Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2007, 00:23   #61
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Cynicus moet de volgende forummer vd week worden vind ik
Oud 19 mei 2007, 00:26   #62
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Kim, wie van volgende drie sociaalflaminganten zou het meeste vatbaar zijn om bekeerd te worden? Jaani, Pelgrim of ik?
Oud 19 mei 2007, 11:06   #63
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Is praetorian sociaal-flamingant? Dat wist ik helemaal niet.

Ik heb ook een vraag voor Kim.

Wat is je stemadvies? Welke huidige partij komt het meest overeen met de communautaire houdin van Bplus? Het zal misschien kiezen zijn tussen de pest en de cholera, maar op welke partij moet je stemmen voor een goed uitgebouwd en evenwichtig federalisme?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 11:24   #64
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Beste mensen, even een klein berichtje met de mededeling dat ik morgen uitgebreid op jullie vragen zal antwoorden. Ik ben momenteel echter druk bezig aan een paper over de buitencontractuele aansprakelijkheid bij aanvaring en dat moet echt wel af zijn tegen vanavond, anders zit ik met een probleem.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 11:26   #65
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Geen probleem.

Veel succes met je paper!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 14:07   #66
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik heb ook nog een vraag: ge gaat er toch bijzijn de volgende forummeeting eh? ( op barbecue bij 1hand als ik me goe herinner)
Oud 19 mei 2007, 14:31   #67
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Is praetorian sociaal-flamingant? Dat wist ik helemaal niet.
Nah, ik ga naar hun activiteiten puur voor de toastjes en gratis bier.
Oud 19 mei 2007, 15:06   #68
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Beste mensen, even een klein berichtje met de mededeling dat ik morgen uitgebreid op jullie vragen zal antwoorden. Ik ben momenteel echter druk bezig aan een paper over de buitencontractuele aansprakelijkheid bij aanvaring en dat moet echt wel af zijn tegen vanavond, anders zit ik met een probleem.
Dat klinkt al even interessant als mijn curus fiscaal recht
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 19:44   #69
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ja, heel de wereld is natuurlijk op de hoogte van het feit dat jij naar die activiteiten gaat.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 19:56   #70
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarmee wss meteen het antwoord op uw vraag gegeven is
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 21:38   #71
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
zedder weer
idd
kheb echt altijd iets van: WTF man.
(sorry hé cynicus maar tis de waarheid)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 21:41   #72
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Mensen gelieve ontopic te blijven. Ik begrijp jullie ongenoegen over Cynicus, maar daardoor moet Kim haar sessie niet bevuild worden, morgen komt Kim op al jullie vragen antwoorden omdat ze vandaag aan een paper moest werken.

Dank bij vooorbaat.

Laatst gewijzigd door Pluche : 19 mei 2007 om 21:48.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 09:30   #73
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Van welke bevolking?? De Belgische of de Vlaamse??
Je kan daar twee kanten mee uit:

1. Vlaanderen heeft Wallonië niet nodig om over haar toekomst te beslissen.
2. Het gaat over het al dan niet verderbestaan van België en daar is de visie van de Belgische bevolking voor nodig.

Ik ben voorstander van de tweede optie. Als er uiteindelijk blijkt dat er een meerderheid in Vlaanderen voor de idee van splitsen gewonnen is, dan kan daar weinig tegen ingebracht worden.

Citaat:
U wil bij de Walen /Wallobruxellois gaan? (de erfgenamen van België?)
Nee. Als ik ga, ga ik richting Luxemburg of een land héél ver weg.

Citaat:
Nieuwe vragen :
1. wat zou u en BPlus vinden dat dit voorstel voor pacificatie in de Rand :
geen omzendbrief Peeters meer en andere zaken, misschien zelfs meer rechten voor Franstaligen, en ook in nog meer gemeenten dan de zes... op een voorwaarde : enkel voor diegenen die er nu wonen en dat aanvragen, en zij kunnen dit enkel doorgeven aan hun kinderen en huwelijkspartners.
Het lijkt mij immers dat de Vlaamse regering vooral schrik heeft voor het overspoelen door Franstaligen uit Brussel.
Waarom wil de je de Franstaligen in de Rand enerzijds méér rechten geven en anderzijds de regels strikter toepassen? Ik zie niet in waarom deze mensen meer rechten moeten krijgen dan de andere inwoners in dat gebied. Verder vind ik je idee niet zo slecht.

