Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2007, 07:13   #61
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Wow, reality check. Wat voor sprookje is dat? Elke Vlaming die in de tijd waarover we spreken langer dan z'n humaniora naar school ging werd verplicht in het Frans onderwezen. De overleden man van een lieve oma die ik ken was in Congo districtscommandant bij de gerechtelijke politie. Of hij iets op z'n geweten had weet ik niet, maar ik weet wel dat hij een Vlaming was en geen kneusje of meid.
De "jaja-mensen"(bijnaam voor Vlamingen in Zaire),typisch de blanken van het midden- en lagere kader ,waren zo "brutaal en wreedaardig" dat er nog met weemoed aan teruggedacht wordt.....de tijd dat basisadministratie en zo ten minste nog werkten ....

"meid voor alle werk".......

Ook in mijn familie zaten overigens "kolonialen",de verhalen zijn hetzelfde

Laatst gewijzigd door kelt : 26 mei 2007 om 07:14.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 09:44   #62
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Viva Crass
Viva Bakoenin
Viva Kropotkin
Viva Rudimentary Peni
Viva Flux of Pink Indians

Viva freedom of thought

Anarchie betekent voor jezelf denken. Een anarchistische stroming is lulkoek.

Be exactly who you want to be, do what you want to do. I am he and she is she, but you're the only you. No on else has got your eyes, can see the things you see. It's up to you to change your life and my life's up to me. The problems that you suffer from are problems that you make. The shit you have to climb through is the shit you choose to take. If you don't like the life you live, change it now, it's yours.

Veel respect.
Maar ik denk voor mezelf.
Anarchisten hebben mij veel geleerd, maar u weet even goed als ik dat het praktisch niet realiseerbaar is.
Als het praktisch niet realiseerbaar is resteer er nog een waterkans,ik ga dan voor dat waterkans,ik ben geen verrader.
Oud 26 mei 2007, 23:06   #63
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Illegaal is een min of meer criminaliserende term, mensen zonder papier/verblijfsvergunning bevat daarentegen geen waardeoordeel. Maar soit, dat zijn vrij onzinnige discussies.
Er zijn twee soorten illegalen. Ten eerste die hier naar toe komen in de hoop asiel te krijgen en die papieren hebben. Wordt de asielaanvraag afgewezen en vlucht men voor uitzetting, dan zijn die mensen illegaal, maar is bekend wie het zijn. Ten tweede die hierheen zijn gekomen door de grensbewaking zonder papieren, van wie niks bekend is, men niet het flauwste idee heeft waar ze vandaan komen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 06:04   #64
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Voila sie dat trekt er al meer op. Zulke dingen willen de mensen lezen in de kranten. Het zien gebeuren zullen de mensen niet zien, al wat telt is dat het menselijk en goed uitgevoerd word. Illegalen kosten de economie jaarlijks horden geld. Dan is er nog het uitschot of het plebs van de maatschappij dat nog aangepakt moet worden omdat sommige migrantenjongeren weer het varken uitgehangen hebben. Vraag blijft hoe Sarkozy dat probleem wilt oplossen. Alleszins goed dat een belangrijk land in de EU als Frankrijk toch de juiste toon geeft. Nu moeten wij als klein pietlullig apenland vol met apen het signaal van Sarkozy volgen.
De voorzitter van de Franse PS is al opgestapt en ze zullen Sego wel buitenjagen zoals het hoort.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 13:06   #65
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Voila sie dat trekt er al meer op. Zulke dingen willen de mensen lezen in de kranten. Het zien gebeuren zullen de mensen niet zien, al wat telt is dat het menselijk en goed uitgevoerd word. Illegalen kosten de economie jaarlijks horden geld. Dan is er nog het uitschot of het plebs van de maatschappij dat nog aangepakt moet worden omdat sommige migrantenjongeren weer het varken uitgehangen hebben. Vraag blijft hoe Sarkozy dat probleem wilt oplossen. Alleszins goed dat een belangrijk land in de EU als Frankrijk toch de juiste toon geeft. Nu moeten wij als klein pietlullig apenland vol met apen het signaal van Sarkozy volgen.
De voorzitter van de Franse PS is al opgestapt en ze zullen Sego wel buitenjagen zoals het hoort.
Vergelijk even:
-Nederland kondigt aan 25.000 illegalen te regularizeren
(16 mio inwoners 41,526 km²)
-Frankrijk kondigt aan 25.000 illegalen te verjagen
Frankrijk (64 mio inwoners 643,427 km²)

