![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is iets dat ik, zelf als ik let op "mooi spreken", met moeite doe, die "h" uitspreken. Ik vind dat het me zo vertraagt. Daarnaast laat ik steevast de -t vallen (nie,da, wa, ...) Dat laatste doen nederlands ook wel, en de minister aan tafel zelfs ook, had ik de indruk.
![]() |
#63 | ||
|
![]() Citaat:
Mijn vraag was wel iets gesofisticeerder dan dat he ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raf doelt op de typefout die ik maakte, Annalist.
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Maar in feite is het zeer bedreigend én smerig. Er is ook paal en perk gesteld aan dit soort activiteiten en een aantal van deze demonstranten is strafrechtelijk vervolgd. Overigens, de organisatoren van het debat waren hier ook niet van gediend. Aan De Winter werd openlijk excuses aangeboden en gevraagd of hij het debat wilde hervatten, nadat hij door de organisatie was verzorgd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Hij hoeft niet objectief te zijn, als hij maar een goed gesprek kan aangaan. En volgens mij kan hij dat. Van alle presentatoren van terzake kijk ik toch het liefst naar Bracke. Die kan nog weleens scherp uit de hoek komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Noord Holland laten ze ge- voor het voltooid deelwoord weg. Zo van, ik heb fietst en ik ben weest ,ik heb 't zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind die programma's zo saai en stoffig. Volgens mij zullen de Vlamingen toch niet saaier zijn dan de Nederlanders, dus het ligt aan hun programma-makers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Van de Terzake-presentatoren ben ik weleens verrast door Bracke. Ik zie hem graag interviewen of commentaar leveren. Maar misschien ben ik wel de enige, mij een biet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit kan ik alleen maar beamen.
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() ik heb FDW bracke toch al een paar keer alle hoeken van de studio doen zien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Vanavond was Abu Jahjah bij Pauw en Witteman, morgen Tom Lanoye, vorige week nog De Winter. De Vlamingen zijn ''hot'' deze lente.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Ik hoor altijd graag het goed-gearticuleerd Hoogvlaams in de Nederlandse media; leerzaam ook voor onze eigen presentators, nieuwslezers enzo die steeds meer op mompelspraak overgaan.
![]() |
#80 |
|
![]() Ik heb het interview ondertussen bekeken en eerlijk gezegd vind ik dat de journalisten nogal slecht geïnformeerd waren. PDW kreeg er gewoon de kans om een heleboel leugens te vertellen zonder dat daar enige kritische beschouwing bij kwam kijken. Enkele voorbeelden:
1) PDW beweerde nog maar eens onterecht de grootste partij van het land te zijn. Ik vind dat journalisten zo'n flagrante onwaarheden niet zomaar mogen laten passeren. Tot nader order zijn het de federale verkiezingen van 2003 waarop men zich daarvoor moet baseren en dan blijkt duidelijk dat het VB alles behalve de grootste partij van het land is. 2) PDW beweerde dat het VB de enige oppositiepartij van het land is (en dat dit de dus de reden is waarom ze vervolgd worden voor racisme). Opnieuw een flagrante onwaarheid. In het federale parlement zijn er wel degelijk meerdere oppositiepartijen. 3) PDW beweerde dat de klacht tegen het VB zou gebaseerd zijn op zijn uitspraak dat hij islamofoob is. In werkelijkheid is dit slechts één van de talloze voorbeelden waarop de klacht gestoeld is en dat kan je zelf hier nalezen. 4) PDW beweerde dat hij - door het wetsvoorstel dat nu ter discussie ligt - dreigt zijn BURGERrechten te verliezen wanneer hij veroordeeld zou worden voor racisme, terwijl het in werkelijkheid over de POLITIEKE rechten gaat. Een zeer belangrijk onderscheid, me dunkt! Verder viel het ook erg op dat hij er telkens wonderwel in slaagt om zijn standpunten te verbergen wanneer het hem goed uitkomt. Toen hem werd gevraagd of magistraten in België zouden mogen weigeren om een homohuwelijk te voltrekken, antwoordde hij daar "diplomatisch" op dat dit ondenkbaar zou zijn, maar vergat wel te vermelden dat het VB (of tenminste sommigen onder hen) daar geen bezwaren tegen heeft en dat het VB in ieder geval radicaal tegen het homohuwelijk is gekant. De journalisten hadden hem dus beter gevraagd wat hij daar van vond ipv of dit in België mogelijk zou zijn. En tenslotte vielen mij vooral ook nog deze uitspraken op, waarop de journalisten ook weer totaal niet reageerden: "Ik heb respect voor de islam in hun natuurlijke biotoop". Wat bedoelt hij daarmee? En klopt dit wel met hun uitspraken? "Asielzoekers zijn te gast in ons land en moeten zich gedeisd houden". Hoezo zij moeten zich gedeisd houden? Zijn het dan tweede rangsburgers ofzo? Mogen zij niet opkomen voor hun rechten? Al bij al dus een heel zwak interview. Als dat bedoeld wordt "op een respectvolle manier" interviewen, dan hoeft het voor mij niet... Een interview met politici hoort kritisch te zijn en dat was hier totaal niet het geval. Laatst gewijzigd door Edina : 21 april 2007 om 11:47. |
![]() |
![]() |