![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() @Max
Citaat:
klein voorbeeldje: In Turkije was er zo'n 170 of wat jaar geleden ene Kemal Ataturk die manu militari de demokratie heeft opgelegd,hoofdzakelijk door de macht van de religieuze leiders te breken.(en en-passant de islamtische hoofddoek in scholen en openbare diensten verbiedend)Sindsdien heeft het Turkse leger tenminste driemaal met extreem geweld de verkiezing van fundamentalistische moslims ongedaan gemaakt (en dit is een understatement - geloof me..) Wat dus niet belet dat meer dan 90% van de Turken moslims zijn..... Demokratie is nog nooit van onder gekomen,zelfs de Franse Revolutie was hoofdzakelijk een opstand van de (financieel machtig geworden) middenklasse tegen de (steeds verarmende ) adel.... Ik ben akkoord dat het wenselijker ware mocht de Irakees met de pet zelf SH van de macht gestoten hebben,maar dat was a)niet mogelijk,want elke vorm van oppositie werd vakkundig een kopje kleiner gemaakt (na verwijdering van een uitgelezen assortiment andere lichaamsdelen....) EN b)mogelijkerwijs ongewenst,wegens ontaarding in een theokratisch regime zoals dat in Iran.(Want SH was een seculiere diktator die doodsbenauwd was van de Ayatollahs,die in werkelijkheid de enige tegenmacht vormden) Je begaat de klassieke denkfout:je verwart demokratie met pacifisme.Alléén met hondsbrutale machtsmiddelen kan je de vrijheid veilig stellen.(of denk je dat wij Belgen het enkelvoudig stemrecht gratis hebben gekregen van de Skaksen-Coburgs?)En het Irakese volk had geen macht. Bovendien ben ik nog niet zo zeker dat bovenvermelde Irakees met de pet de wil van Allah zomaar zal aanvaarden en dat dus demokratie zal leiden tot theokratie.Omdat ze mischien niet zo dom zijn als je denkt,en (hopelijk) de strukturen van de in opbouw zijnde Irakese demokratie dit niet zullen toelaten.(naar analogie met Turkije als het moet,met het in vraag stellen van religie door atheïsten als het kan) Verder lees ik met genoegen dat je pro-EU bent,wel:ik ook!;en precies daarom hadden we wat meer steun moeten geven aan de VS.Want tegenhouden kunnen we ze toch niet.Noch militair,noch economisch.So,if you can't beat 'em,join them!Dan hadden we nu mischien ook toegang tot die oliereserves en hadden onze bedrijven wel mogen participeren aan de werderopbouw. Maar ja,"weldenkend" links Europa deed liever zaken met een moordenaar dan hun bondgenoten te steunen.Ik zou het niet zo luidop roepen,want het is niet echt iets om trots op te zijn.....
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Al revolteren ze door bloemen uit te delen of door lichaamsdelen af te kappen , dat interesseert mij helemaal niet. Da's gewoon onze zaak niet , omdat ze ons daar niet willen. Laat ze toch hun eigen shit opkuisen. [/quote] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() [quote="Max"]
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We kunnen heus ons militair weren (een aanval van de VS op de EU zou véél te kostelijk zijn in levens en conventioneel waarschijnlijk niet winbaar zijn) tegen hun , dus militair kunnen ze ons niet echt onder druk zetten. Zolang wij ze niet raken, raken ze ons niet. Economisch doen we het ook niet slecht. Een partnerschap is natuurlijk nog beter , maar we hebben ze niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Liever een dictator tout court dan levens te verspillen met als enig gevolg dat er een andere in de plaats komt" Dit is inderdaad zo ja maar dit is iets heel anders wanneer er geen nieuwe in de plaats komt of niet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke belg heeft vroeger de dienstplicht niet proberen te ontvluchten? Maakt dit elk van deze belgen een slecht mens? Het is gewoon weer iets om Bush in een slecht daglicht te zetten wat eigenlijk geen reden is om een slechte president te zijn of niet. Ik zou persoonlijk iemand aan de macht willen hebben die dus niet vietnamesen heeft neergeknalt omdat de regering van toen het wou dan iemand die dit wel heeft gedaan.
Indien Bush wel actief zou hebben meegedaan aan de oorlog zou men nu weer zeggen ja maar hij was een babykiller, wat men toen over de veteranen dacht. Bush kan gewoon niets goed meer doen in de ogen van vele europeanen terwijl hij 1 van de grootste monsters Saddam heeft durven opruimen, ook al zou hij er voordeel bij hebben gedaan voor olie of wat dan ook. Waarom vermoorde Saddam mensen? Voor plezier? Bush had tenminste nog een goede reden. |
![]() |
![]() |