![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dan nog aangenomen dat men lekker inconsequent zou willen wezen en dus de zware gevallen met de doodstraf zouden willen bedelen en de minder zware gevallen met gevangensisstraf ....krijg je er steevast bovenop dat de strafmaat blijkbaar ook slachtoffer afhankelijk moet zijn doet me ook een beetje denken aan die fervente tegenstanders van abortus met hun allesdekkende 'totaal onschuldige kindjes' - argument dat plots als sneeuw voor de zon verdwijnt als het om een verkrachting zou gaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als het kan zonder.. en dat kan perfect... waarom dan niet ? er is geen enkel voordeel aan verbonden Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
dat klopt... dus vraag ik me af waarom het nog nuttig zou zijn ? de kans dat ze bv zouden ontsnappen nadat er een levenslange straf zou uitgesproken is al even groot of even klein dan de kans dat ze zouden ontsnappen na het beeindigen van een jarenlang proces waarin men met 100% zekerheid zou willen determineren of het nu geoorloofd zou zijn ze ter dood te brengen |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Net zo bij de doodstraf. De executie van een oorlogsmisdadiger als Bush zou niet fijn zijn, maar dat kwaad is minder erg dan de terreur die zo'n man zaait wanneer hij in leven is, en de honderdduizenden die hij heeft vermoord. Meer nog, zo'n executie zou groter kwaad kunnen voorkomen. De doodstraf als preventieve maatregel. Soms wel degelijk legitiem. Dus ja, in uitzonderlijke gevallen moet de doodstraf kunnen. Het Nuremberg-tribunaal was in die zin ook duidelijk: de doodstraf mag niet misbruikt worden als instrument van "victor's justice" (zoals in Irak), maar dat betekent niet dat ze in alle gevallen uitgesloten moet zijn. Laatst gewijzigd door C2C : 7 mei 2007 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
dus als je zo erg strikt bekijkt dan geef ik je in die redenering volkomen gelijk en verwijs ik je weer naar dat voorbeeld van je vriendin waarin je jouw 'revanche' blijkbaar wel verantwoord vond of dat ander voorbeeld waar een groep mensen die gaat strijden om een andere groep uit den brand te redden blijkbaar wel gelegitimeerd was omdat ze onderling een afspraakje hadden ik zie nog steeds niet in hoe dat dan te rijmen valt Citaat:
uit dit laatste kan de straf ( en ik druk er wel op dat die vanuit de hele maatschappij komt bij een rechtsgang en niet vanuit de slachttoffers ) wel uitgevoerd worden door een beul |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Euh... OK... Begrijpt ge het woord 'insane asylum' niet? Nja, ik moet toegeven dat het een beetje moeilijk is voor sommigen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in die zin ben ik ook ferm gekant tégen abortus Citaat:
![]() Citaat:
het leed is toch subjectief te bepalen door diegene die het moet dragen en dat in de omstandigheden waarin zij zich bevindt ? of bepaal jij en ik dat ? Citaat:
je kan net zogoed redeneren dat we de mindere zotten ook maar best preventief moeten termineren omdat na ontsnapping deze mindere zotten zich nog eens zo gesterkt zullen voelen en weldra tot zware zotten zullen verworden Citaat:
![]() neen, voor mij had dit niet gemoeten in het huidige kader en sfeer toen lijkt het me evident dat ze daar voor gekozen hebben... maar dat terzijde doch moest zich dat nu herhalen zie ik de voordelen eerder in een levenslange opsluiting dan een doodstraf die die 'zotten' een soort martelaarschap hebben opgebracht Laatst gewijzigd door praha : 7 mei 2007 om 20:08. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
