Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2004, 15:53   #61
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz
Homoseksualiteit heeft geen biologische/genetische/hormonale reden, wel en kan aangeleerd/afgeleerd worden via gedragstherapie. 30 onderzoek naar biologisch/genetische/hormonale causale redenen hebben geen enkel sluitend bewijs opgeleverd. De laatste jaren bekijkt men in de psychologie opnieuw de behavioristische aanpak... want die was voorheen niet "politiek-correct"...
Dat heeft niets met politieke correctheid te maken, maar des te meer met wetenschappelijke eruditeit. Het verleden heeft uitgewezen wat voor desastreuze gevolgen de "psychologische" benadering heeft. Vooralsnog zijn er geen "wonderbaarlijke genezingen" voortgekomen uit deze aanpak. De academische wereld is het er grotendeels over eens dat homoseksualiteit biologisch bepaald is. Enkele verstarde psychologen en psychiaters (meestal te vinden in katholieke middens) blijven echter volharden. De vraag is dan of dat op wetenschappelijke gronden gebeurt, of dat het wellicht veeleer gaat om het instandhouden van de "branche"...
Weerom, dit slaat op niets. Vertelt u mij eens wat de biologische reden is van homoseksualiteit. Of is het de genetische? Of de hormonale? Enfin zeg, alle onderzoeken terzake zijn weerlegd en doorstaan de methodologische toetsing niet. 30 jaar wetenschappelijk onderzoek terzake, grotendeels ondersteund door de APA (american psychology associaton) heeft geen enkel sluitend bewijs opgeleverd. Blijkt wel dat men via gedragstherapie homoseksualiteit kan afleren en er sprake is van aangeleerd gedrag. Bepaalde genetische, biologische of hormonale factoren kunnen een invloed hebben, net zoals sociale factoren, maar hierover wordt net onderzoek gevoerd!
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 15:54   #62
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus als ik het goed begrijp is de internationale standaard ivm bloed geven door homoseksuelen gebaseerd op imaginaire redenen, namelijk de "imaginaire" vaststelling dat homoseksuelen vaker overdraagbare ziektes (zoals AIDS) hebben dan heteroseksuelen? Man man toch, dit tart gewoon elke verbeelding. Ik stel voor dat u eerst eens met een dokter praat eer u nog dergelijk volstrekte nonsens uitkraamt. De kans dat een homoseksueel aids heeft bijvoorbeeld, is groter dan dat een heteroseksueel dit heeft. (...)
Wie heeft die standaard ingesteld? Waar staat dat, en de redenering erachter? U redeneert vanuit uw eigen hersenpan, maar geef daar eens objectief bewijs voor .

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 15:58   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strop
@Filosoof

gelijk heb je, deze kwestie is mischien te moeilijk voor ons gewone forumhangers. Maar je mag niet veralgemenen hee, niet alle hetero-ouders verknoeien hun kinderen, eerder een kleine minderheid

Ik spreek ook vooral uit hetgeen ikzelf hoor van andere adoptiekinderen en uit mijn eigen standpunt. De algemene consensus is duidelijk dat ieder adoptiekind blij is dat zijn/haar ouders hetero zijn/waren. Er zijn er ook die beweren het niet te kunnen schelen, al zijn het juist wel diegenen waarbij het met hun hetero-ouders compleet de mist is ingegaan.