Dan is de reactie van Sarkozy dus zuiver populistische demagogie, met het oog op de wetgevende verkiezingen

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2007 om 13:08.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 13:31   #66
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Als je ergens zonder een geldig identiteitsbewijs/visum toekomt moet je gewoon direct vertrekken ; tenzij je stiekum de grens passeert en geholpen door mensenhandelaars ergens illegaal kan verblijven/werken of aan geld komen. Dat is simpel gesteld het probleem - het is alleen oplosbaar door een legale immigratiemogelijkheid te scheppen, mensen binnen de EU toewijzen aan mogelijke vestigingsplaatsen/ontwikkelingsgebieden (& die zijn er !)

Op die manier schep je "legale economische migranten" en verminder je waarschijnlijk de druk op de "asielzoekers" een statuut dat minder aantrekkelijk gemaakt moet worden - omdat men aan deze mensen vrijwel geen "eisen" kan stellen. Van de "economische migranten" zou je bv. een waarborgsom kunnen vragen voor het geval ze gedurende een "proefperiode" niet in staat zouden blijken om zelf in hun levensonderhoud te voorzien.

Migratie moet uit de "illegaliteit" gehaald worden.
Oud 27 mei 2007, 13:37   #67
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis Bekijk bericht
Allemaal georchestreerd door extreem-linkse sympathisanten ja ... komaan, dat ziet toch iedereen ... ik geloof neit in links of rechts, maar dat is wel een feit ... die van LSP zie je daar altijd wel ergens in de buurt ...
De armoede in de wereld georganizeerd door extreem-links ? Steek nog een jointje op !
Oud 27 mei 2007, 14:06   #68
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een waarborg voor humaniteit zeg, het Rode Kruis gaat zich waarschijnlijk weer laten gebruiken want uitzettingen van mensen zijn nooit humaan en er zal altijd verzet mee gepaard gaan.
dat is toch goed als het Rood Kruis die kalmerende spuitjes komt geven, anders krijgt de politie weer de schuld als er iets slecht afloopt...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 14:12   #69
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zouden die mensen niet kunnen werken en voor hun eigen zorgen?
En waarom zouden de huidige inwoners van Frankrijk meer recht hebben op het grondgebied Frankrijk dan mensen die elders in de miserie zitten (en daar toch ook maar toevallig geboren zijn) ? Zolang het Frans imperialisme en scheefgetrokken mondiale verhoudingen blijven, moeten ze niet zeveren over vluchtelingenstromen uit (Frans-) Afrika.
Ja, zo gezien...Dan hebben de Amerikanen ook het recht om Irak te bezetten, en al de olie in beslag te nemen.Precies dat dat van die Irakezen is, enkel omdat die daar toevallig geboren zijn...Trouwens, waarom gaan wij, de Europeanen, dan Koweit, en al die andere sultanaten dan niet bezetten? Wij zijn toch ook wereldburgers? Die gasten hebben toch niks te zeggen als we daar het boeltje overnemen? Wat is me dat nu?!Die zijn daar veel rijker als al die doppers hier, en de landlopers die in een kartonnen doos wonen ! Dat we die allemaal een schoon proper uniform geven, en hop! De vlieger op, naar Olieland.En de Congo?! Dat moeten we ook terugpakken hé! En...en...
Oud 27 mei 2007, 14:16   #70
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
In Frankrijk spreken veel migranten Frans. 'De cultuur' kennen lijkt me niet altijd nodig om de handen uit de mouwen te steken.
Verder is dat overspoelen nog een vrij klein fenomeen tov de migratie tussen ontwikkelingslanden onderling.
En (historische) schuld en vrijheid zegt u ook niets?
"Historische schuld", dat is paardezeik jongen...
In een andere kontext zou je het waarschijnlijk slecht vinden moesten mensen beoordeeld worden op wat hun voorouders allemaal uitgespookt hebben...
Oud 27 mei 2007, 14:18   #71
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Als je ergens zonder een geldig identiteitsbewijs/visum toekomt moet je gewoon direct vertrekken ; tenzij je stiekum de grens passeert en geholpen door mensenhandelaars ergens illegaal kan verblijven/werken of aan geld komen. Dat is simpel gesteld het probleem - het is alleen oplosbaar door een legale immigratiemogelijkheid te scheppen, mensen binnen de EU toewijzen aan mogelijke vestigingsplaatsen/ontwikkelingsgebieden (& die zijn er !)

