Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Voor welke partij gaat u morgen stemmen ?
Vlaams Belang 36 85,71%
Voor één van die xenocratische multiculsleurpartijen 6 14,29%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 9 juni 2007, 22:56   #61
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Waar heb ik dat soms gezegd?
je zei alleen dat je heel je leven (das verleden neem ik aan...) de actuele politiek volgde (das heden)...
Maak zelf de som...

ey en pol

relax he

tis mo een graptje!
largo_w is offline  
Oud 9 juni 2007, 22:56   #62
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Zeg maar het vlaams "volk" is een puzzel van allemaal uiteenlopende strekkingen met soms samenhangende frustraties en disinformatie gecombineerd met een schaapjesattitude van hier tot in tokio...
U beseft toch wel dat dit een racistische uitspraak is?
stropdrager is offline  
Oud 9 juni 2007, 23:01   #63
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Montenegro woont er inderdaad een Servische minderheid, en dan?
Kunnen die zich dan niet op hetzelfde recht beroepen om onafhankelijk van montenegro te worden, en terug in federatie met servie te gaan ?
Citaat:
Waarom u het Vlaams Belang er vervolgens bijsleurt, is voor mij een raadsel.
mocht je het niet weten, het is hun topprogrammapunt, en ze laten ons ook niet weten hoe ze het gaan realiseren.
Citaat:
Ik volg de actuele en internationale politiek al heel mijn leven op de voet, dus mij onwetend noemen gaat een brug te ver.
met mijn excuses, maar u zat er toch naast.
Citaat:
(PS: ik raad u ook eens aan om een cursus internationaal recht te volgen).
Welk deel moet ik beginnen om een wettekst te vinden die éénzijdige afscheuring van vlaanderen toestaat ?
spherelike is offline  
Oud 9 juni 2007, 23:02   #64
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U beseft toch wel dat dit een racistische uitspraak is?
Discriminatoir zou ik het noemen...
Bent u lichtgeraakt?
Wat een leuk antwoord trouwens

Ze wordt veel te snel racist geroepen
http://www.youtube.com/watch?v=qfXf09Z2y04
largo_w is offline  
Oud 9 juni 2007, 23:10   #65
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Discriminatoir zou ik het noemen...
Bent u lichtgeraakt?
Wat een leuk antwoord trouwens

Ze wordt veel te snel racist geroepen
http://www.youtube.com/watch?v=qfXf09Z2y04
Als ik zeg dat het Marokkaanse volk een puzzel is van uiteenlopende strekkingen met soms samenhangende frustraties en desinformatie gecombineerd met een schaapjesattitude van hier tot in Tokyo; dan zullen vele forummers mij inderdaad een racist noemen.
stropdrager is offline  
Oud 9 juni 2007, 23:12   #66
antivlaamsbelanger
Vreemdeling

antivlaamsbelanger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Alleen het Vlaams Belang bekommert zich om Vlaanderen.
------------------------

Juist.

Duidelijk te zien in het verleden.
Heb nog nooit een traditionele partij zien opkomen voor Vlaanderen.
Kozen altijd voor belgique en de postjes...allemaal.

Het VB zal de splijtzwam zijn voor dit vreselijke land dat belgique heet.
het zijn FEDERALE verkiezingen, het gaat om BELGIË niet enkel om Vlaanderen
antivlaamsbelanger is offline  
Oud 9 juni 2007, 23:27   #67
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kunnen die zich dan niet op hetzelfde recht beroepen om onafhankelijk van montenegro te worden, en terug in federatie met servie te gaan ?
Als een deelstaat zich afscheurt, dan aanvaardt de internationale gemeenschap de bestaande grenzen van de deelstaat; wijzigingen zijn dus niet mogelijk. Het is een feit dat secessie vaak nieuwe minderheden creëert. Het recht van de Serviërs dient in dit geval te worden ontwikkeld volgens het recht op zelfbeschikking van de volkeren in een nationale context. Kortom, de Serviërs zijn een beschermde minderheid, en uiteraard ook rechten, maar ik denk niet de internationale gemeenschap het zou aanvaarden mochten de Serviërs terug naar Montenegro gaan.

