![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Wie mag blijven in België | |||
| Een Russische moeder |
|
4 | 25,00% |
| Een Columbiaans moeder |
|
2 | 12,50% |
| Een Congolese moeder |
|
4 | 25,00% |
| Een Servische vader |
|
2 | 12,50% |
| Een alleenstaande Marokkaanse man |
|
4 | 25,00% |
| Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Maar het kan zich wel stellen, als iedere sukkelaar op de wereld weet dat hij hier welkom is. Bedenkt dat er van de 6 miljard mensen op de wereld er 5 onder de armoedegrens zitten.
Hoe gaan we die hier allemaal opvangen? Ik stel enkel dat we niet alles kunnen. Als we iedereen die naar hier wil komen en wil blijven inderdaad naar hier halen en hier houden, dan geraken we overbevolkt en dan creëer je weer nieuwe problemen. Daarbij: de mensen die het hardst lijden, geraken niet naar hier. Die sukkels sterven in hun eigen landen van de honger. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
Dit landje zit op de rand van begrotingstekorten en een weldra onhaalbare sociale zekerheid, en voor u stelt het probleem zich niet van sukkelaars in dit land te laten om nog meer de alsmaar kleiner wordende actieve bevolking te belasten?
|
|
|
#63 | |
|
|
Citaat:
Al mag je nog zo hooggeschoold zijn als je kan, je zal nooit een permanente verblijfsvergunning krijgen
|
|
|
|
#64 |
|
|
...
Ik vrees dat je die keuze toch zal moeten herzien. Vermits Europa de oliecrisis van 1973 verloren heeft en voor een herbevoorrading een vrije immigratie van Noord-Afrikanen heeft beloofd. Dus in plaats van u de illusie van vrije keuze te geven, zal ik in uw plaats kiezen. Ik kies dan ook voor de alleenstaande marrokaanse man
|
|
|
#65 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
|
Citaat:
Ik moet geen Zigeuners hebben. Die vind ik vies. ... Ik moet geen holebi's hebben. Die vind ik vies. Snap je 'm?
|
|
|
|
#67 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#68 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als ze hier alle 5 illegaal zijn is het "de moment" om ze op te pakken en over de grens te zetten, 5 dat we niet meer moeten zoeken...
|
|
|
#69 | |
|
|
Citaat:
Maar blijkbaar slagen we na al die jaren van ontwikkelingshulp er niet in om de zaak op poten te krijgen. Blijkbaar laten de hulpverleners zich nog liever doen door de krijgsheren die her en der ter wereld aan de macht zijn. Op één of andere manier belanden er ook hulpgoederen in hun zakken. Geld voor de opbouw van Afrika gaat maar al te dikwijls naar rebellenleiders, die er wapens voor kopen. Zo blijft de oorlog duren, gefinancierd door de multinationals die miljoenen scheppen op de ellende van een ander, onder het mom van ontwikkelingshulp. Er zijn zo van die landen en dan denk ik bv aan Pakistan, India, Noord-Korea en Iran, die leiders hebben die liever investeren in kernwapens dan in hun eigen bevolking. Lijkt het me niet beter dat deze toestanden de wereld uit geraken? Anders kunnen we blijven in herhaling vallen met Live 8 concerten en "Make poverty history" blijven roepen, maar gebeurd er eigenlijk niets. Mij lijkt het dus beter om iedereen gelukkig te krijgen in zijn eigen land, dan dat enkele landen alle ellende van de wereld op zich gaan nemen, het uiteindelijk niet gaan kunnen trekken en mee de ellende in gaan. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Partijlid
|
Maroefen hebben een lijfgeur, die mogen weggestemd worden
|
|
|
#71 |
|
Partijlid
|
Dat weggsneden velletje gaat niemand beschermen tegen aids hoor; Achterlijke.
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#73 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
[/joke modus]
|
|
|
|
#74 |
|
Minister-President
|
U bedoeld het woord maroefen? blijkbaar al eerder gebruikt hier zonder geknipt te zijn:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=18383&page=6
|
|
|
#75 |
|
Minister-President
|
Trouwens na er effe over nagedacht te hebben, vind ik (je leest het goed Rafke IK) het compleet niet kunnen om mensen zomaar ten toon te stellen, als het voor de kunst was oké.. nu zie ik het eerder als uitbuiting en misbruik op basis van afkomst.
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#77 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Minister
|
Citaat:
Er zijn wel mensen 'van een bepaalde afkomst' die een lijfgeur hebben... komt door wat ze eten denk ik |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Gouverneur
|
Een onozele verkiezing aangezien er geen echte info wordt verstrekt. Jaja men wil de willekeur in de verf zetten maar men doet dat niet erg eerlijk.
Asielzoekers zijn mensen die politiek asiel aanvragen in België en bijgevolg moeten voldoen aan de bepalingen en voorwaarden van de Conventie van Geneve. Wie hieraan niet voldoet heeft bijgevolg geen recht op politiek asiel. Wie toch een aanvraag doet naar dit statuut beperkt gezien de eindige draagkracht van een land mbt het aantal vluchtelingen de kansen van een individu dat wel degelijk een politiek vluchteling is. De diensten vreemdelingen zaken, het commissariaat-generaal en de Raad Van State worden overspoeld met procedures gestart door mensen die tenonrechte aanspraak willen maken op het statuut politiek vluchteling en wel in dergelijke mate dat deze diensten verzuipen in het werk én de procedure bijgevolg aansleept. Achteraf deze vertraging inroepen als rechtsgrond om toch hier te kunnen blijven vind ik persoonlijk niet correct. Fraus omnia corrumpit. |
|
|
|
|
|
#80 | |
|
|
Er mankeert een optie in de poll: "NIEMAND MAG BLIJVEN"
|
|