Citaat:
2. Wat moet er met Voeren gebeuren? Moet dit bij het Vlaamse Gewest blijven? Wat met de taalwetgeving daar?
Het is redelijk lastig om als Antwerpenaar te moeten zeggen wat er met Voeren moet gebeuren. Na de officiële vastlegging van de taalgrens is dat gebied van de provincie Luik naar de provincie Limburg overgeheveld. De geschiedenis vertelt dat men daar in het begin niet zo gelukkig mee was (gezien de mensen zich daar meer verbonden voelden met de rest van de Overmaas en met het land van Herve). Er ontstonden twee groepen: de Luiksgezinde groep en de Vlaamsgezinde groep. Heden ten dage liggen de verhouding anders. De politieke partij "Voerbelangen" haalde 60,8% van de stemmen en de Vlaamse regering heeft beslist om de Franstalige benamingen van straatnamen in Vlaamse gemeenten af te schaffen (ook al is Voeren een faciliteitengemeente).

Nu, de evolutie is duidelijk te merken. Voeren is nu méér Vlaams dan vroeger dus ik zie geen reden om Voeren bv. terug over te hevelen naar Luik. Laat Voeren dus maar waar het is.

Maar goed, ik als Antwerpenaar heb uiteindelijk weinig te zeggen over de wensen van de mensen die daar leven. Als er ooit terug een meerderheid komt die richting Luik wil, wie ben ik dan om die mensen tegen te houden?

Citaat:
3. Er wordt gezegd dat de Vlaamse overheid onvoldoende haar gezag doet gelden in de faciliteitenscholen. Zo zouden er Franstalige kinderen van buiten die gemeenten daar les komen volgen, terwijl die faciliteiten eigenlijk enkel bedoeld zijn voor de inwoners van de faciliteitengemeenten zelf. Weet jij (of bplus) hier meer van? Hebben jullie een mening hierover? En wat vinden jullie van het niveau van Nederlands dat moet aangeleerd worden in die lagere scholen, er wordt gezegd dat dat ook verrevan is wat het zou moeten zijn.
Goh... ik ben niet echt vertrouwd met wat er in de faciliteitenscholen allemaal gaande is (ik lees ook maar wat er in de kranten staat en wat ik van andere mensen hoor). Ik kan dus ook niet oordelen of het juist of onjuist is wat hierboven staat.

Een mening hierover... Als er wettelijk is vastgelegd dat de faciliteitenscholen enkel toegankelijk zijn voor kinderen uit de desbetreffende gemeente, moet de school zich daar ook aan houden. Maar zoals ik boven reeds zei: ik kan de reglementen van die scholen niet, ik weet dus ook niet wat er wettelijk is vastgelegd.

Citaat:
4.De Franse Gemeenschap steunt het verspreiden van een blaadje carrefour in de Rand. Nu is er ook een http://www.waalsweekblad.be/index.shtml maar het is toch duidelijk dat er een verschil in stijl is.
Waals weekblad lijkt me alleszins een zeer goed initiatief!

Citaat:
In Carrefour zijn frontale aanvallen op Vlaanderen, de regering van Vlaanderen maar ook de Vlamingen zelf, de normaalste zaak van de wereld, keer op keer.

Door uw EX-partijgenoot trouwens toegejuicht hier:

En ook :
http://www.carrefour.be/brel.htm
waar het nodig is gevonden om direct te linken naar Brel's lied.
De link naar Brel werkt bij mij niet, maar wat me wel direct opvalt is de openingszin van carrefour. Men spreekt specifiek over de Brusselse rand, en dan stelt men tevens dat men met 200 miljoen Franstaligen is.