Citaat:
mocht je het niet weten, het is hun topprogrammapunt, en ze laten ons ook niet weten hoe ze het gaan realiseren.
Het wordt tijd dat we stoppen met redeneren in termen van politieke partijen. De particratie moet afgeschaft worden en vervangen worden door directe democratie.

Citaat:
met mijn excuses, maar u zat er toch naast.
Helemaal niet.

Citaat:
Welk deel moet ik beginnen om een wettekst te vinden die éénzijdige afscheuring van vlaanderen toestaat ?
Het internationaal recht wordt helemaal niet geregeld door wetteksten, maar door verdragen, algemene rechtsbeginselen, resoluties enz...
Een wettekst zul je inderdaad niet vinden.

Ik raad u wel eens aan om de doelstellingen van de Verenigde Naties te lezen. Daarin staat het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren heel duidelijk vermeld.
stropdrager is offline  
Oud 10 juni 2007, 08:31   #68
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Het internationaal recht wordt helemaal niet geregeld door wetteksten, maar door verdragen, algemene rechtsbeginselen, resoluties enz...
Een wettekst zul je inderdaad niet vinden.

Ik raad u wel eens aan om de doelstellingen van de Verenigde Naties te lezen. Daarin staat het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren heel duidelijk vermeld.
Als u het zo goed kent, dan weet u ongetwijfeld ook dat heel die paragraaf gaat over de dekolonisatie.
Door welke staat wordt vlaanderen gekoloniseerd? Verdrukt? Welke staat steelt onze natuurlijke rijkdommen ?
Dan weet U ongetwijfeld ook dat internationale juristen dit NIET toepasbaar vinden op Vlaanderen.

U en uw medestanders (dus geen partijen meer) eigenen zich een recht toe om hun droom na te streven, dat eigenlijk niet toepasbaar is in de belgische context.

Mag ik het er dus bij houden dat alleen scheiding met onderlinge toestemming de enige vreedzame oplossing is ? Of had u nog ander teksten op het oog?

Laatst gewijzigd door spherelike : 10 juni 2007 om 08:32.
spherelike is offline  
Oud 13 juni 2007, 12:44   #69
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als u het zo goed kent, dan weet u ongetwijfeld ook dat heel die paragraaf gaat over de dekolonisatie.
Door welke staat wordt vlaanderen gekoloniseerd? Verdrukt? Welke staat steelt onze natuurlijke rijkdommen ?
Dan weet U ongetwijfeld ook dat internationale juristen dit NIET toepasbaar vinden op Vlaanderen.

U en uw medestanders (dus geen partijen meer) eigenen zich een recht toe om hun droom na te streven, dat eigenlijk niet toepasbaar is in de belgische context.

Mag ik het er dus bij houden dat alleen scheiding met onderlinge toestemming de enige vreedzame oplossing is ? Of had u nog ander teksten op het oog?
Het zelfbeschikkingsrecht voor volkeren gaat niet alleen over de dekolonisatie. Hoe verklaart u dan de het uiteenvallen van Joegoslavië, Tsjechoslovakije, de Sovjet-Unie, de hereniging van Duitsland, de onafhankelijkheid van Eritrea en Oost-Timor.

Het zelfbeschikkingsrecht voor volkeren is vandaag nog steeds een van de belangrijkste peilers van de Verenigde Naties.
stropdrager is offline  
Oud 13 juni 2007, 13:02   #70
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het zelfbeschikkingsrecht voor volkeren gaat niet alleen over de dekolonisatie. Hoe verklaart u dan de het uiteenvallen van Joegoslavië, Tsjechoslovakije, de Sovjet-Unie, de hereniging van Duitsland, de onafhankelijkheid van Eritrea en Oost-Timor.

Het zelfbeschikkingsrecht voor volkeren is vandaag nog steeds een van de belangrijkste peilers van de Verenigde Naties.
Met na vele strubbelingen, uiteidelijk toch onderlinge toestemming.

