Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Ben je over het algemeen blij met de Nederlanders op het forum?
Ja 56 76,71%
Nee 17 23,29%
Aantal stemmers: 73. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2007, 13:23   #61
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Dat Kinderen voor Kinderen-accent is geen poldernederlands hoor. Poldernederlands heeft eerder te maken met de uitspraak van de ij/ei (als aai). Die R is wel degelijk Goois. Misschien niet het oorspronkelijke Goois, maar zo wordt het tegenwoordig wel genoemd.

Of om het op z'n liberalist_NLs te zeggen: bekakts (als tegenhanger van poldernederlands, dat hij asociaals noemt).
Het oorspronkelijke Goois, Flevisch, is verwant met de dialecten van Vlieland en Urk.
Als rasechte Hilversummer spreek ik die zachte r niet uit, mijn dochter echter wel.
Zie volgende artikel:
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/07/15/Vp/wo.html
Oud 19 maart 2007, 15:00   #62
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

http://www.geenstijl.tv/2007/03/onth...w_in_oost.html

(Uit dit topic :
http://forum.politics.be/showthread.php?t=84648 )

is misschien een voorbeeld

"mensen betichten van dierenseks, nou wErkelijk"
is zo een beetje wat ik bedoelde
en kijk, daar staat "hunne nauw" weer bij.
Oud 19 maart 2007, 18:23   #63
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik moet er absoluuts niks van weten van die Hollanders. Ik moet er dag in dag uit mee samenwerken en dat Hollands geouwehoer komt mij echt de strot uit.
Wat een dingen die gasten soms verzinnen, dat is dus echt niet te schatten. Binnen een uurtje moet ik opnieuw naar 1 van hun nieuwe initiatieven. Een zeepkistensessie!!!!! Ja u hoort het goed, een zeepkistensessie!!!! Het is de bedoeling dat iedereen elk om beurt op een zeepkist gaat staan en dat hij dan vrijuit zijn mening kan verkondigen.
Man man man, ik word kotsmisselijk van dat klootjesvolk. Zeveren zeveren en nog eens zeveren, maar werken, ho maar. Eerst nog een dagje vergaderen.

Bedant voor de terugkoppeling. Gebruik toch het woord feedback stomme hollander. Waaaaaaaaaaaaaaarg

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 18:38   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet er absoluuts niks van weten van die Hollanders. Ik moet er dag in dag uit mee samenwerken en dat Hollands geouwehoer komt mij echt de strot uit.
Wat een dingen die gasten soms verzinnen, dat is dus echt niet te schatten. Binnen een uurtje moet ik opnieuw naar 1 van hun nieuwe initiatieven. Een zeepkistensessie!!!!! Ja u hoort het goed, een zeepkistensessie!!!! Het is de bedoeling dat iedereen elk om beurt op een zeepkist gaat staan en dat hij dan vrijuit zijn mening kan verkondigen.
Man man man, ik word kotsmisselijk van dat klootjesvolk. Zeveren zeveren en nog eens zeveren, maar werken, ho maar. Eerst nog een dagje vergaderen.

Bedant voor de terugkoppeling. Gebruik toch het woord feedback stomme hollander. Waaaaaaaaaaaaaaarg
Wanneer het Belgische bedrijfsleven het beter doet dan de Nederlandse, dan pas mag je klagen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 22:26   #65
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard Ik was laatst in Belgie...

en de wegen zijn een stuk verbeterd! Niet zo hobbelig meer als vroeger. De mensen zijn ook gewoon aardig, net Nederlanders Ik ben ook in Ieper geweest, jezus nergens een pin-automaat te vinden. En wel allemaal bankkantoren... pinnen jullie nooit ofzo? Het eten in het restaurant vond ik net zo slecht als in Nederland. Het bier was wel dik ok!

Ook de lint-bebouwing is me (ons) opgevallen, echt irritant, je hebt geen idee waar je nou bent. En de huizen zijn nou ook niet je van het.

De IJzertoren heb ik ook gezien, jammer nou dat we geen Nederlandse vlag bij ons hadden, dan hadden we die even gehesen Het museum is wel erg Vlaams-nationalistisch ingericht Maar wel ok verder.

Onderweg heb ik op de auto's gelet, ik heb welgeteld EEN auto gezien met een vlaamse leeuw, een EENTJE met een *VL* sticker achterop =) Voor de rest niks Vlaams gezien.
Oud 20 maart 2007, 11:36   #66
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wanneer het Belgische bedrijfsleven het beter doet dan de Nederlandse, dan pas mag je klagen.

Grappig, de Belgische poot van onze Beneluxorganisatie zorgt ervoor dat Nederland geen modderfiguur slaat tegenover onze Europese bazen. En wie probeert er dan weer met de eer te gaan lopen door intercompany recharges omgekeerd evenredig te verdelen? Juist ja, de Hollanders. Geen poot uitsteken maar wel achterbakse politieke spelletjes spelen en op de kap van de Belgen (Vlamingen) succes boeken.

