Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2007, 23:58   #61
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Jaja,t'zal wel zijn;maar ondertussen zitten er wel 11.000 op brugpensioen he Chippie,en die doen nog veel minder!
Ik ben begonnen aan 4.400bf in de maand toen anderen 7000bf hadden en tegen de tijd dat ik 25.000bf had hadden die er 30.000.
Pas veel later ben ik erover gesprongen,door mijn dienstjaren en door hoger in graad te worden.
En ja chipie ik heb een heel degelijk brugpensioen en later op pensioen zal dat niet verminderen.
En trouwens ik wil tegen u best eens een rondje werken hoor,als ge altijd alleen op de baan bent leert ge uwe plan wel trekken integenstelling tot wat gij denkt.
Maak ik u uit voor luiaard?
En zeg nu zelf eens waar hecht ge meer waarde aan ?
aan ontslagen doppers
aan Bruggepensioneerden
of aan mensen die toen een baan hadden en nu niet meer.
Zeg, BitterSweet, U kunt toch wel tegen een stootje?...

Wat ik het liefst heb dat is een staatsapparaat, dat goed werkt... met mensen die een zinvol werk hebben... en werken... (ik heb persoonlijk 6 jaar 'openbare dienst' achter de rug... Breek mijn mond niet open, hé )

Enkele jaren geleden heb ik eens aan een spoorwegovergang (of hoe noemt zo iets?) van enkele meters breed 17 spoorwegarbeiders 'bezig' gezien...
Kunt U dat voorstellen... 17 personeelsleden om een overgang van maximaal 4 m te 'herkasseien'...
Ik moest natuurlijk omkeren...

De volgende dag waren die nog 'bezig'...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 11:50   #62
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Overcapaciteit op korte termijn is maximale winst op korte termijn en kost werknemers hun job omdat ze met stock blijven zitten.
Waardoor het dus geen maximale winst meer is; integendeel...

Citaat:
Spreiden is de boodschap,maar nee dat doen ze niet ze gaan hun grote winsten toch niet opsouperen door lonen uit te betalen zeker.
De automobielsector zit met een structurele overcapaciteit; spreiden helpt dus niet.

Los daarvan is een auto als product te plaatsintensief om daar stockopbouw van te gaan doen. Of heb je zin nog eens ettelijke hectares op te gaan soeperen voor deze opslag?

Citaat:
Tel daarbij de hoge loonkost in Belgie en verkassen is de boodschap.
Winsten en produktie spreiden in de tijd brengt dan weer niet genoeg op waarschijnlijk,maar zou met een Europese overeenkomst voor meer vaste tewerkstelling kunnen leiden.
Je snapt de situatie van de automobielindustrie in Europa klaarblijkelijk niet goed genoeg. Er is hier een structureel overschot; spreiden helpt dus niet. De kosten helpen er evenmin bij, maar dat verandert niets aan de overcapaciteit.

Citaat:
U bekijkt overcapaciteit als de regel om aan het werk te kunnen blijven,ik redeneer anders,spreidt het over een langere periode zonder overcapaciteit en hef minder belastingen op de werknemer.
Ik beschouw overcapaciteit helemaal niet als de regel om aan het werk te kunnen blijven; waar hal je dat vandaan? Het is net een hindernis om de andere jobs te behouden.

Los daarvan negeer je het simpele feit dat een autoconstructeur voor klanten produceert, zoals jij en ik. Het zijn die klanten die directe of snelle levering vragen, niet omgekeerd (het inplannen van lijnen zou een pak eenvoudiger zijn als de autosector zelf alles stuurt), en het zijn klanten die persoonlijke optiepaketten vragen.
Wil je realiseren wat je hier voorstelt, dan zal je in de eerste instantie de mensen die klant zijn moeten aanpakken (jezelf en je omgeving dus) en ze leren wachten.
Je hebt er toch geen probleem mee dat je 8 tot 12 maanden moet wachten op je wagen, ipv de gebruikelijke 6 tot 8 weken?