Citaat:
Wat is de mening van BPlus hierover? Zijn jullie zich bewust van dit probleem, want dat is het toch in mijn ogen?
De Franse Gemeenschap is bij mijn weten nu ook niet de meest welvarende in dit land, zonder Vlaamse steun zou het onderwijs in Wallonië er slechter uitzien. Maar blijkbaar is er wel geld genoeg om een beetje te helpen stoken in de Rand?
Het is alleszins een wereld van verschil met de site van Waals weekblad. Ik kan begrijpen dat er enige wrevel is omdat Vlaams-nationale partijen ook niet altijd respectvol jegens hen zijn, maar daarom moet je nog niet de ganse Vlaamse bevolking en de Vlaamse regering gaan viseren. Respect is iets wat van beide kanten moet komen. Nu, je zit daar uiteraard ook met een FDF... En het FDF predikt dat het fout is om Nederlands te spreken en dat je als Franstalige geen respect moet hebben voor een Nederlandstalige. Ik vind het betreurenswaardig dat een partij zoals het FDF überhaupt bestaat en dat ze nog wel een zekere bijval kennen.

Uiteraard keur ik (en B Plus) zoiets niet goed. Het bevordert het samenleven in de Rand zeker niet en het zijn acties die tegen de onze werken. Maar goed, laat dat nu het signaal zijn om daar vanuit B Plus iets tegen te doen en de mensen duidelijk te maken dat Vlamingen niet de collectieve vijanden zijn. Nu, je hebt natuurlijk bovengenoemde acties en stellingen, maar gelukkig zijn er ook mensen die zich wél aanpassen en die totaal geen problemen veroorzaken in de Rand en die wél perfect kunnen samenleven met anderstaligen.

Laatst gewijzigd door Kim : 20 mei 2007 om 09:31.
Oud 20 mei 2007, 09:32   #74
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Tegelijkertijd de werkloosheidsvallen en de armoede aanpakken ?
Werken is voor werkbekwamen de normale manier om geld te verdienen. In ons land ligt de activiteitsgraad veel te laag. Er zijn ook veel te veel werkbekwamen die zich schaamteloos nestelen in een sociale uitkeringssituatie en die geen of veel te weinig moeite doen om opnieuw aan het werk te geraken. Kortom, heel wat werkbekwame uitkeringstrekkers bezondigen zich aan parasiterend sociaal profitariaat, al dan niet in combinatie met zwartwerk.

Om hen extra aan te moedigen een officiële job te zoeken, zouden we kunnen overwegen de werkloosheidsuitkeringen (evenals alle andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon) af te schaffen en te vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot het aantal uren effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en waarbij ze zoveel uren gemeenschapsdienst zouden mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen).

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem is een NOODsysteem dat aan werkbekwamen zonder werk (evenals aan werkenden die hun inkomen uit (deeltijdse) arbeid wat willen aanvullen) inkomenszekerheid garandeert in ruil voor het verrichten van gemeenschapsdiensten. Onder gemeenschapsdiensten moeten zéér eenvoudige werkzaamheden van algemeen maatschappelijk nut worden verstaan. Het moeten diensten betreffen die op de vrije markt niet worden aangeboden, of die op de vrije markt in ieder geval niet op een rendabele wijze kunnen worden geproduceerd.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou resoluut komaf maken met de werkloosheidsvallen en zou de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers de kans geven zichzelf te bevrijden uit de armoede. Een dergelijk noodsysteem zou hen tevens aanmoedigen (voorlopig) desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan het gemeenschapsdienstuurinkomen. Het zou de bedoeling zijn dat gemeenschapsdienstpresteerders zo kort mogelijk gebruik maken van een dergelijk noodsysteem.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem kan worden gezien als een uitermate sociaal correctiemechanisme op de vrije arbeidsmarkt, dat er voor zorgt dat de lonen op de vrije arbeidsmarkt niet onder een absoluut minimum kunnen dalen. Conform de vrijemarktlogica is het wel essentieel dat in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem de gemeenschapsdienstuurvergoeding lager zou liggen dan het uurloon voor ongeschoolde arbeid op de vrije arbeidsmarkt. Een gemeenschapsdienstvergoeding van 5 euro per uur lijkt mij wat dat betreft een redelijk bedrag, mede gezien de lamentabele toestand van onze openbare financiën.