Op die manier schep je "legale economische migranten" en verminder je waarschijnlijk de druk op de "asielzoekers" een statuut dat minder aantrekkelijk gemaakt moet worden - omdat men aan deze mensen vrijwel geen "eisen" kan stellen. Van de "economische migranten" zou je bv. een waarborgsom kunnen vragen voor het geval ze gedurende een "proefperiode" niet in staat zouden blijken om zelf in hun levensonderhoud te voorzien.

Migratie moet uit de "illegaliteit" gehaald worden.
Er zal altijd illegale migratie plaatsvinden zolang er grote welvaartsverschillen bestaan tussen verschillende regio's op de wereld. De uiteindelijke oplossing is dan: een wereldwijde herverdeling van de rijkdom. Maar dat is nogal utopisch.

Het is ook geen optie om grote migratiestromen toe te staan. Zowel de economieën van de instromende landen zullen dat niet aankunnen, alsook de economieën van landen van uitstroom, die hun beste arbeidkrachten zullen zien vertrekken. Het blijft pappen en nathouden door de migratiestroom zoveel mogelijk proberen te beperken en van tijd tot tijd tot regularisering van een groep illegalen over te gaan.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 14:22   #72
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Historische schuld? Wat tot 3 generaties terug gebeurd is geen reden om nu zomaar iedereen binnen te laten ... ik sta wel voor degelijke ontwikkelingssamenwerking ... serieuze projecten ... en 't stoppen met melkpoeder van de gesubsidieerd boeren te droppen op de Afrikaanse markt aan dumpingprijzen.

Maar iedereen Europa binnen laten gaat gewoon neit en zal ook niet gebeuren.
100 % akkoord.Degelijke handelsovereenkomsten, en ontwikkelingshulp gezien als investering, om de mensen te helpen in hun eigen land op hun poten te kunnen staan, en met ons een eerlijke handel te drijven.Ze hier gewoon opvangen, in ghetto's dumpen, wat centen & boterhammen om te overleven, en de bak in als ze zich wat van onze luxe willen bijéén-stelen, d�*t trekt op niets.Hun alles toelaten, en onze kont in de lucht steken, d�*t trekt op nog minder.Dat kan zo niet verder gaan.
Oud 27 mei 2007, 14:25   #73
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Met de Franse wetgeving is 't niet moeilijk:

gewoon in Frankrijk bevallen en het ganse gezin is Fransman
ik denk dat ze daar ook iets aan gaan veranderen Er zijn geruchten...Zien...
Oud 27 mei 2007, 14:27   #74
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zit ge eigenlijk te raaskallen? Wie behandelt er hier migranten als beesten ... België? Ik denk het niet ... der is nu zo'n programma op één, dat noemt 0032, 't gaat over migranten ... als ge't allemaal zo slecht vind, awel, vertrek dan hè, ga in Afrika wonen.

