Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Wat verkiest u?
Integratie 14 34,15%
Assimilatie 17 41,46%
Anders, leg uit 10 24,39%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2007, 23:07   #61
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
namaskar,

jullie reacties zijn heel simpel. Jullie stellen mij zwaar teleur.

Ik onderzoek de multikul al vijftien jaar en heb nogal wat leuke theorieen ontwikkeld over integratie of assimilatie of juist remigratie. Is net wat je heilig doel is.

Moeilijke zaak hoor, 200 culturen en 5000 etnisch/culturele/genetische clubjes op een grondgebied, zonder een blanke dictator. Moet mis gaan.

Ik verwijs u naar mijn online boek, in onderstaand hoofdstuk om dit probleem beter te begrijpen:

WEBpublication BOOK WART0141 / EPAGE 41 of 92
Een Dynamisch Vreemdelingenbeleid
Hindu nazism (Hindoe nazisme)
2.0. Breinfase 2:
Oplossen van de oplossingen
2.12. Theorie betreffende integratie

tot zover,

dewanand
hindoe fundamentalist

ps
in het grote blanke hoofd zitten zo te zien wel kleine hersenen.
lees JP Rushton zijn boek eens.
Ik heb je site opgeslagen bij mijn favorieten en als ik tijd heb zal ik het eff doorzoeken!
Oud 21 maart 2007, 23:10   #62
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
volkomen gelijk lincoln!

Look at your future: http://www.opinio.nu/node/161

Maar vergeet niet dat hier een even grote ridicule armoede zandbak zal worden als degene die je ouders wilden ontvluchten. DANK HEN voor hun onaangepastheid en dank uw geloof voor zijn standvastigheid.

Als WIJ potdood zijn, zonder kinderen, dan hebben WIJ er ook geen last meer van hoor!

(en, zoals je weet, WIJ kunnen ook emigreren, WIJ hebben de sociale zekerheid uitgevonden, WIJ hebben ze niet nodig! BYEBYE Lincoln, en zie dat je mijn Antwerpse kathedraal nog een beetje intakt houdt misschien? of zelfs dat niet? nou ja... toch islamitische dar-al-islam hé, net zoals de rest die veroverd werd).

Good luck!

(nu ja, je zal nog wel wat zakat krijgen van Saoudi uit de olie-inkomsten om nieuwe moskeeen te bouwen hoor, maak je geen zorgen.

Maar zie je: WIJ worden nu dringend onderricht om geen olie meer te gebruiken... (naar het schijnt gaat het binnen honderd jaar hier te heet worden... als jullie hier dus de baas zijn en er weer een zandbak van maken) leuk vooruitzicht toch?

fuckie fuckie Lincoln! kindertjes maken om te laten verdrinken? bevriezen? of verdrogen? Your problem my dear, Allah zal het wel weten zeker hé!
Muwahahaha,dit is één van je leuke reacties op dit forum...

Laatst gewijzigd door Lincoln : 21 maart 2007 om 23:11.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 08:52   #63
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Lincoln, graag had ik wat uitleg bij jouw onderschrift :
Free people's around the ka3ba!
Moslim freedom, Now!!!
Hoe kan je nu als vrije mens rond de Ka'aba wandelen ? Dat is toch verboden terrein voor niet-moslims ?
En wat bedoel je met "moslim freedom" ? Moslims kunnen toch nooit vrij zijn, het zijn abied'allah (slaven van allah).

Dit is onzin !

In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 11:32   #64
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch Bekijk bericht
Lincoln, graag had ik wat uitleg bij jouw onderschrift :
Free people's around the ka3ba!
Moslim freedom, Now!!!

Hoe kan je nu als vrije mens rond de Ka'aba wandelen ? Dat is toch verboden terrein voor niet-moslims ?
En wat bedoel je met "moslim freedom" ? Moslims kunnen toch nooit vrij zijn, het zijn abied'allah (slaven van allah).

Dit is onzin !

