![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
blijkbaar ben je niet radicaal tegen en ook geen voorstander Citaat:
![]() Citaat:
moet dat drugsgebruik gelegaliseerd worden ? of beter ...gewoon die bepaalde producten waar het over handelt terug schrappen uit de lijst van verboden middellen... drugsgebruik is niet strafbaar, nooit geweest en ik zie het er zelfs nooit van komen dat dat juridiszch kan afgedwongen worden etc etc |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoshi, teneinde allerhande misverstanden te vermijden kan je misschien even quoten waarop je nu precies reageert
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Vreemdeling
|
![]() srr k was evetjes weg
![]() ik vind niet dat drug zou moeten worden gelegaliseerd. ik denk persoonlijk niet dat dat iets zal verhelpen aan het druggebruik naja eerder dat het verergert. sigarretten en alcohol zijn ook legaal en bena iedereen gebruikt dat |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vinde da langs den andere kant ni dom dat mensen niet met hun eigen leven kunnen doen wat ze willen en dat iemand met drugs voor eigen gebruik lastiggevallen word en alleen zichzelf "kwaad" aandoet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() ze doen niet alleen zichzelf kwaad
mijn broer is het levende bewijs daarvan en ik ken er nog die niet alleen zichzelf kwaad doen door drugs te gebruiken hebben jullie nu werkelijk nog nooit de gevolgen ervan gezien ofzo.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat blijven uitzonderingen, en ik blijf van mening dat ge andere mensen daardoor drugs en roes niet moet ontnemen, zoals dat bij alcohol ook niet gebeurd.
Tegenstanders proberen negaieve gevallen uit te vergroten en (door ze ) te herhalen, is dat echt alles van argument dat ze hebben? Laatst gewijzigd door Bhairav : 1 juni 2007 om 08:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja, inderdaad is cannabis een drug en kun je eraan verslaafd worden en psychoses krijgen. Maar alcohol is veel gevaarlijker, je kunt jezelf dooddrinken, met cannabis is dit praktisch onmogelijk. Ook kan cannabis dienen als pijnstiller (voor bv mensen met chronische pijn) Dus wanneer komt er nu eindelijk een consequent beleid? Als cannabis illegaal is, dan moeten alcohol en tabak dat ook zijn, als alcohol en tabak legaal zijn, hetzelfde voor cannabis. Even ter verduidelijking: ik rook zelf niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
heb ik ooit gezegd dat ik niet vind dat sigeretten en alcohol moeten worden verboden? van mijn part morgen al... maja da ga nooit van ze leven gebeuren dusja ik heb trouwes in een van men eerste posts gezegd dat alcohol idd veel erger is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
blijft dat je aldus het zelfbeschikkingsrecht doet wat je wilt net tot op die hoogte dat je in het vaarwater van anderen terecht zal komen dus pleiten om het preventief te verbieden omdat ge weet dat x% uiteindelijk bepaalde grenzen zullen overschrijden lijkt me iets te voorbarig en beslis je dat dan toch te verbieden, lijkt het me eveneens raadzaam consequent en correct te zijn ( desnoods via een systeem van risicoinschatting stijl verzekeringen ) en dit voor andere zaken ( en dat zijn er heel wat ) dus ook te doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
elk gedrag, elke handeling die uiteindelijk tot een repetieve escalatie kan leiden en in die fase hinder ( dit kan erg ruim geïnterpreteerd worden...zoals je reeds deed ) kan vormen voor derden zou moeten afgewogen worden en dat tov van een zuiver arbitraire standaard ofzo ( ? ![]() bij meer risico verbieden we dat dan gewoon |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar je kunt mensen gewoon niet tot in het extreme tegen zichzelf beschermen. Als je alle drugs verbied en het verbod extreem hard controleert, krijg je gewoon meer mensen die verslaafd zijn aan legale drugs: pijnstillers enzo |
|
![]() |
![]() |