manager" - "huisschilder" - "bouwvakker"
van indische, nepalese, zuidafrikaanse enz... nationaliteit zijn en die
nationaliteit met het oog op een terugkeer naar hun vaderland wensen
te behouden doet eigenlijk niets ter zake en ja zelfs als dat een amerikaanse multimiljonair is mag hij of zij van mij gemeentelijk stemrecht krijgen.

De democratie 99 % van de vlamingen mag er voor mijn part tegen zijn
- zoals de zaken nu liggen zijn het de democratisch verkozen afgevaardigden van de belgen die dit met hun stem goed of afkeuren:
die 99 % vlamingen die tegen zijn hebben een machtig wapen : hun stem
zij kunnen die gebruiken. Ze moeten zelfs niet op verkiezingen wachten :
ze hebben in het vrij recente verleden voor iemand gekozen die hen
bijgevolg vertegenwoordigt : e-mail uw vertegenwoordiger of schrijf hem een brief : zo werkt het momenteel.

Is het te verkiezen dat de bevolking zich in een referendum kan uitspreken ? Laat het Uw vertegenwoordigers weten dat U zulke wet eist,
doe het nu ! Al de rest is in mijn ogen demagogisch gezwets.

De zgn "democraten" die zich met het "comité tegen vreemdelingenstemrecht" inlaten zullen ten laatste bij de volgende verkiezingen voelen dat ze zich voor de kar van de "ondemocraten"
hebben laten spannen - het origineel is immers altijd beter dan de kopie:
wie gaat er nu voor LA, VLD of CD & V stemmen om een vreemdelingenonvriendelijk beleid te voeren : iedereen weet intussen wel dat er maar 1 partij is waarop je dan moet stemmen : Het vlaams blok.

Ik ben een vlaming en fier (maar ik twijfel of dat kan blijven duren)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be