![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe denken Vlamingen over Nederlanders | |||
Ze zijn net zo goed als Vlamingen |
![]() ![]() ![]() |
31 | 55,36% |
Als buren valt er mee te leven |
![]() ![]() ![]() |
16 | 28,57% |
Vreselijk dominant en arrogant |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,71% |
Ze zijn erger dan de Walen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,36% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Of mensen stellen domme vragen en beseffen het niet, die zijn dom (ben ik niet). Of ze stellen domme vragen en beseffen het wel, die zijn irritant (ben ik ook niet). Of ze stellen geen domme vragen, bingo. ![]() Citaat:
Kijk als je het nou gelaten had bij "hoe zwart wit de Nederlanders denken" had ik het als een generalisatie door de vingers gezien, een niet gepaste generalisatie welliswaar, maar vooruit. Door er echter aan toe te voegen: "allé die op het forum" en dit ook nog eens te beklemtonen doe je het normaal gesproken juist niet veralgemeniseren. Je maakt dan duidelijk dat je letterlijk bedoelt allé Nederlanders op dit forum. Je moet dan ook niet raar opkijken als mensen zich dan aangesproken gaan voelen. Als het niet je bedoeling was om te zeggen "allé Nederlands" dan moet je het ook niet proberen een lading te geven waarvan je weet dat het die niet heeft. Het is zeer goed mogelijk dingen te zeggen zonder foutief te generaliseren. Het vergt alleen meer nuance en meer overtuigingskracht op basis van argumenten i.p.v. stijlmiddelen (en dus tijd en overdenking). Ik heb de indruk dat je de behoefte hebt om in zo kort mogelijke tijd zo stellig mogelijk uit de hoek te willen komen zelfs als je het daardoor niet altijd kunt onderbouwen. Tijd en stelligheid zijn echter doorgaans niet de primaire kwaliteitscriteria van een betoog. Citaat:
Je kunt het beter vergelijken met de stelling: "Allé Duitsers waren fout tijdens de 2e WO". Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg ik helemaal niet. Niemand hier zegt dat. Het is een conclusie die u trekt op grond van reacties die u verdiend hebt. Belgicistische propaganda verkondigen omdat je je koste wat kost van Nederlanders wil afzetten zorgt voor die reacties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 8 mei 2007 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik word wel eens moe van dat eeuwige gezeik over "Hollanders" van 10 Nederlandse en 4 Vlaamse provincies. En in de meeste landen, buiten Europa weten ze niet wat Vlaanderen, Nederland of Belgie is.Holland kennen ze meestal wel en in alle uithoeken van de wereld kennen ze Amsterdam. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik verkondig geen belgicistische propaganda ik ben een Vlaams-Nationalist, voor zover ik weet komt daar nergens het woord Nederlanders in voor? Het perfecte bewijs dat u Vlamingen meteen aan Nederlanders koppelt, maar aangezien u eerdere sprongen ook niet begreep zal u deze ook wel niet begrijpen!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Nu bent u een leugenaar quote één bericht waar ik dat heb gedaan, en ik trek meteen mijn woorden in en verontschuldig mij duizend keer, maar tot dan bent u een leugenaar!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
U geeft ook geen commentaar alleen maar 'stijlfouten' aan dus ook niet zo goed bezig aangezien je de argumenten ofwel niet begrijpt (zou begrijpelijk zijn want we zijn er hier een echte soep van aan het maken! ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Baseballpolitieker, laat ik dit zeggen om onze ruzie te beëindigen:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Als Vlaanderen niet bij Nederland gaat zal ik wel ooit eens de moeite doen om eens bij jullie op vakantie te gaan! ![]() En als we dat wel doen emigreer ik! En stuur ik jullie een postkaartje van mijn nieuw paradijs! ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Als Vlaming woon ik al een half jaar in Nederland. Vind het best wel ok, maar dat komt dan ook omdat ik protestants ingesteld ben, hoewel die regelneverij stoot me soms al wel es tegen de borst.
Laatst gewijzigd door Sinistra : 8 mei 2007 om 22:11. |
![]() |
![]() |