Vergeet niet dat 75 % van de adoptiekinderen ergens wel onder de noemer probleemkinderen valt. (noemer door pms en dergelijke instellingen gegeven, dus niet iedere puber die zich tegen zijn ouders afzet) Het is niet omdat je het kan erkennen/begrijpen/aanvaarden dat je ouders niet je natuurlijke ouders zijn, dat je daarom geen problemen met jezelf ondervind. De persoonlijkheidskwestie in de puberteit is heel erg versterkt omdat je geen voorbeelden hebt (ouder/grootouders/familie) aan wie jejezelf kan spiegelen. Neem dan nog eens de factor de de ouders een uitzondering in de maatschappij vormen dan vergroot je de moeilijkheden voor het kind of de puber alleen nog maar meer.
En dat is niet alleen mijn mening, maar ook die van de andere adoptiekinderen (ondertussen volwassen zoals ikke) waar ik over dit onderwerp gesproken heb.
Strop,
ik schreef
Citaat:
een boel heteros
dat slaat dus zéker niet op alle heteros, gewoon op een redelijk grote groep heteros. (in mijn ogen toch) Als je d�*�*raan twijfelt, spreek dan eens langere tijd met een leerkracht: die krijgt de resultaten in zijn klas(sen)
denk je dat niet-geadopteerde kinderen allen voorbeelden hebben (ouder/grootouders/familie) aan wie ze zichzelf kunnen spiegelen?
hou gewoon rekening met het gegeven dat 1 huwelijk op 2 op een echtscheiding uitloopt...en dus véél kinderen door alleenstaande moeders worden opgevoed.(die er het beste van maken, d�*�*r twijfel ik niet aan, maar die toch ook niet beantwoorden aan jouw criterium van het ideale gezinnetje)
Een frans spreekwoord:
Citaat:
"Les parents boivent, les enfants trinquent"
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 17:54   #64
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Mag ik je vriendelijk verzoeken om mij geen woorden in de mond te leggen? Er is helemaal geen reden om er vanuit te gaan dat homoseksuelen vatbaarder zijn voor overdraagbare ziekten dan iemand anders. Ik ben er zeer zeker niet tegen dat het risico tot besmetting bij bloedtransfusies tot een minimum herleid wordt, maar om dat doel te bereiken is het volgens mij belangrijker om van IEDERE kandidaat-bloedgever het bloed te onderzoeken, en niet a priori aan te nemen dat heteroseksuelen ALTIJD "gezond" bloed hebben en homoseksuelen niet; dat is m.i. véél gevaarlijker dan de huidige gang van zaken. Of wil je misschien ontkennen dat heteroseksuelen óók vatbaar zijn voor overdraagbare aandoeningen?
dus als ik het goed begrijp is de internationale standaard ivm bloed geven door homoseksuelen gebaseerd op imaginaire redenen, namelijk de "imaginaire" vaststelling dat homoseksuelen vaker overdraagbare ziektes (zoals AIDS) hebben dan heteroseksuelen? Man man toch, dit tart gewoon elke verbeelding. Ik stel voor dat u eerst eens met een dokter praat eer u nog dergelijk volstrekte nonsens uitkraamt. De kans dat een homoseksueel aids heeft bijvoorbeeld, is groter dan dat een heteroseksueel dit heeft. Vandaar de voorzorgsmaatregel. Enne... bloed wordt altijd gecontroleerd op aandoeningen hoor. Kijk, ik luister naar alle argumenten en desnoods zet ik daar argumenten tegenover. Maar wat u hier stelt slaat gewoon op niets.
Laat die neerbuigende houding maar varen; je imponeert me er niet in het minst mee en bovendien heb je het volledig bij het verkeerde eind.

Laat ik je even uit je droom verlossen, hier zijn de feiten:

Als we zowel mannen als vrouwen bekijken zien we dat de meest voorkomende overdrachtswijze de heteroseksuele weg is. Hun aandeel is ongeveer 56 % van de recent gediagnosticeerde HIV-infecties. Ter vergelijking: in het begin van de epidemie vertegenwoordigden zij 40 �* 45%. De homoseksuele overdrachtswijze bij de mannen is voor 25% verantwoordelijk voor de infectie. Bij 6% van de recent gerapporteerde infecties werd intraveneus druggebruiker vermeld.

