Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2007, 19:18   #61
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Als dat hier gebeurt met McDonalds of Quick, dan start ik men eigen hamburgerketen op.

Dan komen er Burgerkings (mits toelating), zo niet dan onder een andere naam.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2007, 20:12   #62
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De burgertjes zijn weeral eens boos.
een anarchist zoals gij zal wel dagelijks van die Kapitalistische Smeerlapperij-Burgers vreten zeker.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2007, 20:16   #63
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ja het is opvallend hoe bepaalde mensen zich plots ontpoppen tot vurige verdedigers van dieren-, vrouwen- en homorechten als ze er zich van kunnen bedienen om de islam mee aan te vallen.
gij zijt ook nooit kontent hé Doki
We kunnen ook het omgekeerde zeggen: veel mensen merken gewoon op hoeveel dieren, vrouwen, en homo-rechten de islamieten met voeten treden.Nog nooit bij u opgekomen?
En in dit geval zijn het weer eens de dieren-rechten.Véél belangrijker als homo-rechten trouwens,als je het mij vraagt
Oud 1 mei 2007, 20:19   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Als dat hier gebeurt met McDonalds of Quick, dan start ik men eigen hamburgerketen op.

Dan komen er Burgerkings (mits toelating), zo niet dan onder een andere naam.
De Ha(ra)mburger?

met ha(ra)msalade of ha(ra)mlapjes?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 mei 2007 om 20:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2007, 20:22   #65
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Bwoehahaha! Al die moslims denken dat ze hallal vlees eten, terwijl ze net als de westerlingen rattevlees tussen een beschimmeld broodje krijgen...
Oud 1 mei 2007, 21:01   #66
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Bwoehahaha! Al die moslims denken dat ze hallal vlees eten, terwijl ze net als de westerlingen rattevlees tussen een beschimmeld broodje krijgen...
ja, in feite zijn die mannen wel héél naïef, te denken dat Mc Do echt de moeite gaat doen om zijn vlees ritueel te laten slachten.t'Zal weer allemaal getrafikeerd worden, hier en daar wat smeergeld voor de juiste stempeltjes en fakturen, en vooruit met de halal-geit, of wat voor "laHm" ze daar ook gaan serveren....
Oud 1 mei 2007, 21:37   #67
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar gaat het dan ook helemaal niet over, wel of deze campagne voor de nodige omzet en winst zal zorgen. Ik denk dat ze deze doelstellingen wel zullen halen, dat is uiteindelijk voor de aandeelhouders het belangrijkste, de rest heeft geen waarde.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2007, 21:44   #68
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ach, elke cultuur heeft zijn voedseltaboes. Amerikanen vinden het nog altijd verschrikkelijk dat Europeanen paardenvlees durven eten, Islamieten vinden varkensvreters gewoon gortig, en iedereen vindt honden-etende Chinezen vrij degoutant.

De grote antropoloog Marshall Sahlins heeft daar decennia geleden het definitieve studietje over geschreven, steunend op een prachtige structuralistische analyse van Westerse voedingsculturen:

Culture in Practise
http://www.amazon.com/Culture-Practi.../dp/094229937X

Dat McDonalds rekening houdt met de voedingsgewoonten van zijn klanten is zo banaal als wat. Elk bedrijf houdt rekening met wat zijn klanten willen. We kunnen daar geen discussie uit knijpen. Dit is extreem boring.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2007, 21:46   #69
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
.. tussen een beschimmeld broodje krijgen...
Geef mij maar een beschimmeld broodje ipv 1 dat nooit beschimmeld zoals die van de McDonalds.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2007, 22:05   #70
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Groot gelijk, McDonalds koop gewoon zijn vlees bij een Argentijnse boer die er een stikker halal opgezet heeft. Denkt iemand nu echt dat McDonalds zelf dieren slacht?

In het niewsbericht stond trouwens dat er geel sluitende definitie was voor halal
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2007, 23:17   #71
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Groot gelijk, McDonalds koop gewoon zijn vlees bij een Argentijnse boer die er een stikker halal opgezet heeft. Denkt iemand nu echt dat McDonalds zelf dieren slacht?

