Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2004, 20:16   #61
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herr fritz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
De NAZI-Fritzen hadden dat duidelijk wel.

Ze waren inderdaad 'meedogenloos' !
Ba neen, de Blitzkrieg bv is ingevoerd om zoweinig mogelijk bloed te vergieten.
Leg daar eens de statistieken naast.

WO II : 20 miljoen doden.

Plooi uw canon op en ga naar huis, Herr Fritz. Bezoek eens het duits kerkhof in Lommel, het US-kerkhof in Colleville-sur-Mer en de talloze Britse kerkhoven in de westhoek.

Doe mij een plezier : stop met uw gebrainwashte waanzin tot n�* je bezoek aan deze kerkhoven !

Dank bij voorbaat.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 20:44   #62
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ba neen, de Blitzkrieg bv is ingevoerd om zoweinig mogelijk bloed te vergieten.
Leg daar eens de statistieken naast.

WO II : 20 miljoen doden.

Plooi uw canon op en ga naar huis, Herr Fritz. Bezoek eens het duits kerkhof in Lommel, het US-kerkhof in Colleville-sur-Mer en de talloze Britse kerkhoven in de westhoek.

Doe mij een plezier : stop met uw gebrainwashte waanzin tot n�* je bezoek aan deze kerkhoven !

Dank bij voorbaat.
Als je de WOII oorlogsfeiten analyseert, zonder u emotioneel en/of politiek te laten verblinden, kan men wel stellen dat de geallieerden voor een enorme slachtpartij hebben gezorgd ondanks de overmacht.
Oud 23 januari 2004, 21:00   #63
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:

Als je de WOII oorlogsfeiten analyseert, zonder u emotioneel en/of politiek te laten verblinden, kan men wel stellen dat de geallieerden voor een enorme slachtpartij hebben gezorgd ondanks de overmacht.
U speelt revisionist ? OK.
Oud 23 januari 2004, 21:04   #64
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik denk dat het dodental welke de gealieerden hebben nagelaten wel degelijkvéél hoger ligt, dan hetgeen de duitsers op het oorlogsterein hebben aangericht!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 21:16   #65
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Ik denk dat het dodental welke de gealieerden hebben nagelaten wel degelijkvéél hoger ligt, dan hetgeen de duitsers op het oorlogsterein hebben aangericht!
Zielige bedenking.

WIE heeft de vijandelijkheden geopend ? De geallieerden, soms ?

Bent u nu werkelijk onbekwaam om na te denken of doet u alsof ?

PS : houdt u er tussenuit, Fernand. Ik zou echt niet wensen dat u dezelfde gerechtelijke vervolging riskeert als Heer Fritz die, ondanks alle goede raad, toch over de schreef ging.
Oud 23 januari 2004, 21:23   #66
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zielige bedenking.

PS : houdt u er tussenuit, Fernand. Ik zou echt niet wensen dat u dezelfde gerechtelijke vervolging riskeert als Heer Fritz die, ondanks alle goede raad, toch over de schreef ging.
Descartes,
het heeft geen zin om met individuen zoals deze heer frit, Eichmann, Peace en co. te spreken, dat is al lang duidelijk
hij kan misschien al eens de kerkhoven in de westhoek van Vlaslo en Tyne Cot gaan bezoekn, dan zal hij wel anders piepen
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 21:25   #67
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zielige bedenking.

Wanneer men de waarheid zegt spreekt men hier reeds van vervolgen.
Wie de vijandlijkheden heeft geopend staat als een paal boven water, maar men moet ook de eerlijkheid hebben om de ware feiten te durven aankaarten. U gaat direkt spreken over gerechtelijke stappen ondernemen. U kan niet tegen de waarheid!
Wanneer men de cijfers bekijkt zonder te spreken over het ontkennen van de gebeurtenissen dan bent U zeer lelijk mis.
Revisionisme slaat op het ontkennen van de holocaust, waar men zich zelfs geen bedenkingen mag bij maken.
Maar voor alle duidelijkheid, wanneer ik school liep, was het dodental van de joden 15.000.000. na enkele jaren 10.000.000, en nu officieel wordt het cijfer op 6.000.000 gebracht. Wat is hier mee aan de hand?
En dan mag men er geen vraag over stellen, want dan gaan de correcten naar de rechtbank.
Oud 23 januari 2004, 21:34   #68
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Zielige bedenking.