Bron: Het Gezondheidsportaal, alle gegevens over gezondheid en ziekte in België, te raadplegen via http://statbel.fgov.be/port/hea_nl.asp
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 18:09   #65
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat heeft niets met politieke correctheid te maken, maar des te meer met wetenschappelijke eruditeit. Het verleden heeft uitgewezen wat voor desastreuze gevolgen de "psychologische" benadering heeft. Vooralsnog zijn er geen "wonderbaarlijke genezingen" voortgekomen uit deze aanpak. De academische wereld is het er grotendeels over eens dat homoseksualiteit biologisch bepaald is. Enkele verstarde psychologen en psychiaters (meestal te vinden in katholieke middens) blijven echter volharden. De vraag is dan of dat op wetenschappelijke gronden gebeurt, of dat het wellicht veeleer gaat om het instandhouden van de "branche"...
Weerom, dit slaat op niets. Vertelt u mij eens wat de biologische reden is van homoseksualiteit. Of is het de genetische? Of de hormonale? Enfin zeg, alle onderzoeken terzake zijn weerlegd en doorstaan de methodologische toetsing niet. 30 jaar wetenschappelijk onderzoek terzake, grotendeels ondersteund door de APA (american psychology associaton) heeft geen enkel sluitend bewijs opgeleverd. Blijkt wel dat men via gedragstherapie homoseksualiteit kan afleren en er sprake is van aangeleerd gedrag. Bepaalde genetische, biologische of hormonale factoren kunnen een invloed hebben, net zoals sociale factoren, maar hierover wordt net onderzoek gevoerd!
Hier zit je maar wat uit je nek te kletsten. De APA zeg je? OK...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door American Psychological Association
Date: 31 Jul 94 20:55:30 EDT
From: Eric Helmuth <[email protected]>

An American Psychological Association Statement on Homosexuality

The following is an excerpt from a published statement, January 26, 1990,
by Bryant Welch, J.D., Ph.D., Executive Director for Professional Practice
with the American Psychological Association. Prior to joining APA, Dr.
Welch practiced in the mental health delivery system for 15 years.

The research on homosexuality is very clear. Homosexuality is
neither mental illness nor moral depravity
. It is simply the way a
minority of our population expresses human love and sexuality. Study
after study documents the mental health of gay men and lesbians. Studies
of judgment, stability, reliability, and social and vocational
adaptiveness all show that gay men and lesbians function every bit as well
as heterosexuals.
Nor is homosexuality a matter of individual choice. Research
suggests that the homosexual orientation is in place very early in the
life cycle, possibly even before birth. It is found in about ten percent
of the population, a figure which is surprisingly constant across
cultures, irrespective of the different moral values and standards of a
particular culture. Contrary to what some imply, the incidence of
homosexuality in a population does not appear to change with new moral
codes or social mores. Research findings suggest that efforts to repair
homosexuals are nothing more than social prejudice garbed in psychological
accoutrements.
All targets of discrimination, be they blacks, women, handicapped,
or religious sects, have a uniquely horrible dimension to their suffering.
This is true for gay men and lesbians as well. Psychologically, sexuality
and sexual orientation represent life forces which form the most sensitive
bedrock of our being. They not only shape our attitudes and our passions,
but they are so fundamental to our personality structure that they, in
large part, determine our sense of personal cohesiveness and our level of
comfort in the world. They are the driving force with which we love,
work, and create.
For patients (in psychotherapy), the societal assumption that
homosexuality (is) sick and/or immoral creates(s) an emotional, sensual,
and spiritual prison where self-expression, love, and the deepest forms of
human connectedness (are) stultified though anguishing guilt and
self-loathing. For those of us in psychology who have had this kind of
experience working with gay men and lesbians, the impact has been quite
profound. For over two decades now, the American Psychological
Association has advocated the elimination of discrimination against gay
men and lesbians.
Finally, if one thinks about the vast real problems confronting
our society and attacking our family structure--problems such as family
violence, divorce, drug and alcohol abuse, child abuse, homelessness, and
isolation, it becomes clear that individuals who are obsessed with how a
minority of our citizens express love and sexuality have, indeed,
established a most peculiar set of priorities, both for themselves and for
others.

Healthy and secure heterosexuals do not feel threatened by
homosexuality. Healthy heterosexuals don't need to oppress homosexuals.
Healthy heterosexuals don't need to repair homosexuals.
The real issue confronting our society today is not why people
seek love and understanding as they do, but why some seem so unable to
love and understand at all.

Submitted by:

Eric Helmuth
Ph.D Student, Psychology
The University of Akron
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 26 januari 2004, 18:22   #66
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Als we zowel mannen als vrouwen bekijken zien we dat de meest voorkomende overdrachtswijze de heteroseksuele weg is. Hun aandeel is ongeveer 56 % van de recent gediagnosticeerde HIV-infecties. Ter vergelijking: in het begin van de epidemie vertegenwoordigden zij 40 �* 45%. De homoseksuele overdrachtswijze bij de mannen is voor 25% verantwoordelijk voor de infectie. Bij 6% van de recent gerapporteerde infecties werd intraveneus druggebruiker vermeld.

