Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2007, 23:43   #61
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Dat gaat niet, er zal altijd een 3e persoon of een kunstmatige ingreep nodig zijn.
Tegen Raf moet je zeggen dat homoseksuelen zich niet kunnen voortplanten met elkaar binnen hun relatie, of hij doet net alsof je een idioot bent.

Hij is namelijk de redelijkheid zelve...denkt hij...met heeel veel respect voor zijn medeforummers.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 april 2007 om 23:59.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 23:49   #62
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Precies. En niemand die goed bij zijn hoofd is, zal er aan denken om die mensen "abnormaal" te noemen.
Alleen mensen die geen respect hebben voor de vrije meningsuiting zal denigrerend doen tegenover mensen, die een andere mening hebben over homoseksualiteit.

Homosekualiteit is weldegelijk abnormaal. Ze wijkt namelijk af van de norm.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 april 2007 om 23:59.
Oud 6 april 2007, 03:51   #63
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
"Hij heeft dat woord zeker uitgesproken en ik beschik nog over opnames die ik tijdens het onderhoud heb gemaakt om dat te bevestigen", zo zei de journalist woensdag.
Dat homoseksualiteit als "abnormaal" wordt beschoudt is wel stof voor discussie. Enerzijde kan je stellen dat deze vorm afwijkt van de norm, maar anderzijds zou het in de dierenwereld geen ongewoon iets zijn, dus dan is de vraag in hoeverre het afwijkt van een norm. Een norm met de bedoeling een ideaalbeeld weer te geven kan ook moeilijk de betekenis van normaal hebben, want dan kan je elke afwijking van een ideaalbeeld gaan bestempelen als abnormaal. Daarbij hebben we dan nog een ideaalbeeld dat ons door de media onder de neus wordt geschoven en het individueel ideaalbeeld dat dan op zich weer zo relatief is als het groot is. (ja ik ben weer in een filosofische bui)

De uitspraak van deze bisschop van Namen is op verschillende manieren te interpreteren. Hij kan het over homoseksualiteit in het algemeen hebben, het ligt dan aan zijn filosofische redenering of hij dat al dan niet afwijzend bedoelde en een geluidbandje gaat daar geen uitsluitsel over geven. Of hij aan de homogemeenschap dacht bij het uitspreken van deze woorden zal dus zowiezo niet te bewijzen vallen en dat zal het CGKR ook wel weten.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 06:56   #64
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het blijft uiteindelijk wel een uiting van een mening.
Dat is een feit, en dat bestrijd ik ook niet. Alleen is de vrijheid van meningsuiting nu eenmaal niet absoluut en ongebonden aan enige restrictie. Als de monseigneur zijn mening zou ten beste gegeven hebben tijdens een privéfeestje, na een 5de glas wijn of zo ik zeg maar wat, dan gaat het inderdaad over legitieme meningsuiting. Maar hier neemt hij in functie een publiek standpunt in. Dat is heel wat anders.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 07:02   #65
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Alleen mensen die geen respect hebben voor de vrije meningsuiting zal denigrerend doen tegenover mensen, die een andere mening hebben over homoseksualiteit.

Paulus.
Ik vroeg me al af waar je bleef Paulus. Goed nieuws : je hebt er een vriendje bij in hoge kringen. En in tegenstelling tot jou heeft de goedheiligman blijkbaar wél een bron die hij zelf al eens gelezen heeft: Sigmund Freud. Niet mis, alleen maakt hij gemakshalve wel even abstractie van alle moderne psychologische studies over het onderwerp, en het blijft natuurlijk ook wel opmerkelijk dat een kerkleider zich denkt te moeten beroepen op een wetenschapper om zijn stellingen kracht bij te zetten.
Oud 6 april 2007, 07:03   #66
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen Raf moet je zeggen dat homoseksuelen zich niet kunnen voortplanten met elkaar binnen hun relatie, of hij doet net alsof je een idioot bent.
Nee hoor, dat was helemaal niet het uitgangspunt. Dit was wat Pontus oorspronkelijk stelde:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Homosexualiteit is abnormaal, als de mens door de tijd zodanig muteert dat holebi's op natuurlijke wijze kinderen kunnen krijgen wil ik mijn mening wel herzien. Maar ik zal het niet meer meemaken denk ik
Hier is een nieuwsflash: holebi's kunnen wel degelijk op natuurlijke wijze kinderen krijgen. Het spreekt vanzelf dat twee mannen of twee vrouwen dat samen niet kunnen, maar het is volstrekt absurd om hen daar als koppel op aan te spreken. Een heteroseksueel koppel, waarvan de man onvruchtbaar is, kan zich ook niet "met elkaar binnen hun relatie" voortplanten, maar toch zal niemand het in zijn hoofd halen om hen "abnormaal" te noemen.