Descartes,
het heeft geen zin om met individuen zoals deze heer frit, Eichmann, Peace en co. te spreken, dat is al lang duidelijk
hij kan misschien al eens de kerkhoven in de westhoek van Vlaslo en Tyne Cot gaan bezoekn, dan zal hij wel anders piepen
We zouden eens terzelfde tijd naar Hyrocima, Dresden en Nagasaki kunnen gaan zien?
Oud 23 januari 2004, 21:37   #69
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zielige bedenking.

Wanneer men de waarheid zegt spreekt men hier reeds van vervolgen.
Wie de vijandlijkheden heeft geopend staat als een paal boven water, maar men moet ook de eerlijkheid hebben om de ware feiten te durven aankaarten. U gaat direkt spreken over gerechtelijke stappen ondernemen. U kan niet tegen de waarheid!
Wanneer men de cijfers bekijkt zonder te spreken over het ontkennen van de gebeurtenissen dan bent U zeer lelijk mis.
Revisionisme slaat op het ontkennen van de holocaust, waar men zich zelfs geen bedenkingen mag bij maken.
Maar voor alle duidelijkheid, wanneer ik school liep, was het dodental van de joden 15.000.000. na enkele jaren 10.000.000, en nu officieel wordt het cijfer op 6.000.000 gebracht. Wat is hier mee aan de hand?
En dan mag men er geen vraag over stellen, want dan gaan de correcten naar de rechtbank.
Zelfs al waren er 'slechts' 3 Miljoen doden dan is elke negatie ervan crimineel.

U bent natuurlijk véél gevoeliger voor de moord op uw zoon of dochter dan voor de moord op een paar miljoen joden.

Maar ik zal natuurlijk een crimineel zijn als ik de moord op uw dochter 'terecht' vind.

Versta mij goed : geen enkele moord is goed te praten.

Maar u bent er nu dus wel mee bezig !!!!! Let op !
Oud 23 januari 2004, 21:42   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
In mijn ogen is het nog steeds niet bewezen dat pesten de reden van zijn zelfmoord was.
Er is maar [size=6]1[/size]persoon die echt wist waarom... en die is nu dood.
Er kunnen zoveel andere oorzaken zijn...
En dan die straffen... er zijn misdadigers die minder krijgen voor andere (ergere) feiten.
Hoe erg het verlies voor de ouders ook is , wees realistisch in een mensenleven zijn er wel meer problemen dan die op het werk.
En hebben zij dan ook geen fouten gemaakt ? Gaven zij wel genoeg steun en houvast aan hun kind ?
Het spijt me voor die ouders , maar deze uitspraak is meer het gevolg van de mediahetze .
PLUS ... nu kan er vlak voor de verkiezingen iemand zich populair maken door uit te pakken met meer antipestwetten...
in z'n afscheidsbrief had hij geschreven dat hij het pesten beu was....en er stond niets anders van oorzaken in
Volgens Van Eeckhout stond in die afscheidsbrief helemaal niet dat hij het pesten beu was, er stond dat hij de post beu was.
Zijn dan alle postmannen pestkoppen ? Blijkbaar had die jongen reeds verschillende jobs bij de post gehad. Natuurlijk is het erg wat met hem gebeurd is maar denkt iemand ook aan de toekomst van zijn vijf werkmakkers en hun gezin indien ze onschuldig veroordeeld zouden worden ?
De reorganisaties bij de post zorgen ongetwijfeld ook voor een hogere werkdruk op alle postmannen, een druk die niet iedereen aankan.
Het aantal zelfmoorden bij jongeren neemt steeds toe, moeten we dat altijd aan pesten toeschrijven ?
Of speelt de hoge prestatiedruk daar een rol.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 21:47   #71
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Descartes,
We zouden eens terzelfde tijd naar Hyrocima, Dresden en Nagasaki kunnen gaan zien?
uiteraard, maar daar ging het niet om: het ging erom dat Fritz de slachtoffers van het naziregime wou verbloemen.

