![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Big_Apple : 30 mei 2007 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En het beeld van het "bevelend Europa" vind ik iets teveel cliché. Alsof "Europa" een persoon is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Vreemdeling
|
![]() Interessante strategie. Ik zeg bij wijze van voorbeeld dat Duitsland nauwelijks eigen belangen kan opleggen aan de hele unie. Ik gebruik dat voorbeeld om de strakke structuur van de EU aan te tonen. Jij weet één voorbeeld van een manier waarop Duitsland wél zijn belangen doordrukt. Vervolgens ga je heel mijn uitspraak terugvoeren op die bank (alsof dat al de Duitse belangen vertegenwoordigt). Ik kom regelmatig buiten. Ik kom zelfs wel eens buiten mijn land!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De Commissie heeft overigens het enige initiatiefrecht voor wetgeving, juist omdat de Commissie geen vertegenwoordiging is van de verschillende lidstaten. En de Commissie kan zich niet permitteren daarvan af te wijken want meer dan 700 parlementsleden zitten haar voortdurend op de vingers te kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Ja, het gaat idd om civil society. Duidelijk te zien in de kloof tussen Noord- en Zuid-Italië. Zelfde democratisch systeem, verschillende welvaart, politieke cultuur, transparantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Speel jij hattrick? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
===== Polen lijkt mij een probleem van de korte termijn. Tenzij men in Polen nog voornamelijk met ruilhandel en ambacht zou leven, zullen de prijzen dankzij de Euro ook daar oplopen totdat ze de onze benaderen en komen de Polen ook niet meer hier om voor het schijntje te werken dat tijdelijk daar nog een grote koopkracht oplevert. Het uitblijven van behoorlijke sociale voorzieningen ginds zal wel dit proces vertragen; er zal geharmoniseerd moeten worden want anders zullen enige (wel zelfbedruipende) landen uit de EU stappen en eventueel een eigen blok vormen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 31 mei 2007 om 02:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Tja kijk blijkbaar willen de mensen hier die jobs om één of andere reden niet meer doen, dwingen vind ik dan niet meteen het beste, anderen importeren ook niet (wat niet wegneemt dat ik ze dus als mens welkom heet.) Voor een verlaging van de belasting op de laagste lonen valt dan evt. te pleiten maar daar gaan dan ook veel bedrijven die zich wel duurder personeel kunnen maar niet willen veroorloven van profiteren. Maar ja, Percalion zij het al, dat zijn wel heel wat werkloosheidsuitkeringen minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Het is larie en apenkool dat ze geen Belgen vinden voor de jobs. Men weigert ze gewoon de opleidingen ertoe. Dat kost teveel. Een ongeschoolde Belg aannemen is minder aantrekkelijk dan een ongeschoolde Pool, waar men nog eens subsidies extra voor trekt. Daarnaast werken veel van deze Oostblokkers hier ook nog in het zwart. Zo geraakt onze arbeidsmarkt helemaal ontregeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat nog erger is: als Spanje met hun laks immigratiebeleid Arabieren regulariseren, dat kunnen zij zich met hun Spaanse nationaliteit over de ganse Unie verspreiden. Een gemeenschappelijk immigratiebeleid is een dringende noodzaak. Een streng beleid uiteraard. De wereldbevolking zal binnen de 50 jaar verdubbelen terwijl het klimaat veranderd. Oorlogen zullen gevochten worden om water en andere grondstoffen. Massale volksverhuizingen zullen zich verplaatsen richting regio's waar nog water te vinden is. Dit zal burgeroorlogen uitlokken, genre Balkan. Nieuwe Hitlers zullen rechtstaan. Laat ons dit vermijden door nu in te grijpen. Dit is onze laatste kans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En het mag toch duidelijk zijn dat de euro niks te maken heeft met de grondwet???? En ja, alles is duurder geworden. En ja, we hebben nu de euro. Maar het causaal verband daartussen vind ik niet evident. In het VK hebben ze hun pond nog en daar is alles nóg veel duurder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Vreemdeling
|
![]() Ja, en jij ook en ik denk dat ik al weet wie je bent
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Big_Apple : 31 mei 2007 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Vreemdeling
|
![]() Zúllen uitgevochten worden? Nigeria: burgeroorlog om olie, Irak: duidelijk, Tsjetsjenië: olie (oa) , Palestina en Israel: water zit er voor veel tussen. Er zijn ook al conflicten tussen Turkije en Irak omdat de Turken de toevoer van Eufraat en Tigris regelen.
|
![]() |
![]() |