Veel mensen zijn abied'money, zijn ze dan onvrij ??? Rond de ka3ba is iedereen gelijk en is enkel voor de leden van de club, en een lid worden van een club is niet zo moeilijk en zeker voor de vrije mensen rond de ka3ba !
Oud 22 maart 2007, 22:36   #65
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Veel mensen zijn abied'money, zijn ze dan onvrij ??? Rond de ka3ba is iedereen gelijk en is enkel voor de leden van de club, en een lid worden van een club is niet zo moeilijk en zeker voor de vrije mensen rond de ka3ba !
Beweert u dat enkel moslims vrije mensen zijn?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 00:14   #66
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze opvattingen liggen niet zover uit mekaar hoor Desi, echter ik zou je 2de paragraaf als 1ste oorzaak benoemen, en de sociale uitval als gevolg daarvan. Als men de vergelijking maakt tussen islamitische allochtonen en niet-islamitische dan ziet men toch dat de tweede groep veel minder in die slechte sociale positie terechtkomen.
Wel, cultuur en sociaal-economische context beïnvloeden elkaar over-en-weer. We kunnen hier nog heel lang discussiëren over 'de kip en het ei'. Persoonlijk kies ik voor de sociaal-economische onderstroom als de belangrijkste bepalende factor om een aantal heel belangrijke redenen:

* in de eerste plaats omdat 'cultuur' zeer moeilijk te vatten is; het is een buitengewoon glibberig begrip; je kan het niet meten en je kan het ook niet vatten in harde reglementering. Als uitgangspunt van een politieke strategie is het daarom al tot mislukken gedoemd: je kan vandaag een aantal 'normen en waarden' vastleggen in een wettekstje; kans is groot dat je tekst compleet achterhaald is voordat je bent toegekomen aan implementatie. Heel het geneuzel van de Vlaamse overheid over integratietrajecten en meer van dat fraais is alleen daarom al lachwekkend. (op een trieste manier dan toch)

* in de tweede plaats behoort 'cultuur' m.i. tot de privésfeer en heeft de overheid daar niks te zoeken. De meeste problemen komen net voort uit het feit dat de aanhangers van de 'maakbare samenleving' zich op d�*t terrein hebben willen uitleven. Nogmaals: dit land kent géén scheiding tussen kerk en staat en dat is een buitengewoon zieke situatie!

* meer principieel: �*ls je de problemen gaat toewijzen aan de 'cultuur' (en dan uitgaat van de these dat je langs d�*t paadje de sociaal-economische positie van de mensen wil verbeteren), dan zal je heel snel merken dat de weerstand tegen de benodigde betutteling bijzonder sterk zal zijn. (en terecht overigens) Voor je het weet ga je regelrecht richting totalitair regime (dat in niks moet onderdoen voor de regimes waar we beiden een hekel aan hebben) en/of ga je geloven dat hele bevolkingsgroepen voor eeuwig en alle dagen verdoemd zijn omdat ze zich niet 'laten helpen' (lees: verplicht assimileren)

Citaat:
Laat dit nu net het punt zijn waarom multiculturaliteit niet werkt. Door het klakkeloos aanvaarden van "nieuwe" culturen waarvan men exact de gevolgen kan zien in de landen van herkomst, glijdt men gewoon af naar een exacte kopie uit die landen van herkomst. Alles moet beginnen bij een andere mentaliteit bij de opvoeding. Men wéét dat leerkrachten ondertussen met de handen in het haar zitten, welzijnswerkers worden ontslagen omdat ze de vinger op de zere wonde leggen: de beschuldigende vinger wordt steeds naar deze mensen uitgestoken, terwijl het net andersom zou moeten zijn! Als een leerkracht probeert ontspoorde niet-opgevoede "jongeren" bij te vijzen, dat is die leerkracht de racist en zijn de jongeren gewoon vrij om hun onaangepast gedrag verder te blijven zetten. Al te veel mensen in die sectoren hebben er de moed bij laten varen en dobberen gewoon mee met de stroom. Als reprimandes aan leerlingen het gevolg hebben dat de leraar de term "racistisch" in zijn dossier krijgt, dan zijn we verkeerd bezig.
Ik volg daarom Marij Uijt den Bogaard dat we moeten beginnen met het opvoeden van de MOEDERS : daar moet een mentaliteitsomslag worden bewerkstelligd. Het is algemeen geweten dat de islamitische moeders geen enkel vorm van authoriteit (mogen) hebben over hun prinsenzoontjes. Maar vanuit het beleid wordt dit niet gesteund en laat men het maar aanmodderen: als men iéts moet subsidieren dan is het de verplichte opvoedingscursus aan islamitische moeders!
Multiculturaliteit is geen 'systeem'; het is een vaststelling. Ik neem aan dat je 'multiculturalisme' bedoelt: die fameuze hoogmis van de diversiteit. Inderdaad, die werkt langs geen kanten! Maar opnieuw, bekijk het vanuit sociaal-economisch perspectief. Waarom willen al die mensen met alle macht naar West-Europa emigreren? Omdat ze hopen om hier meer welvaart te kunnen genieten. (ik vind de these dat het zou gaan om een georganiseerde culturele veroveringstocht ronduit lachwekkend... voer voor samenzweringsfanaten) Wat als we nu eens héél duidelijk zouden maken dat onze welvaart een prijskaartje heeft? Dat het uitgesloten is om hier te komen meedobberen in de semi-illegaliteit in de luie hangmat van de vele sociale voorzieningen? Dat er harde, kordaat afgedwongen basisregels zijn waar geen duimbreed van wordt afgeweken? (ik gaf ze al in een notedop: een vrij, open, seculier en democratisch systeem) Welnu, in de praktijk komt dat neer op: aanpassen of terug naar af... En hoe ver die aanpassing moet gaan; laat dat maar bepalen door de praktijk, daar heb je geen wetgevers of politieke neuzelaars voor nodig. Ons economisch systeem is bijzonder veeleisend; zonder taalkennis, sociale vaardigheden en/of gepaste opleiding kom je gewoonweg nergens.

