Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2007, 11:27   #61
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Was ik al vergeten. In Nederland bouwen ze nieuwe rusthuizen voor de allochtoonse bejaarden inderdaad (met de aangepaste toiletten in de juiste richting (niet met de kont naar Mekka) en aangepast eten).

De Nederlandse kapotgewerkten mogen ondertussen met drie op de kamer en uit bezuiniging wordt er in sommige instellingen een pijama-dag ingesteld (dan worden ze niet meer aangekleed). Uiteraard is ook toiletbezoek beperkt: slechts om de x-aantal uur!

Maar de turken en marokkanen hebben hùn extra eisen wèl gekregen hoor en ik veronderstel zelfs dat die mensen met zekerheid minstens vijf keer per dag kunnen bidden en gewassen worden en naar toilet mogen gaan!
Niets dan leugenachtige insinuaties, beste Circe. Het ene is er niet gekomen ten koste van het andere. En er zijn geen privileges voor allochtone bejaarden. Privileges zijn er enkel voor degenen die meer kunnen betalen. Autochtoon of allochtoon.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 11:28   #62
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Omdat solidariteit in de programma's van de rechterzijde ver te zoeken is natuurlijk!
Normaal mits de definitie van solidariteit meer een meer verschoven is naar die van 'profitariaat' en 'georchestreerde diefstal'.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 11:29   #63
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets dan leugenachtige insinuaties, beste Circe. Het ene is er niet gekomen ten koste van het andere. En er zijn geen privileges voor allochtone bejaarden. Privileges zijn er enkel voor degenen die meer kunnen betalen. Autochtoon of allochtoon.
Als het niet in je hypocriete poco-kraam past zijn het leugenachtige insinuaties. Zwakjes hoor.
Oud 17 maart 2007, 11:36   #64
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je kan geen rechten uitdelen die niet bestaan.
En het probleem van de gezinsherenigingmisbruiken is zekers geen fabel.
Heb ik ook nergens beweerd. Alleen gaat het artikel daar in eerste instantie helemaal niet over! Het gaat over het feit dat er binnen afzienbare tijd veel allochtone bejaarden zullen zijn om de simpele reden dat de eerste generatie allochtonen ondertussen bijna de bejaarde leeftijd hebben bereikt.

Citaat:
En dat er mensen zijn die hier hun hele leven hebben gewerkt en ZS betaald hebben, maar de prijs van de rvts niet kunnen betalen weet iedereen. De prijs ervan is dan vaak overdreven tot uitbuitend.
Absoluut, mijn punt was dan ook dat het zonder meer leugenachtig is om te stellen dat allochtone bejaarden per definitie niet hebben gewerkt.

Citaat:
En begin met de rvts faciliteiten op te leggen voor anderstaligen en binnen de kortste keren is het gedaan met het Nederlands in de rvts.
Het gaat over wel wat meer dan faciliteiten voor anderstaligen hé. Er zijn heus wel allochtone bejaarden bij die wel Nederlands kennen. Het artikel heeft het gewoon in het algemeen over de noodzaak om voorbereid te zijn op de samenlevingsproblemen waarmee ook de rusthuizen zullen geconfronteerd worden. Andere gebruiken, andere voorkeuren, enz. Iets wat ook bij autochtone bejaarden overigens te weinig aandacht krijgt hoor... dat weet ik uit ervaring ondertussen.

Citaat:
En iemand die het vertikt om de taal van de streek waar hij verzorgd wil worden te leren, word niet aan zijn lot overgelaten, maar heeft zichzelf buiten gesloten.
En toch zal onze maatschappij ook hen moeten opvangen, beste Jantje, dat is geen kwestie van keuzes maken. Dat neemt niet weg dat men dat moet proberen vermijden, maar dat is een andere kwestie.

Citaat:
En jij die in Afrika heb gewerkt, zou beter dan wie anders hier op het forum moeten weten, wat het inbrengen en voorrang geven aan een andere mentaliteit en taal te weegbrengt.
De vernieling van de Afrikaanse cultuur is ook slechts door enkel veroorzaakt. Zij hadden toen toch ook rechten en konden toch ook moeilijk de Afrikaanse talen gaan leren.