Ja als het over neo kolonialisme gaat.

Wat u uzelf probeert wijstemaken, om uw droom levendig te houden is uw zaak, maar probeer anderen niets wijs te maken.
De zaak van het zelfbeschikkingsrecht werd al helemaal uitgeklaard,
spherelike is offline  
Oud 13 juni 2007, 13:02   #71
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Wat u uzelf probeert wijstemaken, om uw droom levendig te houden is uw zaak, maar probeer anderen niets wijs te maken.
De zaak van het zelfbeschikkingsrecht werd al helemaal uitgeklaard, nog
spherelike is offline  
Oud 13 juni 2007, 13:02   #72
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De zaak van het zelfbeschikkingsrecht werd al helemaal uitgeklaard, nog onder Van Den Brande in het vlaams parlement, met advies van eminente juristen. Ondertussen is belgie nog meer gefederalsieerd , zodat er nog minder reden is om een soort "overheersing" in te roepen.

Alle partijvoorzitters (behalve Van Hecke) waren het erover eens dat er enkel iets kan bewegen mits akkoord van de Walen. Van hecke heeft dit niet tegengesproken en ook niets gezegd over éénzijdige mogelijkheden, en hij weet verdomd goed waarom.

Laatst gewijzigd door spherelike : 13 juni 2007 om 13:06.
spherelike is offline  
Oud 13 juni 2007, 13:05   #73
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:

De zaak van het zelfbeschikkingsrecht werd al helemaal uitgeklaard, nog onder
Stel: Vlaanderen verklaart morgen op een volstrekt democratische en vreedzame wijze zijn onafhankelijkheid; wat gaat Wallonië dan doen?
Zullen ze dan de oorlog verklaren aan Vlaanderen?
stropdrager is offline  
Oud 13 juni 2007, 13:12   #74
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Stel: Vlaanderen verklaart morgen op een volstrekt democratische en vreedzame wijze zijn onafhankelijkheid; wat gaat Wallonië dan doen?
Zullen ze dan de oorlog verklaren aan Vlaanderen?
Volgens mij komen de waalse politici en de internationale gemeenschap de eerste dag niet meer bij van het lachen. Nog zelden zal een ontwikkelde regio zich zo internationaal belachelijk gemaakt hebben als wij met zo een verklaring.

De walen hoeven niets te doen, alleen zien wat er in de praktijk gebeurt, en reageren op elke onwettelijke actie van vlaanderen, bij de EU en bij internationale gerechtshoven, waar ze op één been hun gelijk zullen halen.
spherelike is offline  
Oud 13 juni 2007, 13:22   #75
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volgens mij komen de waalse politici en de internationale gemeenschap de eerste dag niet meer bij van het lachen. Nog zelden zal een ontwikkelde regio zich zo internationaal belachelijk gemaakt hebben als wij met zo een verklaring.

De walen hoeven niets te doen, alleen zien wat er in de praktijk gebeurt, en reageren op elke onwettelijke actie van vlaanderen, bij de EU en bij internationale gerechtshoven, waar ze op één been hun gelijk zullen halen.
Als er een democratisch referendum plaatsvindt in Vlaanderen met steun van de internationale gemeenschap en de Europese Unie (zoals vorig jaar in Montenegro), waarom zouden wij ons dan belachelijk maken?

Hoe verklaart u dan ook dat in Joegoslavië het uitgerekend Slovenië was (de rijkst deelrepubliek van Joegoslavië) dat zich als eerste onafhankelijk heeft verklaard?
Heeft Slovenië zich belachelijk gemaakt?
stropdrager is offline  
Oud 13 juni 2007, 13:29   #76
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als er een democratisch referendum plaatsvindt in Vlaanderen met steun van de internationale gemeenschap en de Europese Unie (zoals vorig jaar in Montenegro), waarom zouden wij ons dan belachelijk maken?