En d�*t is het punt dat ik net wou maken: als die jonge allochtone kandidaat drop-outs géén wachtuitkering in het vooruitzicht hebben en als hun ouders een mogelijk wegvallen van de kinderbijslag mogen verwachten én een eventuele strafrechtelijke aansprakelijkheid voor wat hun kroost in een verveelde bui wel eens wil aanrichten... Ik vermoed dat ook hun attitude wel eens een forse draai zou kunnen krijgen. Sta dan wel klaar met begeleiding en kansen... maar laat hen de eerste stap zetten; pas dan kan je hopen op een oprecht engagement. (zoniet is het toch maar van 'moetens' en dik tegen hun goesting)

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 19:15   #67
Banneling

Standaard

De Nieuwe Mama

24.03.2007 11.02u - Er bestaan nogal wat misvattingen over de spanningen tussen vreemdelingen en autochtonen. Zo gaat men er gemakshalve van uit dat die het gevolg zijn van de ‘onverdraagzaamheid’ van de Vlamingen. Of van ‘onwetendheid’. Of van een ‘verkeerde beeldvorming’. De remedie luidt dan: er moeten meer allochtonen op de buis en dan komt alles vanzelf wel goed.
Maar als de dokter de bal misslaat bij zijn diagnose, loopt hij natuurlijk het risico het verkeerde geneesmiddel voor te schrijven…

Het opvoeren van ‘modelimmigranten’ is zo’n nepmiddel. Bij de openbare omroep (VRT) tappen ze al een tijd uit dat vaatje en de commerciële omroep (VTM) kan natuurlijk niet achterblijven. Deze week doken er plots allochtonen op in het programma “De Nieuwe Mama”. Voor wie het nog niet gezien zou hebben: het gaat er om dat twee mama’s tien dagen hun gezin inruilen. Dat ze zich daarbij vijf dagen moeten houden aan de regels van het huis en daarna vijf dagen hun eigen regels mogen opleggen aan de interimman en –kinderen, zorgt geheid voor de nodige conflicten. En voor leuke televisie die de wat voyeuristische kijker op zijn wenken bedient. De neutrale kijker en brave huisvader/huismoeder vraagt zich bij dat alles wel eens af wie het in zijn hoofd haalt om zijn/haar huwelijksgeluk op de proef te stellen en zijn/haar kinderen aan een dergelijk experiment (of foltering) bloot te stellen… Er zijn ouders die voor minder het hoederecht over hun kinderen verliezen.

Maar goed, terug naar de uitzending van deze week waarin een Vlaams gezin een allochtone mama op bezoek kreeg en een Vlaamse vrouw in een Marokkaanse familie werd gedropt. Als het de bedoeling was om de bestaande ‘vooroordelen’ te bevestigen, zijn de makers wellicht met glans geslaagd. Al zal dat waarschijnlijk niet het opzet zijn geweest en al kan men zich afvragen of het wel ‘vooroordelen’ zijn…

De Marokkaanse vrouw had zich, naar eigen zeggen, ingeschreven om aan de Vlamingen te laten zien ‘dat die allochtonen eigenlijk ook maar doodgewone mensen zijn, zoals jij en ik’. Een nobel doel, maar het programma draaide uit op een ‘beschavingsclash’ in het klein. De Marokkaanse vrouw had voor alle zekerheid ‘halalvlees’ meegenomen en om niet onder één dak te moeten slapen met een Vlaamse man, hadden de programmamakers voor het huis een caravan neergepoot. Ook voor het huis van familie Abdel in Oostende stond zo’n kuisheidsgordel op wielen.

