![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ligt het aantal extremisten in Vlaanderen te hoog? | |||
Ja: er zijn meer extremisten van allochtone afkomst |
![]() ![]() ![]() |
21 | 55,26% |
Ja: er zijn meer Vlaamse extremisten |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,53% |
Het is hetzelfde bij allochtonen als bij autochtonen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,79% |
ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
7 | 18,42% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is er eigenlijk iets mis met "extremisten"? Ik vind van niet. En ge kunt met dat begrip echt alle kanten op.
Persoonlijk vind ik de burgerlijke samenleving zeer extremistisch in zijn ideologie van consumentisme en uitermate extremistisch in de manier waarop ze zichzelf voortdurend afschermt van de realiteit. Die burgerlijke samenleving heeft bijvoorbeeld op zéér extremistische wijze 700,000 Irakis afgemaakt om olie te stelen of 4.5 miljoen Congolezen afgeslacht om goedkope grondstoffen te verkrijgen. Maar niemand ligt daar wakker van. De burgerij slaapt extremistisch voort in zijn luxe. Ik vind de bourgeoisie de gevaarlijkste, extremistische groep mensen op de planeet. De staatsveiligheid is maar één van hun instrumenten. De staatsveiligheid beschermt de extremisten tegen de realisten. Zonder de brave (extremistische) burgerij was Adolf Hitler nooit aan de macht gekomen. Anderzijds: zonder de radicale, zéér extremistische Sovjetsoldaten was Hitler nooit verslagen. Enfin, ge kunt met dat woord echt alle kanten op. Dit debat is zinloos. Ik vind de extremistische ijver waarmee Amerikanen en Europeanen zich den Irak oorlog lieten in de strot rammen, zeer gevaarlijk. Veel gevaarlijker dan de gemiddelde islamofascist die de Jihad tegen het Westen preekt. Want geef toch toe, die Jihadi heeft tenminste een legitieme reden om oorlog te willen tegen een cultuur die miljoenen mensen vermoordt en van diefstal en oorlog zijn handelsmerk heeft gemaakt. Soit, den ene zijnen extremist is den andere zijne softie. Zinloos debat. Laatst gewijzigd door C2C : 9 mei 2007 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De eerste een geweer en vijf kogels. De tweede zonder geweer achter hem aan lopen en wanneer de eerste valt het geweer overnemen. En wanneer ze bijna allemaal zijn neergemaaid door Duits mitrailleurvuur worden diegenen die naar hun linies terug vluchten omdat ze anders eveneens worden neergekogeld, uiteindelijk neergekogeld door Russisch mitrailleurvuur. Die jongens waren niet extremistisch, hun regering wel.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() bis...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 10 mei 2007 om 01:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vraag me trouwens al de hele tijd af hoe het mogelijk is om op zo'n warrige peiling te antwoorden die weliswaar aan het mistig brein van de immer verwarde Eric Feremans is ontsproten (verklaard veel), maar zelfs dan nog niet uit puur en onbaatzuchtig medelijden een poging tot antwoord waard is .
De titel van de peiling luidt: "Ligt het aantal extremisten in Vlaanderen te hoog?" Mogelijkheden tot antwoord: -ja, er zijn meer extremisten van allochtone afkomst -ja, er zijn meer Vlaamse extremisten -het is hetzelfde bij allochtonen als bij autochtonen -ik weet het niet Wat is nu het causaal verband tussen peilingtitel en daaropvolgende keuzemogelijkheden? Leg voor eender welk peilingbureau een steekproef voor met eenzelfde correlatie tussen vraag en keuzemogelijkheden, en je krijgt een grote, harde schop onder je kont alvorens de straatstenen met datzelfde achterwerk te strelen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 10 mei 2007 om 01:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Schepen
|
![]() Inderdaad. Het aantal moslimextremisten dat ericferemans noemt, werd berekend door een extrapolatie te maken van het aantal veroordelingen wegens terrorisme. Het aantal extreemrechtse Belgen werd berekend aan de hand van verkiezingscijfers. Een groot verschil lijkt me.