Bron: Het Gezondheidsportaal, alle gegevens over gezondheid en ziekte in België, te raadplegen via http://statbel.fgov.be/port/hea_nl.asp
Van 3453 Belgen (84,5%) is de waarschijnlijke overdrachtswijze bekend.
Twee derden van de geïnfecteerde mannen vermelden homo-biseksuele contacten. Intraveneus druggebruik, alleen of geassocieerd met homoseksualiteit, is de oorzaak van HIV infectie bij iets meer dan 5% van de mannelijke geïnfecteerde. In 24,5% van de HIV infecties bij mannen wordt heteroseksueel contact gemeld als overdrachtswijze.
Bij vrouwen gebeurde de besmetting in drie vierde van de gevallen via heteroseksuele weg. (74,9%) Het injecteren van drugs is bij vrouwen verhoudingsgewijs relatief belangrijker dan bij mannen en is verantwoordelijk voor 9,6% van de HIV infecties. In absolute termen is het aantal geïnfecteerde toxicomanen echter tweemaal hoger bij mannen dan bij vrouwen.

Bron: zelfde site als diegenen door Raf aangebracht, iets anders gebracht.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 18:31   #67
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Citaat:

Twee derden van de geïnfecteerde mannen vermelden homo-biseksuele contacten. Intraveneus druggebruik, alleen of geassocieerd met homoseksualiteit, is de oorzaak van HIV infectie bij iets meer dan 5% van de mannelijke geïnfecteerde. In 24,5% van de HIV infecties bij mannen wordt heteroseksueel contact gemeld als overdrachtswijze.
Bij vrouwen gebeurde de besmetting in drie vierde van de gevallen via heteroseksuele weg. (74,9%) Het injecteren van drugs is bij vrouwen verhoudingsgewijs relatief belangrijker dan bij mannen en is verantwoordelijk voor 9,6% van de HIV infecties. In absolute termen is het aantal geïnfecteerde toxicomanen echter tweemaal hoger bij mannen dan bij vrouwen.

...En bovendien andere gegevens Homoseksuelen zijn niet alleen mannen. Toch leuk geprobeerd...

Citaat:
Oud 26 januari 2004, 18:34   #68
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

...En bovendien andere gegevens Homoseksuelen zijn niet alleen mannen. Toch leuk geprobeerd...
Leer lezen...
Oud 26 januari 2004, 18:45   #69
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Leer lezen...
Leer interpreteren...

Citaat:
Oud 26 januari 2004, 19:00   #70
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

En een hele hoop hebben ze hier blijkbaar nooit geleerd dat inter-groepsverschillen niets zeggen over intra-groepsverschillen. Waarmee ik wens te zeggen dat uw ganse discussie te onnozel om los te lopen is, daar een vergelijkende studie tussen bepaalde groepen geen informatie verstrekken over individuen uit één van die groepen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 19:21   #71
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
En een hele hoop hebben ze hier blijkbaar nooit geleerd dat inter-groepsverschillen niets zeggen over intra-groepsverschillen. Waarmee ik wens te zeggen dat uw ganse discussie te onnozel om los te lopen is, daar een vergelijkende studie tussen bepaalde groepen geen informatie verstrekken over individuen uit één van die groepen.
Eh?

Citaat:
Oud 26 januari 2004, 19:22   #72
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Eh?
Raf...., gaan we trouwen?

[size=7]Eindelijk! De Wet is compleet! Op naar het adoptierecht! Sociaal, Progressief en Anders! SP.a ![/size]
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 19:25   #73
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Citaat:

Eh?
Raf...., gaan we trouwen?

[size=7]Eindelijk! De Wet is compleet! Op naar het adoptierecht! Sociaal, Progressief en Anders! SP.a ![/size]
Aw, Niels, je overvalt me een beetje... Moeten we ons niet eerst verloven? Ik verwacht wel een ring met een joekel van een diamant!

Citaat:
Oud 26 januari 2004, 20:17   #74
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Leer lezen...
Leer interpreteren...
Wel wel, kijk eens aan.
Raf vermeldde een website en wanneer iemand anders een stukje post dat daar ook is terug te vinden maar niet dezelfde cijfers weergeeft is het plots niet meer relevant.

