![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alvast een opwarmertje. De vraag komt natuurlijk: Wat wil Luxemburg?
Nou, dit: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() Exact zoals ik het zeg. Laten we gewoon eens kijken hoe we vanuit de verschillende gebieden de samenwerking zien. Als dat meteen overeenkomt is het mooi maar ik kan mij ook voorstellen dat motieven, visie, historie etc van elkaar verschillen. Het gaat mij erom overeenkomsten te vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en vanaf Turnhout gaat er een bus naar Baarle heel moeilijk kan dat dus niet zijn
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Een lijn dóór de voordeur:
![]() Een lijn naast de voordeur: ![]() Die belgen moeten hun paaltjes eens beter onderhouden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
De Benelux, Groot- of Heel-Nederland heeft een eigen historie in de verschillende landen. Daarbij kan de visie nog wel overeenkomen maar kunnen de motieven verschillen. Voorbeeld: De communautaire problemen in België zijn een sterk motief vanuit vlaamse kant om de Benelux (of een ander samenwerkingsverband) te (her)overwegen. Nu weet ik daar wel iets van maar nooit zoveel als een vlaming/belg. Het lijkt me goed als in de eerste bijeenkomst daar toch aandacht aan wordt besteed, al was het alleen maar om ons, noord-nederlanders, te informeren. Vanuit Nederland zou een extra motief kunnen zijn het feit dat wij de europese grondwet hebben afgewezen, in tegenstelling tot België, en zodoende weer aansluiting willen zoeken bij een samenwerkend Europa. Het is niet mijn motief maar het zou toch interessant zijn deze punten te benoemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alvast hartelijk dank, en dan moeten we gewoon nog eens afspreken waar en wanneer precies. Er is voorlopig geen haast bij, maar ik hou de 28e april alleszins vrij. Laatst gewijzigd door djimi : 13 maart 2007 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Ervan uitgaand dat vervoersproblemen onderling kunnen worden opgelost is dit nu de nieuwe tussenstand:
Toegezegd om te komen op 28 april in Baarle (15: 9 zuidnederlanders, 6 noordnederlanders): 1Handclapping (Z) Heftruck (Z) Baarle (Z) Tantist (Z) Dimitri (N) Bovenbuur (N) Robert T (Z) Breda (?) (N) Hertog van Gelre (N) Steven nr. 1 (Z) djimi (Z) Dr. Strangelove (Z) Derk de Tweede (met elfjarige dochter) (N)(N) Lombas (Z) Hoogstwaarschijnlijk (toezegging onder voorbehoud)(2: 1 zuidnederlander, 1 noordnederlander): BigF (Z) Weezer (N) Misschien (denkt er nog over): Stef Leeuwenhart (Z) Evilbu (Z) Zeno (Z) Gregske (Z/N?) Stand.nl-forumdeelnemers (Z)(N) Cunning Linquist (N) Afgezegd: Kim (Z) Locatie: Baarle (Hertog en Nassau), exacte plaats nog niet bekend. Waarschijnlijk komt gregske (inwoner van Baarle) met een voorstel. Zo niet, bepalen we zelf een café. (baarle is er al aardige tegengekomen op internet) Tijdstip: Nog niet exact bepaald. Hangt van de agenda af. Waarschijnlijk vanaf 14.00 uur 's middags. Agenda (voorstel): 1. Kennismaking. Iedereen stelt zichzelf kort voor; 2. Verkiezen van voorzitter en notulist van de dag; 3. Inleiding: De Verenigde Nederlanden vanuit belgisch cq vlaams perspectief - (Wie voelt zich geroepen?); 4. Inleiding: De Verenigde Nederlanden vanuit nederlands perspectief - (Wie voelt zich geroepen?); 5. Bepaling (eind)doel en eventuele tussendoelen; 6. Brussel; 7. Inventarisatie problemen of obstakels op weg naar (eind)doel; 8. Bepaling gemeenschappelijke strategie. Bovenstaande is een voorstel. Voel je vrij om erop te schieten.[/quote] Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 13 maart 2007 om 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() MMh, de N'etjes zijn in de minderheid. Gek hè, op een Vlaams forum...
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() ...zou het m.i. een goed idee zijn om Castelre bij Hoogstraten te voegen. Maar ook daar beslissen de bewoners natuurlijk zelf over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Ik moet daar langs, dus als je wil...
![]() |
#76 |
|
![]() Als je vrede neemt met de achterbank indien Dr. Strangelove meekomt... Langs Antwerpen moet ik immers ook...
![]() |
#77 |
|
![]() Gelre of Derk, zou ik dan eventueel met één van jullie kunnen meerijden?
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben heel gewillig.
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bijvoorbeeld een ijverpunt zou kunnen zijn voor zulke denktank is het verkiesbaar maken van het "parlement" van de Benelux.
Dat telt op dit moment 49 leden die gekozen worden door de parlementen van de landen, een zeer getrapt systeem dus.
![]() |