Citaat:
Mss minder zuivere winst-maar minder loonkost en werknemers die aan het werk blijven.
Maar te simplistisch...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 14:11   #63
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Zeg, BitterSweet, U kunt toch wel tegen een stootje?...

Wat ik het liefst heb dat is een staatsapparaat, dat goed werkt... met mensen die een zinvol werk hebben... en werken... (ik heb persoonlijk 6 jaar 'openbare dienst' achter de rug... Breek mijn mond niet open, hé )

Enkele jaren geleden heb ik eens aan een spoorwegovergang (of hoe noemt zo iets?) van enkele meters breed 17 spoorwegarbeiders 'bezig' gezien...
Kunt U dat voorstellen... 17 personeelsleden om een overgang van maximaal 4 m te 'herkasseien'...
Ik moest natuurlijk omkeren...

De volgende dag waren die nog 'bezig'...
Ik geef duidelijk het verschil aan tussen een teveel aan werknemers die inderdaad betaald moeten worden,en tussen 11.000 mensen die nu op brugpensioen zijn(NB bij 1 overheidsbedrijf) en dus nu betaald worden om thuis te zijn.
Als we aan de overheid alle personeel buitengooien dat overbodig is zitten we met een overcapaciteit aan werklozen,neem daarbij de mensen die in de armoede gaan komen door ontslag en er wordt evenveel betaald aan uitkeringen en de werkloosheidsstatistieken zullen de pan uitrijzen.
Dat men in de huidige werkcultuur de afbouw van de overheidsdiensten heeft ingezet komt tegemoet aan uw wensen,maar gaat eveneens ten koste van de overheid.
Vermits men bij een overgang van overheid naar Prive niet hetzelfde aantal mensen zal aannemen blijft het probleem dat velen werkloos zullen worden en ook betaald moeten worden bestaan.
Dat en Dat alleen is al een teken dat de privesector zelfs na het openmaken van een vrije markt ontoereikend is (werk geven)om zelfs maar een begin te maken voor de afbouw van de overheid.
Terwijl men steeds de mond vol heeft van het aantrekken van buitenlandse werkkrachten zou men dan eerst werk moeten maken van de verloren werkplaatsen van het afgedankte overheidspersoneel.
Ik zou het zelfs discriminerend vinden dat men mensen zou buitengooien met vele jaren dienst terwijl men nu van quota spreekt bij het aannemen
van nieuw personeel.
Oud 23 april 2007, 14:22   #64
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Waardoor het dus geen maximale winst meer is; integendeel...

De automobielsector zit met een structurele overcapaciteit; spreiden helpt dus niet.

Los daarvan is een auto als product te plaatsintensief om daar stockopbouw van te gaan doen. Of heb je zin nog eens ettelijke hectares op te gaan soeperen voor deze opslag?

Je snapt de situatie van de automobielindustrie in Europa klaarblijkelijk niet goed genoeg. Er is hier een structureel overschot; spreiden helpt dus niet. De kosten helpen er evenmin bij, maar dat verandert niets aan de overcapaciteit.

Ik beschouw overcapaciteit helemaal niet als de regel om aan het werk te kunnen blijven; waar hal je dat vandaan? Het is net een hindernis om de andere jobs te behouden.

Los daarvan negeer je het simpele feit dat een autoconstructeur voor klanten produceert, zoals jij en ik. Het zijn die klanten die directe of snelle levering vragen, niet omgekeerd (het inplannen van lijnen zou een pak eenvoudiger zijn als de autosector zelf alles stuurt), en het zijn klanten die persoonlijke optiepaketten vragen.
Wil je realiseren wat je hier voorstelt, dan zal je in de eerste instantie de mensen die klant zijn moeten aanpakken (jezelf en je omgeving dus) en ze leren wachten.
Je hebt er toch geen probleem mee dat je 8 tot 12 maanden moet wachten op je wagen, ipv de gebruikelijke 6 tot 8 weken?