Citaat:
Volgens Van Eeckhout stond in die afscheidsbrief helemaal niet dat hij het pesten beu was, er stond dat hij de post beu was.
2 jaar geleden ofzo heb ik al een reportage gezien in koppen over dit geval: de ouders lieten zijn afscheidsbrief zien en daar stond letterlijk in: "kan het niet meer, het pesten is teveel, genoeg is genoeg"
om je onder een trein te gooien zijn er wel wat ergere factoren nodig dan gewone werkstress hoor
Oud 23 januari 2004, 22:03   #72
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
uiteraard, maar daar ging het niet om: het ging erom dat Fritz de slachtoffers van het naziregime wou verbloemen.

Citaat:
2 jaar geleden ofzo heb ik al een reportage gezien in koppen over dit geval: de ouders lieten zijn afscheidsbrief zien en daar stond letterlijk in: "kan het niet meer, het pesten is teveel, genoeg is genoeg"
om je onder een trein te gooien zijn er wel wat ergere factoren nodig dan gewone werkstress hoor
[size=6]Neen[/size]

Decartres, drijgde met een proces wanneer ik herr Fritz gelijk moest geven dat op het SLAGVELD, minder doden zijn gevallen door de Duitsers dan door de gealieerden.
Ik heb nergens ontkent, of goedgepraat dat er geen slachtoffers zijn gevallen.
Ik ontken NERGENS de holocaust.
Ik stel mij alleen de vraag, ofdat we ons wel nog een vraag mogen stellen.
En ter verduidelijking.
In 1960 waren er 15.000.000 Holocaustslachtoffers.
Half 1970 waren er 10.000.000 Holocaustslachtoffers.
En nu staat er aan de poort van Buchenwald nog 6.000.000.
Ik zal wel zeggen die 1 is er 1 te veel.
Maar als ik mij geen bedenkingen meer mag maken, of die laatse cijfers nu correct zijn of niet. Dat is mij toch te gortig.
En ik denk velen met mij zullen er zo over denken.
Het is niet met alles te verbieden dat er niet meer gedacht wordt zulle.
En hoe meer men verbied, en hoe geslotener iets is.
HOE meer men gaat VERONDERSTELLEN, en deze dan voor waarheid aanzien. En dat is vééééél gevaarlijker dan een open debat,waar voor en tegnstanders eens met de voor hen juiste cijfers en bevindingen voor de dag komen.
Herinner U de moord op de poolse officieren, steeds hadden de Duitsers het gedaan.
Nu zijn het de Russen die het hebben toegegeven!
De moord welke is gebeurt in Polen op de joden, waar de Duitse bezetter steeds de schuld heeft van gekregen, is wel uitgevoerd door POLEN, en NIET in opdracht van den Dolf!.
Het is hier ver van mijn bedoeling om het regime, en de daden van den dolf goed te praten. Maar ik vind dat de waarheid MOET gezegt worden.
En als afsluiter wil ik even in herinnering brengen, dat de dossiers van de Colaboratie der walen, al lang is vrijgegeven door de USSR. Maar de Walen weigeren IEDERE inzage.
Zou daar iets achter zitten van de toenmalige Sosialisten?
Of zijn ze bang dat Hun colaboratie tot zelfs in de politieke middens zat?
Oud 23 januari 2004, 22:14   #73
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

[size=6]Neen[/size]

