![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik "bepaal" niets, trek alleen mijn conclusies uit een politiek manifest (tevens redelijk succesvol gepropageerd als "godsdienst") en ja, ik zie niet in waarom ik dat boek minder serieus zou nemen dan de supporters zelf doen. In o.a hoofdstuk 9 staat duidelijk dat ik geruimd behoor te worden, omdat ik "zelfs" geen christen of jood (dhimmi) ben die met sterk beperkte rechten in leven mag (niet: moet) worden gelaten. Maar de situatie begint zich al steeds duidelijker af te tekenen: Turkije jaagt nu, in navolging van Indonesië, opnieuw ook weer op "linksen" waardoor hopelijk de Europese linksen zich toch wat zullen gaan beraden op hun fatale steun aan de islam. Ik ben trouwens benieuwd hoe een "niet-radicale" interpretatie van hoofdstuk 9 er uit zou kunnen zien.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 mei 2007 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() U maakt een grapje. Turkije is op dit moment niet vrij en niet modern. Maar er is tenminste een begin van een democratiserings- en moderniseringsproces. Als het leger dat nu opnieuw de nek omwringt zal dat Turkije zeer slecht bekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Kiezen in Turkije voor "democratie" is in werkelijkheid kiezen voor de islam, want 98% is moslim.
Ik zei al eerder: kiezen tussen de pest en de cholera.
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Beseft u wel dat die betogers in Istanboel aan het betogen waren voor een door het leger gedomineerde en beheerste staat? Is dat wat u voor de EU wenst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Dat zie ik niet zo zwart-wit. Inherent is het niet onmogelijk voor Turkije om een democratie te worden. Maar daar staat het nu nog ver van af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() die protesteerden tegen verdere islamitisering, ik kan best inbeelden dat ze het tof vinden als het leger dat ook vindt, maar ze protesteren niet vóór een militaire coup hé
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Toch wel, dit zijn mensen die demonstreerden voor de mogelijkheid van het leger om te beletten dat een democratische grondwettelijke meerderheid een president verkiest. Het zijn mensen die nog altijd de fundamenteel anti-democratische filosofie van Attaturk aanhangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Het maakt helaas weinig uit hoe jij of ik dat zien. Lees de koran.
![]() |
#71 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
totalitair en modern, is dat geen contradictie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Het blijft lood om oud ijzer, want ook het Turkse leger bestaat uit 98% moslims dus zou men daar "democratisch" voor (kunnen) kiezen dan zal het eindresultaat in de practijk (niet op geduldig papier natuurlijk) toch blijven dat alleen een moslim over volledige burgerrechten beschikt.
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Of wil je gewoon wat de VS willen?
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Neen, ik zou liefst een modern en democratisch Turkije willen, dat de rechten van alle minderheden eerbiedigt, niet aggressief is tegen zijn buren, zijn bezetting van Noord-Cyprus opgeeft en de Armeense genocide erkent. En dat een goede buur is van de EU (en dus geen lid).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() |
![]() |
![]() |