![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Kies je voor Vrij Vlaanderen of niet? | |||
JA, ik kies Vrij Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
11 | 32,35% |
Nee, ik kies voor een andere separistische partij |
![]() ![]() ![]() |
18 | 52,94% |
Nee, ik kies voor Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,71% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
-Fed Gov? Zal niet meer bestaan. Dus zullen er ook geen walen meer werken... ook geen Vlamingen. Vlaanderen heeft geen nood aan verschillende regeringen. Eén is genoeg. Nationale maatschappijen worden gesplitst volgens grondgebied....enz -??? staatseigendommen zullen vlaamse staatseigendommen zijn als ze in Vlaanderen liggen. Het ligt iets moeilijker met de ambassades, maar dat kan niet echt een probleem zijn... -Brussel? Mag kiezen: onze vetpot, of... ...enz.. Citaat:
BTW, mensen van de NVA zijn vrij zich bij ons aan te sluiten... Ook Bartje, maar géén particratie dus he...
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 15 april 2007 om 14:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 ![]() Een partij dat maar één thema voor ogen heeft, is gedoemd om op te houden eens ze haar programma verwezenlijkt heeft. Daar het splitsen van België niet zonder slag of stoot zal gaan, zal deze partij (als ze verkozen raakt) meerdere jaren in de regering moeten zitten zonder programma (buiten het splitsen). Ga eens terug en lees nog eens al mijn antwoorden. De partij zal NIET ophouden te bestaan... Met maar één thema heeft ze geen reden van bestaan meer na de splitsing van België. Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 ![]() Waarom meerdere jaren (volgens mij kan je niet plots alles splitsen): Oh Nee? Waarom ni? Om dit hier?: Inderdaad, een splitsing moet goed voorbereid worden. Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 ![]() Wat moeten we met de staatsschuld? Wat moeten we met de walen die voor de federale overheid werken (het percentage dat zij boven de verhouding zitten)? Ik denk daarbij aan de NMBS, de belastingsdiensten enz.... Wat moeten we met staatseigendommen (hetgene dat nog niet verkocht is). Wat moeten we met Brussel? Wat moeten we met ...... -Staatsschuld? : Delen per hoofd... Ben ik mee akkoord, maar dit gaat niet van vandaag op morgen, tenzij je een burgeroorlog wil ontketenen. -Fed Gov? Zal niet meer bestaan. Dus zullen er ook geen walen meer werken... ook geen Vlamingen. Vlaanderen heeft geen nood aan verschillende regeringen. Wij hebben inderdaad genoeg aan één regering, maar de instalatie van deze regering (lees overheveling van bevoegdheden) gaat niet van vandaag op morgen. En wat met mensen die nu voor de federale overheid werken? Van vandaag op morgen op de keien? Eén is genoeg. Nationale maatschappijen worden gesplitst volgens grondgebied....enz Op het spoor werken (verhoudingsgewijs) meer walen dan vlamingen, bij splitsing neem je ofwel de walen over of je dankt ze af en neemt vlamingen in de plaats. -??? staatseigendommen zullen vlaamse staatseigendommen zijn als ze in Vlaanderen liggen. Dat zal wel zo zijn, neem dat er een onevenwicht is staatseigendommen dat de walen verhoudingsgewijs beter uit de bus komen, geven we de meerwaarde dan zomaar weg? Het ligt iets moeilijker met de ambassades, maar dat kan niet echt een probleem zijn... Dit zal juist wel een probleem zijn, zowel Vlaanderen als Wallonië hebben recht op een ambassade, of laten we ze voorlopig in hetzelfde gebouw werken -Brussel? Mag kiezen: onze vetpot, of... Zo eenvoudig als jij het schrijft is het niet hoor, Brussel is tot nader order nog steeds onze hoofdstad. ...enz.. Dat klopt ja Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 ![]() Ik denk dat we stapsgewijs België moeten ontmantelen, daarbij durf ik zelfs denken dat op dit moment alleen de N-Va hiervoor de geschikte partij is. Stap voor stap naar een Vlaamse staat. jaja, stap voor stap naar het nietbestaansdom... De redenen kan je hierboven lezen. Hoe langer het duurt, des te minder er van Vlaanderen over blijft... België splitsen om België te splitsen, dit hoeft voor mij niet, België splitsen zodat en Vlaanderen en Wallonië er beter van worden, dat is mijn streefdoel. Het is gewoon hun antwoord omdat ze te weinig kiezers aanspreken, en dus totaal geen zeggenschap hebben... Een partij met maar één doel, België splitsen zonder meer, zal veel aantrek hebben. BTW, mensen van de NVA zijn vrij zich bij ons aan te sluiten... Ik denk dat dit bij iedere partij zo is. Ook Bartje, maar géén particratie dus he... Ik denk niet dat Bart zich geroepen voelt om toe te treden. En wat doe je na de splitsing met de partij? Als iedereen zijn ding mag doen, als er geen structuur is, als er geen partijstructuur uitgezet wordt, zal het nogal ne chaos worden .
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Nederlander mag ik natuurlijk niet stemmen, maar een brede Vlaamse beweging, links van het VB juich ik van harte toe.
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor de duidelijkheid, de partij is niet links, niet rechts en niet centraal...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eerste en belangrijkste punt: Vlaanderen onafhankelijk, en als ik daarvoor met de lelijkste vrouw ter wereld moet slapen, dan doe ik da ![]() ![]() Ik denk trouwens dat het VB niet DE GROOTSTE wil zijn, maar vooral haar programma wenst uit te voeren. Als we samen vlaanderen onafhankelijk kunnen maken, zijn we goed bezig...
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 16 april 2007 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() De ervaring leert dat de 1 themapartijen een kort leven beschoren zijn. Dit komt omdat ze zich nooit zullen mengen met andere strekkingen.
Het VB zal nooit tot een zelfstandig Vlaanderen komen omdat ze nergens medewerking zal krijgen omwille van haar racistische standpunten. je kan alleen maar iets bekomen door de tegenstander mee te krijgen met jou standpunt. Een "Vrij Vlaanderen" zal dus enkel kunnen worden gerealiseerd met zowel rechtse als linkse strekkingen de Vlaamse kaart trekken. Iedere partij die dit verhinderd staat in de weg van een zelfstandig Vlaanderen. Laatst gewijzigd door giserke : 16 april 2007 om 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb je hier al de berichten wel gelezen? DAT is nu net wat onze partij wil zijn... een verzameling individuen rond het thema Vrij Vlaanderen. Dit ZONDER particratie... lees nog eens goed mijn postings hier aub
![]() |
#72 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik kies voor Vlaams Belang natuurlijk!!!
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik blijf bij mijn stelling dat zo iets niet kan werken.
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Kan je praktijk voorbeelden geven dat zoiets al is mislukt...?
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of dit in praktijk al uitgetest is, maar een politiek bedrijven waar ieder z'n zin kan doen, zonder programma, daar heb ik mijn twijfels over. Stel: Ik kom niet op bij de verkiezingen. Ik wil België gesplitst zien. Ik stem voor Vrij Vlaanderen. Voor wat stem ik dan nog?
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
![]() Als Nederlander mag ik natuurlijk niet stemmen, maar een brede Vlaamse beweging, links van het VB juich ik van harte toe. Maar als ik Vlaming zou zijn, zou ik van harte meewerken een een nieuwe progressieve (of moderne) Vlaamse beweging.
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beweging is geen partij.
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde met referenda, de vraagsteller bepaald de uitslag.
![]() |