![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En in elk geval is het een pak minder dan vorig jaar. Het protest lijkt dus eerder af te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals ik al een keer of 3 heb gezegd ondertussen: de VRT heeft er blijkbaar voor gekozen om dat wereldwijde protest alleen te illustreren met een reportage van de Belgische betoging. De andere protesten werden gewoon vernoemd. Ik vind 2 minuten voor een wereldwijd protest niet overdreven veel aandacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() qua oprechte bezorgdheid voor de lijdende mens moeten de Bushesmannen alleszinds geen voorbeelden geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Zoals gewoonlijk is er veel geroep in Europa maar weinig actie. In ex Joegoslavië zijn het de Amerikanen die de boel hebben moeten opkuisen. Idem in Kuwait en Afghanistan. Moesten de Amerikanen orde op zaken stellen in Darfur gaan ze een golf van kritiek krijgen van net diegenen die hen nu verwijten selectief te werk te gaan. Niets belet Europa om om eigen houtje orde op zaken te gaan stellen in Darfur, maar waarom doen ze het niet ?
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
allé, wat voor zever is dat nu? Buitenlandse politiek wordt niet gevoerd owv ethische principes (voor democratie en tegen de dictatuur van Saddam Houssein) maar owv geopolitieke redenen. Het regime van Saddam Houssein: 1) had geen massavernietigingswapens (de directe aanleiding voor deze oorlog) 2) was minstens even ondemocratisch en wreed als dat van de Faht-dynastie in Saoudi-Arabië 3) was allerminst moslimfundamentalistisch, wel integendeel. Saddam vervolgde moslimfundamentalisten en er zaten zelfs christenen in zijn regering (Tarek Aziz, minister buitenlandse zaken was koptisch christen) Laat ons duidelijk wezen, dit is een oorlog tegen Europese belangen in die regio, tegen een regime dat dan wel wreed was, maar wel de moslimfundamentlisten onder de knoet hield. Dit is een oorlog op bestelling van Israël en van niemand anders. Nu de soldaten zomaar terugtrekken, tja, d�*t is natuurlijk een nog dommer idee dan die oorlog in de eerste plaats beginnen. Men had Saddam beter op zijn stoel laten zitten, nu heeft men veel meer problemen met moslimfundamentalisme in dat land dan ervoor. Ik moet eerlijk toegeven, ik heb enig plezier in het totale moeras waar de U S of A zich in gemarcheerd heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Niemand verplicht die burgers om elkaar overhoop te knallen. Het feit dat ze elkaar blijven opblazen zegt natuurlijk veel over hun verdraagzaamheid tegenover mekaar en het feit dat ze niet in staat zijn op een beschaafde manier tot compromissen te komen maar het liever de islamitische manier oplossen, met beloning van 72 maagden in het paradijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En het heeft handige nevenresultaten: met jouw redenering kan de VRT zelfs een betoging vann 100.000 Vlamingen voor pakweg onafhankelijkheid afdoen als een akkefietje dat nauwelijks een vermelding waard is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat stel jij dan voor, niets doen, zeggen dat ze het niet meer mogen doen, een betoging inrichten, alle slachtoffers naar hier halen ?
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als jij eenzijdig de voorwaarden mag bepalen (wereldwijd!) wordt het inderdaad een moeilijke klus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een kleinlinkse betoging ... Veel allo's dus en meer dan waarschijnlijk maar een handvol aboriginals (en dan nog het geiten wollen sokken genre). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Was duidelijk te zien in het VRT-verslag.
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 19 maart 2007 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Saddam methode, dat garandeerde hen pas een vredig en vrij bestaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Ik heb nergens beweerd dat de betoging in België wereldwijd belang heeft. Ik vrees dat je niet goed hebt gelezen. Ik heb gezegd dat er wereldwijd betoogd werd tegen de oorlog en dat het dus niet abnormaal is dat dit wereldwijde protest de nodige aandacht krijgt. En de VRT heeft er voor gekozen om dat wereldwijde protest te illustreren aan de hand van de Belgische betoging. De intro voor die reportage ging wel degelijk over het wereldwijde protest. Maar soit, geloof maar verder in je eigen waarheid.
Laatst gewijzigd door Edina : 19 maart 2007 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
QED |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() 100000 doden (vanwaar?) en neem er nog een miljoen bij van Iran-Irak (want dat schuift men ook allemaal op Saddam af als het op rechtvaardigen van de oorlog nu aankomt) dus 1100000 op 25 jaar tijd, nu reeds 650000 op 4 jaar tijd waarvan 1/3de rechtsreeks door vuur v/d coalitietroepen (en de rest door verzetsdaden maar zeker ook door sektair geweld aangewakkerd (en zelfs opgezet (zie Max Fuller)) door politiek v/d bezetter,) dus 162500*6,25=1015 625, en dan zijn er nog 4000000 vluchtelingen, en evenveel ondervoede kinderen, verder heb ik ook de andere golfoorlog, noch de sancties meegerekend, laat staan dat ik kan berekenen hoeveel slachtoffers de 50 jaar terug gebombardeerde civiele infrastructuur nog zal 'maken'. En die cijfers van Saddam zijn dan nog overdreven en die Iran-Irak-oorlog had de VS en andere Westerse landen + USSR nog ne poot in ook. En nee, ik verdedig Saddam niet, wel de Iraakse soevereniteit en 'k val het imperialisme aan.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 19 maart 2007 om 13:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() |
![]() |
![]() |