1. abortus moet legaal zijn omdat een foetus als gevolg van bijvoorbeeld een verkrachting, een aanval op de lichamelijke integriteit en de wil van een vrouw is; een vrouw moet in dat geval de mogelijkheid hebben te beslissen die vrucht af te drijven; ze kan niet gedwongen worden het resultaat van een misdaad te dragen; die misdaad groeit immers als het ware in haar lichaam voort; een vrouw die deze vrucht niet wil (en dikwijls ook niet kan) dragen, baren en opvoeden moet tenminste het recht hebben die zwangerschap te beëindigen; anders begaan wij nog eens een misdaad tegen dat mens, door haar te dwingen de misdaad die in haar lichaam voortgroeit te laten uitgroeien 2. dus, ja, de keuze is volledig aan haar, en naargelang haar subjectieve aanvoelen zal ze een beslissing nemen; ze het recht hebben te beslissen dat ze die vrucht niet wil dragen en dan moeten wij ervoor kunnen zorgen dat die beslissing in de praktijk wordt gebracht door een abortus. 3. tenslotte, abortussen moeten in elk ander geval ontmoedigd worden, door een combinatie van sociale maatregelen (armoedebestrijding, want het gros van abortussen wordt ondernomen door vrouwen en meisjes uit marginale milieus), sexlessen, voorlichting, toegang tot voorbehoedsmiddelen, strijd tegen de fascisten en de christenen die niks willen weten van al die maatregelen, etc... Dus randvoorwaarden creëren die het aantal abortussen doet dalen en de praktijk ontmoedigen, maar wel toelaten in extreme gevallen. Ik zie niet wat daar onredelijk aan is.
Laatst gewijzigd door C2C : 7 mei 2007 om 22:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk moeten we dus gewoon de 'ongewenste zwangerschappen' tegengaan.
En ik vind ook niet dat ik het recht heb om in de plaats van de vrouwen te beslissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() uiteraard, graag zelfs
Citaat:
bovendien raak je in je stuk zowat alle pijnpunten/problemen waarvoor een abortus in andere gevallen dan ook moet kunnen Citaat:
![]() Citaat:
Dus randvoorwaarden creëren die het aantal abortussen doet dalen en de praktijk ontmoedigen, maar wel toelaten in extreme gevallen. Ik zie niet wat daar onredelijk aan is.[/quote] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vrouwen hebben dat immers al lang zelf beslist, toen ze in de jaren '60 hun prachtige lichamen emancipeerden en baas werden in eigen buik. Ik vind wél dat wij als mannen mogen beslissen het recht op abortus te willen verdedigen. Ik heb trouwens al lang beslist dat ik dat wil.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar stel dat ongewenste zwangerschappen uit de wereld zouden geholpen zijn door goede voorlichting, zeer veilige maatregelen te treffen, machtsposities uit te schakene, etc... noem maar op dat komt dan neer op een ongelovelijk gedisciplineerd seksueel verkeer en gezeinsplanning ( ruim te interpreteren ) ... en je treft zo'n pipo ( verkrachter ) bv tegen als onbeschermde ( want alles loopt gepland ) vrouw dan krijgt C2C toch weer een stukje gelijk ![]() Citaat:
zelfs met eerbied voor het ongeboren leven |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Hoe meer zielen, ... 3) Gelukkig wel, en daar hadden ze ons niet voor nodig. 4) Hoewel ik abortus een zeer spijtige zaak vind, voel ik me niet geroepen die te verbieden. Integendeel zelfs, want zo kan er op z'n minst voor gezorgd worden dat de vrouw die voor een abortus kiest die dan tenminste in hygiënische en veilige omstandigheden kan laten uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat voor een materialist.
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() En het kind heeft geen rechten?
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Ik vind dat het rechten heeft vanaf dat het pijn voelt en er dus een centraal zenuwstelsel is ontwikkeld, ik dacht dat dat ergens na 3 maanden was. Abortussen in de embryonale fase lijken mij dus nog wel aanvaardbaar. Alhoewel ik wel met de twijfel blijf die Reagan uitdrukte in: "I've noticed that everybody that is for abortion has already been born."
|
![]() |
![]() |