Hopelijk gaan er geen stemmen op die voorstellen ivm sociale zekerheid lanceren zoals sommigen wensen voor rokers.
Risicogroep?
Zelf alles betalen indien je longkanker krijgt.

Wie zal er dan staan roepen dat dat discriminatie is...
Oud 26 januari 2004, 20:22   #75
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ben jij een voorstander van normalisatie tot in het oneindige ofzo?
Oud 26 januari 2004, 22:46   #76
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
dus als ik het goed begrijp is de internationale standaard ivm bloed geven door homoseksuelen gebaseerd op imaginaire redenen, namelijk de "imaginaire" vaststelling dat homoseksuelen vaker overdraagbare ziektes (zoals AIDS) hebben dan heteroseksuelen? Man man toch, dit tart gewoon elke verbeelding. Ik stel voor dat u eerst eens met een dokter praat eer u nog dergelijk volstrekte nonsens uitkraamt. De kans dat een homoseksueel aids heeft bijvoorbeeld, is groter dan dat een heteroseksueel dit heeft. (...)
Wie heeft die standaard ingesteld? Waar staat dat, en de redenering erachter? U redeneert vanuit uw eigen hersenpan, maar geef daar eens objectief bewijs voor .
euhm, ik vermoed mensen die geneeskunde gestudeerd hebben, het is maar een vermoeden hoor.
Oud 26 januari 2004, 22:56   #77
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

dus als ik het goed begrijp is de internationale standaard ivm bloed geven door homoseksuelen gebaseerd op imaginaire redenen, namelijk de "imaginaire" vaststelling dat homoseksuelen vaker overdraagbare ziektes (zoals AIDS) hebben dan heteroseksuelen? Man man toch, dit tart gewoon elke verbeelding. Ik stel voor dat u eerst eens met een dokter praat eer u nog dergelijk volstrekte nonsens uitkraamt. De kans dat een homoseksueel aids heeft bijvoorbeeld, is groter dan dat een heteroseksueel dit heeft. Vandaar de voorzorgsmaatregel. Enne... bloed wordt altijd gecontroleerd op aandoeningen hoor. Kijk, ik luister naar alle argumenten en desnoods zet ik daar argumenten tegenover. Maar wat u hier stelt slaat gewoon op niets.
Laat die neerbuigende houding maar varen; je imponeert me er niet in het minst mee en bovendien heb je het volledig bij het verkeerde eind.

h i l a r i s c h !

Dus wat komt onze statisticus hier beweren? Dat het aandeel in absolute cijfers van heteroseksuelen bij HIV-besmetten groter is dan deze van homoseksuelen, en daarom er geen reden is dat homoseksuelen een groter risico op HIV-besmetting zouden hebben.

Wel, men dient deze cijfers niet in absolute, maar in relatieve cijfers te bekijken. Dit betekent dat we de bevolking opdelen in twee groepen: heteroseksuelen en homoseksuelen (laat ons een arbitraire 95%-5% hanteren). Vervolgens delen we de groep HIV-besmette mensen in deze groepen in. En wat stellen we vast? Dat de groep homoseksuelen in de HIV-besmette groep relatief oververtegenwoordigd is (5% totale populatie vs 25% in de HIV-populatie). Bijgevolg komt men tot de conclusie dat men als homoseksueel een statistisch zeer significant verhoogd risico heeft op HIV-besmetting.

Dus, als u nog van die interessante opmerkingen te maken heeft, lees ze eerst eens zelf voor je ze post, want uitgelachen worden dat heeft niemand graag hé
Oud 26 januari 2004, 23:04   #78
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
dit is kul. Het onderzoeksvoorwerp is de groep met homoseksuele contacten. Intra-groepsverschillen naar leeftijd, SES, of andere zijn irrelevant.
Oud 26 januari 2004, 23:07   #79
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hier zit je maar wat uit je nek te kletsten. De APA zeg je? OK...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door American Psychological Association
Date: 31 Jul 94 20:55:30 EDT
From: Eric Helmuth <[email protected]>

An American Psychological Association Statement on Homosexuality

The following is an excerpt from a published statement, January 26, 1990,
by Bryant Welch, J.D., Ph.D., Executive Director for Professional Practice
with the American Psychological Association. Prior to joining APA, Dr.
Welch practiced in the mental health delivery system for 15 years.

