Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2007, 00:59   #61
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Geef jij dan eens een bron.
In 2005 waren er 818.372 personen van niet europese afkomst. Hoevelen daarvan moslim zijn is giswerk maar ik veronderstel dat toch een belangrijk deel daarvan moslim is.

http://www.npdata.be/Data/Vreemdelin...st-cijfers.htm
Oud 29 mei 2007, 01:04   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het moet wel correcte kritiek zijn. En niet 'een meid met een hoofddoek is een fundamentaliste die zich weigert aan te passen'. Dat is idioot en begrijpelijk dat het CGKR tegen zoiets optreed.

Ik zal je even de hypocrisie van het CGKR aantonen.
Tegen die uitspraak treden ze idd op, maar als de bisschop van Namen een uitspraak doet die in het verlengde ligt van vorige uitspraak zeggen ze:

''Monseigneur Léonard heeft het recht om vrij zijn mening te uiten zelfs indien deze een bepaald deel van de bevolking kan kwetsen, choqueren of verontrusten''
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 07:24   #63
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dat is nu net het probleem , dat zit nu eenmaal in hetzelfde pakketje : de islam...
Die hoofddoek is daar een uithangbord van ... Promotiemateriaal voor juist DIE zaken die je walgelijk vindt ...
Als je een hoofddoek promotiemateriaal vindt ligt dat niet een beetje aan jezelf? Mij doet een hoofddoek niets. Er zijn hier mensen die vinden dat een hoofddoek provoceert, opdringerig is... op mij heeft dat geen invloed, ik krijg geen onweerstaanbare drang om me te bekeren, in de Koran te gaan lezen, nog minder om zelf zo gaan rond te lopen, niets. Ik zie gewoon een vrouw/meisje met een sjaal om haar hoofd.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 07:40   #64
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
In 2005 waren er 818.372 personen van niet europese afkomst. Hoevelen daarvan moslim zijn is giswerk maar ik veronderstel dat toch een belangrijk deel daarvan moslim is.

http://www.npdata.be/Data/Vreemdelin...st-cijfers.htm
Zeer ruim geschat zijn het 250.000 Marokkanen, 150.000 Turken, 20.000 Algerijnen en 15.000 Tunesiers die het grootste deel van de Moslimbevolking vertegenwordigen. De cijfers van AdrianHealey lijken mij daarom niet onrealistisch.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 08:21   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Was het nu echt zo'n grote extra inspanning om Pakistanen i.p.v. Paki's te schrijven?

*zucht*

Ik ga studeren.
even grote inspanning die nodig is om Vlaams ipv Vlaemsch te schrijven zeker?
Wat is er trouwens fout aan Paki?
Je zegt toch ook Afghaan en niet Afghanistaan? Je zegt: Koerd en niet Koerdistaan. Je zegt Kazak en niet Kazakstaan, Uzbeek en niet Uzbeekstaan.

so?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 mei 2007 om 08:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 08:43   #66
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Is een scheldwoord voor zuid-aziaten, vooral gebruikt in de UK en Canada. Zie de film "Bend it like Beckham", waarin Parminder Nagra () uitgemaakt wordt voor "Paki". Te vergelijken met "makak" hier.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 08:58   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Smiley, in't kort?
Gij zij het typevoorbeeld van een onverdraagzaam iemand.

Maar ik zal er altijd voor blijven strijden dat jij je mening mag blijven zeggen.
Nu goed.
Raar genoeg spreek je jezelf hier al op slag tegen, tenzij jij zelf een typevoorbeeld van een onverdraagzaam iemand.

Citaat:
Lol. Die mensen doen _niets_ verkeerd. Mag iemand al niet meer zelf kiezen wat hij draagt? Vallen die mensen uw persoonlijke vrijheid aan? Neen. Die mensen kiezen wat ze willen dragen. Is dat zo fundamenteel fout?
Ik zag laatst een aantal Nederlandse koppels in hun specifieke klederdracht lopen in Antwerpen. Dat is hun volste recht. ze duidden door hun klederdracht gewoon aan waar ze vandaan kwamen, en meer specifiek uit welk dorpje. Ze wilden echter helemaal niet dat ze nu als "vlaming onder de vlamingen" werden beschouwd. En nog minder had ik de indruk dat ze in die klederdracht aan het Antwerpse loket wilden gaan werken.

