Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2007, 11:56   #61
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Tijdens mijn pauzes tussen mijn nachtelijke blokperiodes kwam ik opeens op volgende vraag voor jou:

Je bent dan wel iemand die een marxistische visie op volk & staat hebt, maar hoe sta je als volksnationalist tegenover de sociale stratificatie?

Geloof jij volledig de marxistische visie dat sociale stratificatie gebeurt op basis van de positionering in de productieverhouding? Of ben je eerder iemand als Weber die stelt dat sociale stratificatie een kwestie is van al dan niet samenvallen van "het economisch criterium", het "criterium van sociaal prestige" en/of "het criterium van de politieke macht"?

Of heb ik gewoon een verkeerde visie op de marxistische visie?
je hebt het niet fout, maar ook niet helemaal juist. De marxistische visie en de weberiaanse sluiten elkaar onderling niet helemaal uit.
Marx plaatst in feite alles in een genealogisch perspectief. Natuurlijk heeft Weber gelijk dat stratificatie in een samenleving niet enkel het gevolg is van het feit of je arbeider of kapitalist (of zelfstandige) bent, maar het economische, prestige- en politieke criterium worden uiteindelijk wel bepaald door de bestaande productiewijze, die bepaald wordt door de productieverhoudingen (arbeid-kapitaal). Inkomensongelijkheid heeft een geheel ander karakter onder een feodale productiewijze dan onder een kapitalistische. Hetzelfde geldt voor sociaal prestige (vergelijk priesters of bisschoppen in de feodaliteit met hun sociaal prestige nu) en politieke macht (de moderne staat is iets wat intrinsiek verbonden is met de opkomst van de kapitalistische productiewijze). Marxisme beantwoordt met andere woorden meteen ook de vraag welke prestigenorm overheersend is, welk soort politieke macht bestaat en de manier waarop inkomen gegenereerd en verdeeld wordt door het in het kader van de heersende productiewijze op een bepaald moment te beschouwen.

hmm, misschien moet ik maar gewoon pelgrim aan het woord laten...
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 13:24   #62
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Gun het me enkel dit nog te zeggen:
Citaat:
Jij zal de volgende wel zijn hoor, Jaani. Geen paniek
Mis poes.

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=13
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 13:25   #63
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Zoals bij een testament, telt enkel de meest recente quote.

We zullen zien wie de volgende is. Gij of Jaani, volgens mij.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 13:33   #64
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals bij een testament, telt enkel de meest recente quote.
Bij een testament laat men niet de keuze tussen meerder personen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 14:17   #65
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Pelgrim, wat denk jij over Iran en het feit dat ze mogelijk uranium verrijken om kernwapens te maken?

Wat denk je trouwens van de wapentests van Noord-Korea?

Enfin, wat vind je van kernwapens in het algemeen?
Oud 27 mei 2007, 15:41   #66
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Bij een testament laat men niet de keuze tussen meerder personen.
Verandert niets aan het feit dat ik gelijk had.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 27 mei 2007, 15:55   #67
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Een tijdje geleden heb ik aan u het lidmaatschap aangevraagd van de themaforumgroep "links". U hebt me toen echter niet toegelaten, wat ik ten zeerste betreur. Ik vind het nu eenmaal leuker van gedachten te wisselen met andersdenkenden. Waarom werd ik niet toegelaten ??? Er zijn toch forumleden die zowel van de groep links als van de groep rechts lid zijn. Waarom word ik dan gediscrimineerd ????
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 16:25   #68
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Ah ja, nu ik het bericht van Cynicus lees. Waarom ben ik van het subforum links gesmeten? Bij mijn weten heb ik mij nooit verlaagd tot ordinaire scheldpartijen en heb integendeel zelfs een hele discussie gevoerd over de nationale kwestie.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 17:20   #69
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ah ja, nu ik het bericht van Cynicus lees. Waarom ben ik van het subforum links gesmeten? Bij mijn weten heb ik mij nooit verlaagd tot ordinaire scheldpartijen en heb integendeel zelfs een hele discussie gevoerd over de nationale kwestie.
Ik eveneens, en ik heb daar bijna nooit gepost.

Oud 27 mei 2007, 17:31   #70
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Een tijdje geleden heb ik aan u het lidmaatschap aangevraagd van de themaforumgroep "links". U hebt me toen echter niet toegelaten, wat ik ten zeerste betreur. Ik vind het nu eenmaal leuker van gedachten te wisselen met andersdenkenden. Waarom werd ik niet toegelaten ??? Er zijn toch forumleden die zowel van de groep links als van de groep rechts lid zijn. Waarom word ik dan gediscrimineerd ????
Aja nu dat ik eraan denk... Ik heb me ook eens ooit proberen lid te maken, is het normaal dat de baas van het subforum geen mail terugstuurd met argumentatie waarom je geen lid mag worden???