Die irrationele drang om daar een onderscheid te maken tussen homo- en heteroseksuelen, kan alleen maar voortkomen uit een diep gewortelde homofobie. Van "respect voor je medeforummers" gesproken...

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 6 april 2007 om 07:04.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 07:05   #67
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Dat homoseksualiteit als "abnormaal" wordt beschoudt is wel stof voor discussie. Enerzijde kan je stellen dat deze vorm afwijkt van de norm, maar anderzijds zou het in de dierenwereld geen ongewoon iets zijn, dus dan is de vraag in hoeverre het afwijkt van een norm. Een norm met de bedoeling een ideaalbeeld weer te geven kan ook moeilijk de betekenis van normaal hebben, want dan kan je elke afwijking van een ideaalbeeld gaan bestempelen als abnormaal. Daarbij hebben we dan nog een ideaalbeeld dat ons door de media onder de neus wordt geschoven en het individueel ideaalbeeld dat dan op zich weer zo relatief is als het groot is. (ja ik ben weer in een filosofische bui)

De uitspraak van deze bisschop van Namen is op verschillende manieren te interpreteren. Hij kan het over homoseksualiteit in het algemeen hebben, het ligt dan aan zijn filosofische redenering of hij dat al dan niet afwijzend bedoelde en een geluidbandje gaat daar geen uitsluitsel over geven. Of hij aan de homogemeenschap dacht bij het uitspreken van deze woorden zal dus zowiezo niet te bewijzen vallen en dat zal het CGKR ook wel weten.
Wat er niet bijstaat in dit artikel is dat de bisschop in het originele artikel expliciet van leer trekt tegen de Gay Pride, die hij beschouwt als een "verheerlijking" van de homoseksualiteit, etc. Het is wel duidelijk uit welk vaatje hij tapt.
Oud 6 april 2007, 07:06   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is denigrerend doen over iemands mening dan geen vrijheid van meningsuiting?

Citaat:
Bijlange niet. Er bestaat geen "norm" als het op seksualiteitsbeleving aankomt.

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 april 2007, 07:07   #69
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg me al af waar je bleef Paulus.
Het gaat dan ook over holebi's, merkwaardig genoeg één van zijn favoriete toppics.

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 6 april 2007 om 07:17.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 07:14   #70
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Het gaat dan ook over holebi¡'s, merkwaardig genoeg één van zijn favoriete toppics.
Het doet me altijd terugdenken aan mijn kindertijd, toen ik logeerde bij mijn grootmoeder. Die had een grote tuin met kippen, en ik mocht dan altijd 's morgens bij het krieken van de dag zoals dat heet met een ijzeren emmer met gebroken mais die beestjes gaan voederen. Geen groter plezier dan wanneer ik dan met mijn hand in die emmer graaide, wat een herkenbaar geluid maakte, en dat die kippen dan van overal driftig kwamen aanlopen.
Oud 6 april 2007, 07:16   #71
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, dat was helemaal niet het uitgangspunt. Dit was wat Pontus oorspronkelijk stelde:
Hier is een nieuwsflash: holebi's kunnen wel degelijk op natuurlijke wijze kinderen krijgen. Het spreekt vanzelf dat twee mannen of twee vrouwen dat samen niet kunnen, maar het is volstrekt absurd om hen daar als koppel op aan te spreken. Een heteroseksueel koppel, waarvan de man onvruchtbaar is, kan zich ook niet "met elkaar binnen hun relatie" voortplanten, maar toch zal niemand het in zijn hoofd halen om hen "abnormaal" te noemen.

Die irrationele drang om daar een onderscheid te maken tussen homo- en heteroseksuelen, kan alleen maar voortkomen uit een diep gewortelde homofobie. Van "respect voor je medeforummers" gesproken...

Raf.

Je doet net alsof je niet weet dat Pontus bedoelde dat homoseksuelen zich niet kunnen voortplanten met elkaar binnen hun relatie.