Beide gezinnen waren vol goede moed aan het programma begonnen, maar al snel leek de multiculturele confrontatie een heus mijnenveld te zijn. De goedgemutste vader Shakeb wees zijn Vlaamse gastmama er lachend maar met ietwat dreigende stem op dat zijn leven in het teken van Allah en de islam stond en dat katholieken met hun fikken van de heilige Koran moeten blijven. ‘Als je het toch waagt, verander je meteen in een aap’, klonk het in gehakt Nederlands. Even meenden we een glimp van zelfrelativering en zelfspot te ontwaren, maar de man meende het blijkbaar echt…

Intussen leek de toch wat meer Westerse en vlot Nederlands kakelende moslimmama niet echt boos te zijn dat ze de teugels wat kon vieren. Op sleeptouw genomen door haar Vlaamse interimdochters, ruilde ze haar traditionele jurk in voor een vlotte en moderne outfit. En ook haar hoofddoek ging over de haag en maakte plaats voor een trendy pet. In Oostende had de Vlaamse vrouw voor mosselen met frieten gezorgd en ze wou daar graag een glaasje wijn bij drinken. Een glas wijn? Geen probleem, liet Shakeb weten, maar dan in de caravan. ‘Want mijn huis is als een moskee. En daar eis ik respect’…

Mina had het Vlaamse gezin meegetroond naar de buurt rond het Brusselse Noordstation om hen even onder te dompelen in de Marokkaanse cultuur. ‘Ik voel me ook wel een beetje Vlaams, maar hier voel ik me pas echt thuis’, klonk het uit haar mond. ‘En hier kan ik mijn eigen taal spreken’. Het gezin dook binnen in een Marokkaans theehuis, maar daar was de kledij van de Vlaamse tienermeisjes niet op voorzien. De vader vroeg zijn oudste dochter met een ietwat uitgesneden t-shirt haar borsten wat te bedekken, want “dat is hier niet gepast”. Waarop het meisje droogjes opmerkte dat iedereen toch maar flink naar haar zat te ‘gapen’…

Dat Westers vlees – en dan hebben we het niet over varkenslapjes – ‘zondig’ is en moslims in verleiding kan brengen, kreeg ook de vrijgevochten Vlaamse vrouw te horen ten huize van Shakeb. Toen ze met een topje met blote schouders en dito buik opdook om haar laatste avond in het gezin te vieren, zag de arme Shakeb niemand minder dan ‘Satan’ opduiken. Goed dat er voor de deur een caravan staat, hoorde je de man luidop denken, want anders ging ik zeker voor de bijl voor die lekkere brok.

Shakeb had zich bij de aanvang van de uitzending nog sterk gemaakt dat de Vlaamse vrouw zo onder de indruk zou zijn van de islam, dat ze zich meteen zou bekeren. Maar geen haar op het onbedekte hoofd van Gina dat daar aan dacht. In Zulte stond Mina erop dat haar Vlaamse gelegenheidsdochters de laatste week een hoofddoek zouden dragen. De meisjes hebben het even geprobeerd en dan bedankt voor de eer. En als Mina haar tijdelijke Vlaamse echtgenoot in een Marokkaanse ‘soepjurk’ – zoals wijlen Theo van Gogh dat dan noemde – wou hijsen, zag je hem denken: het mag hier wel ophouden. “Ik respecteer hun geloof”, zei de brave man. “Maar verdraagzaamheid betekent toch niet dat wij ons aan hen moeten aanpassen”. Het was de perfecte afsluiter van een boeiend multicultureel televisieavondje.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 19:24   #68
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik verkies uiteraard assimilaite.

Om toch maar eens een geheugensteuntje te geven.

Integratie is het proces waarbij verschillende componenten samensmelten tot een geheel. In de sociologie en in de politiek is integratie een veelgebruikte term om de samensmelting van meerdere bevolkingsgroepen in de maatschappij aan te duiden.

