Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2007, 07:41   #61
Werner
Burgemeester

Standaard

Hey Sukar,

Dat 1+1 =2 geld in het ons tiendeling stelsel.Als je binair rekent komt je 10 uit. Als je unair rekent 11.

Leuk dat je dat even stelt, als je een combinatie maakt van diverse stelsel is 16 / 2 = 8.

Kwestie van afspraken maar laat ons gewoon het 10-delig stelsel nemen om België te splitsen, het zal al moeilijk genoeg zijn. Misschien spreekt iedereen wel een andere taal en dat we daarom niet kunnen samenwerken, lijkt er sterk op.
Oud 12 mei 2007, 08:08   #62
Werner
Burgemeester

Standaard

Hey Sukar,

Dank voor je bericht.

Antwoord is op heel mijn post ipv zinnen te selecteren die u het beste uitkomen.

Je post is gewaardeerd maar ons gaat het om structurele denkfouten die aanleiding geven tot allerhande fenomenen. Maw aan analyses en gevolgen zal het niet ontbreken maar het blijft naar onze mening het resultaat van diezelfde denkfouten. Als we ze plaatsen is er blijkbaar niemand die hierop reageert wat dan voor ons de bevestiging daarvan geeft. De menselijke psyche zit vreemd in elkaar maar het wordt wel telkens bevestigd waarom we onze proiblemen maar moeizaam opgelost krijgen. Een radicale of progressieve oplossing tracht de wortel aan te pakken die aanleding gaf tot de problemen, niet het gevolg ervan.

Eerst post je dat China een economische reus wordt en ons allemaal gaat vernietegen

Dat is inderdaad wat ik postete en jij toont aan dat het niet zo is omdat bedrijven daar blijkbaar geen winst maken. Ik vraag me dan af wie er wel winst maakt. Wie dan ?

Er gaat een selectie van gezonde bedrijven gebeuren. En alle buitenlandse bedrijven blijven gewoon

Net zoals hier in Europa dus, het recht van de sterkste (in functie van de winsthonger wel te verstaan). De rest heeft dan weer dikke pech en mag braaf luisteren naar het kapitaal, slaven van het systeem dat ze zelf als onderdrukkend ervaren. Of denk je dat deze stelling niet klopt ?

Voor ons maakt het geen verschil wij blijven goedkope dingen invoeren.

Een systeem heeft steeds een positief en negatieve kant. Mijn stelling is dat niet MILJOENEN mensen langer moeten gaan werken maar dat dit alles te maken heeft met een kapitalistisch systeem in functie van de winshonger/bezitsdrang. Hierdoor mist men de basic fundamentals van economie en verkwisten we onnodig grondstoffen. Als een dergelijk systeem vervolgens wereldwijd doorgang kent, hou ik eerlijk gezegd m’n hart vast voor wat de gevolgen daar dan van zijn.

Ik zie nog altijd geen hoge werkloosheid, een leuk BNP, mooie winstcijfers,lage inflatie, goede lonen en winkels die alles te koop aanbieden

Hier zijn weer die typisch en structurele denkfouten (naar mijn mening). Voor het BBP heeft men al lang andere parameters bedacht waarbij ook het welzijn mee in rekening wordt gebracht. Het stijgen van het BNP zegt niets over de onderlinge verhouding tussen mensen en het wantrouwen dat hieruit voortvloeit. Een andere structurele denlfout is te denken dat we iedereen aan het werk moeten/kunnen houden. Dit laatste leidt dan naar overconsumptie maar of we dat nu zeggen of niet, eerst de winstmarges bekijken en pas nadien gaan we eens kijken of mensen daar nu tevreden mee zijn. We hebben de mens overboord gesmeten in functie van het getal. Ik zeg het nog, morgen kunnen we met twee vingers in onze neus allemaal parttime werken en hierbovenop nog luxueuzer leven, niemand schijnt dat te willen begrijpen en dat net omwille van diverse denkfouten.

Een trauma achter de rug ofzo ?

In zeker zin wel, was vroeger ook slaaf van een systeem dat zichzelf stilaan als een kanker vernietigd. De maatschappij is zwaar ziek maar dat beseffen we blijkbaar maar niet. Als we straks een trauma overhouden aan één of andere oorlog zal het dus heel begrijpelijk zijn.

Geef misschien morgen iedereen een dubbel loon, dan stijgt het BNP ook. Gaat het dan opgelost zijn, denk je ?

Laatst gewijzigd door Werner : 12 mei 2007 om 08:10.
Werner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 09:13   #63
Werner
Burgemeester

Standaard

Hey Sukar,

Eerst post je dat China een economische reus wordt en ons allemaal gaat vernietegen

Misschien even nuanceren hier. Het is niet China dat ons zal vernietigen maar een kapitalistisch systeem in functie van winsthonger en bezitsdrang.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be