Waarom ben ik niet geloofwaardig als ik zeg da'k echt wil werken aan saenwerking met die landen ... en eerlijke handel drijven?
sommige migranten behandelen wel de Belgen als beesten...Staat van tijd tot tijd in de krant...
Oud 27 mei 2007, 23:30   #75
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Ja, zo gezien...Dan hebben de Amerikanen ook het recht om Irak te bezetten, en al de olie in beslag te nemen.Precies dat dat van die Irakezen is, enkel omdat die daar toevallig geboren zijn...Trouwens, waarom gaan wij, de Europeanen, dan Koweit, en al die andere sultanaten dan niet bezetten? Wij zijn toch ook wereldburgers? Die gasten hebben toch niks te zeggen als we daar het boeltje overnemen? Wat is me dat nu?!Die zijn daar veel rijker als al die doppers hier, en de landlopers die in een kartonnen doos wonen ! Dat we die allemaal een schoon proper uniform geven, en hop! De vlieger op, naar Olieland.En de Congo?! Dat moeten we ook terugpakken hé! En...en...
Vluchtelingen bezetten ons land niet met een militair koloniaal apparaat. Soit, op zich denk ik dat olie ea natuurlijke rijkdommen niemand toebehoren, ook geen natie maar ja, dat is praktisch niet mogelijk. Soit, in Irak zou je dan wel mee moeten kunnen gaan wonen en evenveel van de rijkdom van de olie moeten kunnen proeven als een daar geboren heerschap.
Citaat:
In een andere kontext zou je het waarschijnlijk slecht vinden moesten mensen beoordeeld worden op wat hun voorouders allemaal uitgespookt hebben...
Het gaat niet om familiale banden maar om structurele ongelijkheden (die nog steeds bestaan trouwens.)
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 23:30   #76
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is toch goed als het Rood Kruis die kalmerende spuitjes komt geven, anders krijgt de politie weer de schuld als er iets slecht afloopt...
maw het Rode Kruis verleent medewerking aan een (volgens mij inhumane) uitzettingspolitiek en helpt mensen hun vrijheid te ontnemen
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 00:39   #77
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
maw het Rode Kruis verleent medewerking aan een (volgens mij inhumane) uitzettingspolitiek en helpt mensen hun vrijheid te ontnemen
het Rode Kruis, waarin gediplomeerde verplegers werkzaam zijn, dienen kalmeermiddelen toe aan mensen die over hun toeren zijn, en een gevaar dreigen te worden voor zichzelf en hun omgeving.Niks slechts aan...
Oud 28 mei 2007, 00:40   #78
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
-Wie protesteerde in het Westen toen de US eerst Irak uithongerden en daarna bezetten?(waarschijnlijk méér burgerslachtoffers dan Hiroshima, Nagasaki, Dresden en Guernica samen)
-Wie protesteerde in het Westen toen die alles wat "interessant" was kolonizeerden?
-Wie protesteerde in het Westen toen die hun ontwikkelingshulp zo gaven dat alléén zijzelf en hun marionnetten er rijker van werden?
-Wie protesteerde in het Westen toen Frankrijk in Algerije een genocide pleegde?
etc, etc...
JIJ?

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 mei 2007 om 00:44.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 00:42   #79
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Vluchtelingen bezetten ons land niet met een militair koloniaal apparaat. Soit, op zich denk ik dat olie ea natuurlijke rijkdommen niemand toebehoren, ook geen natie maar ja, dat is praktisch niet mogelijk. Soit, in Irak zou je dan wel mee moeten kunnen gaan wonen en evenveel van de rijkdom van de olie moeten kunnen proeven als een daar geboren heerschap.
Het gaat niet om familiale banden maar om structurele ongelijkheden (die nog steeds bestaan trouwens.)
Ik denk dat u zelf wel beseft dat uw denkbeelden onmogelijk te verwezenlijken zijn? Ga dat maar eens uitleggen aan de mensen in zulke landen, ik denk dat ge in minder tijd als om het te zeggen gelyncht word...de wereld is niet rijp voor zulke vrijgevige ideeën, beste
Oud 28 mei 2007, 00:45   #80
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
-Wie protesteerde in het Westen toen de US eerst Irak uithongerden en daarna bezetten?(waarschijnlijk méér burgerslachtoffers dan Hiroshima, Nagasaki, Dresden en Guernica samen)
-Wie protesteerde in het Westen toen die alles wat "interessant" was kolonizeerden?
-Wie protesteerde in het Westen toen die hun ontwikkelingshulp zo gaven dat alléén zijzelf en hun marionnetten er rijker van werden?
etc, etc...
JIJ?
GIJ zeker? En met weinig succes blijkbaar...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be