In het niewsbericht stond trouwens dat er geel sluitende definitie was voor halal
halal geslachte dieren zijn haram in mijn ogen.ik wil daar liever niet aankomen.Om zeker te zijn dat ik zoiets nooit binnenspeel ga ik nooit geen McDonalds meer binnen.Of het zou moeten zijn om te scheiten.Want hun toiletten zijn steeds proper, en voorzien van toiletpapier, dat mag gezegd worden "Het is goed scheiten bij Mac Donalds" goede reklame-slogan
Oud 2 mei 2007, 00:41   #72
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
halal geslachte dieren zijn haram in mijn ogen.ik wil daar liever niet aankomen.Om zeker te zijn dat ik zoiets nooit binnenspeel ga ik nooit geen McDonalds meer binnen.Of het zou moeten zijn om te scheiten.Want hun toiletten zijn steeds proper, en voorzien van toiletpapier, dat mag gezegd worden "Het is goed scheiten bij Mac Donalds" goede reklame-slogan
naar 't schijnt overweegt men het toiletpapier te vervangen door een washandje omwille van de vraag ernaar bij een aanzienlijk del van het clienteel
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 00:52   #73
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
naar 't schijnt overweegt men het toiletpapier te vervangen door een washandje omwille van de vraag ernaar bij een aanzienlijk del van het clienteel
Merde alors! Alle waarden gaan naar de bliksem.Nu is het gedaan met Mc Do.Ik ga op een ander kakken.
Oud 2 mei 2007, 01:02   #74
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ge kunt ook die slap-kartonnen dinges gebruiken, waar ze dat stukske vlees, en de saus tussen leggen.Dat wat een beetje op brood lijkt.Is goed absorberend, kan desnoods toiletpapier vervangen...
Voor een paar jaar kende ik een hamburgertent,waar ze zondags namiddags een hele grote vuilbak, soms meerdere,met nog ingepakte, warme hamburgers buitenzetten.Voor zaterdag voorzagen ze altijd een flinke voorraad neem ik aan , om nooit in panne te vallen, en wat niet verkocht werd,zwierden ze dan weg. Landlopers hadden dat opgemerkt, en er kwamen er de hele dag door broodjes halen.Ik ging er dan ook soms een paar halen, maar voor mijn hond, mijne scheper.En weet ge wat? Het "brood" liet hij liggen...
Oud 2 mei 2007, 01:27   #75
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Het is de bedoeling Adrian dat je je verstand op nul zet en net zoals de flippende dhimmies de feiten over martelslachtingen vooral niet ogen ziet, ze ontkent, en gedwee je broek afsteekt voor woestijnpraktijken in naam van de multiculturele correctheid. Wil je de status van perfecte dhimmie bereiken dan zeg d'rbij dat dierenmartelingen in naam van het geloof een verrijking zijn.
Ik doe dat niet. Dus gelieve mij ook zo geen woordne in de mond te leggen.
Ik ben tegen dierenmishandeling. Maar er zijn grenzen.
Moet maar eens weten wat eco-fascistjes denken over de eco-industrie tout court. Iemand die de gewone slachtmethoden OOK dist, is niet bepaald geloofwaardig.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 01:33   #76
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Er zijn europese slachtwetten die mogen geschonden worden om op religieuze wijze te slachten!

Is ritueel slachten in Nederland toegestaan?

Ja. Hoewel in de Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren staat dat dieren voor het slachten altijd bedwelmd moeten worden, is ritueel slachten toch toegestaan. In de Grondwet staat namelijk geschreven dat mensen de vrijheid hebben hun eigen godsdienst uit te oefenen.

Het ritueel slachten moet wel aan een aantal andere voorwaarden voldoen. Zo moet het plaatsvinden in slachthuizen en mogen de dieren dus niet thuis gedood worden. Bij de rituele slacht moet toezicht worden gehouden door iemand van de VWA (Voedsel- en Waren Autoriteit).

Ook zijn er regels voor het materiaal in het slachthuis en het aantal personen dat tijdens de slacht aanwezig mag zijn (slechts één toeschouwer).

Een slachterij mag ook niet onbeperkt slachten. De slachterij moet een behoefteverklaring overleggen aan de VWA, waaruit blijkt dat er behoefte bestaat aan een bepaalde hoeveelheid ritueel geslacht vlees.

Hoe wordt ritueel slachten gedaan?