Wel de Moslims zijn ons de koloniale wetten aan het opleggen.
Je kent de gevolgen daarvan.
Onzin Jantje, want het gaat helemaal niet over voorrang geven aan een andere mentaliteit en taal, maar om er op voorbereid te zijn dat die andere mentaliteit en taal er kunnen zijn. Het heeft dus alles te maken met de realiteit.
Oud 17 maart 2007, 11:37   #65
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Je hoeft die realiteit niet te misbruiken om de aanpassingsproblemen van integratieonwillige allochtone bejaarden goed te praten en de trend die Monica De Coninck vreest over het hoofd te zien.
Ik praat dan ook helemaal niets goed.
Oud 17 maart 2007, 11:40   #66
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plattekes Edina. Van zodra de uitlopers van het progressieve wanbeleid aan de kaak gesteld worden demoniseer je de boodschapper tot VB-er. Tot daar de "argumentatie" van linksen met hun mond vol tanden.
Lees de post misschien nog eens waarop ik reageerde, die stelde dat het allemaal de schuld was van links. Kijk ook naar de avatar van de poster. En herlees dan mijn post. Let vooral op het bewust geschreven woord "ook".

Citaat:
Je zou natuurlijk ook aan die allochtone bejaarden of hun kinderen die hen komen dumpen eens kunnen vragen waarom ze persé willen komen genieten van die individualistische maatschappij, als het toch allemaal zo humaner is bij hen.
Dat onze sociale voorzieningen beter zijn dan elders is niet echt een geheim. Maar dat staat los van het feit dat we in een individualistiche maatschappij leven. Of nee, niet helemaal, het ene heeft het andere natuurlijk mogelijk gemaakt. Maar - ik zal je maar voor zijn - dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Oud 17 maart 2007, 11:42   #67
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik praat dan ook helemaal niets goed.
Toch wel, door te zeggen dat er oplossingen op maat van de allochtone bejaarden moeten voorzien worden. Dat veronderstelt dat ze geen enkele integratieinspanning hoeven te doen en dat de autochtone maatschappij maar moet buigen voor hun desiderata.
Oud 17 maart 2007, 11:43   #68
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Edina,

Vertel eens waarom regels en wetten plots moeten veranderen en waarom een verpleegkundige plots Berbers moet gaan kennen en de Moslimgebruiken moet gaan toepassen in de rvt's of anders geen werk meer kan vinden in die instelligen.

Want dat is eigenlijk het enige waarover het gaat.
De Vlaamse verpleegkundige die zich moeten aanpassen aan de inwijkelingen, want anders voelen deze zich benadeeld.

En het is daar dat het schoentje wringd.

Men komt naar hier en vertikt het de taal en gebruiken van hier te leren, en wil dan dat de autochtone bevolking zich maar aanpast naar hen, want anders worden zij benadeeld en voelen zij zich eenzaam omdat ze niet met de Vlaamse personeelsleden kunnen praten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 11:44   #69
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch links geleuter. Maar pas op, van de allochtoon, uit welke cultuur ook, mag niet verwacht worden dat hij zich aanpast aan de leitcultuur, Nee, volgens de progressieven moet die ten volle zijn eigen cultuur "van daar" kunnen behouden. Zo concluderen de progressieven dat alle allochtonen en volkeren ter wereld een eigen cultuur hebben, met één grote uitzondering, de Vlamingen of Belgen, die hebben geen eigen cultuur. Volgens Edina bestaan dus heel veel culturen "van daar", maar geen cultuur "van hier".
"De" allochtonen hebben evenmin een cultuur dan "de" Vlamingen dat hebben. Mijn cultuur verschilt waarschijnlijk in zeer grote mate van de jouwe. Ik gruwel dan ook van het bergip "leitcultuur", want ik heb het donkerbruin vermoeden dat de bepleiters van die "leitcultuur" hele andere indeeën hebben over wat onze cultuur is dan ik. Iedereen heeft een eigen cultuur, alleen wordt die niet louter bepaald door geloof of afkomst.