Zoals gewoonlijk.

En een heterokoppel die zich niet kan voortplanten is ook abnormaal. Daarom gaan ze naar de dokter. Daarom bestaan er vruchtbaarheidsklinieken. Omdat er iets niet normaal is Raf, hebben ze medische hulp nodig.

Maar hun mankement is medisch van aard. En dat is heel wat anders.
Terwijl het niet kunnen krijgen van kinderen binnen hun relatie en van elkaar bij homoseksuelen, de oorzaak aan het aard van het beestje zelf te wijten is.

Precies omdat ze biologisch gezien wel kinderen kunnen krijgen, maar niet van elkaar binnen hun relatie zijn ze abnormaal Raf.

Leer er mee leven.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2007 om 07:18.
Oud 6 april 2007, 07:17   #72
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het doet me altijd terugdenken aan mijn kindertijd, toen ik logeerde bij mijn grootmoeder. Die had een grote tuin met kippen, en ik mocht dan altijd 's morgens bij het krieken van de dag zoals dat heet met een ijzeren emmer met gebroken mais die beestjes gaan voederen. Geen groter plezier dan wanneer ik dan met mijn hand in die emmer graaide, wat een herkenbaar geluid maakte, en dat die kippen dan van overal driftig kwamen aanlopen.
Mooi!

Citaat:
Oud 6 april 2007, 07:19   #73
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 6 april 2007, 07:20   #74
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En een heterokoppel die zich niet kan voortplanten is ook abnormaal.
Nee Paulus. Je zou eventueel nog kunnen stellen dat de onvruchtbare partner "abnormaal" is, maar het is volstrekt absurd om het koppel daar op aan te spreken en ook de vruchtbare partner abnormaal te noemen.

Hoedanook staat dat allemaal los van deze discussie, waar voortplanting geen argument is, aangezien het gaat om een vorm van seksualiteitsbeleving.

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 6 april 2007, 07:35   #75
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee Paulus. Je zou eventueel nog kunnen stellen dat de onvruchtbare partner "abnormaal" is, maar het is volstrekt absurd om het koppel daar op aan te spreken en ook de vruchtbare partner abnormaal te noemen.

Hoedanook staat dat allemaal los van deze discussie, waar voortplanting geen argument is, aangezien het gaat om een vorm van seksualiteitsbeleving.

Raf.
Antwoordt dan eens op de vier maanden oude vraag waarom voortplanting geen argument mag zijn. Je kunt toch maar moeilijk stellen dat voortplanting van de soort geen sekualiteitsbeleving is hé?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2007 om 07:36.
Oud 6 april 2007, 08:55   #76
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt toch maar moeilijk stellen dat voortplanting van de soort geen sekualiteitsbeleving is hé?!
???

Ik hoor Paulus al 's avonds tegen zijn vrouwtje zeggen "Kom schat, we gaan naar boven, ik heb goesting om de soort voort te planten".
Oud 6 april 2007, 10:06   #77
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
???

Ik hoor Paulus al 's avonds tegen zijn vrouwtje zeggen "Kom schat, we gaan naar boven, ik heb goesting om de soort voort te planten".

Zo stel ik me dat ook voor...

Citaat:
Oud 6 april 2007, 10:21   #78
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo stel ik me dat ook voor...
Waarop zijn vrouwtje dan antwoordt "Vanavond niet schat, we hebben deze maand de soort al 3 keer voortgeplant en ik heb hoofdpijn."

Laatst gewijzigd door Doki : 6 april 2007 om 10:23.
Oud 6 april 2007, 11:36   #79
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarop zijn vrouwtje dan antwoordt "Vanavond niet schat, we hebben deze maand de soort al 3 keer voortgeplant en ik heb hoofdpijn."
Waarna Paulus zich noodgedwongen moet vergrijpen aan de buurvrouw en dit geheel in het kader van de voortplanting van de soort natuurlijk...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 6 april 2007 om 11:36.
Oud 6 april 2007, 12:17   #80
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beetje treiteren bij gebrek aan argumenten...

Antwoordt dan eindelijk eens op de vier maanden oude vraag waarom voortplanting geen argument mag zijn. Je kunt toch maar moeilijk stellen dat voortplanting van de soort geen sekualiteitsbeleving is hé?!

Of is dat te moeilijk voor jou en hou je het daarom op treiteren?

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be