![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() What about: "le pais plat, qui est le mien" van brel?
Past geheel bij de wapenspreuk van Nederland ![]()
![]() |
#63 |
|
![]() Brel is persona non grata in Vlaanderen.
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Brussel Vlaams was dan vond ik Vlamingen een klotevolk. Gelukkig ben ik wat vaker in Vlaanderen geweest om te weten dat het niks op Brussel lijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() hans dorrestijn: ede, gelderland
'k Woon in Ede, boze droom Het leven is daar saai en sloom En tevens woest. En tevens leeg Zodat ik een depressie kreeg En ook eczeem en wat niet al Een maagsteen, nierzweer, haaruitval 't Is geen dorp, 't is geen stad Maar een groot en gapend gat De domheid schreeuwt er van de daken Ongeschooldheid is in tel Ze munten uit in herrie maken Per man tienduizend decibel Een gevoelig oor wordt aangerand Daar in Ede, Gelderland 't Is geen dorp, 't is geen stad Maar een groot en gapend gat De mannen? Zware onderkaken Dom. Luidruchtig. Grofbesnaard Van de vrouwen moest ik braken Hun dikke lijven, zwaar behaard Ik kan persoonlijk niet genieten Van een stel behaarde tieten 't Is geen dorp, 't is geen stad Maar een groot en gapend gat Elke burger, burgeres Heeft er een woordenschat van zes Hun dialect klinkt als de prut Van een verstopte gootsteenput Hun taalgebruik heeft er de zwier De schoonheid van bevlekt toiletpapier 't Is geen dorp, 't is geen stad Maar een groot en gapend gat Als zich een grote knal laat horen Veroorzaakt door een zware bom Dan is aan Ede niks verloren Als ik levend uit de krater kom 't Is geen dorp, 't is geen stad Maar een groot en gapend gat |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Edinburgh blijft Schotland, hoewel de meerderheid er engels spreekt. Leeuwarden blijft Friesland (en geen Drente b.v.), hoewel de meerderheid er nederlands spreekt. Brussel blijft Vlaanderen, hoewel de meerderheid er frans spreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
In Edingburgh voelen de mensen zich wel Schots...
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Gemeentes als Evere bvb zijn pas na WOII aan de Brusselse agglomeratie toegevoegd. Dat er een Franstalige toplaag in Brussel was , zelfs voor 1815 is politiek irrelevant.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
spreekt dat tegen (of telt u iedere tweetalige als vlaminf ![]()
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() hans dorrestijn: ode aan limburg
Een artiest die is verloren Als hij in Limburg wordt geboren Als je carriere daar aanvangt Nou, dan heb je 't niet geschoten In Limburg dat aan Holland hangt Als een zak met ouwe kloten De Limburger besteedt zijn tijd Vooral aan kunstvijandigheid Aan carnaval en platte lol Theaters leeg en kroegen vol Schoonheid is toch niet besteed Aan dat ding dat Limburg heet Er wordt maar wat op los geklungeld In 't geval dat aan de landkaart bungelt Ze verstaan een kunstje en dat is Knikkebollen bij de mis Er wordt nooit gelachen of geklapt In 't theater van Geleen Daar een Limbo nooit wat snapt En steeds maar denkt: Waar wil hij heen Limburg, blijf er ver vandaan Het lachen zal je daar vergaan Ja, het bronsgroen eikenhout Is Hollands allergrootste fout |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Ik denk dat het mooiste groot-Nederlandse lied nog geschreven moet worden. Als het eenmaal zover is houden we een enorm festival waar zoveel mogelijk artiesten een vokslied mogen voordragen. Vervolgens gaan we televoten en daarna is een soort hard rock halleluya officieel het mooiste groot-Nederlandse lied en het volkslied.
![]()
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Ik vindt België nu wel een vrolijk melodietje hebben. Ik wil ook wel een modern popliedje trouwens, is ook erg leuk om met zijn allen te brullen in het voetbalstadion of op de plaatselijke bevrijdingsdag.
![]() |