Het offerdier, liefst jong, moet vrij zijn van gebreken en bij voorkeur niet bedwelmd zijn. Het dier wordt met zijn kop in de richting van Mekka gelegd en er wordt toestemming gevraagd voor het slachten: "In naam van Allah. God is groot. Heer, God, in uw naam, door U en van U, aanvaard dit offer dat ik U breng, zoals U het hebt aanvaard uit handen van uw vriend Ibrahim".

Daarna wordt het dier met een halssnede gedood. Het bloed dat voor moslims onrein is en niet mag worden gegeten, stroomt weg uit het lichaam.

Het duurt 10 tot 20 seconden voordat de hersendood bij het dier intreedt wegens zuurstofgebrek. Het sterven duurt langer en is pijnlijker dan bij de gewone slacht, waarbij het dier ook altijd eerst bedwelmd wordt, bijvoorbeeld door middel van een elektrische schok

Zelfs de achterlijkste boer gaf zijn slachtdieren eerst een verdovende klop op de kop alvorens te kelen.

Waar zeg ik dat halal niet is toegestaan? Het is volkomen toegestaan de Europese slachtwetten te overtreden op basis van religieuze lapsussen!

Hoe denken dierenbeschermingsorganisaties over offeren?

Dierenbeschermingsorganisaties zien het liefst dat het offeren van dieren wordt verboden. "Dat kost minder dierenleed en minder geld en levert de moslims een onbetaalbare goodwill op", stelt Animal Freedom.

Volgens die organisatie gaan er in de islamitische gemeenschap al steeds meer stemmen op om geld in plaats van dieren te offeren.

De Dierenbescherming ziet het offeren van geld als een goed alternatief. Vorig jaar offerden veel Islamieten geld voor de tsunami-slachtoffers en de slachtoffers van de aardbeving in Pakistan. De Dierenbescherming juicht deze alternatieven toe.

Indien de moslims toch ritueel willen slachten, dan liever een bedwelmd dier, luidt de algemene opinie van de dierenbeschermers. "Dit voorkomt onnodige stress, pijn en lijden bij het dier", zegt de Dierenbescherming.

De Partij voor de Dieren wil dat er een Europees verbod komt op ritueel slachten. De partij noemt deze vorm van dierenmishandeling 'onacceptabel'.

Italic = bron: NOS
Eerst en vooral. Wetten mogen niet geschonden worden. Je zegt het zélf. Er zijn wetten. Maar in die wetten worden uitzonderingen geschreven. Dus je overtreedt de wet _niet_ als je van die uitzondering gebruik maakt. Jij vindt dat een lapsus. Mss terecht. Maar het is en blijft de wet als dusdanig.

Een dier dat hersendood is, voelt geen pijn meer. Dus ik snap je tekstje niet. Je bron is fout. Vraag het gerust de volgende keer als je bij een dierenarts bent. Hij zal je ook kunnen zeggen dat dieren die verdoofd worden ongezonder zijn. (Wegens het maken van anti-genen.) (Maar ongezonder is een héél relatieve term, natuurlijk.)

Animal Freedom is een organisatie die gelooft in de helende werken van homeopathie is ook tegen de standaardslachtingen. Dat eerste is mss niet relevant, maar het tweede is handig om hun standpunt over dit in context te plaatsen. DIe vinden _elke_ vorm van slachten a priori slecht. Niet geloofwaardig dus.

Ik herhaal. Er zijn op dit moment slachthuizen in België die volgens de halalmethode slachten (zonder het religieus gedoe, puur het mes op de keel gehalte, in tegenstelling tot het alternatief van de ijzeren pin door de hersenen). In beide gevallen voelt het dier vergelijkbare pijn.

(Nee, een dier wordt niét verdoofd vooraleer het geslacht wordt in 'traditionele' slachthuizen in België. Dat is niet nodig. Zo'n pin doet al het werk. Net zoals een keel die overgesneden wordt ook 'zijn' werk doet.

Probeer eens weg te blijven van vegi-fascistische sites als bron. Vraag aan je local dierenarts/slachthuis volgens halalmethode. Die zal je dit bevestigen.

Waarom eigenlijk Nederlandse bronnen?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 01:48   #77
born2bewild
Banneling

Standaard

als dat de spirit voorzitter maar niet op gedachten brengt.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 12:55   #78
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Dat is dan het risico die je te verduren krijgt bij een sukkel keten a la Mc Donald's !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be