Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2007, 06:55   #61
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De verslaving aan de macht van de PS pleit het VB niet vrij, hoor.

Ook in deze laatste partij is het voornamelijk om de poen te doen, wees maar gerust.

Bij de militanten ligt dat misschien nog wel anders. Als ik op de berichten op dit forum, of op Jurgen Verstrepens blog mag afgaan, zijn er nogal wat mensen die uitkijken naar de dag waarop zij de lakens zullen kunnen uitdelen, en de wraakzucht die sommigen daarbij aan de dag leggen zorgt er alleen maar voor dat ik het VB nog hardnekkiger probeer te bestrijden, in de eerste plaats in mijn eigen familie. Ik zal u niet verhelen dat ik opgelucht ben dat enkele van mijn familieleden (neven en nichten, bijvoorbeeld, maar ook ooms en tantes) nu plots besloten hebben hun hoop op Lijst De Decker te vestigen, daar waar ze het vroeger nogal op 'den Filip' hadden.
van horen zeggen en dergelijke vermoedens moet je niet een partij gaan verbieden en droogleggen !

dat is zelf uitvoeren van wat je iemand anders vermoedt !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 07:36   #62
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
van horen zeggen en dergelijke vermoedens moet je niet een partij gaan verbieden en droogleggen !

dat is zelf uitvoeren van wat je iemand anders vermoedt !
Wil ik het VB verbieden ? Ik dacht het niet. Mocht ik ooit anders beweerd hebben, dan zou ik het waarderen dat u mij daar door middel van een citaat attent op maakt.

Wil ik het VB 'droogleggen' ? Misschien wel, ja, op voorwaarde dat �*lle politieke partijen 'drooggelegd' worden. Daarom ben ik ook voorstander van de invoering van het 'Bindend Referendum Op Volksinitiatief', en de vervanging van een 'representatieve' door een 'directe' democratie. Dan hebben we al die ellendige politieke bemoeiallen niet meer nodig, omdat we allemaal samen gedwongen zullen zijn ons zèlf te organiseren en te 'besturen'.

Zal ik het VB blijven bekampen ? Absoluut, maar wèl op 'fatsoenlijke' wijze, ttz met gebruikmaking van �*lle mogelijke democratische middelen die mij ter beschikking staan : stemgedrag, debat, discussie, ...

Zal ik het VB belachelijk maken ? Zeker weten, telkens ik daar de kans toe krijg. Het huidige politieke personeel van de partij biedt mij daar alleszins voldoende gelegenheid toe.

Wil ik het VB aan de macht ? Voor de dooie dood niet, maar als een meerderheid van kiezers daar anders over beslist, zal ik me bij hun keuze neerleggen, op voorwaarde dat en voor zover dat 'VB aan de macht' zich aan de regels van het politieke spel houdt. Mocht het 'VB aan de macht' zich geroepen voelen de mensenrechten te schenden, de grondwet buitenspel te zetten of geweld te gebruiken, dan kan het erop rekenen dat ik ONMIDDELLIJK en ZONDER DE MINSTE AARZELING overga tot obstructie, sabotage en indien nodig doelgericht tegengeweld. Ik ben misschien wel een beetje bizar, maar zeker niet gek.

Laatst gewijzigd door djimi : 20 april 2007 om 07:37.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 07:44   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht het 'VB aan de macht' zich geroepen voelen de mensenrechten te schenden, de grondwet buitenspel te zetten of geweld te gebruiken, dan kan het erop rekenen dat ik ONMIDDELLIJK en ZONDER DE MINSTE AARZELING overga tot obstructie, sabotage en indien nodig doelgericht tegengeweld. Ik ben misschien wel een beetje bizar, maar zeker niet gek.
Dit vind ik de grootste prietpraat, daar er niet de minste reden is om ook maar enigszins te veronderstellen dat het Vlaams Belang de grondwettelijke rechten zou willen intrekken of tot ongeregeld geweld over te gaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 07:58   #64
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit vind ik de grootste prietpraat, daar er niet de minste reden is om ook maar enigszins te veronderstellen dat het Vlaams Belang de grondwettelijke rechten zou willen intrekken of tot ongeregeld geweld over te gaan.
Wel grappig dat u zedelijk weet te zwijgen over de mensenrechten.

Ook grappig : 'ongeregeld' geweld. En hoe zit het met 'geregeld' geweld ?

Wat de rest betreft : 'never say never'.
Oud 20 april 2007, 08:07   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel grappig dat u zedelijk weet te zwijgen over de mensenrechten.
Is dat Belgische of Vlaamse wetgeving? Wij zijn gebonden door de grondwet waarin deze rechten op onze wijze staan vermeld.