Hoe staat u tegenover een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ?
Mag ik dit vertikaal klasseren?
Oud 20 mei 2007, 09:33   #75
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kim, wie van volgende drie sociaalflaminganten zou het meeste vatbaar zijn om bekeerd te worden? Jaani, Pelgrim of ik?
Met Jaani ben ik al eens iets gaan eten en dat is een héél redelijk iemand. Pelgrim is ietwat moeilijker te overtuigen en jou heb ik nog nooit gezien dus ik weet niet hoe jij in het echte leven bent.

Ik twijfel dus tussen jou en Jaani.
Oud 20 mei 2007, 09:36   #76
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik heb ook een vraag voor Kim.

Wat is je stemadvies? Welke huidige partij komt het meest overeen met de communautaire houdin van Bplus? Het zal misschien kiezen zijn tussen de pest en de cholera, maar op welke partij moet je stemmen voor een goed uitgebouwd en evenwichtig federalisme?
In alle eerlijkheid: ik ben er zelf nog niet uit op wie ik ga stemmen. Ik denk niet dat er een specifieke partij is quasi volledig in lijn ligt met de communautaire visie van B Plus, dus ik ga waarschijnlijk stemmen op iemand waarvan ik van mening ben dat hij mijn visie (in grote lijnen) verkondigt.

Maar ik ben er zelf nog niet uit eigenlijk... ik moet dringend wat tijd gaan steken in het lezen van de programma's en de visies van de kandidaten. Ik heb het de laatste echt zo druk gehad met papers e.d. dat er bijna geen tijd meer was om andere dingen te doen.

Laatst gewijzigd door Kim : 20 mei 2007 om 09:38.
Oud 20 mei 2007, 09:39   #77
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik heb ook nog een vraag: ge gaat er toch bijzijn de volgende forummeeting eh? ( op barbecue bij 1hand als ik me goe herinner)
Als die barbecue niet midden in de examens valt, kom ik zeker langs!

En ik breng wijn e.d. mee!
Oud 20 mei 2007, 10:48   #78
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Kim@

Nog een vraagske ? Wat vind u van A-politiek ??

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=827

Laatst gewijzigd door Lincoln : 20 mei 2007 om 10:53.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 11:11   #79
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

[quote=Kim;2672167]Je kan daar twee kanten mee uit:

1. Vlaanderen heeft Wallonië niet nodig om over haar toekomst te beslissen.
2. Het gaat over het al dan niet verderbestaan van België en daar is de visie van de Belgische bevolking voor nodig.

Ik ben voorstander van de tweede optie. Als er uiteindelijk blijkt dat er een meerderheid in Vlaanderen voor de idee van splitsen gewonnen is, dan kan daar weinig tegen ingebracht worden.

Nee. Als ik ga, ga ik richting Luxemburg of een land héél ver weg.

Citaat:

Waarom wil de je de Franstaligen in de Rand enerzijds méér rechten geven en anderzijds de regels strikter toepassen? Ik zie niet in waarom deze mensen meer rechten moeten krijgen dan de andere inwoners in dat gebied. Verder vind ik je idee niet zo slecht.
Ik wil die rechten enkel geven aan zij die er nu al wonen. Niet aan zij die er nog bij zijn gekomen nadien....

Citaat:
De link naar Brel werkt bij mij niet, maar wat me wel direct opvalt is de openingszin van carrefour. Men spreekt specifiek over de Brusselse rand, en dan stelt men tevens dat men met 200 miljoen Franstaligen is.

