![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() nogmaals: hoe liep het af met die samenleving? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, en seksen mag alleen maar volgens de missionarishouding, en op zondag moet iedereen naar de kerk. En jonge jongetjes in de leer bij pastoor Komopeensopmijnkamer
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Problemen zijn er wel. Ik wil je zelfs overbeladen met. Maar wat is nu je punt ? R. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Burger
|
![]() gewoon wat ik zei: jeugd moet meer gecontroleerd worden op afwijkend gedrag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Een soort über inquisitie.
Laatst gewijzigd door Griffin : 6 juni 2007 om 18:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Volledig mee akkoord. Via een nationaal solidaristische machtsovername kan dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld : Spijbelen , kleine fatst , school rapporteert dit aan ouders en jeugddienst, en er worden stappen ondernomen om te voorkomen dat dit niet ontspoort en om er voor te zorgen dat dit niet meer voorkomt ... Nu krijgen ze hooguit een briefje mee om die dag te wettigen , perfekt zelf in te vullen uiteraard... "Hangjongeren" oppakken en thuis afzetten . Meer sociale controle op de thuissituatie om uit te zoeken waarom die kleine buiten rondloopt ... Echt criminele jongeren oppakken en vastzetten tot ze voldoende bijgeleerd hebben om terug in de maatschappij komen ??? Volgens mij ga je eerst op zoek moeten naar privé-investeerders om al die jeugdgevangenissen te bouwen ... ![]()
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Over fatsen gesproken, tijdje terug kreeg ik een brief van mijn zoon zijn school. Ze brachten me op de hoogte van het feit dat hij een strafstudie aan zijn been had wegens afwezig zijn tijdens een les.
Nu, ik vond dat een beetje vreemd omdat hij zoiets nog nooit gedaan had, alleszins niet waar ik van op de hoogte ben. Ik vroeg hem daarover, wat hij dan wel gedaan had inplaats van op de school te zijn. Bleek dat hij wel op school was, hij was daar heel zeker van en hij had daar vlug enkele getuigen voor waaronder een leraar die bevestigden dat hij wel in die les had gezeten. De leraar van de desbetreffende les houdt daarentegen nog steeds vol dat hij wel afwezig was. Ik bedoel maar, met zo een systeem lijkt het me dat controle zowat onbestaande is op de school. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Griffin : 7 juni 2007 om 15:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heb zelf drie kinderen (twee van 16 en een van 20) en ik durf te zeggen dat ik uit ervaring spreek. Ben zelf redelijk Spartaans opgevoed en dat is geen oplossing. De trauma's die je in je verdere leven meezeult, zijn wonden die pas erg laat genezen. (Als ze dat al doen) Ik ben dus echt geen voorstander van lijfstraffen of geestelijk straffen. Maar zoals de zaken er op dit moment voor staan, gaan we inderdaad een tijd krijgen waarin normen en waarden absoluut ontberen. Het gebrek aan gezag is momenteel duidelijk merkbaar. De vrouw die in Schoten onlangs in elkaar is gestampt, is maar een topje van de ijsberg. Hoeveel gevallen van agressie worden zonder meer NIET aangegeven omdat het gewoon niets opbrengt ? Het is dweilen met de kraan open. Enerzijds worden de losgeslagen jongeren niet eens opgepakt en anderzijds is er gewoon geen plaats in instellingen of een tekort aan mensen die zich bezig houden met het volgen en coachen van zulke jongeren. Laat ik het even simpel stellen. Opvoeden is vooral een taak waarvoor soms héél erg veel geduld nodig is. En DAT is nu net hetgeen deze generatie ouders niet hebben. Ze hebben ook geen tijd. Want ze moeten allbei gaan werken. WIe gaat anders die twee reizen per jaar verdienen, de breedbeeldtelevisie en de 4 X 4 op de oprit ? Stel je maar eens voor wat de buren zouden zeggen als je met een goedkope tweedehandswagen zou rondrijden ... Kinderen worden in deze tijden gewoon gekocht omdat het een soort van statussymbool is, vrees ik. Gewoon om er bij te horen. Gelukkig bestaat er niet zoiets als een "kinderasiel". Er zouden veel van die ongelukkige kinderen in terecht komen. Ik leg hier bewust de vergelijking met een hond. Ik hoor jullie nu al luidop protesteren dat je geen kinderen met dieren kan vergelijken en uiteraard is dat niet mijn bedoeling. Maar basic gezien is de opvoeding van een hond dezelfde als van een kind. Je verteld tot vervelens toe waar de grens ligt en je straft als die overschreden wordt. Zo simpel is het. Maar daar loopt het mis. En het resultaat zie je dagelijks in de kranten. Ouders (meestal zélf nog kinderen) hebben de dag van vandaag niet meer de neiging om kinderen dingen te leren. Of de moed niet meer om consequent te straffen. En vanzelf gaat dat niet. I.m.h.o. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Bestraffen heeft als gevolg dat kinderen bepaalde gedragingen (bij voorkeur ontoelaatbare) niet stellen. Belonen geeft als voordeel dat je ze ook nog een richting geeft waarin ze zich wel positief kunnen ontplooien. en dat moet uiterst consequent gebeuren. duidelijkheid is voor jongeren/kinderen zeer belangrijk. Dat het momenteel niet helemaal vlotjes loopt is niet echt de schuld van de jongeren. die doen maar wat hen geleerd is. Ze van overheidswegen zwaar gaan controlleren en bestraffen lijkt mij een zware opgave als je geen alternatieven voorstelt. je kweekt zo ook een enorm schuldgevoel aan bij de jongeren en werkt stigmatiseren. Gij zijt een probleemjong!! terwijl zij eigenlijk maar uitdragen wat ze van thuisuit meekrijgen. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Ouders en onderwijs/organisaties (voor maatschappelijk kwetsbare jongeren) hebben hierin een belangrijke rol te spelen. Politie en gerecht kunnen voor de spreekwoordelijke stok achter de deur zorgen. maar wanneer die in actie treden is het eigenlijk al te laat. aan elk delinquent gedrag zit een hele voorgeschiedenis. en daar houden we geen rekening mee. Over het feit dat het vroeger beter was, wil ik mij niet uitspreken. Ik heb daar nooit in geleefd en ik moet ook maar afgaan op second-hand informatie. er zal toen ook wel iets aan de hand geweest zijn, maar voor mij is dat veeleer speculatie.
![]() |