Laatst gewijzigd door Edina : 17 maart 2007 om 11:44.
Oud 17 maart 2007, 11:45   #70
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat onze sociale voorzieningen beter zijn dan elders is niet echt een geheim.
Allah is groot maar de sociale voorzieningen zijn nog groter niet waar, zeker als ze gefinancierd worden door de autochtone belastingbetaler. Dan is dat verderfelijke 'individualistische' ook geen punt meer.
Oud 17 maart 2007, 11:49   #71
Banneling

Standaard

Citaat:
"De" allochtonen hebben evenmin een cultuur dan "de" Vlamingen dat hebben. Mijn cultuur verschilt waarschijnlijk in zeer grote mate van de jouwe. Ik gruwel dan ook van het bergip "leitcultuur", want ik heb het donkerbruin vermoeden dat de bepleiters van die "leitcultuur" hele andere indeeën hebben over wat onze cultuur is dan ik. Iedereen heeft een eigen cultuur, alleen wordt die niet louter bepaald door geloof of afkomst.
Blablabla. De eigen leitcultuur bestaat niet maar als Edina naar een of ander moslimparadijs gaat vindt ze het natuurlijk een evidentie om zich aan te passen aan de islamitische leitcultuur, die dan plots weer bestaat, en die - heel voorspelbaar- geen aanleiding geeft tot donkerbruine vermoedens.
Twee maten, twee gewichten. Kortom, de gebruikelijke hypocrisie.
Oud 17 maart 2007, 11:52   #72
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Bij ons in Merksem hebben ze onlangs serviceflats voor oudere allochtonen gebouwd,dit was een regelrechte flop,uit armoede hebben ze deze flats verhuurd aan drugsverslaafde,en gehandicapte

Het is toch niet normaal dat wij deze mensen onze levenswijze willen opdringen,wat mij betreft zou het zelfs zo zijn dat ze op deze manier de staat veel centen bespaard met ouderen door kinderen te laten verzorgen (ik vind dit zelfs knap in hun cultuur)
Oud 17 maart 2007, 11:52   #73
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Laten we die ouwe zwette allemaal n spuitje geven.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 11:55   #74
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar lees je weer heel selectief Edina. Past de realiteit over de demografische evolutie én de "dumping-trend" waarover Monica De Coninck het had niet in je progressieve kraam?
Nee, beste Online, ik lees wat er staat en fantaseer er niet vanalles bij.

Citaat:
Bij het OCMW kloppen steeds vaker ouderen aan die door hun kinderen naar België zijn gehaald. "Vaak leidt dat tot schrijnende situaties. De ouders worden in huis gehaald, krijgen ruzie en worden weggezet in een flatje. We moeten oppassen dat dat geen trend wordt."
Steeds vaker dus. Dat impliceert niet regelmatig. En we moeten inderdaad oppassen dat dit geen trend wordt. Daarover is iedereen het eens.

Verder heb ik ondertussen ook wel wat ervaring met rusthuizen en weet dus uit de realiteit dat er nu nog amper allochtonen zitten. Maar de eerste generatie allochtonen heeft bijna de bejaarde leeftijd bereikt en er zullen dus stilletjes aan meer allochtonen in de rusthuizen terecht komen. En daarover gaat het artikel dus.

