![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kolonies waar enorme welvaart gecreeerd is : Singapore, Maleysië, Taiwan , Korea (het Zuiden dan toch) , Hong Kong , enz. Kolonies waar relatieve welvaart gecreeerd is : China enz. Manu , mijn hele stelling neemt juist als uitgangspunt dat Afrika niet geprofiteerd heeft van de dekolonisatie en dus geen welvaart heeft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen niet met bommen , zij trekken er op uit met kalashnikovs en machetes om andere stamleden te verkrachten, mutileren en doden. Je vertrekt van een geromantiseerd beeld van de clan of stammen , waar de boze blanke man dan de rozegeur en manenschijn kwam verstoren om de arme zwartjes in slavernij te brengen. De waarheid is echter dat slavernij door de zwartjes zelf werd beoefend en dat ze elkaar ook uitmoordden. Wij waren ooit ook een stammenmaatschappij, we zijn daar voor een reden uitgestapt : Chaos , geweld , enz. Citaat:
Omdat het véél Noorden gemakkelijker te bereiken is dat het Zuiden was. De zee is voor de handel minder gevaarlijk dan de woestijn en rimboe. Wist je dat het binnenland van continent Afrika pas met de uitvinding van het vliegtuig is in kaart gebracht? Enkel de grensgebieden met de Arabieren en kuststreken hebben iets of wat doorgesijpeld gekregen. De Arabieren ontginden hun slaven dan ook van deze gebieden. Indië(!) was voor de Arabieren gemakkelijker te bereiken dan pakweg Chad. Natuurlijk was het overgrote deel van Afrika totaal afgezonderd van de dichtsbijzijnde culturele pool. Als men in de 20ste eeuw nog Afrikaanse stammen tegenkwamen die nog nooit een buitenlander hadden gezien ... Ethiopië is nooit geisoleerd geweest en had een hoogstaandere cultuur met centraal gezag. Ze is echter meegesleurd in de geweldspiraal die het continent verteert. Citaat:
Dan heb jij wel een zéér bijzonder beeld van Afrika ![]() Dat globaal systeem dat jij aanvalt zorgt ervoor dat je geen atoombom op uw kop krijgt , er minder oorlog is in het algemeen , epidemiën uitblijven enz. De wereld kan niet zonder een globaal systeem. Zonder globaal systeem gaan we er allemaal aan. We zijn met véél te véél en capabel om onszelf van de wereld te vegen , anarchie in de wereld van vandaag zou het einde van de mens betekenen. Laten we dit met een wijze vrijmetselaarsspreuk beklemtonen : Ordo ab chao. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik bestudeer dus vooral andere eventen dan u, in cijfers heb ik vooral mijn twijfels. Vraag maar eens aan je leraar mason hoe éénvoudig het is om cijfers te manipuleren. Maar soit, terug, dat is u visie en u keuze, maar wat is je mening omtrend het feit dat onder het gordijn praktijken gebeuren die totaal niet overéénkomen met het gedachtengoed dat jij probeert te verspreiden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ignorance is bliss ![]() Cijfers zijn inderdaad manipuleerbaar , zekerheid bestaat niet. Maar als ik daar mee moet rekening houden , dan kan ik beter naar Tibet vertrekken en de rest van mijn leven mediteren over hoe alles niets is en niets alles. Niets is zeker, maar zekerheid kan men wel benaderen. Complottheoriën.. ik geloof daar eigenlijk niet in. Geheime broederschappen die al 1000 jaar bewust samenwerken om sinistere doelen te bereiken , lijken mij onrealiseerbaar. Niet dat bv. de vrijmetselaars geen invloed hebben gehad. Het federalisme , liberté fraternité egalié enz , zijn vrijmetselaarsgedachtengoed. Maar voor mij zijn dat gewoon mensen met zelfde visie op de wereld en die elkaar opzoeken. Er is heus niets sinister aan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is de sterkte van Indië , ze zijn daar arm , maar stoppen al hun geld in educatie en vooral dan de nieuwe technologiën. |
|||
![]() |
![]() |