Decartres, drijgde met een proces wanneer ik herr Fritz gelijk moest geven dat op het SLAGVELD, minder doden zijn gevallen door de Duitsers dan door de gealieerden.
Ik heb nergens ontkent, of goedgepraat dat er geen slachtoffers zijn gevallen.
Ik ontken NERGENS de holocaust.
Ik stel mij alleen de vraag, ofdat we ons wel nog een vraag mogen stellen.
En ter verduidelijking.
In 1960 waren er 15.000.000 Holocaustslachtoffers.
Half 1970 waren er 10.000.000 Holocaustslachtoffers.
En nu staat er aan de poort van Buchenwald nog 6.000.000.
Ik zal wel zeggen die 1 is er 1 te veel.
Maar als ik mij geen bedenkingen meer mag maken, of die laatse cijfers nu correct zijn of niet. Dat is mij toch te gortig.
En ik denk velen met mij zullen er zo over denken.
Het is niet met alles te verbieden dat er niet meer gedacht wordt zulle.
En hoe meer men verbied, en hoe geslotener iets is.
HOE meer men gaat VERONDERSTELLEN, en deze dan voor waarheid aanzien. En dat is vééééél gevaarlijker dan een open debat,waar voor en tegnstanders eens met de voor hen juiste cijfers en bevindingen voor de dag komen.
Herinner U de moord op de poolse officieren, steeds hadden de Duitsers het gedaan.
Nu zijn het de Russen die het hebben toegegeven!
De moord welke is gebeurt in Polen op de joden, waar de Duitse bezetter steeds de schuld heeft van gekregen, is wel uitgevoerd door POLEN, en NIET in opdracht van den Dolf!.
Het is hier ver van mijn bedoeling om het regime, en de daden van den dolf goed te praten. Maar ik vind dat de waarheid MOET gezegt worden.
En als afsluiter wil ik even in herinnering brengen, dat de dossiers van de Colaboratie der walen, al lang is vrijgegeven door de USSR. Maar de Walen weigeren IEDERE inzage.
Zou daar iets achter zitten van de toenmalige Sosialisten?
Of zijn ze bang dat Hun colaboratie tot zelfs in de politieke middens zat?
akkoord, zolang u niet met een motief die kritische vragen stelt kan men daar niets tegen hebben. Ik beticht u daar niet van, maar wel herr fritz
Oud 23 januari 2004, 22:23   #74
fernand
Europees Commissaris

Standaard

[quote][quote="Seba"
akkoord, zolang u niet met een motief die kritische vragen stelt kan men daar niets tegen hebben. Ik beticht u daar niet van, maar wel herr fritz[/quote]
Ik denk dat men tegenwoordig ook een beetje vlug is met mensen die zich vragen stellen te veroordelen, en in een hokje te plaatsen.
Ik heb nog een cursus van trainer gevolgd. En daar kwam het in voor dat het héél gemakkelijk is om iets uit te leggen. Maar héél moeilijk is het om iets uit te leggen zodanig dat het verstaanbaar is.
En met het geschreve is het nog moeilijker doordat men het niet absorbeert zoals taal!
Dus hetgeen ik schrijf is voor mij zo klaar als een klontje, maar het kan bij de andere vraagtekens oproepen. En daarom is het steeds beter de bedoeling achter het geschreven te zoeken!
Oud 23 januari 2004, 22:28   #75
herr fritz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Men moet de wapenfeiten afzonderlijk zien van de genocide wat niet altijd gemakkelijk is.

Als men de oorlogscultuur van de geallieerden analyseert, dan kan men gerust vaststellen dat er een gebrek aan respect aanwezig was tegenover de gewone soldaat of lagere klasse in tegenstelling tot de duitsers.
Het respect voor de frontsoldaat kan men weeral terug vinden in de duitse arbeiderscultuur die nog altijd de grondslag is voor economisch en sociaal succes.

De holocaust is een andere zaak. Daarin moet ik vaststellen dat Hitlers gewillige beulen en andere doortrapte machtskiekens veelal dezelfde gefrustreerde psychologische achtergrond bezaten als de extreme-linkiewinkies van nu.
Uiteindelijk was Hitlers macht maar absoluut als hij heel die ex-communistische kaste in had gelijfd bij de SD, Gestapo, SS(niet te verwarren met de waffen-SS), ...
Oud 23 januari 2004, 22:33   #76
herr fritz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zielige bedenking.

