![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
1° ik schreef Citaat:
2°denk je dat niet-geadopteerde kinderen allen voorbeelden hebben (ouder/grootouders/familie) aan wie ze zichzelf kunnen spiegelen? hou gewoon rekening met het gegeven dat 1 huwelijk op 2 op een echtscheiding uitloopt...en dus véél kinderen door alleenstaande moeders worden opgevoed.(die er het beste van maken, d�*�*r twijfel ik niet aan, maar die toch ook niet beantwoorden aan jouw criterium van het ideale gezinnetje) Een frans spreekwoord: Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ik je even uit je droom verlossen, hier zijn de feiten: Als we zowel mannen als vrouwen bekijken zien we dat de meest voorkomende overdrachtswijze de heteroseksuele weg is. Hun aandeel is ongeveer 56 % van de recent gediagnosticeerde HIV-infecties. Ter vergelijking: in het begin van de epidemie vertegenwoordigden zij 40 �* 45%. De homoseksuele overdrachtswijze bij de mannen is voor 25% verantwoordelijk voor de infectie. Bij 6% van de recent gerapporteerde infecties werd intraveneus druggebruiker vermeld. Bron: Het Gezondheidsportaal, alle gegevens over gezondheid en ziekte in België, te raadplegen via http://statbel.fgov.be/port/hea_nl.asp
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Twee derden van de geïnfecteerde mannen vermelden homo-biseksuele contacten. Intraveneus druggebruik, alleen of geassocieerd met homoseksualiteit, is de oorzaak van HIV infectie bij iets meer dan 5% van de mannelijke geïnfecteerde. In 24,5% van de HIV infecties bij mannen wordt heteroseksueel contact gemeld als overdrachtswijze. Bij vrouwen gebeurde de besmetting in drie vierde van de gevallen via heteroseksuele weg. (74,9%) Het injecteren van drugs is bij vrouwen verhoudingsgewijs relatief belangrijker dan bij mannen en is verantwoordelijk voor 9,6% van de HIV infecties. In absolute termen is het aantal geïnfecteerde toxicomanen echter tweemaal hoger bij mannen dan bij vrouwen. Bron: zelfde site als diegenen door Raf aangebracht, iets anders gebracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() En een hele hoop hebben ze hier blijkbaar nooit geleerd dat inter-groepsverschillen niets zeggen over intra-groepsverschillen. Waarmee ik wens te zeggen dat uw ganse discussie te onnozel om los te lopen is, daar een vergelijkende studie tussen bepaalde groepen geen informatie verstrekken over individuen uit één van die groepen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() [size=7]Eindelijk! De Wet is compleet! Op naar het adoptierecht! Sociaal, Progressief en Anders! SP.a ![/size] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Raf vermeldde een website en wanneer iemand anders een stukje post dat daar ook is terug te vinden maar niet dezelfde cijfers weergeeft is het plots niet meer relevant. ![]() ![]() ![]() Hopelijk gaan er geen stemmen op die voorstellen ivm sociale zekerheid lanceren zoals sommigen wensen voor rokers. Risicogroep? Zelf alles betalen indien je longkanker krijgt. Wie zal er dan staan roepen dat dat discriminatie is... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dus wat komt onze statisticus hier beweren? Dat het aandeel in absolute cijfers van heteroseksuelen bij HIV-besmetten groter is dan deze van homoseksuelen, en daarom er geen reden is dat homoseksuelen een groter risico op HIV-besmetting zouden hebben. Wel, men dient deze cijfers niet in absolute, maar in relatieve cijfers te bekijken. Dit betekent dat we de bevolking opdelen in twee groepen: heteroseksuelen en homoseksuelen (laat ons een arbitraire 95%-5% hanteren). Vervolgens delen we de groep HIV-besmette mensen in deze groepen in. En wat stellen we vast? Dat de groep homoseksuelen in de HIV-besmette groep relatief oververtegenwoordigd is (5% totale populatie vs 25% in de HIV-populatie). Bijgevolg komt men tot de conclusie dat men als homoseksueel een statistisch zeer significant verhoogd risico heeft op HIV-besmetting. Dus, als u nog van die interessante opmerkingen te maken heeft, lees ze eerst eens zelf voor je ze post, want uitgelachen worden dat heeft niemand graag hé ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
secundo, dit dateert uit 1990 als ik het goed heb. Tussen 1990 en 2003 ligt 13 jaar onderzoek, dumbo tertio, waar is de methodologische onderbouw? quater, ik stel voor dat u wat verder opzoekingswerk doet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() VLD-senator Luc Willems wil het homohuwelijk toe laten wanneer de toekomstige echtgenoten bij de voltrekking van het huwelijk hun gewone verblijfplaats in ons land hebben: "Het criterium nationaliteit is immers niet langer doorslaggevend. Nu reeds wordt dit criterium gehanteerd bij echtscheiding en onderhoudsverplichtingen. "
Op woensdag 28 januari 2004 behandelt de senaatscommissie Justitie het wetsvoorstel houdende het Wetboek Internationaal Privaatrecht, waarin de conflicten tussen Belgische en buitenlandse wetgevingen geregeld worden. Willems zal hierbij een amendement indienen: "Dit gaat dan ook verder dan het voorstel van de Minister van Justitie vervat in de omzendbrief. Het begrip nationaliteit in de huwelijksrelaties wordt aldus vervangen door de ‘duurzame band’ die personen hebben met onze samenleving. Het begrip verblijfplaats (en dus duurzaamheid) verhindert dat het om huwelijkstoerisme zou gaan..." Als dit voorstel aangenomen wordt, dan kunnen ook allochtone holebi's niet alleen met een Vlaamse of Waalse partner huwen maar evengoed met een mede-allochtoon. Leve de gezinsherenigingen ![]() Bron: www.vld.be |
![]() |
![]() |