Maar te simplistisch...
Vandaag op teletekst; GM Antwerpen nog niet zeker van nieuwe wagen,men overweegt om in Roemenie een nieuwe plant te openen waarbij men de mogelijkheid niet uitsluit dat daar de nieuwe (chevrolet) zal gemaakt worden.

Ik heb de wijsheid niet in pacht,maar als er duizenden wagen op megagrote parkings staan te wachten op afnemers zal men niet lang moeten wachten zeker.
Alleen zullen ze waarschijnlijk binnenkort op buitenlandse parkings staan.
Oud 23 april 2007, 14:23   #65
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef duidelijk het verschil aan tussen een teveel aan werknemers die inderdaad betaald moeten worden,en tussen 11.000 mensen die nu op brugpensioen zijn(NB bij 1 overheidsbedrijf) en dus nu betaald worden om thuis te zijn.
Als we aan de overheid alle personeel buitengooien dat overbodig is zitten we met een overcapaciteit aan werklozen,neem daarbij de mensen die in de armoede gaan komen door ontslag en er wordt evenveel betaald aan uitkeringen en de werkloosheidsstatistieken zullen de pan uitrijzen.
Dat men in de huidige werkcultuur de afbouw van de overheidsdiensten heeft ingezet komt tegemoet aan uw wensen,maar gaat eveneens ten koste van de overheid.
Vermits men bij een overgang van overheid naar Prive niet hetzelfde aantal mensen zal aannemen blijft het probleem dat velen werkloos zullen worden en ook betaald moeten worden bestaan.
Dat en Dat alleen is al een teken dat de privesector zelfs na het openmaken van een vrije markt ontoereikend is (werk geven)om zelfs maar een begin te maken voor de afbouw van de overheid.
Terwijl men steeds de mond vol heeft van het aantrekken van buitenlandse werkkrachten zou men dan eerst werk moeten maken van de verloren werkplaatsen van het afgedankte overheidspersoneel.
Ik zou het zelfs discriminerend vinden dat men mensen zou buitengooien met vele jaren dienst terwijl men nu van quota spreekt bij het aannemen
van nieuw personeel.
Als men in de privé het afgedankte overheidspersoneel niet kan gebruiken, zegt dat m.i. meer over het overheidspersoneel dan over de privé...
Oud 23 april 2007, 15:30   #66
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4890 Vanmorgen hebben de vakbonden van de petrochemische sector een stiptheidsactie gehouden aan de toegangspoort van Esso in de Antwerpse haven. De ochtend- en de middagploeg gingen niet aan het werk. Op deze manier wilde het personeel zijn ongenoegen uiten over de aanslepende CAO-onderhandelingen. Bron/ATV ************************************************** * Altijd maar meer en meer hé tot het balonnetje uit elkaar spat
Reactionair in merg en been hé.
Daar mogen de armen veel van verwachten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 15:33   #67
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Reactionair in merg en been hé.
Daar mogen de armen veel van verwachten.
Graag een beetje duiding rond deze post Eno2
Oud 23 april 2007, 15:45   #68
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Wsl bedoelt hij dat de armen solidair moeten zijn met de werknemers van Esso en de petro, omdat die niet voldoende verdienen...

Wsl verwacht men dat de armen solidair zijn met deze goedverdieners...
Die goedverdieners waren alleszins niet voor de armen aan het staken...
Oud 23 april 2007, 15:48   #69
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als men in de privé het afgedankte overheidspersoneel niet kan gebruiken, zegt dat m.i. meer over het overheidspersoneel dan over de privé...
Dat is een verondestelling die u nog veralgemeend,trouwens hoe is belgacom dan aan personeel geraakt om jaarlijks winst te maken,als u weet dat iedereen daar 1,2 of zelfs 3 hervormingen heeft meegemaakt.
Ik ga akkoord dat men hervormingen doordrijft en het werkritme aanpakt bij de overheidsdiensten,maar niet dat men wildweg mensen ontslaat omdat men er uw visie aan vastkoppeld.