Voor het overige merk ik dat u niet in staat ben ook maar enige aanduiding te geven voor uw gedachtegang. 't Lijkt dus gewoon op de reinste prietpraat.
Oud 20 april 2007, 08:08   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook grappig : 'ongeregeld' geweld. En hoe zit het met 'geregeld' geweld ?
Blijkbaar weet u niet dat de staat het exclusieve recht heeft op "geregeld geweld". Zo nodig mag de politie bijvoorbeeld geweld gebruiken bij de uitoefening van haar ambt. Ook het leger mag daartoe overgaan. Dat is "geregeld geweld".
Oud 20 april 2007, 08:09   #67
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht

Want het gaat natuurlijk over de criteria die gehanteerd worden. Voor het VB is het burgerschap ongewenst voor mensen met een bepaalde afkomst of religie. Een ideologisch onderscheid.
Iemand onwaardig bestempelen omwille van een overtuiging is evenzeer een ideologisch onderscheid.

onwaardig-untermensch?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 08:56   #68
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar weet u niet dat de staat het exclusieve recht heeft op "geregeld geweld". Zo nodig mag de politie bijvoorbeeld geweld gebruiken bij de uitoefening van haar ambt. Ook het leger mag daartoe overgaan. Dat is "geregeld geweld".
Ik weet maar al te goed dat de staat het exclusieve recht heeft op 'geregeld' geweld.

Als die staat en dus dat exclusieve recht op 'geregeld' geweld in handen komt van een groep mensen die daar misbruik van maken, zal ik me verweren, desnoods door zelf 'ongeregeld' geweld te gebruiken, hoewel ik dat liever niet zou doen.

Dat ik het VB wat dat betreft niet vertrouw, is mijn zaak en ùw probleem.
Oud 20 april 2007, 08:57   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet maar al te goed dat de staat het exclusieve recht heeft op 'geregeld' geweld.

Als die staat en dus dat exclusieve recht op 'geregeld' geweld in handen komt van een groep mensen die daar misbruik van maken, zal ik me verweren, desnoods door zelf 'ongeregeld' geweld te gebruiken, hoewel ik dat liever niet zou doen.

Indien u het eerste wist, dan was er geen reden de opmerking over "geregeld geweld" grappig te vinden...

Mijn probleem is dat helemaal niet, daar ik het Vlaams Belang daarover wel vertrouw. U vertrouwt het niet, maar heeft tot nu toe geen enkele gegronde reden daartoe kunnen geven.
Oud 20 april 2007, 09:07   #70
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien u het eerste wist, dan was er geen reden de opmerking over "geregeld geweld" grappig te vinden...

Mijn probleem is dat helemaal niet, daar ik het Vlaams Belang daarover wel vertrouw. U vertrouwt het niet, maar heeft tot nu toe geen enkele gegronde reden daartoe kunnen geven.
Jan,

ik moet er helaas vandoor, ik wil u echter graag een andere keer (na het week-end alleszins) mijn diepe wantrouwen toelichten. Mocht het te lang duren voor ik dat doe, dan mag u mij altijd een PB-tje sturen. Ik hoop dat u dit antwoord voorlopig aanvaardt.
Oud 20 april 2007, 15:45   #71
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht het 'VB aan de macht' zich geroepen voelen de mensenrechten te schenden, de grondwet buitenspel te zetten of geweld te gebruiken, dan kan het erop rekenen dat ik ONMIDDELLIJK en ZONDER DE MINSTE AARZELING overga tot obstructie, sabotage en indien nodig doelgericht tegengeweld. Ik ben misschien wel een beetje bizar, maar zeker niet gek.
Intussen zitten we met een VLD/SP.A aan de macht die de grondwet buiten spel zet. De splitsing van het kiesarrondissement BHV. Dit is in strijd met de bepaling dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet. Er is zelfs een uitspraak van het Arbitragehof geweest over die materie, die deze zienswijze bevestigd heeft.

Gaat ge nu ook overgaan tot obstructie, sabotage en indien nodig doelgericht tegengeweld... of is dat alleen maar wanneer het over het VB gaat? ...Gewoon om te weten?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 15:45   #72
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

om één keer de woorden van het vb in de mond te nemen: schande voor de democratie
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 19:53   #73
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
en voor onkelinx is het burgerschap ongewenst voor mensen met een bepaald gedachtengoed? dit zijn fascistische praktijken. zoals iemand eerder al zei: als het fascisme terugkomt zal het zijn onder de vorm van het anti-fascisme.
Neen. Voor mensen die de wet overtreden. Je moet nu ook niet doen alsof het ontzetten uit de burgerrechten een uitvindsel van Onkelinx is.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 22:21   #74
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Neen. Voor mensen die de wet overtreden. Je moet nu ook niet doen alsof het ontzetten uit de burgerrechten een uitvindsel van Onkelinx is.
Neen, maar toch raar dat een "racist" niet zou mogen stemmen of opkomen, maar een corrupte politieker wel, want die corruptie geldt alleen voor ambtenaars... echt raar...

MAW: de PS selecteert net die groepen waar ze van denkt er niet bij te horen... Als die "corruptie" voor IEDEREEN zou gelden, zouden ze in de PS nieuwe kandidaten moeten zoeken, want die zijn allemaal corrupt... maar geen ambtenaar dus..