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
- Hvt tegen 0 extremistische aanslagen van de moslim extemisten - CCC tegen 0 - Afkloppen jouranlisten: PDW 1 extremisten : 0 Dan vergeten we het afkloppen van oude dames (Paula D'Hondt) door VMO militanten, en zovelen meer... Dan vergeten we het op stelten zetten van IJzerbedevaarten.... Extremisten van Islam signatuur: 0 Vlaamse extremisten: tientallen. Zo blijkt dat paranoia iets anders is dan de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is de in België woonachtige islamitische terrorist Nizar Trabelsi een gevolg van de paranoia van de Staatsveiligheid? Zijn de islamterroristen die hier opgepakt zijn geen extremisten omdat de staatsveiligheid er hen op tijd van weerhield aanslagen te plegen? Als dat allemaal waar is dan verklaar ik volgens dezelfde logica de persoon Eric Feremans niet geestesziek!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eric, Je geeft zelf aan dat je een hoog geschoolde bent. Met je posting hier begin ik daar heel erg van overtuigd te geraken. Ik ken zo een hoog geschoolde die nog net bekwaam is om op het containerpark toezicht te houden. Hij heeft wel verschillende master diploma's, maar is zot gestudeerd. Hvt is geen extremist, maar een meeloper waarvan de stoppen zijn doorgeslagen. Ik Antwerpen vind je op het ogenblik slechts 1 of 2 Vlaamse extremisten, en zij zijn zeer goed gekend bij bevolking en justitie. Je vergeet telkens opnieuw dat de boodschap van een extremist vaak pas na verschillende generatie's uitgeroeid geraakt. En dan nog enkel als er geen grote politieke aandacht meer word aan gegeven, nadat de starter van dat gedachtengoed dood is. Anders kan het eeuwig blijven bestaan. De grote fout die je maak, is dat je fanatieke volgelingen gelijk steld aan extremisten. Ook jij moet weten, dat zelfs de fanatiekste volgeling te overtuigen is, dat hij de verkeerde leider volgd, terwijl een extremist zelf de leider is en dus steeds zorgd dat hij buiten schot blijft. Ja, je heb het goed begrepen, ook FDW is slechts een volgenling. En waarschijnlijk ga je zelfs geen enkele islam extremist vinden in Vlaanderen, maar enkel fanatieke volgelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een extremist is iemand die een gedachte goed bedenkt en begint uit te dragen, al de rest zijn slechts fanatieke volgelingen. De islamterroristen zijn dus idd geen extremisten, voor het ogenblik is er maar 1 islamextremist en die is reeds een paar honder jaar dood, de rest zijn fanatieke volgelingen. Maar er is wel een extremistische Christenhater onder de moslims nog in leven en deze misbruik de islam om zijn doel te bereiken. En hij verblijft volgens iedereen zekers niet binnen de EU grenzen, hoewel we daar niet zekers van zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen waanideeën over islamitisch geweld en de VMO, PDW die journalisten afklopt, het constant bedreigen van allerlei linkse mensen door "studentenverenigingen" en soortgelijken. Er is maw een verschil tussen theoristen en terroristen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Schepen
|
![]() Wie zijn die "theoristen" dan? De moslimextremist die probeerde maar opgepakt werd voor hij zijn aanslag kon plegen?
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of aan de politiekorpsen van de USA. Die maken dit dagelijks mee en kennen het verschil tussen fanatiekelingen en gewone oproerkraaiers wel ietsjes beter dan onze verstandige corecte politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zijn de (en ik pak er nu gewoon één uit) 140.000 doden in Algerije in de jaren negentig een waanidee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn GEEN allochtone terroristen in België, de berekening van de Staatsveiligheid zit er volkomen naast, met 8000 eenheden om precies te zijn. En omdat de staatsveiligheid de bal volkomen mis slaat bij het berekenen van het aantal allochtone extremisten, gebruik je naar eigen zeggen hun (foute) methode om aan het aantal extremistische autochtonen te komen. Die zitten volgens jou, en niet volgens de Staatsveiligheid, enkel bij het VB. Wat ik intussen wel nog altijd niet begrijp is hoe het mogelijk is dat de Staatsveiligheid jou nog nooit in een dwangbuis afgevoerd heeft naar een gesloten instelling voor zwaar geesteszieken...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 12 mei 2007 om 02:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() misschien is dat toch wel het geval. Ik zou mijn hand er niet voor in het vuur steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Hans van Temsche was geen theorist: begrijp je het nu venteke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie zijn volgens jou theoristen?
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politiek correcten weten ze ook wel dat ze fout zitten, maar durven dit niet meer toe te geven, omdat ze dan het VB gelijk geven en deze hebben ze nu net iets te erg aangevallen en vals beschuldigd. Spijtig genoeg zal dit gedrag zich tegen hen keren. |
|
![]() |
![]() |