The research on homosexuality is very clear. Homosexuality is
neither mental illness nor moral depravity
. It is simply the way a
minority of our population expresses human love and sexuality. Study
after study documents the mental health of gay men and lesbians. Studies
of judgment, stability, reliability, and social and vocational
adaptiveness all show that gay men and lesbians function every bit as well
as heterosexuals.
Nor is homosexuality a matter of individual choice. Research
suggests that the homosexual orientation is in place very early in the
life cycle, possibly even before birth. It is found in about ten percent
of the population, a figure which is surprisingly constant across
cultures, irrespective of the different moral values and standards of a
particular culture. Contrary to what some imply, the incidence of
homosexuality in a population does not appear to change with new moral
codes or social mores. Research findings suggest that efforts to repair
homosexuals are nothing more than social prejudice garbed in psychological
accoutrements.
All targets of discrimination, be they blacks, women, handicapped,
or religious sects, have a uniquely horrible dimension to their suffering.
This is true for gay men and lesbians as well. Psychologically, sexuality
and sexual orientation represent life forces which form the most sensitive
bedrock of our being. They not only shape our attitudes and our passions,
but they are so fundamental to our personality structure that they, in
large part, determine our sense of personal cohesiveness and our level of
comfort in the world. They are the driving force with which we love,
work, and create.
For patients (in psychotherapy), the societal assumption that
homosexuality (is) sick and/or immoral creates(s) an emotional, sensual,
and spiritual prison where self-expression, love, and the deepest forms of
human connectedness (are) stultified though anguishing guilt and
self-loathing. For those of us in psychology who have had this kind of
experience working with gay men and lesbians, the impact has been quite
profound. For over two decades now, the American Psychological
Association has advocated the elimination of discrimination against gay
men and lesbians.
Finally, if one thinks about the vast real problems confronting
our society and attacking our family structure--problems such as family
violence, divorce, drug and alcohol abuse, child abuse, homelessness, and
isolation, it becomes clear that individuals who are obsessed with how a
minority of our citizens express love and sexuality have, indeed,
established a most peculiar set of priorities, both for themselves and for
others.

Healthy and secure heterosexuals do not feel threatened by
homosexuality. Healthy heterosexuals don't need to oppress homosexuals.
Healthy heterosexuals don't need to repair homosexuals.
The real issue confronting our society today is not why people
seek love and understanding as they do, but why some seem so unable to
love and understand at all.

Submitted by:

Eric Helmuth
Ph.D Student, Psychology
The University of Akron
primo, dit uittreksel is geen wetenschappelijke studie maar een kort statement.

secundo, dit dateert uit 1990 als ik het goed heb. Tussen 1990 en 2003 ligt 13 jaar onderzoek, dumbo

tertio, waar is de methodologische onderbouw?

quater, ik stel voor dat u wat verder opzoekingswerk doet
Oud 26 januari 2004, 23:17   #80
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

VLD-senator Luc Willems wil het homohuwelijk toe laten wanneer de toekomstige echtgenoten bij de voltrekking van het huwelijk hun gewone verblijfplaats in ons land hebben: "Het criterium nationaliteit is immers niet langer doorslaggevend. Nu reeds wordt dit criterium gehanteerd bij echtscheiding en onderhoudsverplichtingen. "

Op woensdag 28 januari 2004 behandelt de senaatscommissie Justitie het wetsvoorstel houdende het Wetboek Internationaal Privaatrecht, waarin de conflicten tussen Belgische en buitenlandse wetgevingen geregeld worden. Willems zal hierbij een amendement indienen: "Dit gaat dan ook verder dan het voorstel van de Minister van Justitie vervat in de omzendbrief. Het begrip nationaliteit in de huwelijksrelaties wordt aldus vervangen door de ‘duurzame band’ die personen hebben met onze samenleving. Het begrip verblijfplaats (en dus duurzaamheid) verhindert dat het om huwelijkstoerisme zou gaan..."

Als dit voorstel aangenomen wordt, dan kunnen ook allochtone holebi's niet alleen met een Vlaamse of Waalse partner huwen maar evengoed met een mede-allochtoon.

Leve de gezinsherenigingen

Bron: www.vld.be

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be