Trouwens antwoord eerst eens op mijn vraag!
Oud 23 april 2007, 15:55   #70
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een verondestelling die u nog veralgemeend,trouwens hoe is belgacom dan aan personeel geraakt om jaarlijks winst te maken,als u weet dat iedereen daar 1,2 of zelfs 3 hervormingen heeft meegemaakt.
Ik ga akkoord dat men hervormingen doordrijft en het werkritme aanpakt bij de overheidsdiensten,maar niet dat men wildweg mensen ontslaat omdat men er uw visie aan vastkoppeld.

Trouwens antwoord eerst eens op mijn vraag!
Welek vraag, BitterSweet?

Uw postings worden zo bitter...
Oud 23 april 2007, 16:01   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Duiding?
Leve de vakbonden, deze katalysatoren van een gelijkere en rechtvaardiger samenleving.
Oud 23 april 2007, 16:04   #72
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat de vakbonden hier pussy's zijn...waarom niet alles lamleggen totdat "amada"...ik ben daar voorstander van...
Maar neen hoor...veel lawaai en getier maar als het voor de verwezenlijking van hun sossenideologie gaat dan trekken ze hun staart rappekes in op het ogenblik dat ze zelf de boel moeten regelen (en rendabel houden)...
Oud 23 april 2007, 16:10   #73
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welek vraag, BitterSweet?

Uw postings worden zo bitter...
Post 63

Mhhm, met mijn verkeerde been uit het juiste bed gestapt.
Oud 23 april 2007, 16:42   #74
Chipie
Banneling

Standaard

in
Citaat:
Post 63

Mhhm, met mijn verkeerde been uit het juiste bed gestapt.
Daar staat volgens mij geen vraag in...
Oud 23 april 2007, 17:18   #75
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
inDaar staat volgens mij geen vraag in...
Antwoord dan op mijn stelling he moeielijke!
Oud 23 april 2007, 17:19   #76
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaag op teletekst; GM Antwerpen nog niet zeker van nieuwe wagen,men overweegt om in Roemenie een nieuwe plant te openen waarbij men de mogelijkheid niet uitsluit dat daar de nieuwe (chevrolet) zal gemaakt worden.

Ik heb de wijsheid niet in pacht,maar als er duizenden wagen op megagrote parkings staan te wachten op afnemers zal men niet lang moeten wachten zeker.
Alleen zullen ze waarschijnlijk binnenkort op buitenlandse parkings staan.
Jamaar, nu ben je er plots weer wel mee akkoord om niet gespreid te produceren en te verkopen? Wat wil je nu...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 17:37   #77
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Jamaar, nu ben je er plots weer wel mee akkoord om niet gespreid te produceren en te verkopen? Wat wil je nu...
Seffens begint BitterSweet er nog van te zweten...
Oud 23 april 2007, 18:46   #78
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar staat dat dat ik daar mee akkoord ga?,wat wil je feitelijk?
Ik zeg alleen wat op de teletext stond.
Ik wil akkoorden afgesloten tussen de Europese unie en de verdelers met zo weinig mogelijk jobverlies als gevolg.
Nu doet ook de overheid investeringen om er later verlies aan te doen.
hoe meer men produceert hoe sneller men winst maakt,des te sneller men mensen zal buitengooien als de vraag naar het produkt vermindert.
Wat is daar nu zo moeilijk aan?
Natuurlijk weet ik dat er vraag en aanbod is en dat men niet minder zal produceren om mensen langer in dienst te houden.
Oud 14 mei 2007, 10:46   #79
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Vakbonden helpen België naar de vaantjes !!
Helpen werkers aan volwaardige baantjes.
Oud 14 mei 2007, 11:17   #80
eno2
Banneling

Standaard

En ook om die te behouden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be