![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Vreemdeling
|
![]() ??? PETER ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wij ondertussen:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Trouwens,
Nergens kunt ge op hunne site zien wie er allemaal de petitie heeft ondertekend! ![]() Waar haalt men dan vandaan dat Karel De Gucht gesteld zou hebben??? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een een update: De voorzitter van het comité is ook nog steeds de voorsitter van het Liberaal Appel, Europees parlementslid Ward Beysen. Ondervoorzitters van het comité zijn nu Vlaams Blokpartijvoorzitter Frank Vanhecke en Claudine De Schepper, Vlaams volksvertegenwoordiger voor de VLD. (tegen haar loopt evenwel een afzetprocedure bij de VLD) Bestuursleden van het comité zijn: Jacques Kerremans, gewezen voorzitter VLD-jongeren provincie Antwerpen (LA) en Roland De Geest, gemeenteraadslid Liberaal Appel Hamme, Anke Van dermeersch, senator Vlaams Blok, en Filip Dewinter, Vlaams volksvertegenwoordiger. Johan Weyts, Vlaams volksvertegenwoordiger voor de CD&V, professor Matthias Storme, partijbestuurslid van de N-VA, steunen het comité. Weyts was ondervoorzitter maar besloot af te treden van die functie wegens dreigingen van de CD&V-top. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zal het Karel eens persoonlijk vragen deze zondag op de VLD receptie in Berlare. Wel eigenaardig dat hij zijn thuisadres niet opgaf, maar eerder het adres van het VLD hoofdkwartier. Dit eerste is namelijk niet zo snel te vinden op het net.
Ik denk dat hij niet echt aangenaam verrast zal zijn. Ik heb anders deze petitie wel getekend, samen met verscheidene andere liberale vrienden van mij. De petitie gaat immers over hetzelfde dan de petitie van Jong-VLD Antwerpen. Dat het vreemdelingenstemrecht op de regeringstafel komt. Dit zal een aangename discussie worden zondag. Ik zal ondertussen aan Bart Somers vragen of hij het ook eens wil tekenen! ![]() P.S. Katje, probeer mij eens te bereiken via msn of ICQ. Dan kunnen we eens babbelen over jong-VLD, want dit moet ik nog oprichten dit jaar voor VLD berlare.
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
[img]http://smileys.******************/cat/4/4_2_105.gif[/img]
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms kan je de zaak beter tegen de grond krijgen van binnenuit! Ik roep alle tegenstanders op om in te schrijven onder de naam van bekende (liefst humoristische variant van) persoon zoals bijvoorbeeld Adolf Fritler, Osmama ben geladen,... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Gucht versus Comité
Deze voormiddag was Filip Dewinter te gast bij de Antwerpse regionale zender ATV. Voor de kijkers had hij - zoals de afgelopen dagen beloofd - een verrassing in petto. Na de opmerkelijke lidmaatschappen van CD&V'er Johan Weyts, NVA'er Matthias Storme en VLD'ster Claudine De Schepper liet Filip Dewinter het publiek weten dat enkele VLD'ers en NVA'ers lid zijn geworden van het 'Comité tegen het stemrecht voor vreemdelingen'. Het gaat onder meer over enkele gemeenteraadsleden uit Oostende en Ledegem. Onder de nieuwe comitéleden bevindt zich ook Wim Vander Cruyssen. Vander Cruyssen is lid van raad van beheer van Jong VLD en voorzitter van Jong VLD in het arrondissement Dendermonde-Sint-Niklaas. Dat wordt dus eventjes slikken voor een zekere Karel De Gucht uit Berlare. Zeker wanneer men weet dat Berlare in - jawel -het arrondissement Dendermonde-Sint-Niklaas ligt. Feit is dat Karel De Gucht de strijd tegen het Comité stilaan lijkt te verliezen. Als nu ook al VLD'ers uit De Guchts eigen streek de dictatoriale besluiten van de VLD-voorzitter aan hun laars beginnen lappen, ziet het er voor Kareltje immers niet bijzonder goed uit. Sterker nog, wie blijft er straks nog over als alle VLD'ers die sympathie hebben voor of lid worden van het 'Comité tegen het stemrecht voor vreemdelingen' de laan uitvliegen? Ach ja, juist ... Karel zelf!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |