Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moet dit gezin terugkeren?
Ja 18 45,00%
Nee 22 55,00%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2007, 10:14   #61
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
de studentes maken nog steeds deel uit van een gezin en ik kan me best indenken dat ze liever samen blijven. verder zie ik niet in waarom zij wel asiel zou krijgen maar haar familie niet. trouwens, je wil in belgië echt niet studeren zonder steun van je familie. ons studiefinancieringssysteem is compleet ouderafhankelijk en je moet erg veel moed hebben om het als student op je eentje te rooien.

en zoals gewoonlijk komt je weer af met scheve vergelijkingen die amper een antwoord waard zijn. de wet moet gerespecteerd worden, maar de wet moet ook menselijk zijn. er is niets onmenselijk aan geen belastingen te betalen.
Dus jij vind het normaal dat ik iedere dag mijn kloten mag gaan afdraaien en mij blauw betaal aan belastingen en andere terwijl anderen hier niet moeten werken en sowieso geen belastingen moeten betalen.
Ze mogen hier leven maar moeten er niets voor doen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 10:17   #62
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
De ouders zijn verantwoordelijk,punt.Zij moeten dat maar uitleggen tegen hun kinderen dat het hun fout is dat ze niet kunnen blijven,zo simpel is dat en het is ook zo.
En wat wil je dan;de ouders terug sturen en de kinderen hier laten blijven?
ouders maken zo veel fouten en gelukkig hebben we wetten die daar bij optreden.

de ouders hebben hun rechten uitgeput waardoor de zaak lang duurde. ondertussen heeft de familie zoch geïntegreerd. de kinderen horen hiern thuis en nergens anders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 10:18   #63
ingenious

Standaard

Citaat:
Dus jij vind het normaal dat ik iedere dag mijn kloten mag gaan afdraaien en mij blauw betaal aan belastingen en andere terwijl anderen hier niet moeten werken en sowieso geen belastingen moeten betalen.
Ze mogen hier leven maar moeten er niets voor doen.
ik vind dat iedereen het recht moet hebben om hier te werken en belastingen te betalen.

Citaat:
Oud 2 april 2007, 10:24   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de studentes maken nog steeds deel uit van een gezin en ik kan me best indenken dat ze liever samen blijven. verder zie ik niet in waarom zij wel asiel zou krijgen maar haar familie niet. trouwens, je wil in belgië echt niet studeren zonder steun van je familie. ons studiefinancieringssysteem is compleet ouderafhankelijk en je moet erg veel moed hebben om het als student op je eentje te rooien.

en zoals gewoonlijk komt je weer af met scheve vergelijkingen die amper een antwoord waard zijn. de wet moet gerespecteerd worden, maar de wet moet ook menselijk zijn. er is niets onmenselijk aan geen belastingen te betalen.
Ten eerste "ingenieuze" herhaalde ik het OFFICIELE antwoord van Patrick Dewael. Misschien kan U hem even op zijn fout wijzen?

Ten tweede: als dit gezin hier al jaren illegaal verblijft, terwijl blijkbaar vader her en der slechts wat in het zwart kon bijeenscharrelen en ze verder van voedsel en kledingbanken afhankelijk waren, dan zie ik niet in waarom die dochter nu wèl en nadien niét meer kan studeren? Blijkbaar kreeg ze voordien (zelfs al illegaal) toch studiebeurzen? (iets wat de meeste werkende vlamingen aan hun neus zien voorbijgaan).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 10:26   #65
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vind dat iedereen het recht moet hebben om hier te werken en belastingen te betalen.
Iedereen?
Dus als turkije in de EU word toegelaten dan moegen miljoenen turken naar hier komen?
Oud 2 april 2007, 10:27   #66
Marlboro
Banneling

Standaard

En wie heeft al die tijd alles betaald voor hen,dat zou ik ook wel eens willen weten want dit kan toch allemaal niet meer.
Oud 2 april 2007, 10:37   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie heeft al die tijd alles betaald voor hen,dat zou ik ook wel eens willen weten want dit kan toch allemaal niet meer.
Ik ken een illegaal gezin dat hier al was (met verblijfsvergunning én tijdelijk werk) voor de algemene regularisatie. Volgens hen heeft hun advokaat verzaakt om het juist bewijsmateriaal (dat schijnbaar aanwezig was) in te dienen. Gevolg: ze werden niet geregulariseerd.

Ondertussen (voor de regularisatie) was natuurlijk al de rest van de familie overgekomen (broers + moeder), die als bij wonder wèl geregulariseerd werden en nu Belgskes zijn.

Het "illegale" originele gezin heeft ondertussen al drie kinderen gemaakt, die hier allemaal school lopen. Ze worden voor woningnood ondersteund door welzijnswerkers.Ik vermoed dat hun energierekeningen ook door OCMW gedragen zal worden. Ze ontvangen voedselbons en er is een volledige ruilhandel gaande tussen de verschillende illegalen: heb jij suiker gekregen? ik heb nog bloem etc...
Verder is er een ruilhandel/handel gaande met gebruikte kleding die vermaakt wordt.
De vrouwen gaan in het zwart poetsen, de mannen proberen her en der in het zwart wat bij te klussen.

Steeds vinden ze goede vlaamse zielen die hen een handje willen bijsteken.

-----------------
Ook bij mij heeft hij kunnen klussen, maar het blijft bij één keer.

Toen ik hem nl. een aantal mantelpakjes wou meegeven voor zijn echtgenote vond hij toch dat die éne rok wel wat tekort was!
(het ging over meer dan 3000 euro aan zeer kwalitatieve kleding die voor mij te klein was!). Maar ja! een rokje (met bijpassende vest) tot net boven de knieën - zoiets dr�*�*g je toch niet als illegaal nietwaar?

Enfin, nu Kosovo aan de "etnische Albanezen" zal toebehoren, veronderstel ik niet dat ze verder asiel zullen krijgen, en zullen ze hun Belgische familieleden hier wel moeten achterlaten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 april 2007 om 10:41.
Oud 2 april 2007, 11:04   #68
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ten eerste "ingenieuze" herhaalde ik het OFFICIELE antwoord van Patrick Dewael. Misschien kan U hem even op zijn fout wijzen?

Ten tweede: als dit gezin hier al jaren illegaal verblijft, terwijl blijkbaar vader her en der slechts wat in het zwart kon bijeenscharrelen en ze verder van voedsel en kledingbanken afhankelijk waren, dan zie ik niet in waarom die dochter nu wèl en nadien niét meer kan studeren? Blijkbaar kreeg ze voordien (zelfs al illegaal) toch studiebeurzen? (iets wat de meeste werkende vlamingen aan hun neus zien voorbijgaan).
1) ik moet het toch niet aans zijn met de minister?

2) wie zegt er dat ze een studiebeurs krijgen? volgens mij voldoen ze niet aan de nationaliteitsvoorwaarden om een beurst te krijgen. ik zei enkel dat ze het als zelfstandig student mss nog wel moeilijker zou hebben.

Citaat:
Oud 2 april 2007, 11:04   #69
ingenious

Standaard

Citaat:
Iedereen?
Dus als turkije in de EU word toegelaten dan moegen miljoenen turken naar hier komen?
ja iedereen. en ik zie geen miljoenen turken naar hier komen. maar goed, daar gaat het hier niet over.

Citaat:
Oud 2 april 2007, 11:22   #70
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja iedereen. en ik zie geen miljoenen turken naar hier komen. maar goed, daar gaat het hier niet over.
Hopelijk komen er zoveel niet nee...anders ga ik hier zonder munitie vallen
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 16:30   #71
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Wie illegaal in België woont hoort hier niet thuis
Oud 2 april 2007, 17:12   #72
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
Wil men voorkomen dat België over een paar decennia niet een meerderheid van moslims krijgt dan zou men gecontroleerde immigratie uit dit soort landen juist moeten bevorderen. Mensen die na 7 jaar in staat zijn om succesvol te studeren aan een universiteit moeten eruit terwijl 3de generatie allochtonen nog niet in staat zijn fatsoenlijk nederlands te spreken om een diploma BSO te behalen. Compleet van de pot gerukt.
Volkomen gelijk.
Ik vind dat dit gezin mag blijven, in ruil voor het afbouwen van de uitkeringsindustrie en de ongebreidelde "gezinshereniging", deze betekenen absoluut geen meerwaarde voor onze maatschappij.
Oud 2 april 2007, 17:15   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
Wil men voorkomen dat België over een paar decennia niet een meerderheid van moslims krijgt dan zou men gecontroleerde immigratie uit dit soort landen juist moeten bevorderen. Mensen die na 7 jaar in staat zijn om succesvol te studeren aan een universiteit moeten eruit terwijl 3de generatie allochtonen nog niet in staat zijn fatsoenlijk nederlands te spreken om een diploma BSO te behalen. Compleet van de pot gerukt.
Jamaar d�*�*r gaan de normaal-denkenden weldegelijk mee akkoord hoor (was ook de teneur toen ik gisteren daar een discussie over had).

Alleen: dit mag dan niet gebeuren op basis van een in de wind geslagen VERBOD om in Belgie te blijven! Dan moet men DIE mensen weldegelijk asiel verlenen .... maar op welke gronden? Op grond van: niet-moslims zullen hun best beter doen en zijn snel bereid om te integreren?

FOEI FOEI FOEI! hoe durft ge zoiets nog maar te denken, gij racistische fascistische vlaams blokse stouterik.