Citaat:
In verhouding stukken minder dan de autochtonen. Nooit gehoord over monsteraanwezigheid van allochtonen in de werkloosheidsstatistieken Edina?
Dat geldt in ieder geval niet over de eerste generatie allochtonen die ni bijna de bejaarde leeftijd hebben bereikt waarover het nu in eerste instantie gaat. Je zal dus iets anders moeten proberen.
Oud 17 maart 2007, 11:56   #75
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het niet in je hypocriete poco-kraam past zijn het leugenachtige insinuaties. Zwakjes hoor.
Bewijs dan het tegendeel hé, poinco!
Oud 17 maart 2007, 12:01   #76
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, door te zeggen dat er oplossingen op maat van de allochtone bejaarden moeten voorzien worden. Dat veronderstelt dat ze geen enkele integratieinspanning hoeven te doen en dat de autochtone maatschappij maar moet buigen voor hun desiderata.
Onzin, oplossingen zoeken voor reële problemen heeft niets met goedpraten te maken. Gedumpte bejaarden die naar hier zijn gehaald door hun kinderen valt niets te verwijten. Zij hebben ook recht op respect. Net zoals allochtone bejaarden die nooit voldoende Nederlands hebben geleerd. Je kan daar terechte kritiek op hebben en dat proberen vermijden, maar dat kan nooit betekenen dat je ze dan maar aan hun lot moet overlaten. Overigens negeert iedereen hier één belangrijk feit: niet zelden gaat het over demente bejaarden. Die vaak in het verleden leven.
Oud 17 maart 2007, 12:05   #77
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Nee, beste Online, ik lees wat er staat en fantaseer er niet vanalles bij.
Is de stelling van Monica De Coninck over de dumping-trend dan een fantasietje.?Ik heb eerder de neiging iemand te geloven die er met zijn twee voeten in staat, dan een beroepshypocriet die niets liever doet dan allochtone hielen te likken.

Citaat:
Steeds vaker dus. Dat impliceert niet regelmatig. En we moeten inderdaad oppassen dat dit geen trend wordt. Daarover is iedereen het eens.
Monica De Coninck vreest voor een "trend". Jij begrijpt de betekenis van dat woordje dus moedwillig niet.

Citaat:
Verder heb ik ondertussen ook wel wat ervaring met rusthuizen en weet dus uit de realiteit dat er nu nog amper allochtonen zitten. Maar de eerste generatie allochtonen heeft bijna de bejaarde leeftijd bereikt en er zullen dus stilletjes aan meer allochtonen in de rusthuizen terecht komen. En daarover gaat het artikel dus.
Yep, en het gaat vooral over de problemen die dat gaat stellen. Niet alleen de financiële nav de opkomende trend van dumpingpraktijken, maar ook de "culturele" en de problemen ten gevolge van hun integratielaksheid.

Citaat:
Dat geldt in ieder geval niet over de eerste generatie allochtonen die ni bijna de bejaarde leeftijd hebben bereikt waarover het nu in eerste instantie gaat. Je zal dus iets anders moeten proberen.
Ach zo, als we dus nieuws te horen krijgen over werkloosheidsstatistieken en de aanwezigheid van allochtonen daarin, is de 1ste generatie er automatisch uit gefilterd Da's nieuw. Wat ga je nog allemaal bijeen fantaseren?
Oud 17 maart 2007, 12:08   #78
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Edina,

Vertel eens waarom regels en wetten plots moeten veranderen en waarom een verpleegkundige plots Berbers moet gaan kennen en de Moslimgebruiken moet gaan toepassen in de rvt's of anders geen werk meer kan vinden in die instelligen.

Want dat is eigenlijk het enige waarover het gaat.
De Vlaamse verpleegkundige die zich moeten aanpassen aan de inwijkelingen, want anders voelen deze zich benadeeld.

En het is daar dat het schoentje wringd.