Hoe verklaart u dan ook dat in Joegoslavië het uitgerekend Slovenië was (de rijkst deelrepubliek van Joegoslavië) dat zich als eerste onafhankelijk heeft verklaard?
Heeft Slovenië zich belachelijk gemaakt?
ALS .... som eens de landen op waar je zeker van bent dat ze dit op voorhand zullen steunen?

We hebben het tot nu toe over vreedzaam gehad, in slovenie was er oorlog voorafgaand aan de onafhankelijkheid.
spherelike is offline  
Oud 13 juni 2007, 13:29   #77
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
De zaak van het zelfbeschikkingsrecht werd al helemaal uitgeklaard,
U kent toch ook de verkiezingsuitslagen, hoop ik? Als er een zaak duidelijk is, is dat Vlaanderen voor meer autonomie heeft gekozen.

Het valt toch wel op dat de partijen die pleiten voor meer Vlaamse autonomie en Vlaamse onafhankelijkheid het goed doen (52/88 zetels), terwijl de belgischgezinde, paarse partijen in Vlaanderen afgestraft werden.
stropdrager is offline  
Oud 13 juni 2007, 13:33   #78
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
ALS .... som eens de landen op waar je zeker van bent dat ze dit op voorhand zullen steunen?

We hebben het tot nu toe over vreedzaam gehad, in slovenie was er oorlog voorafgaand aan de onafhankelijkheid.
De oorlog duurde 10 dagen en er vielen 76 doden. Zo een zware oorlog was dat toch niet.

Ondertussen doet de Sloveens economie het heel goed: ze zijn het rijkste land van het voormalige Oost-Europa. Ze betalen er ondertussen ook al met de Euro.

Zou Slovenië het economisch ook zo goed gedaan hebben mochten ze nog deel uitmaken van Joegoslavië?
stropdrager is offline  
Oud 13 juni 2007, 13:48   #79
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U kent toch ook de verkiezingsuitslagen, hoop ik? Als er een zaak duidelijk is, is dat Vlaanderen voor meer autonomie heeft gekozen.

Het valt toch wel op dat de partijen die pleiten voor meer Vlaamse autonomie en Vlaamse onafhankelijkheid het goed doen (52/88 zetels), terwijl de belgischgezinde, paarse partijen in Vlaanderen afgestraft werden.
Dat is één verklaring

Wat was het alternatief voor het wanbestuur van sommige paarse ministers.

Wat was het alternatief voor echte donkerblauwe kiezers.

Het valt me trouwens heel erg op dat de "Belgicistische" CD&V van vóór de verkiezingen nu plots tot het vlaamse kamp behoort. Ruikt verdacht naar mnipulatie om te proberen iets te bewijzen dat er niet is.

Laatst gewijzigd door spherelike : 13 juni 2007 om 13:50.
spherelike is offline  
Oud 13 juni 2007, 13:56   #80
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De oorlog duurde 10 dagen en er vielen 76 doden. Zo een zware oorlog was dat toch niet.

Ondertussen doet de Sloveens economie het heel goed: ze zijn het rijkste land van het voormalige Oost-Europa. Ze betalen er ondertussen ook al met de Euro.

Zou Slovenië het economisch ook zo goed gedaan hebben mochten ze nog deel uitmaken van Joegoslavië?
Ja een klein oorlogske, dat moet kunnen hé, zoiets kan je gemakkelijk controleren, je hebt er weinig last van als je niet tot de slachtoffers behoort, en daarna wordt het zoveel beter.

Ik dacht dat we een hoger niveau van beschaving bereikt hadden, en geschillen konden oplossen zonder erop te kloppen of erger, maar dat zal wel weer ouderwets zijn zeker. Volgens mij velagen we ons tot het niveau van de eerste de beste bananenrepubliek.

Ik vraag me af moest het ooit zover komen, wat de houding van de NAVO en de EU zou zijn, en of die dit zouden toelaten. Volgens mij eindigen we dan als mandaatgebied, waar we niets meer te zeggen hebben, en betalen we ons blauw aan vergoedingen voor een vredesmacht en waarnemers. Tot zover de vooruitgang
spherelike is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be