Citaat:
En ja, dat is dus wat ik bedoel met 'autochtonen moeten zich ook aanpassne'. Ze moeten openstaan voor de zaken die anders zijn, maar daarom niet fundamenteel fout zijn. (Zaken zoals vrouwenbesnijdenis, steniging of zelfs onderdrukking van de vrouw tout court, zijn dat wél.)
Maar klederdracht, ga je daarover vallen?
Dus JIJ gaat beslissen waaraan autochtonen zich wèl en waaraan ze zich niet moeten aanpassen? Heb je een lijstje?

Citaat:
'Vrije markt'. Dat kun je niet leuk vindn, maar daar is niets fundamenteel verkeerd mee.
Het wordt tijd dat we ons ook hier gaan aanpassen en aan elk frituur, restaurant, café of discotheek in het groot het bordje HARAM gaat hangen. Wat denk je?

Citaat:
Je kan het mss relativeren. Doen die kleren jou pijn mss?
Die kleren laten duidelijk zien dat er hier een invasie plaatsvindt. Net zoals die invasie duidelijk zichtbaar zou zijn als iedereen die vanuit Nederland is geëmigreerd zich in Spakenburgse klederdracht zou hullen .

Citaat:
Ik zal het zeggen aan alle punkers, metalheads en gothics.

Je kledingwijze is gewoon vrij. Je mag zelfs een SS-uniformpje dragen. Maar niet verschieten als andere mensen dat niet leuk vinden. Ik vind het gewoon retarded om die mensen quasi te haten omdat ze zich anders kleden
.
Wat is het nu? Moet je nu wèl verschieten als anderen je uniform niet leuk vinden, of moeten die anderen maar verdraagzaam genoeg zijn om zich niet door dat uniform te laten beledigen? Of maak jij onderscheid tussen de uniformen? Spakenburg = fout, neonazi = fout, islam = verrijkend? zoiets?

Citaat:
Snap je zelf niet dat het achterlijk is dat mensne zichzelf anders zouden moeten kleden om wat ontvangen te worden? Vind je dat zelf niet overdreven?
Je aanpassen naar de overheersenden zeden en normen, kan ik nog begrijpen. Dat je hier niet naakt gaat rondlopen, oké. Dat je 'daar' niet in bikini rondloopt: ook oké. (Alhoewel ik het standpunt verdedig dat je dat overal moet kunnen. Maar goed, feitelijke realiteit is dat het niet kan.)
Maar hier? In het toonbeeld van verdraagzaamheid en individualiteit. Zou jij vallen over hoe bepaalde mensen zich kleden?
wat is het nu? moeten nieuwkomers zich aanpassen aan de overheersende zeden en normen, of niet? Of vind je dat dit enkel moet gebeuren indien WIJ naar een islamitisch land emigreren?

Citaat:
Dat doet niemand. A'pen en Brussel zijn nog altijd meer dan overduidelijk Europese steden.
Nu ben je helemaal de mist in!
Tijdje geleden nog: volgens mijn routebeschrijving zat ik ergens in een volkse buurt in Gent. Toen ik door mijn raam naar buiten keek, meende ik echter dat ik ergens in Ankara was terechtgekomen. Vast overtuigd dat het toch wel Gent was, stapte ik uit om verder de weg te vragen. Niemand verstond me, en van degenen waarvan ik vermoedde dat ze me konden verstaan bleek niemand het straatje waar ik naar zocht te kennen. Gelukkig liep er ook nog een vriendelijke zwarte jongeman rond, die me zeer behulpzaam de weg wees: het straatje wat ik zocht begon 50m verder rechts!
Europees?

Citaat:
De moslimpartij die in Brussel is opgekomen, heeft 'slechts' 10-20% van de stemmen gehaald van alle moslims die in Brussel zijn. Hoe zo, 'onder de voet' lopen?

En als zij de wet willen veranderen, dan mogen ze dat. Binnen de democratische spelregels, natuurlijk.
Nog even geduld, in uw "europese steden" hebben ze alvast bijna de meerderheid.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 mei 2007, 09:04   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Opmerkelijk is intussen het veranderen van de xenogfobie-partijen :
in de early days waren alle vreemdelingen "gespuis", nu maakt men al een uitzondering voor de niet-islamietische of die islamieten die een VB lidkaart kochten : zo eenvoudig is de assimilatie !
Ik ken geen enkele partij die ooit heeft gesteld dat "alle vreemdelingen" gespuis zijn. U moet u overduidelijk vergissen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 09:14   #69
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
De titel zegt het zelf. Veel nationalisten vinden dat immigranten zich moeten aanpassen aan 'onze' normen en waarden. Ik vind dat dikke bullshit, omdat er iet zoiets bestaat als 'onze' normen en waarden. Er zijn in dit land mensen die hun familie generaties lang kunnen traceren als zijnde Belgisch (of vlaams, wat u wilt) en die toch copmleet tegenovergestelde meningen en zelfs waarden hebben.
Of is er iemand die mij een aantal waarden en normen kan geven die specifiek 'Belgisch' of 'Vlaemsch' zijn?
Uiteraard moeten immigranten zich aanpassen aan het nieuwe milieu waar ze zichzelf gaan opdringen! Net zoals de buren bij mij thuis ook niet moeten komen vertellen wat ik te doen en te laten heb en hoe ik mijn kinderen moet opvoeden! Neen, voor jou is het omgekeerd, wij moeten ons leven en gewoontes aanpassen aan hen!
En dat onnozel geleuter over die "generaties" die voorbij zijn? Je vergeet er Hitler en de nazi's bij te sleuren! We leven NU en niet in de middeleeuwen zoals een deel van die achterlijken die hier hun intrek komen nemen, verder willen leven zoals in de middeleeuwen maar meteen genieten van wat de 21st eeuw hen aan gemakken te bieden heeft, en dan nog liefst op een ander zijn kosten. Hun "rechten", weet je wel...
Of die evolutie moet dringend gestopt worden en de reeds rotte stukken er uit weggesneden en verwijderd of onze maatschappij gaat blijven achteruit boeren tot ze er aan ten onder gaat!
En leven in een islamstaat, neen dank U!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 09:22   #70
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Een 50 jaar geleden bestonden er in Antwerpen behalve de "doorsnee-Antwerpenaren" nog duidelijk 2 "andere" groepen nl de "Franstalige Bourgeoisie" en de "joden" van deze 2 groepen heeft de eerste zich volkomen aangepast, ze zijn ahw "onzichtbaar" geworden - andere duidelijk herkenbare "andere groepen" zijn in de plaats gekomen nl; "Marokkanen" "Turken", "Polen". Voor de meer "ingewijden" zijn er nog fijneere onderscheiden nl. de "nieuwaangekomen Oostblokjoden", de "Indische diamantairs", de "Ex Joegoslaven", de "Paki's (nachtwinkels)", de "Chinezen"
et j'en passe...

Ik zie niet goed in hoe die mensen zouden moeten assimileren, sommigen zouden daarvoor naar een plastische chirurg moeten gaan.. Zij die vbeweren dat deze verscheidenheid een verarming en een bedreiging is, onderschatten hun eigen culturele bagage.. Er bestaan reeds zeer fraaie synagogen in Antwerpen, Indische Tempels, sommige RK kerken zijn Orthodoxe kerken geworden, men plant een multireligieus verwendbare tempel in de Harmonie,
op een fraaie Moskee moeten we voorlopig nog wachten.