Een kenmerk is dat beide groepen aanpassingen maken. Wanneer er sprake is van eenzijdige aanpassing heet dit assimilatie.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 19:31   #69
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De Nieuwe Mama

24.03.2007 11.02u - Er bestaan nogal wat misvattingen over de spanningen tussen vreemdelingen en autochtonen. Zo gaat men er gemakshalve van uit dat die het gevolg zijn van de ‘onverdraagzaamheid’ van de Vlamingen. Of van ‘onwetendheid’. Of van een ‘verkeerde beeldvorming’. De remedie luidt dan: er moeten meer allochtonen op de buis en dan komt alles vanzelf wel goed.
Maar als de dokter de bal misslaat bij zijn diagnose, loopt hij natuurlijk het risico het verkeerde geneesmiddel voor te schrijven…

Het opvoeren van ‘modelimmigranten’ is zo’n nepmiddel. Bij de openbare omroep (VRT) tappen ze al een tijd uit dat vaatje en de commerciële omroep (VTM) kan natuurlijk niet achterblijven. Deze week doken er plots allochtonen op in het programma “De Nieuwe Mama”. Voor wie het nog niet gezien zou hebben: het gaat er om dat twee mama’s tien dagen hun gezin inruilen. Dat ze zich daarbij vijf dagen moeten houden aan de regels van het huis en daarna vijf dagen hun eigen regels mogen opleggen aan de interimman en –kinderen, zorgt geheid voor de nodige conflicten. En voor leuke televisie die de wat voyeuristische kijker op zijn wenken bedient. De neutrale kijker en brave huisvader/huismoeder vraagt zich bij dat alles wel eens af wie het in zijn hoofd haalt om zijn/haar huwelijksgeluk op de proef te stellen en zijn/haar kinderen aan een dergelijk experiment (of foltering) bloot te stellen… Er zijn ouders die voor minder het hoederecht over hun kinderen verliezen.

Maar goed, terug naar de uitzending van deze week waarin een Vlaams gezin een allochtone mama op bezoek kreeg en een Vlaamse vrouw in een Marokkaanse familie werd gedropt. Als het de bedoeling was om de bestaande ‘vooroordelen’ te bevestigen, zijn de makers wellicht met glans geslaagd. Al zal dat waarschijnlijk niet het opzet zijn geweest en al kan men zich afvragen of het wel ‘vooroordelen’ zijn…

De Marokkaanse vrouw had zich, naar eigen zeggen, ingeschreven om aan de Vlamingen te laten zien ‘dat die allochtonen eigenlijk ook maar doodgewone mensen zijn, zoals jij en ik’. Een nobel doel, maar het programma draaide uit op een ‘beschavingsclash’ in het klein. De Marokkaanse vrouw had voor alle zekerheid ‘halalvlees’ meegenomen en om niet onder één dak te moeten slapen met een Vlaamse man, hadden de programmamakers voor het huis een caravan neergepoot. Ook voor het huis van familie Abdel in Oostende stond zo’n kuisheidsgordel op wielen.

Beide gezinnen waren vol goede moed aan het programma begonnen, maar al snel leek de multiculturele confrontatie een heus mijnenveld te zijn. De goedgemutste vader Shakeb wees zijn Vlaamse gastmama er lachend maar met ietwat dreigende stem op dat zijn leven in het teken van Allah en de islam stond en dat katholieken met hun fikken van de heilige Koran moeten blijven. ‘Als je het toch waagt, verander je meteen in een aap’, klonk het in gehakt Nederlands. Even meenden we een glimp van zelfrelativering en zelfspot te ontwaren, maar de man meende het blijkbaar echt…

Intussen leek de toch wat meer Westerse en vlot Nederlands kakelende moslimmama niet echt boos te zijn dat ze de teugels wat kon vieren. Op sleeptouw genomen door haar Vlaamse interimdochters, ruilde ze haar traditionele jurk in voor een vlotte en moderne outfit. En ook haar hoofddoek ging over de haag en maakte plaats voor een trendy pet. In Oostende had de Vlaamse vrouw voor mosselen met frieten gezorgd en ze wou daar graag een glaasje wijn bij drinken. Een glas wijn? Geen probleem, liet Shakeb weten, maar dan in de caravan. ‘Want mijn huis is als een moskee. En daar eis ik respect’…

Mina had het Vlaamse gezin meegetroond naar de buurt rond het Brusselse Noordstation om hen even onder te dompelen in de Marokkaanse cultuur. ‘Ik voel me ook wel een beetje Vlaams, maar hier voel ik me pas echt thuis’, klonk het uit haar mond. ‘En hier kan ik mijn eigen taal spreken’. Het gezin dook binnen in een Marokkaans theehuis, maar daar was de kledij van de Vlaamse tienermeisjes niet op voorzien. De vader vroeg zijn oudste dochter met een ietwat uitgesneden t-shirt haar borsten wat te bedekken, want “dat is hier niet gepast”. Waarop het meisje droogjes opmerkte dat iedereen toch maar flink naar haar zat te ‘gapen’…

Dat Westers vlees – en dan hebben we het niet over varkenslapjes – ‘zondig’ is en moslims in verleiding kan brengen, kreeg ook de vrijgevochten Vlaamse vrouw te horen ten huize van Shakeb. Toen ze met een topje met blote schouders en dito buik opdook om haar laatste avond in het gezin te vieren, zag de arme Shakeb niemand minder dan ‘Satan’ opduiken. Goed dat er voor de deur een caravan staat, hoorde je de man luidop denken, want anders ging ik zeker voor de bijl voor die lekkere brok.