Ze zouden beter allemaal gaan voetballen, dat is tenminste iets waar ze goed in zijn.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 11:59   #67
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
"hun nou" bedoelt hij dus, blijkbaar vindt hij dat vervelend.
Wat ik me wel afvraag is waarom Nederlanders soms "weirken" ipv "werken" zeggen (ik heb het niet alleen over de gewone man, ook nieuwslezers, die bij ons het summum van mooie uitspraak (horen te ) zijn).Welke regel zit daar achter?
In het waasland zeggen ze nochtans ook "weirken"
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 12:09   #68
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door fox

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Waarom al die haat?
Ik heb een keer een Brusselaar geholpen met autopech.
Er kom nog geen "Merci" van af, hij scheurde meteen weg.
Desondanks heb ik geen haat tegenover Brusselaars.
Oud 20 maart 2007, 12:21   #69
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

Waarom al die haat?
Ik heb een keer een Brusselaar geholpen met autopech.
Er kom nog geen "Merci" van af, hij scheurde meteen weg.
Desondanks heb ik geen haat tegenover Brusselaars.

Omdat ik gisteren voor een zaal van 30 man op een zeepkist moest gaan staan en mijn "gevoelens" moest uiten om op die manier tot een betere verstandhouding te komen met mijn team. Daarom!

In Belgie gaan we pinten gaan drinken om tot een betere verstandhouding te komen. Als Hollanders dat liever doen door op een zeepkist over het wel en wee van vrouwlief te praten, mij niet gelaten, maar laat mij doen met mijn team wat ik wil en dring je eigen culturele onhebbelijkheden niet op.
Oud 20 maart 2007, 12:24   #70
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
In het waasland zeggen ze nochtans ook "weirken"
Dat kan best zijn, maar zouden ze dat ook doen als ze een baan krijgen als nieuwslezer?
Oud 20 maart 2007, 12:32   #71
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik gisteren voor een zaal van 30 man op een zeepkist moest gaan staan en mijn "gevoelens" moest uiten om op die manier tot een betere verstandhouding te komen met mijn team. Daarom!

In Belgie gaan we pinten gaan drinken om tot een betere verstandhouding te komen. Als Hollanders dat liever doen door op een zeepkist over het wel en wee van vrouwlief te praten, mij niet gelaten, maar laat mij doen met mijn team wat ik wil en dring je eigen culturele onhebbelijkheden niet op.
Ach, ik heb een keer sinasappels moeten persen om het "groepsgevoel" op mijn werk te verbeteren.
Net als die zeepkist zijn dat de ongemakken van een modern management.
En ook wij drinken iedere vrijdag een borrel of een biertje.
Je bent toe aan een "personal coach" om je tussen die ollanders staande te houden.....
Oud 20 maart 2007, 12:34   #72
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Je bent toe aan een "personal coach" om je tussen die ollanders staande te houden.....
Toont perfect aan hoe krankzinnig de hollanders zijn!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 20 maart 2007, 12:36   #73
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik gisteren voor een zaal van 30 man op een zeepkist moest gaan staan en mijn "gevoelens" moest uiten om op die manier tot een betere verstandhouding te komen met mijn team.
Een volwassen man weigert wat hem niet aanstaat. Gij daarentegen kiest er zelf voor om u aan te stellen, dus zaag zo niet!

Wat een babies op dit forum...

Laatst gewijzigd door baarle : 20 maart 2007 om 12:49.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 12:40   #74
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Een volwassen weigert wat hem niet aanstaat. Gij daarentegen kiest er zelf voor om u aan te stellen, dus zaag zo niet!

Baseballpolitieker en dergelijke zijn de BUB-ers van morgen, wanneer de liefde uit is tussen de Vlaams nationalisten en de strijd met de Groot-Nederlanders begint. Wij zien de toekomst van politics.be voor onze ogen!
Oud 20 maart 2007, 15:43   #75
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het lijkt mij nochtans dat er in een Nederland een veel zakelijkere werksfeer hangt, misschien dat de Belgen dat niet hebben omdat ze wat meer naar Frankrijk toehangen. De Nederlanders hebben meer de Duitse stijve zakelijkheid.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 15:57   #76
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Baseballpolitieker en dergelijke zijn de BUB-ers van morgen, wanneer de liefde uit is tussen de Vlaams nationalisten en de strijd met de Groot-Nederlanders begint. Wij zien de toekomst van politics.be voor onze ogen!
Bub wil het behoudt van belgie door dat het zo is en een historisch feit is geworden, jullie willen een groot-nederland omdat het zo was en een historisch feit is! Ik zie meer gelijkenissen tussen dat hoor...

Oud 20 maart 2007, 16:35   #77
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Bub wil het behoudt van belgie door dat het zo is en een historisch feit is geworden, jullie willen een groot-nederland omdat het zo was en een historisch feit is! Ik zie meer gelijkenissen tussen dat hoor...
Jij wil Vlaanderen als apart land om dat dat binnen België een historische eenheid is geworden...
Oud 20 maart 2007, 16:38   #78
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Jij wil Vlaanderen als apart land om dat dat binnen België een historische eenheid is geworden...
30 jaar kan je inderdaad historisch bekijken als je een nederlander bent! (of er in woont, voor ik weer heel het forum over men dak krijg!)

Oud 21 maart 2007, 00:50   #79
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Een volwassen man weigert wat hem niet aanstaat. Gij daarentegen kiest er zelf voor om u aan te stellen, dus zaag zo niet!

En jij reageert alsof vrijheid absoluut is. Wie moet er hier dan nog volwassen worden?
Oud 21 maart 2007, 00:50   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb je waarschijnlijk groot gelijk in
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be