Bij mij werkt de link wel, trouwens wanneer France 24 startte, die Franse CNN, stond er uitdagend op "en français, anglais et arabe, les langues les plus parlées �* Bruxelles?"

Citaat:
Het is alleszins een wereld van verschil met de site van Waals weekblad. Ik kan begrijpen dat er enige wrevel is omdat Vlaams-nationale partijen ook niet altijd respectvol jegens hen zijn, maar daarom moet je nog niet de ganse Vlaamse bevolking en de Vlaamse regering gaan viseren. Respect is iets wat van beide kanten moet komen. Nu, je zit daar uiteraard ook met een FDF... En het FDF predikt dat het fout is om Nederlands te spreken en dat je als Franstalige geen respect moet hebben voor een Nederlandstalige. Ik vind het betreurenswaardig dat een partij zoals het FDF überhaupt bestaat en dat ze nog wel een zekere bijval kennen.
Maar de Franse Gemeenschap is niet hetzelfde als FDF.....
Geert Lambert zei het hier ook al een keer : de Franse Gemeenschap wil luxescholen uitbouwen in Vlaanderen maar verwaarloost Wallonië op het gebied van onderwijs...
Citaat:
Uiteraard keur ik (en B Plus) zoiets niet goed. Het bevordert het samenleven in de Rand zeker niet en het zijn acties die tegen de onze werken. Maar goed, laat dat nu het signaal zijn om daar vanuit B Plus iets tegen te doen en de mensen duidelijk te maken dat Vlamingen niet de collectieve vijanden zijn. Nu, je hebt natuurlijk bovengenoemde acties en stellingen, maar gelukkig zijn er ook mensen die zich wél aanpassen en die totaal geen problemen veroorzaken in de Rand en die wél perfect kunnen samenleven met anderstaligen.
Het probleem is volgens mij dat de heren van FDF België als een geschenk aan de francofonie zien, een soort eeuwig contract van slavernij van de Vlamingen. Voor hen is iedereen (VB, NVA, maar ook Spirit, en hun collaborateurs, CDH en CD&V) een "extremist".

Nieuwe vraagjes : 1.mag de monarchie weg van jou? Los van de toekomst van België? Waarom mag België niet democratisch worden? Dit is toch een puur racistische houding tegenover Vlamingen en Walen? Je hebt twee rassen in dit land : afstammelingen van Leopold I en niet afstammelingen. Waarom kan België geen republiek worden?
Als men democratische rechten gaat opofferen om een land bijeen te houden, dan redeneert men in functie van het land zelf en niet zijn inwoners. Is het dan geen tijd om de boel te splitsen?

2. Het separatisme leeft veel sterker in het noorden. Denk jij zelf eigenlijk ook niet dat de Franstaligen alleen maar belgicistischer zijn omdat het hen uitkomt? Stel je voor dat de mensen van BPlus erin zouden slagen om de taalgrens 100% te respecteren, heel België individueel tweetalig te maken en Wallonië weer op de been te helpen. Zou dit dan niet het einde van België betekenen? Welk voordeel halen de Walen hier dan nog uit?

Vind je het zelf niet hypocriet dat de Franstaligen zich belgicistischer verklaren, en van ons zeggen dat we ons op onszelf plooien? Wij spreken tenminste nog Frans, al wat zij zien over ons is de RTBF die bloed ruikt en wat gaat zeuren over een bibliotheek in Kraainem waar ze niet volledig vrij zijn.Is het niet veelzeggend dat men zelfs op ad.nl spreekt over de verdwijning van Annick van Uytsel, terwijl men op rtbf.be enkel oog heeft voor de Franse presidentsverkiezingen?
Oud 20 mei 2007, 11:19   #80
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Kim@

Nog een vraagske ? Wat vind u van A-politiek ??

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=827
Goed he, ik kan mezelf wel vinden in de rol van "Vlaemsche ridder"

Gaat dat eigenlijk nog verder of blijft het bij een opsomming?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be