![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik het liefst heb dat is een staatsapparaat, dat goed werkt... met mensen die een zinvol werk hebben... en werken... (ik heb persoonlijk 6 jaar 'openbare dienst' achter de rug... Breek mijn mond niet open, hé ![]() Enkele jaren geleden heb ik eens aan een spoorwegovergang (of hoe noemt zo iets?) van enkele meters breed 17 spoorwegarbeiders 'bezig' gezien... Kunt U dat voorstellen... 17 personeelsleden om een overgang van maximaal 4 m te 'herkasseien'... Ik moest natuurlijk omkeren... De volgende dag waren die nog 'bezig'... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Los daarvan is een auto als product te plaatsintensief om daar stockopbouw van te gaan doen. Of heb je zin nog eens ettelijke hectares op te gaan soeperen voor deze opslag? Citaat:
Citaat:
Los daarvan negeer je het simpele feit dat een autoconstructeur voor klanten produceert, zoals jij en ik. Het zijn die klanten die directe of snelle levering vragen, niet omgekeerd (het inplannen van lijnen zou een pak eenvoudiger zijn als de autosector zelf alles stuurt), en het zijn klanten die persoonlijke optiepaketten vragen. Wil je realiseren wat je hier voorstelt, dan zal je in de eerste instantie de mensen die klant zijn moeten aanpakken (jezelf en je omgeving dus) en ze leren wachten. Je hebt er toch geen probleem mee dat je 8 tot 12 maanden moet wachten op je wagen, ipv de gebruikelijke 6 tot 8 weken? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als we aan de overheid alle personeel buitengooien dat overbodig is zitten we met een overcapaciteit aan werklozen,neem daarbij de mensen die in de armoede gaan komen door ontslag en er wordt evenveel betaald aan uitkeringen en de werkloosheidsstatistieken zullen de pan uitrijzen. Dat men in de huidige werkcultuur de afbouw van de overheidsdiensten heeft ingezet komt tegemoet aan uw wensen,maar gaat eveneens ten koste van de overheid. Vermits men bij een overgang van overheid naar Prive niet hetzelfde aantal mensen zal aannemen blijft het probleem dat velen werkloos zullen worden en ook betaald moeten worden bestaan. Dat en Dat alleen is al een teken dat de privesector zelfs na het openmaken van een vrije markt ontoereikend is (werk geven)om zelfs maar een begin te maken voor de afbouw van de overheid. Terwijl men steeds de mond vol heeft van het aantrekken van buitenlandse werkkrachten zou men dan eerst werk moeten maken van de verloren werkplaatsen van het afgedankte overheidspersoneel. Ik zou het zelfs discriminerend vinden dat men mensen zou buitengooien met vele jaren dienst terwijl men nu van quota spreekt bij het aannemen van nieuw personeel.
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb de wijsheid niet in pacht,maar als er duizenden wagen op megagrote parkings staan te wachten op afnemers zal men niet lang moeten wachten zeker. Alleen zullen ze waarschijnlijk binnenkort op buitenlandse parkings staan.
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar mogen de armen veel van verwachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag een beetje duiding rond deze post Eno2
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Wsl bedoelt hij dat de armen solidair moeten zijn met de werknemers van Esso en de petro, omdat die niet voldoende verdienen...
Wsl verwacht men dat de armen solidair zijn met deze goedverdieners... Die goedverdieners waren alleszins niet voor de armen aan het staken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga akkoord dat men hervormingen doordrijft en het werkritme aanpakt bij de overheidsdiensten,maar niet dat men wildweg mensen ontslaat omdat men er uw visie aan vastkoppeld. Trouwens antwoord eerst eens op mijn vraag!
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw postings worden zo bitter... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dat de vakbonden hier pussy's zijn...waarom niet alles lamleggen totdat "amada"...ik ben daar voorstander van...
Maar neen hoor...veel lawaai en getier maar als het voor de verwezenlijking van hun sossenideologie gaat dan trekken ze hun staart rappekes in op het ogenblik dat ze zelf de boel moeten regelen (en rendabel houden)...
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mhhm, met mijn verkeerde been uit het juiste bed gestapt.
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Antwoord dan op mijn stelling he moeielijke!
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen wat op de teletext stond. Ik wil akkoorden afgesloten tussen de Europese unie en de verdelers met zo weinig mogelijk jobverlies als gevolg. Nu doet ook de overheid investeringen om er later verlies aan te doen. hoe meer men produceert hoe sneller men winst maakt,des te sneller men mensen zal buitengooien als de vraag naar het produkt vermindert. Wat is daar nu zo moeilijk aan? Natuurlijk weet ik dat er vraag en aanbod is en dat men niet minder zal produceren om mensen langer in dienst te houden.
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |