![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als het nu nog een gewone hoofddoek zou zijn, zou ik er nog mee kunnen leven maar dit is een brug te ver. In geen enkel beroep in de westerse wereld vindt die dame een passende job, want ik veronderstel toch dat dat de bedoeling is als je universitaire studies volgt? Aan de balie zullen ze haar graag zien komen...
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel. Persoonlijk vind ik dresscodes niet kunnen. (In mijn Vlaamse universiteit is dat gelukkig niet meer. Of toch zeker aan mijn faculteit.) Ik vind ook niet iemand zijn religeieuze keuzes - binnen de mate van het redelijke - niet in de weg mogen staan van ontwikkeling. Een niqaab is dat voor mij niet. Voor veel beroepen zal dat niqaab idd niet kunnen. Maar dat staat imo los van het feit of dat dat een mogelijk diploma in de weg mag staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ze volgt rechten en ik veronderstel dat ze dat niet volgt om fulltime thuis te zitten. Hoewel ik het zeer goed vind en zelfs aanmoedig dat zij dergelijke zware studies aanvat om later iets te betekenen in de maatschappij, reduceert zij tegelijkertijd die kansen tot bijna nihil wanneer ze halsstarrig zou vasthouden aan deze kledij. Of dat los staat van het feit dat ze toch een diploma moet kunnen halen, weet ik zo nog niet. Wat rest er dan nog? De nobele, symbolische overwinning dat ze toch haar diploma heeft kunnen halen mét niqaab? Dat heeft geen effect als ze dit niet kan verzilveren in de vorm van een job waarvoor ze net zoveel moeite gedaan heeft om er een diploma voor te behalen. Járenlange studies gedaan om dan te moeten vaststellen dat het allemaal voor niets was?
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Njah, dat is haar eigen beslissing, toch? Ik vind niet dat wij tegen haar moeten zeggen 'ja, meiske, sorry, maar met dien hoofddoek gade toch geen geen werk vinden, dus ofwel doede zonder dien hoofddoek uw examen, ofwel haalde uw diplommeke maar ni'. (Maar daar gaat het zelfs niet over, dacht ik? Ik dacht gewoon een extra surveillante?) Nu goed. Het gaat me zelfs daar niet echt om. Het gaat me om een redelijke eis, ingegeven door religieuze redenen, die op een 'nee' stuit van een staatsinstelling, terwijl de staatsinstelling imo het haalbare moet doen voor de burger en niet omgekeerd. Staat < burger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 17 juni 2007 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Bon, het zijn die "religieuze redenen" die zelden of nooit éénduidig zijn. Voor sommigen volstaat een hoofddoek, voor anderen blijkbaar een niqaab en voor nog anderen een boerka. Een mens zou denken dat ze ermee aan het spelen zijn. In een persoonlijk gesprek, zoals een mondeling examen, weet je toch graag wie je tegenover je hebt en dat is met die laatste twee kledingstukken niet mogelijk. Het volgende kan een videoconference zijn, waarbij de student van thuis uit zijn examen aflegt via de webcam. Examen arbeidsrecht? Roger Blanpain met een niqaab in jouw plaats sturen en klaar is kees. Maar alle gekheid op een stokje, ik vind het gewoon geen goed idee, dat is alles.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En in zake integratie endergelijke is het idd niet echt een goed idee. Maar imo is de individuele burger belangrijker dan een staatsinstelling. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zij de desbetreffende afkeurende blikken van medestudenten erbij willen nemen, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gaat hierover. Citaat:
Dat vind ik niet teveel gevraagd. Een vrouwelijke surveillante extra. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Kijk, eigenlijk is het heel simpel. Ja, het kan dan wel weinig gevraagd zijn van die unief, het gaat er mij om dat het te zot voor woorden aan het worden is. Zeker als je van plan bent om later constant in aanraking te komen met staatsinstellingen als rechtbanken e.d. waar staat en religie strikt gescheiden dienen te zijn en te blijven. Ik begrijp jouw standpunt wel, maar ik begrijp het mijne beter. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee, ik denk dat het eerder iets is van bedreiging als er alleen maar mannelijke surveillanten zijn ofzoiets. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik wel. Net bvb op het volgende artikel gestoten, toevallig: Revealed: rising toll of deaths before dishonour Om al maar niet in te gaan op het trieste onderwerp zelf, dit uittreksel: "To combat the escalating crime, dedicated teams of senior prosecutors will be deployed in Britain's honour killing hot spots this month in an effort to boost conviction rates and give victims more protection." en verder "One senior police source admitted to The Sunday Telegraph that, if the scheme had been in place, Banaz might have been alive today. "We started to learn lessons," he said, "and then stopped learning them as a result of political correctness." Maw: door zulke toegevingen kost het de maatschappij vaak extra geld, de surveillante, extra politiemensen...er vallen zelfs doden. Eenvoudig aangetoond door een artikel waarvan je er dagelijks kan lezen tegenwoordig. En het wordt niet beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En zoals je het zelf zegt. Jij ziet daar enkel nadelen in. Ik eigenlijk ook. Maar die zijn voor háár rekening op lange termijn. Imo moet ze niet verwachten dat private werknemers ook zo vriendelijk zijn. Maar dat is een ander verhaal. Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 17 juni 2007 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Burgemeester
|
![]() Korte dure woorden om gewoon te willen zeggen 'er is geen verband'...jammer.
Ik wed dat je niet eens de tijd neemt zulke artikels te lezen. Hier of daar vind je nog wel een krant die niet 'politiek-correct' is, maar je moet goed zoeken in Europa. Ook typische retoriek van de linkerzijde; met oneliners bewijst men enkel dat men werkelijk ver van de realiteit af staat. Mijn diagnose? Ontkenningsfase. |
![]() |
![]() |