Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2007, 07:51   #61
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Clingendael is een zeer gerenommeerd instituut waarvan de kwalitatief hoogstaande experts regelmatig worden geraadpleegd door de (verschillende) media. Als mensen vanuit dit insituut dit soort dingen zeggen wordt er zeker naar geluisterd.
Misschien dat hoog in de toren een paar experts nadenken over "Heel-Nederland" in het dagelijks leven bij de gewone burgers kom je deze discussie nooit tegen.

Daarom zou ik graag argumenten voor deze optie willen zien ,want ik zie alleen maar nadelen.
Naar mijn mening wordt Heel-Nederland een soort Groot- Belgie ,met alle problemen van het huidige Belgie,die inmiddels wel bekend zijn.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 08:20   #62
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Misschien dat hoog in de toren een paar experts nadenken over "Heel-Nederland" in het dagelijks leven bij de gewone burgers kom je deze discussie nooit tegen.

Daarom zou ik graag argumenten voor deze optie willen zien ,want ik zie alleen maar nadelen.
Naar mijn mening wordt Heel-Nederland een soort Groot- Belgie ,met alle problemen van het huidige Belgie,die inmiddels wel bekend zijn.
Dat is een van de voorwaarden die voor een Heel-Nederland gesteld moeten worden. Wij zijn dominant en wij maken de regels uit. De Franstaligen krijgen wel bescherming maar meer ook niet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 08:40   #63
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is een van de voorwaarden die voor een Heel-Nederland gesteld moeten worden. Wij zijn dominant en wij maken de regels uit. De Franstaligen krijgen wel bescherming maar meer ook niet.
Je weet toch dat Fransen nooit onderdanig zullen worden.
Dat wordt dus alleen maar hommeles.
Oud 23 april 2007, 13:17   #64
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nou, om nou meteen mensen te gaan onderdrukken. Maar deels heb je natuurlijk wel gelijk, heel-Nederland is in grote meerderheid (geloof 85% ofzo) Nederlandstalig, met alle gevolgen vandien. Wat officieel ook de status van de verschillende talen wordt, in het dagelijks gebruik is Nederlands de eerste landstaal, omdat die in het grootste deel van het land door de meeste mensen gebruikt wordt.
Oud 23 april 2007, 15:34   #65
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nou, om nou meteen mensen te gaan onderdrukken.
Daar heb ik het toch niet over? Maar wees reëel, ze hebben niks te makken.
Citaat:
Maar deels heb je natuurlijk wel gelijk, heel-Nederland is in grote meerderheid (geloof 85% ofzo) Nederlandstalig, met alle gevolgen vandien. Wat officieel ook de status van de verschillende talen wordt, in het dagelijks gebruik is Nederlands de eerste landstaal, omdat die in het grootste deel van het land door de meeste mensen gebruikt wordt.
Ik snap niet waar die Franstaligen bang voor zijn. We gaan ze heus niet dwingen hoor. Ze moeten de taal op het onderwijs alleen verplicht leren. In noord Nederland zal Frans geen verplichting zijn. Het wordt er niet belangrijker of onbelangrijker op voor ons. Duitsland zal altijd nog ons grootste exportgebied zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 15:59   #66
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik zou al heel blij zijn mochten de Vlamingen baas zijn in eigen land, nl Vlaanderen.
Typisch Vlaams... Het minimale eisen ipv het maximale om dan nog minder te krijgen.

Doe eens lekker Waals: vraag 10 keer meer dan je kan krijgen en dan krijg je misschien net wat je wil...
Oud 23 april 2007, 16:05   #67
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Typisch Vlaams... Het minimale eisen ipv het maximale om dan nog minder te krijgen.

Doe eens lekker Waals: vraag 10 keer meer dan je kan krijgen en dan krijg je misschien net wat je wil...
Als wij Hollanders zo bescheiden waren ,dan waren we nu nog niet onafhanklijk geweest
Oud 24 april 2007, 01:00   #68
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht

Typisch Vlaams is er vanuit gaan dat wij onze onafhankelijkheid op één of andere manier moeten 'krijgen' van onze Waalse cq Frankofone medeburgers.
Wij moeten die gewoon nemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be