Shakeb had zich bij de aanvang van de uitzending nog sterk gemaakt dat de Vlaamse vrouw zo onder de indruk zou zijn van de islam, dat ze zich meteen zou bekeren. Maar geen haar op het onbedekte hoofd van Gina dat daar aan dacht. In Zulte stond Mina erop dat haar Vlaamse gelegenheidsdochters de laatste week een hoofddoek zouden dragen. De meisjes hebben het even geprobeerd en dan bedankt voor de eer. En als Mina haar tijdelijke Vlaamse echtgenoot in een Marokkaanse ‘soepjurk’ – zoals wijlen Theo van Gogh dat dan noemde – wou hijsen, zag je hem denken: het mag hier wel ophouden. “Ik respecteer hun geloof”, zei de brave man. “Maar verdraagzaamheid betekent toch niet dat wij ons aan hen moeten aanpassen”. Het was de perfecte afsluiter van een boeiend multicultureel televisieavondje.

Lach mee met het volgende wat ze te vertellen hadden ;

1)Wij kopen geen vlees bij de belgische slagerij.

2)Hun huisreglement;samen eten,samen bidden,samen gaan slapen.Ik ben een beetje streng zegt de man,lol.Je merkt al meteen wie er de baas is.

3)De moslimvrouw moet dus 10 dagen bij een autochtoon gezin gaan en wat zegt de moslimvrouw;Ik neem mijn halalvlees mee eigenlijk omdat ik wel zeker ben dat het gezin waarin ik terechtkom geen halalvlees zal hebben.Wat zegden ze ook alweer?Perfect aangepast?

4)Dan zegt ze;witte wijnazijn.Die ga ik echt niet gebruiken en zegt dan;geen varkensvlees,geen wijn en dan komt het leukste deel;DEZE MAN ZAL ZICH OOK EEN BEETJE MOETEN AANPASSEN IN DIT GEZIN,lol.
Toch maar nog eens bijzeggen dat zij in het huis zit van de autochtone man voor 10 dagen en ze wil zelfs daar al haar wetten opleggen,zo zie je nog maar eens dat ik en vb'ers er niet om liegen.

5)Dan leest ze een brief en staat erin om naar de sauna te gaan waarop de moslimvrouw op antwoord;daar doe ik niet aan mee.Dan word ik hier vermoord denk ik.Met andere woorden,ze zo het mogen ondervinden van haar man.

6)Naar haar gemeenschap toe mag ze niet met die autochtone man onder één dak slapen en zal daarvoor speciaal in een caravan slapen.Tjonge jonge.Vtm heeft dus speciaal voor hen 2 caravans mogen huren.

7)Moslimvrouw die overal de hoofddoek ophoud.Wat een respect,wauw.

8)Dan is dat nog niet alles;de autochtone vrouw die mij de moslimman is;het eten is klaar en wat zegt de man;we gaan eerst nog 7min bidden,klig plat,tegen dienen tijd is een mens z'n eten al lauw aant worden.
En dan nog net voor het eten nog eens een dankgebedje,lol,tegen dienen tijd is het eten er al koud.

9)Dan zegt de autochtone vrouw tegen de moslimman;ik mediteer maar denk niet aan god waarop de moslimman zegt en let weer goed op;dat is een probleem,moet,zegt de man.

10)En het word nog beter want beetje nadien zegt de moslimman tegen de autochtone vrouw;ik wil nu bidden.Maar andere kleren....Een beetje respect(bedoeld op de autochtone vrouw omdat ze op onze manier is gekleed).
Voor respect voor god.

11)We blijven bij de moslimman mee z'n koran deze keer en zegt'em;dat mag niet op de grond,dat mag niet in het toilet,zelfs een katholiek mag dit niet vastnemen met de handen?Dan zegt'em dat de autochtone vrouw de koran niet mag vastnemen want als deze dat doet de koran direct kapot is en dan ben je direct een aap.

12)Ook om zich te wassen moet het op een manier van mijn voeten dzjeezes?Stel je voor dat ik en mijn broers worden verplicht om ons op dezelfde manier te wassen?De manier waarop het moet volgens de moslimman;en dan één keer en dan twee keer,boven beneden,achter en als je gedaan hebt mee wassen dan moet je nog iets zeggen,roffllll.