Men komt naar hier en vertikt het de taal en gebruiken van hier te leren, en wil dan dat de autochtone bevolking zich maar aanpast naar hen, want anders worden zij benadeeld en voelen zij zich eenzaam omdat ze niet met de Vlaamse personeelsleden kunnen praten.
Maar nee, Jantje, daarover gaat het niet. Dat is wat sommigen er van willen maken. Niemand vraagt van Vlaamse verpleegkundigen dat ze berbers gaan leren. Er wordt alleen aandacht gevraagd voor een reële problematiek die er zit aan te komen. Oplossingen kunnen er in bestaan om ervoor te zorgen dat er OOK voldoende allochtone verpleegkundigen van diverse achtergrond zijn. Geen probleem, zoals blijkt uit duveltje382's ervaring in het rusthuis waar hij werkt. Andere oplossingen kunnen er in bestaan om de familie meer te betrekken bij de verzorging. En nog een oplossing kan zijn om er aandacht aan te besteden dat de bejaarden elkaars gewoonten kunnen leren kennen, begrijpen en respecteren zodat samenwonen vlot kan verlopen.
Oud 17 maart 2007, 12:10   #79
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blablabla. De eigen leitcultuur bestaat niet maar als Edina naar een of ander moslimparadijs gaat vindt ze het natuurlijk een evidentie om zich aan te passen aan de islamitische leitcultuur, die dan plots weer bestaat, en die - heel voorspelbaar- geen aanleiding geeft tot donkerbruine vermoedens.
Twee maten, twee gewichten. Kortom, de gebruikelijke hypocrisie.
Onzin, Online, ik heb gewerkt in Afrika tussen moslims. Ik heb me daar helemaal niet hoeven aanpassen aan één of andere leitcultuur. Met een beetje respect kom je al heel ver hoor. Probeer het misschien eens.
Oud 17 maart 2007, 12:12   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik ook nergens beweerd. Alleen gaat het artikel daar in eerste instantie helemaal niet over! Het gaat over het feit dat er binnen afzienbare tijd veel allochtone bejaarden zullen zijn om de simpele reden dat de eerste generatie allochtonen ondertussen bijna de bejaarde leeftijd hebben bereikt.
Die wonen dus al meer dan 40 jaar hier.
Als ik ergens 40 woon, werk en leef ken ik de taal, de gebruiken en gewoontes
Er bestaan dus geen problemen voor deze mensen, of ze hebben ze zelf veroorzaakt door onwil om te leren en aan te passen.

Citaat:
Absoluut, mijn punt was dan ook dat het zonder meer leugenachtig is om te stellen dat allochtone bejaarden per definitie niet hebben gewerkt.
Ik heb nergens gezegd dat het over alle allochtone gaat.
Maar spijtig genoeg ondervinden steeds meer OCMW, dat men bejaarden naar hier haald onder het voorwendsel van gezinshereniging omdat ze hier beter verzorgd worden dan in hun thuisland.
Deze misbruiken zijn mogelijk gemaakt door Sossen en Groenen.

Citaat:
Het gaat over wel wat meer dan faciliteiten voor anderstaligen hé. Er zijn heus wel allochtone bejaarden bij die wel Nederlands kennen. Het artikel heeft het gewoon in het algemeen over de noodzaak om voorbereid te zijn op de samenlevingsproblemen waarmee ook de rusthuizen zullen geconfronteerd worden. Andere gebruiken, andere voorkeuren, enz.
Idd, het gaat over veel meer faciliteiten dan enkel de taal.
En de rvt's zullen zich idd moeten gaan aanpassen.
Trallies en hekwerken plaatsen om de autochtone personeelsleden te beschermen.

Citaat:
Iets wat ook bij autochtone bejaarden overigens te weinig aandacht krijgt hoor... dat weet ik uit ervaring ondertussen.

Citaat:
En toch zal onze maatschappij ook hen moeten opvangen, beste Jantje, dat is geen kwestie van keuzes maken. Dat neemt niet weg dat men dat moet proberen vermijden, maar dat is een andere kwestie.
Hen opvangen is één zaak, wij ons aanpassen naar hen om problemen te vermijden is een andere zaak.
Er word door de linkse weer eens vergeten dat wij hen niet hebben verplicht naar hier te komen en hen niet hebben verboden zich aan te passen. Het zijn zij die naar hier wilde komen en het zijn zij die het vertikken zich aan te passen.

Wij moeten de problemen niet vermijden, maar zij.

Citaat:
Onzin Jantje, want het gaat helemaal niet over voorrang geven aan een andere mentaliteit en taal, maar om er op voorbereid te zijn dat die andere mentaliteit en taal er kunnen zijn. Het heeft dus alles te maken met de realiteit.
Edina, gaan eens kijken in de scholen. Dat zijn vaak kinderen van mensen die hier zijn geboren en getogen en hier school hebben gelopen.
Deze kinderen zouden dus perfect Nederlands moeten kennen en perfect moeten aangepast zijn. De realiteit toont dat deze kinderen dat niet zijn, omdat de ouders eens van school, geen Nederland meer spreken en omdat ze eens van school, terug volgens woestijnnormen gaan leven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be