Laatst gewijzigd door circe : 2 april 2007 om 17:16.
Oud 2 april 2007, 17:16   #74
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Volkomen gelijk.
Ik vind dat dit gezin mag blijven, in ruil voor het afbouwen van de uitkeringsindustrie en de ongebreidelde "gezinshereniging", deze betekenen absoluut geen meerwaarde voor onze maatschappij.
Dus iedereen die zich 7 jaar goed kan wegsteken,en het geluk heeft om goed te kunnen leren mag hier in het paradijs België blijven,zelfs al hebben ze 7 jaar onze wetten verkracht Goe gezig.......
Oud 2 april 2007, 17:20   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dus iedereen die zich 7 jaar goed kan wegsteken,en het geluk heeft om goed te kunnen leren mag hier in het paradijs België blijven,zelfs al hebben ze 7 jaar onze wetten verkracht Goe gezig.......

bwaah... kom, we zijn ondertussen verrijkt dus kunnen we toch wel een oplossing vinden voor die mensen.

Twee dochters was het hé? Dat de oudste eens snel huwt met een "belg", een geasieleerde of gesnelbelgde kazach of zo. BINGO! klaar.

Dochter wordt dus Belg, ma en pa mogen blijven en zus of broer ook! Kunnen ze nog oma, opa, tante en nonkel Kazach met hun kinderen laten overkomen.

Verdomme! En dan zeggen ze dat die oudste dochter SLIM is en unief studeert! De eerste de beste analfabete Marokkaan of Turk is slimmer!

Oud 2 april 2007, 17:27   #76
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja. U ook als ze uw partij veroordeelt.

Die mensen gaan hier straks werken en die 600 000 belgische luierikken mee onderhouden.
Altijd geweten dat progressieve een soort van de natte vinger is. Zal duidelijk zijn, heb hier geen partij en wil hier geen partij en er interesseert me hier geen partij. Is niet omdat 'u' misschien vindt nood te hebben aan een 'partij' dat dit ook voor andere telt.

Wat betreft dat die hier straks gaan werken ook van de natte vinger, of hebben ze 'u' dat vertelt? Een land dat geen werk kan vinden voor 600.000 werklozen zal normaler wijze niet moeten zitten wachten op gastarbeiders, asielzoekers en illegale in de hoop dat die hier het werk in de plaats van die 600.000 zullen komen doen. Dromen kunnen mooie zijn, maar moet soms ook eens wakker worden en uw vingerke droog houden.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 19:16   #77
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
bwaah... kom, we zijn ondertussen verrijkt dus kunnen we toch wel een oplossing vinden voor die mensen.

Twee dochters was het hé? Dat de oudste eens snel huwt met een "belg", een geasieleerde of gesnelbelgde kazach of zo. BINGO! klaar.

Dochter wordt dus Belg, ma en pa mogen blijven en zus of broer ook! Kunnen ze nog oma, opa, tante en nonkel Kazach met hun kinderen laten overkomen.

Verdomme! En dan zeggen ze dat die oudste dochter SLIM is en unief studeert! De eerste de beste analfabete Marokkaan of Turk is slimmer!
Allee,den BORAT zal er ook wel zijn
Oud 2 april 2007, 19:57   #78
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met het tweede deel van uw post ben ik helemaal akkoord. Gecontroleerde immigratie van mensen die een toegevoegde waarde hebben aan onze maatschappij moet niet enkel kunnen, het is een must.
Ik neem aan dat je een mathematische formule hebt om te berekenen wie een toegevoegde waarde betekent en wie niet? Of je kan in de toekomst kijken?

(Waardeberekening van een menselijk wezen, walgelijk..)

Laatst gewijzigd door Heftruck : 2 april 2007 om 19:58.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 23:11   #79
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Nee ze hebben het aangevraagd, en het is hen niet teogestaan te blijven. Het risico van het vak, gewoon terugsturen. Het is niet omdat je een beetje langer hebt moeten wachten dat je automatisch maar moet kunnen blijven.
Juist en het syteem zou eigenlijk eens grondig onder de loep gelegd moeten worden. Persoonlijk vind ik niet dat deze mensen mogen blijven, omdat ze hier al zo lang zijn. Eigenlijk waren ze hier 7 jaar zonder papieren in het land en men heeft hen een njet gegeven, als ze vroegen om te mogen blijven.
Het enige wat ik jammer vind, is inderdaad dat deze mensen hier 7 jaar hun tijd verspild hebben. Men zou de procedure eens grondig moeten herzien, zodat mensen sneller buiten zouden gezet worden.
Nu lijkt het inderdaad een soort van sport om zo lang mogelijk te blijven plakken, totdat ze toegeven. Dat slechte signaal mag men niet geven, want dat gaat naar meer misbruiken leiden.
Oud 2 april 2007, 23:12   #80
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik neem aan dat je een mathematische formule hebt om te berekenen wie een toegevoegde waarde betekent en wie niet? Of je kan in de toekomst kijken?

(Waardeberekening van een menselijk wezen, walgelijk..)
Heu, men mag geen waardeoordeel op mensen zetten, tenzij je poco genoeg bent.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be