![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het maken van moppen over andere culturen, over andere mensen, zelf over gehandikapten, godsdiensten is immers een goede manier om de zaken te relativeren; Raisme of vreemdelingenhaat is heel iets anders. Het is niet het lachen met, het spotten met, het lol hebben met verschillende gebruiken, zeden en gewoonten. Het is het ronduit verkondigen dat deze culturen minderwaardig zijn, dat er niet mee valt samen te leven en daar daadwerkelijk op in gaan. Door mensen te benadelen. Door hen oneerlijk te behandelen. Door niet naar hun persoonlijke kwaliteiten te kijken, te zien of ze wel degelijk zijn wat ze zijn maar door ze bij voorbaat af te wijzen omdat ze een bepaalde godsdienst, huidslkleur, sexuele voorkeur of opvatting hebben. Het aanzetten tot dergelijk racisme was vroeger niet strafbaar. Men heeft ingezien dat door de gruwelen van wereldoorlog twee dit niet langer mag getolereerd worden. Maar moppen over Marokkannen, Joden, katholieken, blondjes of linksen zijn absoluut toegelaten. Zolang het bij een grap blijft. Of dit altijd even netjes is, is een andere vraag. Maar een mens met gezond verstand weet toch nog het verschil te maken tussen een grap en een belediging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarentegen ken ik onder de "extreem-rechtse" mensen in mijn omgeving alleen tolerante mensen. Uw karikatuur klopt welliswaar voor een relatief klein onderdeel van "extreem-rechts" (waarvan ik er persoonlijk geen enkele ken), maar dat relatief klein onderdeel veralgemeent u onterecht. Als u uw eigen hypocrisie en bekrompenheid niet wil inzien, zie ik niet in waarom ik deze discussie nog zou verderzetten. Mijn beste vriendin (mijn partner niet meegerekend) is trouwens lesbisch. Een van mijn beste MSN-vriendinnen is joodse (van afkomst). Eveneens geniet ik al eens graag van een goede joint, een shot Poolse Slivovice of een glaasje single malt whiskey. Dit, om maar te illustreren hoe absurd veralgemenend jouw karikaturen van "extreem-rechts" zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bob : 27 maart 2007 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bob : 27 maart 2007 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bob : 27 maart 2007 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met excuus voor de voorafgaande kettingreaktie...
"Wee degenen die Mohammed gezien hebben, want ze zullen lijden in de hel." Maw vooraleer we zover zijn, gaat er toch nog wat water door de zee moeten vloeien. Ondertussen blijven moppen over hollanders bon ton, en zijn moppen over marokkanen niet politiek correct. Laatst gewijzigd door Bob : 27 maart 2007 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spannend, dit vervolgverhaal...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Naaah. Men zorgt er gewoon voor dat Europa in chaos terechtkomt door een economische instorting en door moslims en autochtonen tegen elkaar op te zetten. In alle spoed belissen de EU-landen dan om hun soevereiniteit af te staan aan de EU, die met manu militari de situatie eventjes zal "oplossen". Dat wordt dan het begin van een openlijke politiestaat, geleid door het grootkapitaal. Zowel de sossen als de moslimimmigranten zijn maar middelen om dit doel te bereiken. Ironisch genoeg helpt zelfs het VB mee om dit doel te bewerkstelligen. De echte opositie staat machteloos toe te kijken aan de zijlijn en ziet zichzelf verboden worden door de plutocraten.
Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 27 maart 2007 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik stel me dan de volgende vragen: waarom is in de geschiedenis nooit dit soort multicultuur tot stand gekomen ? Waarom roepen allochtonen hier op tot verdraagzaamheid, tot een open geest; terwijl hun landen van herkomst totaal monocultureel zijn, en dit vaak repressief wordt afgedwongen ? Dit soort multicultuur werkt niet, gezien de concurrentie tussen groepen zal leiden (vreedzaam of gewapend) tot één cultuur die de andere overheerst en doet verdwijnen.
![]() |
![]() |