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 20:44   #71
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Aja nu dat ik eraan denk... Ik heb me ook eens ooit proberen lid te maken, is het normaal dat de baas van het subforum geen mail terugstuurd met argumentatie waarom je geen lid mag worden???
Je mag kijken, maar je mag er niet aan zitten. Zo werkt links.
Oud 27 mei 2007, 21:11   #72
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Pelgrim, wat ik me afvroeg: studeer jij eigenlijk officieel film, of is dat een hobby? Heb je een studentenjob o.i.d.? En hoe in godsnaam ben je op het idee gekomen om esperanto te gaan leren?
Oud 27 mei 2007, 23:04   #73
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Pelgrim, waar zijt gij?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 23:50   #74
baseballpolitieker

Standaard

Pelgrim vraagje,
Waarom ben ik niet toegelaten tot de groep links?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 28 mei 2007, 00:00   #75
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

euhm, is pelgrim moderator die kan kiezen wie bij links of rechts forum mag zetelen?
Oud 28 mei 2007, 00:02   #76
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
euhm, is pelgrim moderator die kan kiezen wie bij links of rechts forum mag zetelen?
Ja dan wil ik wel eens zijn argumentatie horen wat er zo rechts is aan euthanasie, homohuwelijk en abortus....

Oud 28 mei 2007, 00:11   #77
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Maar vindt u het langs de andere kant niet goed dat de Baltische staten, de Georgiërs, de Oekraïners,... hun eigen staat hebben gekregen?
't hangt van de inhoud van de staat af.

Citaat:
En wat vindt u van het argument van sommigen dat Vlaanderen gewoon bergen schulden heeft bij Wallonië?
ké?

Citaat:
Kent u soms fora waar deze mensen met mekaar praten hierover?
goeie vraag, ik ken er helaas geen?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 00:15   #78
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
In de eerste plaats sorry voor mijn ontijdige verdwijning gisterenavond - ik had bepaalde pillen niet genomen & kreeg het tamelijk venauwd in het te kleine lokaal dat succesvoil volgelopen was voor de hoogst interessante uiteenzetting over "Amikumu" .. ik ben overigens lid van dat forum, maar nu ik besef dat om er volledig gebruik van te kunnen maken niet onaanzienlijke bedragen moeten neergeteld worden, krijg ik wat twijfels...
.
ik was ook rap weer weg, had nog veel werk. Moest ik ooit eens tijd hebben dan registreer ik me wel eens op amikumu.

Citaat:
Ben je nu een overtuigd "federalist" geworden of was je dat altijd al ?
Men zal mij zeven maanden intensief moeten brainwashen daarvoor.

Citaat:
Ik kan me jouw "Utopia" redelijk goed voorstellen ; een aangename plek waar het goed toeven is. Ongelukkig genoeg zullen er altijd "burenruzies" en "breekpuntgeschillen" blijven. Er is het probleem van de miksado - mensen
hebben de onweerstaanbare neiging cultureel te "shoppen" of zijn zo zelfs bepaald - verschillende paspoorten, verschillende tijdelijke verblijfsplaatsen
een beetje overal op de wereld doen een etnische basis voor een federalisme vervagen en nopen ons tot een meer pragmatische benadering.
Dat verhuizen en op tijdelijke verblijfplkaatsen zitten valt nog mee, de globalisering wordt op dat vlak écht overschat. Alleen de meer gegoede midden- en hogere klassen kunnen zich dat permiteren, en daar ga ik nou niet bepaald een lans voor breken.

Citaat:
Het is de verdienste van de EU om de barrières tussen de volkeren van dit continent scherp te stellen ; de gevestigde economische belangen doen alles eraan om die barrières te verdoezelen of ze te bedekken onder een ongebreideld economisch optimisme.... stel je voor : een Bulgaar van etnisch turkse afkomst als president van een federale Superstaat EU ! Stel je die superstaat EU bovendien voor als een bondstaat van min of meer "volksdemocratieën" deelstaten zoals Baskenland, Vlaanderen, Friesland, Wales enz.. Waar het kapitalisme zodanig aan banden ligt dat het niet alleen democratisch en ecologisch is, maar de verloning bovendien rechtvaardig zodat er geen onzinnige toplonen betaald worden...
Dat zal zeker niet meer de EU zijn dan.

Citaat:
Dat is een volkomen onrealistische "Utopie".. De meer realistische is nl. de
uitvinding van Gorbie : de BRIC landen (Brazilië, Rusland, India en China)
die inmiddels meer BNP genereren dan de USA en de EU samen. Indien ze elkaar vinden vormen ze een mooie "anti-westerse wereldalliantie" die de nationalistische en pattriottische verdeelde "Anti-utopie" waarin we leven netjes zullen opdelen.
waarom zou dat realistischer zijn?
Oud 28 mei 2007, 00:17   #79
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Drie woorden(letterlijk) over jezelf?
dat vind ik nou de meest lastige vragen denkbaar se. Momenteel, om 1 u 21 zondagnacht:

moe
volgegeten
muzikaal

morgen zal dat weer anders zijn neem ik aan.
Oud 28 mei 2007, 00:20   #80
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Pelgrim, wat vindt u van de Waalse separatistische (rattachistische ) partijen? Zoals France?
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=38 Hier kwamen ze al ter spraken, en quote ik hun uitspraken over Voeren, Brussel en de Oostkantons.
Elke kracht die deze staat uit elkaar duwt is aan te moedigen. Over voeren, brussel en de oostkantons zal nog hard onderhandeld moeten worden. Al blijf ik er wel bij dat ik liever een volwaardige Waalse natie als buur heb dan een Frans aanhangseltje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be