![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De evolutie is zo oud als het universum, dat zal dus wel wat langer zijn......
![]() Echt RKK ben ik niet. God is voor mij universeel, niet de exclusiviteit van een of andere godsdienst.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 21 mei 2007 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Euhm, nu ben ik helemaal in de war. Hoe zit het dan met de Heilige Geest? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() In mijn oren klinkt dat als: "we geloven in 3 goden maar zeggen dat we maar in 1 geloven". Ofzoiets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Nee, Gods aspecten zijn de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Jezus (de Zoon) is in mijn ogen steeds de weg naar God geweest. De Heer die vermenselijkt wordt, om mens te zijn onder zijn gelijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Sorry maar met Maerland 'moet' ik akkoord gaan ikzelf geloof ook in DE here Jezus als zijnde 1 geest met god de vader & heilige geest .
Vele katholieken en spiritistische protestanten denken daar anders over en andere maar als spirituele syncretische christen volg ik de basis regels die niet voor niets zo doorgegeven werden . Abba in het arameens (vader) kent men dus ook VOOR het oud-hebreeuws abbawoon bvb waarmee ik al 1 punt aanhaal dat de here god en heilige geest 1 geest omvatte . Gaan we dan koptisch waar de huidige dode zijrollen over spreken komen we op de naam iao ikzelf druk dit woord liever anders uit . Dit omdat de eerste oudste vormen van de hebreeuwse taal uit PURE klanken/ klinkers dus kan bvb iao iéoe / iéû worden . Tal van voorbeelden dat g'd zijn kennis en woord vlees werd zo geschreven stond en staat en gaat komen ![]() Even on topic blijven ....lucifer die gevallen gezonden werd was de FAVORIETE engel van de here ' + ' WIE zegt mij bijvoorbeeld niet dat deze engel niet het verloren lam gods mocht of kon zijn in deze vleeslijke wereld ? Een meester van hemel aarde en hel als het ware ...go think on it ![]() Nog theologische of spiritistische twijfels? Laatst gewijzigd door duncan : 21 mei 2007 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jezus is de Zoon van wie? Wie wordt er vermenselijkt: God of Jezus? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() uh -huh het is moeilijk te vatten dat kan ik begrijpen maar gehéél den bijbel staat VOL gecodeerde informatie bvb h.geest Jezus en g"d zijn 1 geest 1 gedachte en 1 ziel ...raar om te omvatten maar als je tussen de regels door leest begrijp je het wel .
Om on topic te blijven ....namen van het grote slechte dat het licht stal .....satannas -satan-satanael - satael ( gaatge moeilijk vinden ![]() *Mocht men dode oma mij morgen helpen dan heb ik een heilige geest die over mij kwam ...hoorde ik een stem die mij hielp dan was het Jezus ...was het een arm die me opzij duwde zodat ik niet onder een auto vloog dan was het de hand van god . Laatst gewijzigd door duncan : 23 mei 2007 om 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weetge ik heb graag mensen die het boek als heilig omvatten en ze ook zo uitdrukken waw ![]() In het oud sanskriet / indisch tat tvam asi annanda / sananda- gij zijt dat vrede / zoon- sananda of dichter bij huis ....te zijn onder zijn gelijken....zoals U schreef THNX ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 23 mei 2007 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Niet ernstige vraag;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is de spirit om door te gaan ....... begeesterd.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Vader - hemel (vader die in de hemelen zijt...)
Zoon - aarde ( verlos ons van het kwade...) Helige geest ( vergeet het da moogtge raden ) ![]() Hij die drievuldig was werd in het viervoudige gezonden ...ach men kan veel interpreteren van het grote boek . * on topic sama el is ook een naam voor de uitgestotene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heilige geest ...... helpt de ongewapende mens hierbij de weg te vinden, helpt hierbij de andere te begrijpen om te verhinderen dat Satan aan invloed wint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Lol, wat is er grappiger dan iemand die de heilige drievuldigheid wilt uitleggen, de meest debiele doctrine van het christendom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je gaat jezelf niet bepaald populair maken bij de katholieken op dit forum...
![]() |
#79 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het wordt eens tijd dat religie tot op het bot belachelijk gemaakt wordt. We doen net hetzelfde met alle andere nonsense. Laatst gewijzigd door godisanidiot : 29 mei 2007 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee hoor. Verre van. Laat het er ons op houden dat jij recht voor de raap bent en ikzelf het ietsjes diplomatischer aanpak...
![]()