![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Marx plaatst in feite alles in een genealogisch perspectief. Natuurlijk heeft Weber gelijk dat stratificatie in een samenleving niet enkel het gevolg is van het feit of je arbeider of kapitalist (of zelfstandige) bent, maar het economische, prestige- en politieke criterium worden uiteindelijk wel bepaald door de bestaande productiewijze, die bepaald wordt door de productieverhoudingen (arbeid-kapitaal). Inkomensongelijkheid heeft een geheel ander karakter onder een feodale productiewijze dan onder een kapitalistische. Hetzelfde geldt voor sociaal prestige (vergelijk priesters of bisschoppen in de feodaliteit met hun sociaal prestige nu) en politieke macht (de moderne staat is iets wat intrinsiek verbonden is met de opkomst van de kapitalistische productiewijze). Marxisme beantwoordt met andere woorden meteen ook de vraag welke prestigenorm overheersend is, welk soort politieke macht bestaat en de manier waarop inkomen gegenereerd en verdeeld wordt door het in het kader van de heersende productiewijze op een bepaald moment te beschouwen. hmm, misschien moet ik maar gewoon pelgrim aan het woord laten...
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=13
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals bij een testament, telt enkel de meest recente quote.
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht We zullen zien wie de volgende is. Gij of Jaani, volgens mij.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij een testament laat men niet de keuze tussen meerder personen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Pelgrim, wat denk jij over Iran en het feit dat ze mogelijk uranium verrijken om kernwapens te maken?
Wat denk je trouwens van de wapentests van Noord-Korea? Enfin, wat vind je van kernwapens in het algemeen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Verandert niets aan het feit dat ik gelijk had.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Een tijdje geleden heb ik aan u het lidmaatschap aangevraagd van de themaforumgroep "links". U hebt me toen echter niet toegelaten, wat ik ten zeerste betreur. Ik vind het nu eenmaal leuker van gedachten te wisselen met andersdenkenden. Waarom werd ik niet toegelaten ??? Er zijn toch forumleden die zowel van de groep links als van de groep rechts lid zijn. Waarom word ik dan gediscrimineerd ????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ah ja, nu ik het bericht van Cynicus lees. Waarom ben ik van het subforum links gesmeten? Bij mijn weten heb ik mij nooit verlaagd tot ordinaire scheldpartijen en heb integendeel zelfs een hele discussie gevoerd over de nationale kwestie.
![]() |
#69 |
|
![]() Ik eveneens, en ik heb daar bijna nooit gepost.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Pelgrim, wat ik me afvroeg: studeer jij eigenlijk officieel film, of is dat een hobby? Heb je een studentenjob o.i.d.? En hoe in godsnaam ben je op het idee gekomen om esperanto te gaan leren?
![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Pelgrim, waar zijt gij?
![]()
![]() |
#74 |
|
![]() Pelgrim vraagje,
Waarom ben ik niet toegelaten tot de groep links?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() euhm, is pelgrim moderator die kan kiezen wie bij links of rechts forum mag zetelen?
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||