Opmerkelijk is intussen het veranderen van de xenogfobie-partijen :
in de early days waren alle vreemdelingen "gespuis", nu maakt men al een uitzondering voor de niet-islamietische of die islamieten die een VB lidkaart kochten : zo eenvoudig is de assimilatie !
Maak jezelf en een ander niets wijs! De groepen die je hier hebt vernoemd leven hier reeds jaren zonder noemenswaardige problemen, hebben zich meestal voldoende aangepast en zichzelf ingepast in het dagelijks leven. Orthodoxe joden bvb vallen op door hun kledij enz maar vallen niemand lastig en zorgen voor zichzelf.
Dat is echter veranderd met de komst van grotere groepen islam-adepten, die zoals overal ter wereld waar ze rondlopen, beginnen zorgen zijn voor problemen, problemen die steeds maar in omvang toenemen.
Multicul, moet kunnen... maar zonder die laatstgenoemde lastpakken! Laat staan dat ze hier nog een beetje de wet gaan stellen ook! Opkuisen die stal!
Oud 29 mei 2007, 09:29   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Zeer ruim geschat zijn het 250.000 Marokkanen, 150.000 Turken, 20.000 Algerijnen en 15.000 Tunesiers die het grootste deel van de Moslimbevolking vertegenwordigen. De cijfers van AdrianHealey lijken mij daarom niet onrealistisch.
U bent natuurlijk de "belgen" vergeten!

Oud 29 mei 2007, 09:31   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Is een scheldwoord voor zuid-aziaten, vooral gebruikt in de UK en Canada. Zie de film "Bend it like Beckham", waarin Parminder Nagra () uitgemaakt wordt voor "Paki". Te vergelijken met "makak" hier.
Mogen we HIER nog onze eigen taal gebruiken?

makak = HIER makak.

Paki ligt taalkundig in de lijn met de voorbeelden die ik gaf.

Oud 29 mei 2007, 09:33   #73
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent - ik herhaal - compleet geschift. Nuances bestaan in jouw wereldje echt niet. Je zit wat te schelden dat een bepaalde klederdracht 7de eeuws zou zijn. Wel het concept van sieraden bestaat ook al in de 7de eeuw. Mag het daarom niet in een hedendaagse maatschappij?

En 'de moslims' zeggen HELEMAAL niet dat autochtonen systematisch moeten aanpassen. Elke moslim die dat zegt, is fout bezig en getuigt verre van integratie. Maar integratie is wél een fenomeen dat op zijn minst een beetje van beide kanten moet komen. (Hoofdzakelijk - natuurlijk - van de allochtoon.) Maar als de autochtoon er hoofdzakelijk afwijzend tegenover staat, dan gaat dat niet.

En wat ik meer wil? Ik wil hetzelfde als wat ik van iederen eis. Dat ze zich aan de wet houden. Dat is nu niet zo moelijk, hé? Dat is een heel basiseis, van autochtoon en allochtoon. En als de wet wordt overtreden, moeten er maatregelen genomen worden om te zorgen dat die wet minder wordt overtreden. Ook logisch, niet waar?

En dat bord op dat filmpje is gewoon zielig, net zoals de maker van dat bord. En net zoals elke andere idioot die oproept vanuti een haat tegen Europa. (En hetzelfde geldt voor elke idioot die oproept voor een haat tegen Arabië.) Dat is logisch. Oproepen tot haat en vernieling is idioot.

Het enige wat ik eis is dat iedereen zich aan de wet houdt. Hoe moeilijk kan het zijn.
Dat bepaald soort lieden zijn enkel geïnteresseerd in de wet als het hen toevallig goed uitkomt. Want eigenlijk is er maar één wet: die van Allah, die voor eens en voor altijd heeft bepaald hoe de wereld leven moet...
Onze wetten zijn een geheel dat langzaam tot stand is gekomen, rekening houdend met de bevolking die hier leefde, hun wensen, problemen, gewoontes enz. Die wetten zijn niet gemaakt en aangepast voor lieden die uit het Atlasgebergte komen of hun wereldbeed halen van hun schotelantennes.
Islam en democratie gaan niet samen, of je moet een leger erbij hebben om de godsdienstige gekken in toom te houden, zoals in Turkijë. Dat soort lieden die hier nog dagelijks binnensluipen misbruiken onze democratische verworvenheden om diezelfde democratie naar de bliksem te helpen, zo eenvoudig is dat!
Oud 29 mei 2007, 09:56   #74
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat van die neonazis die aanslagen zouden plegen is flauwekul. Dat geloof je toch zelf niet.

