![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Kom liever aanzetten met bewijzen en argumenten, ipv er op los te zeveren.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Onze vriend ericf met brio geklopt door een nieuwkomer. En het is nog maar zijn 32ste bijdrage. Lol verzekerd voor de toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel, als Vlaming kan ik u gerust stellen. Deze ziekte is matig besmettelijk en de incubatieperiode is ongeveer 800 jaar. De tijd die we nodig hadden om een landsdeel op te bouwen dat blijkbaar moet werken voor de rest van het land en stilaan ook voor vele andere landen. Maar wees gerust, met uw inzicht hoor je niet tot die laatste bevolkingsgroep van ons dierbaar Vlaanderen. Ik zou u dus eerder situeren in het deel dat eigenlijk verkeerd woont... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vlamingen zijn inderdaad genetisch maar ook cutureel gezien een mengelmoes waar niemand nog overzicht over heeft. Wist je dat er in het Gentse dialect bijvoorbeeld opvallend veel woorden met een Spaanse wortel voorkomen? Het actuele Vlaanderen heeft ook niets van doen met het vroegere Vlaanderen, dat een Franse provincie was met heel andere grenzen. Eigenlijk is het huidige Vlaanderen historisch gezien een heel recente constructie (wat overigens niets zegt over de waarde van die constructie). Maar toch zou ik het nationalisme niet zomaar in de prullenmand willen gooien. Ik geloof dat een mens behoefte heeft om zich aan een groter geheel te identificeren, en dat de nationale identiteit, zelfs al is zij gebaseerd op het verouderde principe van de 19de eeuwse natiestaat, hier een rol in kan spelen. Kijk naar wat er zich afspeelt in de EU : Eén van de grootste problemen van Europa is dat de burger er geen boodschap aan heeft. Alle promotiecampagnes ten spijt voelt niemand zich Europeaan. Ik zie daarin het falen van de mens om zich in het huidig stadium van zijn ontwikkeling te identificeren met iets dat groter is dan een staat of regio. Je kan dus wel poneren dat alle mensen in principe gelijk zijn, en dat we afstand moeten nemen van onze ouderwetse nationale identiteit om het "wereldburgerschap" te omarmen, maar ik geloof dat dat spijtig genoeg voorlopig dode letter zal blijven. Het concept "deel uitmaken van een internationaal verbond van staten en culturen" is gewoon onbruikbaar, men kan er zich niet mee identificeren. Samengevat, ik ben niet tegen een vorm van cultureel nationalisme dat erop gericht is de eigenheden van de cultuur in eigen regio te cultiveren en te promoten. Ik ben daarentegen wel tegen elke vorm van nationalisme die erop gericht is de eigen cultuur te verheffen boven andere culturen.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is wel zo, maar ik heb over over de perceptie in het buitenland. Het feit dat er hier in het parlement nogal wat progressievelingen zitten is voor de internationale media niet interessant. Dat een racistische partij 30% haalt is wel spectaculair, dus dat komt dan op de TV. Het gaat me er ook niet over om Vlamingen een schuldgevoel aan te smeren. Dat zou nogal erg zijn, want tenslotten is er nog steeds een meerderheid van Vlamingen die niet op het VB stemt.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad, en de reputatie van Nederland heeft de laatste jaren een al bijna even diepe knauw gekregen als die van Vlaanderen, eerst met Pimmetje, dan met de roerende vrienschap tussen Harry Potter en Dubbleyou, dan met Ijzeren Rita, en nu weer met Wilders. Maar dat is dus een nogal eenzijdig beeld, althans dat mag ik hopen!
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
TIME het meest verspreide tijdschrift van de wereld schreef een paar maand geleden dat Spanje het meest racistische land was. Dat bleek uit de reacties van het publiek op de voetbalvelden. zopas vernam ik ook dat het racisme Frankrijk in zijn greep heeft want een rechtse president heeft nu de macht gegrepen dank zij vroegere Le Pen-stemmers. In Portugal werd Salazar verkozen tot grootste Portugees aller tijden. Salazar was de rechtse diktator! Die vreselijke portugezen toch; De ene europeaan is nog slechter dan de andere. De Morgen schrijft dat het racisme Vlaanderen in zijn greep heeft. Buitenlandse dagbladen nemen die berichten over. En dan zegt De Morgen: zie je wel, de buitenlandse pers zegt het ook. Ik zou dus zeggen: laat maar waaien. Honderdduizenden willen bij ons binnen. Omdat het hier niet slechter is dan elders. 2) Vlamingen zijn een mengelmoes. Walen ook, en Amerikanen en Polen en Fransen en Italjanen. Wie niet? En de meesten zijn van een veel recenter constructie dan Vlaanderen. Lig jij daarvan wakker? Ik ook niet 3) Hier klinkt de stem van de rede. Er zijn zeer weing mensen die hun eigen cultuur verheffen boven alle andere culturen. Maar veel mensen verkiezen hun eigen cultuur en taal boven alle andere. Ik voel me ook perfect thuis in mijn eigen woning, meer dan gelijk waar elders. Maar ga wel graag eens kijken op een ander om iets bij te leren. Ik denk en hoop dat dit bij velen het geval is. Ik voel ook nooit de behoefte om mijn eigen huis belachelijk en minderwaardig te achten zoals sommige 'vooruitstrevenden' wel eens doen. Zij vernederen hun eigen cultuur en schatten andere culturen hoger. Wat volgens hun eigen opvattingen gelijkstaat met racisme. Laatst gewijzigd door luc broes : 18 mei 2007 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Mijn gedacht, Luc. Puike reaktie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De allergie die mensen zoals jij vertonen tegenover alles wat progressief is begrijp ik niet. Waar haal je het dat progressieve mensen hun eigen cultuur zouden vernederen, of andere culturen meer waard zouden achten? Pure verzinsels.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kan je mij iemand tonen die niet ergens bij wil horen? Deel uitmaken van een groep zit zo diep in onze genen als eten en slapen, en wat Verhofstadt in zijn laatste BM vertelt over groepsdenken is dan ook larie.
Ieders identiteit begint bij het deel uitmaken van een groep, of dat nu een gezin is, een club, een school, een politieke partij, een stad of een staat. Dit is primordiaal omdat het de groep is die normen en waarden formuleert.
![]() |