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 16:09   #75
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de hele hetze ivm met vlaams blok -> vlaams belang niet echt gevolgd, maar omwille van welke concrete "misstappen" ging dat toen? Iemand ergens een linkje waar ik het hele verhaal kan lezen?
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 23:42   #76
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

wij moeten de waalse politici wel vertrouwen ? en hun strijd tegen Vlaams Belang en de Vlamingen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 22 april 2007, 23:48   #77
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil ik het VB verbieden ? Ik dacht het niet. Mocht ik ooit anders beweerd hebben, dan zou ik het waarderen dat u mij daar door middel van een citaat attent op maakt.

Wil ik het VB 'droogleggen' ? Misschien wel, ja, op voorwaarde dat �*lle politieke partijen 'drooggelegd' worden. Daarom ben ik ook voorstander van de invoering van het 'Bindend Referendum Op Volksinitiatief', en de vervanging van een 'representatieve' door een 'directe' democratie. Dan hebben we al die ellendige politieke bemoeiallen niet meer nodig, omdat we allemaal samen gedwongen zullen zijn ons zèlf te organiseren en te 'besturen'.

Zal ik het VB blijven bekampen ? Absoluut, maar wèl op 'fatsoenlijke' wijze, ttz met gebruikmaking van �*lle mogelijke democratische middelen die mij ter beschikking staan : stemgedrag, debat, discussie, ...

Zal ik het VB belachelijk maken ? Zeker weten, telkens ik daar de kans toe krijg. Het huidige politieke personeel van de partij biedt mij daar alleszins voldoende gelegenheid toe.

Wil ik het VB aan de macht ? Voor de dooie dood niet, maar als een meerderheid van kiezers daar anders over beslist, zal ik me bij hun keuze neerleggen, op voorwaarde dat en voor zover dat 'VB aan de macht' zich aan de regels van het politieke spel houdt. Mocht het 'VB aan de macht' zich geroepen voelen de mensenrechten te schenden, de grondwet buitenspel te zetten of geweld te gebruiken, dan kan het erop rekenen dat ik ONMIDDELLIJK en ZONDER DE MINSTE AARZELING overga tot obstructie, sabotage en indien nodig doelgericht tegengeweld. Ik ben misschien wel een beetje bizar, maar zeker niet gek.
waarom kunnen dat andere partijen niet in debat of discussie ? en uw wel ???

waarom dan alleen het Vlaams Belang droogleggen en kapotmaken met alle middelen ???

niemand maakt een Filip Dewinter belachelijk ! Polsmoel en Besmet konden het zelfs niet ! Zet u op de SPa of Spirit lijsten...

Vlaams Belang moet niet aan de macht, mee regeren met de CD&v-NVA VLD zie ik wel zitten, onder controle. Alleen heersen is nooit goed voor de democratie ! OOK niet met alleen sossen of tjseven...
Oud 23 april 2007, 18:44   #78
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Intussen zitten we met een VLD/SP.A aan de macht die de grondwet buiten spel zet. De splitsing van het kiesarrondissement BHV. Dit is in strijd met de bepaling dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet. Er is zelfs een uitspraak van het Arbitragehof geweest over die materie, die deze zienswijze bevestigd heeft.

Gaat ge nu ook overgaan tot obstructie, sabotage en indien nodig doelgericht tegengeweld... of is dat alleen maar wanneer het over het VB gaat? ...Gewoon om te weten?
U heeft in dezen gelijk. Het kiesarrondissement BHV had inderdaad gesplitst moeten zijn, ten allerlaatste voor de komende verkiezingen. Ik steun bijgevolg zonder aarzelen de burgemeesters van de betrokken gemeenten in hun actie. Voorlopig lijkt me dat voldoende.

Maar zowel aan 'obstructie' als aan 'sabotage' had ik ook al gedacht, omdat ik hier in Brussel verplicht ben met behulp van een f***ing computer mijn stem uit te brengen. Misschien kunt u mij wel goede raad geven ?
Oud 23 april 2007, 18:49   #79
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
wij moeten de waalse politici wel vertrouwen ? en hun strijd tegen Vlaams Belang en de Vlamingen ?
U hoeft niemand te vertrouwen, als u dat niet wil.

Zèlf geef ik de meeste mensen het voordeel van de twijfel.

Ik heb het niet zo op politici, maar ook hier zijn er 'twijfelgevallen'. Dat geldt dus ook voor Waalse politici. Sommigen krijgen het voordeel van de twijfel, sommige anderen dan weer niet.
Oud 23 april 2007, 18:56   #80
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zowel aan 'obstructie' als aan 'sabotage' had ik ook al gedacht, omdat ik hier in Brussel verplicht ben met behulp van een f***ing computer mijn stem uit te brengen. Misschien kunt u mij wel goede raad geven ?
In tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd bestaat er geen stemplicht in België, maar enkel opkomstplicht. Daarom bestaat ook als je met de computer stemt, de mogelijkheid om niet te stemmen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 april 2007 om 18:56.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be