13)Dan zegt de commentator;de moslimman neemt de autochtone vrouw mee voor een uitstap in marokaanse buurt in antwerpen waarop de autochtone vrouw zegt terwijl ze er lopen;het is precies dat ik in een ander land zit hier en waarop de moslimman zegt;belgie niet hier.

14)Dan bij het autochtone gezin;waarop een dochter vraagt aan de moslimvrouw;wil jij de worst gaan halen waarop de moslimvrouw dan antwoord;ik mag geen worst eten en waarop de autochtone dochter vroeg;mag je eraan komen aan de worst waarop de moslimvrouw neen antwoorde,tjonge jonge,ik wist dat het erg was maar zo erg???

15)Dan terug naar de mama die bij de moslimman zit waarop de vrouw zegt dat het GELOOF in dat gezin ALLE REGELS bepaalt.

16)Dan terug naar het autochtone huis/man waar de man vraagt omnog iets te gaan drinken en de moslimvrouw wil alleen meegaan als er een andere vrouwlijke compagnon meegaat.Aangezien de dochters niet meegaan van de autochtone man gaat de moslimvrouw dan maar ook niet mee,lol.

17)Dan is er een marokaanse avond;de moslimman wil dat de autochtone vrouw zich kleed zoals hun vrouwen en dat doet ze ook allemaal.Het omgekeerde gebeurt bij het autochtone gezin maar wat krijg je te horen;het moet binnen de regels van haar geloof blijven.Echt niet normaal.
Dan willen de autochtone dochters dat de moslimvrouw een klak opzet en ze doet het dan toch maar wat zegt ze dan;van moslimvrouw tot rebel?Dus in haar ogen zijn mensen die westersgekleed lopen allemaal rebellen?

18)Dan is ondertussen de autochtonevrouw volledig gekleed als een echte moslimvrouw en wat zegt de moslimman daarop;ik hoop dat de nieuwe mama een toekomst geeft als moslimvrouw.Dan zegt de man;waarom niet???
Dan zegt de vrouw nogmaals van noppes waarop de man ferm begint aan te dringen en zegt dat ze moet proberen ect....

19)De autochtone vrouw vraag aan de moslimman hoe ze moeten eten;met mes en vork of alleen vork waarop de man zegt;vlees met je handen.

20)Dan zegt de autochtone man voor de camera over de moslimvrouw;ze is nog niet verwesterd zoals ze laat uitschijnen en meer dan terechte opmerking.

21)Dan mogen de gezinnen beslissen hoe het er de laatste 5dagen aan toe gaat en mogen zij de regels opstellen en de autochtone vrouw die al 5dagen constant het gezeik moest aanhoren van hun islam en dergelijke zegde dat ze wil dat ze het eens niet over de islam en allah ect...mogen hebben waarop de man het niet aanstaat en meteen zegde;zeker niet.

22)Dan zegt de autochtone vrouw dat ze graag bij het eten glaasje wijn drinkt waarop de man wel zegt;geen probleem,maar......wel in de caravan,in z'n huis mag het niet?
Dan zegt'em:m'n huis is als een moskee,respect zoals in een moskee.Tjiens,veel respect zie ik niet.

23)Dan gaat de moslimvrouw met het autochtoon gezin naar marokkaanse buurt in brussel en waarop ze het volgende zegt;ik voel mij hier terug thuis eigenlijk.

24)Moslimvrouw zit ondertussen in voetbalkantine en voelt haar niet op haar gemak,lol.Ze denkt ook omdat de mannen daar ambiance maken ze allemaal zat zijn.

25)De moslimvrouw maakt het eten maar zij bepaalt de regels en de mannen en vrouwen moeten apart eten.

26)Dan op bijna het einde zegt de moslimman voor de camera over de autochtone vrouw dat ze sexy is,dat is sexy van satan.Doe die kleren zo of zo opdat de mannen zouden kijken,bij ons,nee zegt de man.
Tjonge jonge,also een westerse vrouw alleen die sexy kleren zou draaien om op te vallen bij de venten,klig plat.

27)Dan geeft de moslimman de autochtone vrouw een afscheidsgeschenk zalk maar zeggen en ze vraagt om een kus maar de man wil/mag niet.

