Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2007, 21:18   #61
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Wat mij betreft mag de EU wel wat meer druk opvoeren om dat bankgeheim op te heffen. Zwitserland is wel onafhankelijk, maar ze moeten wel doen wat wij willen. Zo werkt het nu eenmaal in de wereld van reuzen en klein duimpjes.
Dat zal nooit gebeuren. Met nooit bedoel ik niet nooit nooit, maar niet binnen de 50 jaar. Zolang het geld uit alle kanten van de wereld binnenstroomt naar Zwitserland, wat nog steeds het geval is, hebben zij Europa niet nodig. De beslissing om het bankgeheim in stand te houden is via referendum gebeurt. Een pure democratische beslissing dus. Dat zal nog een hele tijd in stand gehouden worden. Je vraagt de arabische emiraten toch ook niet om afstand te doen van hun olie. Geld vraagt om discretie, zeker in Europa waar de Nationale Staten diefstal via belasting hebben geïnstitutionaliseerd. Zwitserland biedt deze discretie.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 09:41   #62
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dat zal nooit gebeuren. Met nooit bedoel ik niet nooit nooit, maar niet binnen de 50 jaar. Zolang het geld uit alle kanten van de wereld binnenstroomt naar Zwitserland, wat nog steeds het geval is, hebben zij Europa niet nodig. De beslissing om het bankgeheim in stand te houden is via referendum gebeurt. Een pure democratische beslissing dus. Dat zal nog een hele tijd in stand gehouden worden. Je vraagt de arabische emiraten toch ook niet om afstand te doen van hun olie. Geld vraagt om discretie, zeker in Europa waar de Nationale Staten diefstal via belasting hebben geïnstitutionaliseerd. Zwitserland biedt deze discretie.
Ik ben wat minder pessimistisch. Het zal inderdaad niet voor morgen zijn. Als je de publieke opinie kunt meekrijgen sta je heel sterk. Ik heb al eens overwogen een organisatie te starten tegen crimineel drugsgeld. Zo’n organisatie moet dan beargumenteren dat een groot gedeelte van de drugsproblematiek zit in het makkelijk wegsluizen van grote hoeveelheden crimineel geld naar Zwitserland. Van het criminele geld in Zwitserland is misschien slechts een klein percentage drugsgeld. Het gaat echter om de emotionele impact die je kunt maken. Dat kan door drugs. Maar eerst moet er een momentum voor zijn. Bijvoorbeeld dat er een gekende persoon bezwijkt aan drugs, bijv. Maradona. Op basis van de publieke beroering op zo’n ogenblik zou je met je verhaal moeten komen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 13:39   #63
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

[quote=Eddy B;2571644]???

BTW, Geen enkele persoon heeft in wezen graag een democratie want die zou wel eens een meerderheid kunnen behalen waar het dat individu pijn doet... In wezen zijn we allemaal dicators... Als met maar in ONS kraam past..

unquote

Het is op zich een zeer interessante gedachte . "De democratie" is inderdaad een vrij recente uitvinding & praktijkervaring leert ons dat in diverse streken het systeem zeer vlug degenereert in op populisme gebazeerde dictatuur.

Het onpopulistische aspect van Europa een garantie voor "Europese Democratie" ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be