Tegenwoordig speelt het CGKR gedachtenpolitie en die speelt in de kaart van de islam. Iedere islamkritikaster moet immers zijn mond houden of hij krijgt het woord racist, onverdraagzame, xenofoob of islamofoob naar het hoofds geslingerd. Dit alles speelt de islam in de kaart. Het CGKR moet dus verdwijnen, opgedoekt worden.
Je blijft mijn vraag ontwijken.
Wie of wat moet er volgens jou bepalen welke mening extremistisch is?
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 10:21   #75
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Aanpassen waaraan ?? Aan onze Westerse 21 ste eeuw.
Die hieronder zijn duidleijk NIET aangepast. Dit is 7de eeuw (gekleed en denken zoals 7de eeuwse Arabische bedoeienen) ontmoet de 21ste eeuw (voor een computer die zij met hun 7de eeuwse denken met hun 7de eeuwse boek, zelf nooit zouden hebben kunnen ontwikkelen.. ze zouden daar zelf nooi toe in staat zijn geweest, gelukkig hebben ze de vernuftige creatieve kafirs nog om op te teren zoals zij dit in de geschiedenis altijd al hebben gedaan)...

Gesluierde school op komst

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt3

Integratie ??? Niet voor ons moslims. Integratie is voor de autochtonen. Zij moeten zich maar aanpassen aan ons (de islam en de in zwarte vodden gehulde bedoeienen) Sommigen zien daarin een verrijking ...

Straks gaan ze nog beweren dat Arabisch ook Vlaams is. Compleet geschift.
Mooie sluier, en zeker met die fijne glinsterende oogige-sterretjes in een stille frisse donkere nacht !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 29 mei 2007 om 10:25.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 10:29   #76
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En waar blijf je dan als Vlaanderen en Wallonie splitsen ?
Nu leef je waarschijnlijk in het Vlaamse landsgedeelte , dus zal je op dat vlak ook een keuze moeten maken ...
Dat zal nooit gebeuren zolang er allochtonen bestaan !
Oud 29 mei 2007, 10:40   #77
Lincoln

Standaard

Dit zijn rasechte belgen, en euh ik zie daar ook hoofddeokjes een fatsoenklijke kledij zoals in "islamitische" normen en waarden !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 29 mei 2007 om 10:42.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 10:50   #78
Lincoln

Standaard

...de belgen die ik ken zijn tenminste humoristisch en niet verzuurd !

...en ze houden graag van avontuur en diversiteit !

En tenslotte zijn er nog altijd grappigen bij !

Oud 29 mei 2007, 11:21   #79
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
even grote inspanning die nodig is om Vlaams ipv Vlaemsch te schrijven zeker?
Je zegt toch ook Afghaan en niet Afghanistaan? Je zegt: Koerd en niet Koerdistaan. Je zegt Kazak en niet Kazakstaan, Uzbeek en niet Uzbeekstaan.

so?
Als Vlaemsche heb je waarschijnlijk over het hoofd gezien dat dat de enige bevolkingsgroep is die 1handclapping heeft afgekort. Vandaar mijn opmerking.

En ik heb er geen enkel probleem mee dat je mij Paki noemt, want het betekent "reine" of "zuivere".

P.S. De officiële benaming voor een inwoner uit Pakistan is wel Pakistaan.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 29 mei 2007 om 11:22.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 11:54   #80
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
...de belgen die ik ken zijn tenminste humoristisch en niet verzuurd !

...en ze houden graag van avontuur en diversiteit !
Dat zijn Fransen ... Bretoenen dacht ik ....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be