28)Bij de man/vrouw ontmoeting geeft de moslimman z'n vrouw een hand?Terwijl de autochtone man z'n vrouw eens goed vastneemt(en omgekeerd uiteraard ook).
Voor de mensen die zouden vinden dat ik lieg of overdrijf;bekijk dan maar eens het programma.Wie digitaal tv heeft kan het herop vragen.
Oud 24 maart 2007, 19:36   #70
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mooi en eenvoudig voorbeeld uit het leven gegrepen, dat aantoont dat we hier en elders nog duizenden blz mogen volgooien over het probleem "multicul", het blijft miserie en ambras.
Mensen hebben recht op hun eigen leven, eigen godsdienst en noem maar op, maar dat "mengen" is bullshit. Elk blijft best in zijn eigen gebied.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 21:53   #71
Banneling

Standaard

De mislukte assimilatie van een autochtoon.

Lezersbrief vanop de Standaard online
Vlaamse verlichting binnen KifKif versus pvda

27/03/2007 - Rudy Mylle
Doe geen moeite. Tot dit weekend werkte ik als vrijwilliger bij het Vlaams intercultureel forum www.kifkif.be. Ik werd aan de deur gezet, wegens te liberaal. Ik heb het bijltje moeten neerleggen voor de communist Alain Claessens, hoofdmoderator van KifKif, en lid van de pvda, tevens administrator van KifKif. De organisatie KifKif, gesteund door de Koning Bouwdewijstichting, werkt totaal betuttelend tegenover de allochtonen, onder leiding van Tarik Fraihi, de sp.a-filosoof en geestelijk politiek leider, en Dany Neudt als coördinator binnen KifKif. Het Vlaams intercultureel forum werkt geenszins enige vorm van verlichting in de hand. Integendeel, www.kifkif.be doet er alles aan om het betuttelingsbeleid in stand te houden. Lees er maar eens de titels van de discussies van de week. Dit in het kort. Verlichting of niet. Het officieel intercultureel forum KifKif werkt enkel de polarisatie in de hand. Daar wordt dus niemand beter van. Rudy Mylle
Oud 27 maart 2007, 22:06   #72
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Voor de mensen die zouden vinden dat ik lieg of overdrijf;bekijk dan maar eens het programma.Wie digitaal tv heeft kan het herop vragen.
Volgens mij was dat allemaal in scène gezet. Echte conservatieve Marokkanen (of moslims) zouden in de eerste plaats niet eens meedoen aan zo'n programma.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 22:58   #73
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Volgens mij was dat allemaal in scène gezet. Echte conservatieve Marokkanen (of moslims) zouden in de eerste plaats niet eens meedoen aan zo'n programma.
Omdat het niet past in hun religieus segregatiedenken?
Oud 27 maart 2007, 23:30   #74
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij was dat allemaal in scène gezet.
Alles van reality tv.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 23:34   #75
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Omdat het niet past in hun religieus segregatiedenken?
Met segregatie heeft dat niets te maken. Zo nonchalant omgaan met gezin en kinderen past ook niet in mijn eigen levensovertuiging. Dat lijkt trouwens eveneens te gelden voor de schrijver van het artikel dat je aanhaalt:

Citaat:
De neutrale kijker en brave huisvader/huismoeder vraagt zich bij dat alles wel eens af wie het in zijn hoofd haalt om zijn/haar huwelijksgeluk op de proef te stellen en zijn/haar kinderen aan een dergelijk experiment (of foltering) bloot te stellen… Er zijn ouders die voor minder het hoederecht over hun kinderen verliezen.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 27 maart 2007 om 23:35.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 23:47   #76
Winterhamer
Banneling

Standaard

Ik vind zelf iedereen in hun eigen land beter, dan kunnen ze zichzelf blijven en wij ook.

kijk eens maar Amerika, de Afrikanen zijn Amerikanen, maar toch hebben ze elke dag erge conflicten, het gaat gewoon niet.

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 27 maart 2007 om 23:49.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2007, 00:14   #77
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Anders gesteld: de rot zit in ons systeem; gooi niet te snel met stenen naar de allochtone gemeenschappen. We oogsten enkel wat we al enkele decennia aan het zaaien zijn.
Die Europeanen toch. Altijd zichzelf de schuld geven. Het Europese schuldgevoel...
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2007, 00:16   #78
Dycore
Banneling

Standaard

Conflict
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2007, 12:19   #79
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Beweert u dat enkel moslims vrije mensen zijn?
Dat zeg ik niet .
Oud 28 maart 2007, 22:13   #80
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja,tuurlijk,tjonge jonge,zelfs al zou het deels in scene zijn gezet,dan nog toont het de feiten aan hoe het eraan toegaat in vele moslimgezinnen hier.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be