Descartes,
Je klinkt net als een Antwerp-supporter die zijn maat waarschuwt niet op te trekken met een GBA-supporter
Oud 24 januari 2004, 00:42   #77
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Men moet de wapenfeiten afzonderlijk zien van de genocide wat niet altijd gemakkelijk is.

Als men de oorlogscultuur van de geallieerden analyseert, dan kan men gerust vaststellen dat er een gebrek aan respect aanwezig was tegenover de gewone soldaat of lagere klasse in tegenstelling tot de duitsers.
Het respect voor de frontsoldaat kan men weeral terug vinden in de duitse arbeiderscultuur die nog altijd de grondslag is voor economisch en sociaal succes.

De holocaust is een andere zaak. Daarin moet ik vaststellen dat Hitlers gewillige beulen en andere doortrapte machtskiekens veelal dezelfde gefrustreerde psychologische achtergrond bezaten als de extreme-linkiewinkies van nu.
Uiteindelijk was Hitlers macht maar absoluut als hij heel die ex-communistische kaste in had gelijfd bij de SD, Gestapo, SS(niet te verwarren met de waffen-SS), ...
noemt u kannonnenvoer respect voor de frontsoldaat hebben in een oorlog die dan nog zelf door hen uitgelokt is?

Citaat:
Je klinkt net als een Antwerp-supporter die zijn maat waarschuwt niet op te trekken met een GBA-supporter
ik probeer alleen maar de blinde supporter duidelijk te maken eens naar de gevolgen van het Heizel-drama te kijken en dan z'n mening een beetje bij te schaven over hooliganisme
Oud 24 januari 2004, 12:26   #78
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
quote="Seba"

ik probeer alleen maar de blinde supporter duidelijk te maken eens naar de gevolgen van het Heizel-drama te kijken en dan z'n mening een beetje bij te schaven over hooliganisme
U meot niet proberen zonder echte argumenten, de volgens U blinde suporter zijn mening bij te schaven.
Wanneer U die blinde wil laten zien zal men beter afkomen met harde feiten, en data.
Maar ik denk dat deze discutie hier in weze niets ter zake doet!
Open er een topck over, en haal de schreeuwers over revisionisten er maar uit!
Dreigen met processen, omdat ze geen poot hebben om op te staan?
Wanneer wel, dat ze feiten geven!
Oud 24 januari 2004, 13:06   #79
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
quote="Seba"

U meot niet proberen zonder echte argumenten, de volgens U blinde suporter zijn mening bij te schaven.
Wanneer U die blinde wil laten zien zal men beter afkomen met harde feiten, en data.
Maar ik denk dat deze discutie hier in weze niets ter zake doet!
Open er een topck over, en haal de schreeuwers over revisionisten er maar uit!
Dreigen met processen, omdat ze geen poot hebben om op te staan?
Wanneer wel, dat ze feiten geven!
geen argumenten, wat wil u nu eigenlijk zeggen? dat Duitsland niet de agressor was, dat er geen miljoenen joden systematisch zijn vernietigd, dat er geen miljoenen jonge soldaten hun leven hebben gegeven om enerzijds een gek te bedienen of anderzijds die gek weg te krijgen?
Oud 24 januari 2004, 17:14   #80
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer men de waarheid zegt spreekt men hier reeds van vervolgen..
Ik ben niet de enige die dit forum leest. Zelfs met mijn tolerante en verdedigende staat van dienst kreeg ik ook ooit eerder op een ander forum een terechtwijzing via een gerechtelijke instantie voor een onbewaakte uitspraak in het vuur van een discussie over Palestijnen en Joden.

Ik wil er u enkel op wijzen dat één enkele klacht door een externe lezer of centrum kan volstaan om u in een geding te doen belanden.

Zeg dan niet : Ich hab'es nicht gewüsst !!! Ich sage es Ihnen heute !!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be