Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2007, 16:56   #61
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Ik heb jou nochtans meer op televisie gezien dan mij lief is
Ja, als de stembureaus reeds toe waren. Zéér sportief van de "openbare" omroep.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 16:59   #62
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
en dan?
waarom niet samenwerken met VB dan?
U begrijpt het: de PS én de flaminganten blokkeren België, al heb ik soms de indruk dat het vooral de flaminganten zijn.
Oud 25 juni 2007, 17:02   #63
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Het VB zou beter eens beseffen dat je geen vliegen vangt met azijn !!!
--------------------------
Tot nader order heb ik de NVa nog geen enkele vlieg zien vangen.

Noch met azijn, noch met stroop.

Het lijken me meer het type van kemelschieters.
Oud 25 juni 2007, 17:15   #64
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Om te beginnen is het idd maar 5min werk om op het groene knopje te drukken in de kamer, waardoor een gewone meerderheid die kan bekomen worden. Maar in de context dat het VB gebruikt is totaal iets anders. Als alle Vlaamse partijen meestemmen is BHV gesplitst. Indien niet moet je de democratie aanvaarden dat je in de minderheid zit. In dit laatste geval is er veel werk aan de winkel om die andere partijen in het separatistische discour te duwen. Dat de drang naar autonomie groter is geworden is alleen te danken door de druk van N-VA op CD&V, en door niemand anders!
Beste giserke, in welke context gebruikte Leterme die 5 minuten politieke moed?

De drang naar meer autonomie is vooral groter geworden omdat het meer en meer duidelijk wordt dat België vierkant draait, dat de transfers ons wurgen en niets uithalen in Wallonië, dat we in twee verschillende landen leven. Ik hoop van harte dat we weldra bevestigd zien dat de druk van NVA op CD&V groot genoeg is.
Verder zou het me verbazen moesten de CD&V-strategen de 25% van VB + LDD onbelangrijk vinden.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 17:37   #65
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Goed, Luc Broes, het federalisme (door de flaminganten en wallinganten gewild nota bene) draait vierkant. Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Vandaar dat dat "federalisme" ook zo snel mogelijk dient afgeschaft te worden.
Oud 25 juni 2007, 17:46   #66
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Goed, Luc Broes, het federalisme (door de flaminganten en wallinganten gewild nota bene) draait vierkant. Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Vandaar dat dat "federalisme" ook zo snel mogelijk dient afgeschaft te worden.
Juist!
Het unitaire België draaide nog meer vierkant. Dus afschaffen en boedelscheiding,....elk eigen potje koken en goede buren worden.

Laatst gewijzigd door luc broes : 25 juni 2007 om 17:47.
Oud 25 juni 2007, 18:16   #67
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
sorry dat ik er op val maar het was slechts vijf minuten politieke moed in 2004 ook, sorry dat ik ze (cd&v/nva) ook nu niet geloof, maar we wachten af!
Wie gelooft u niet? CD&V die de splitsing ingediend heeft in 2004 waar SPA en VLD niet hebben gestemt?

yoehoe BHV is federaal. Nu hebben we federaal de meerderheid en zal BHV worden gesplitst. Als VLD en SPA niet nog een pandoering willen krijgen kunnen ze maar beter meestemmen. Zelfs groen zal meestemmen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 18:22   #68
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste giserke, in welke context gebruikte Leterme die 5 minuten politieke moed?
Dat het wetsvoorstel zou ingediend worden in de kamer, en zou worden gestemd met een gewone meerderheid. Zoals een normaal parlementair verloop.
Dat was natuurlijk zonder de draaiingen van SPA en VLD gerekend. Een eerste klop was blijkbaar niet voldoende. Nu hebben ze een flinke pandoering gekregen. Nu kunnen ze niet anders dan meestemmen.

Citaat:
De drang naar meer autonomie is vooral groter geworden omdat het meer en meer duidelijk wordt dat België vierkant draait, dat de transfers ons wurgen en niets uithalen in Wallonië, dat we in twee verschillende landen leven.
Het zijn de economische krachten en instellingen en ook sommige instellingen die nu zeggen dat Belgie 4kant draait.
Toen N-VA in 2003 voor het eerst opkwam was er bij deze instellingen geen enkel separatistisch discour. Het is begonnen toen het N-VA programma hoge toppen schoorde bij VOKA dat de mening is beginnen veranderen. Zeer snel volgden de artsenverenigingen en het VEV. Met als klapstuk de warandegroep. Telkens waren N-VAers de hoofdrolspelers achter de schermen. Dat Alle Vlaamse verenigingen uitgenomen de vakbonden verdere autonomie eisen is het resultaat van 5 jaar mollenwerk van N-VA in die verenigingen.

Citaat:
Ik hoop van harte dat we weldra bevestigd zien dat de druk van NVA op CD&V groot genoeg is.
We zullen zien. Anders zijn ze 9 zetels kwijt en hebben dus geen meerderheid meer.

Citaat:
Verder zou het me verbazen moesten de CD&V-strategen de 25% van VB + LDD onbelangrijk vinden.
natuurlijk houden ze rekening met LDD.

Laatst gewijzigd door giserke : 25 juni 2007 om 18:27.
Oud 25 juni 2007, 19:53   #69
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat het wetsvoorstel zou ingediend worden in de kamer, en zou worden gestemd met een gewone meerderheid. Zoals een normaal parlementair verloop.
Dat was natuurlijk zonder de draaiingen van SPA en VLD gerekend. Een eerste klop was blijkbaar niet voldoende. Nu hebben ze een flinke pandoering gekregen. Nu kunnen ze niet anders dan meestemmen.

Het zijn de economische krachten en instellingen en ook sommige instellingen die nu zeggen dat Belgie 4kant draait.
Toen N-VA in 2003 voor het eerst opkwam was er bij deze instellingen geen enkel separatistisch discour. Het is begonnen toen het N-VA programma hoge toppen schoorde bij VOKA dat de mening is beginnen veranderen. Zeer snel volgden de artsenverenigingen en het VEV. Met als klapstuk de warandegroep. Telkens waren N-VAers de hoofdrolspelers achter de schermen. Dat Alle Vlaamse verenigingen uitgenomen de vakbonden verdere autonomie eisen is het resultaat van 5 jaar mollenwerk van N-VA in die verenigingen.
We zullen zien. Anders zijn ze 9 zetels kwijt en hebben dus geen meerderheid meer.
natuurlijk houden ze rekening met LDD.
Geachte,
Denk je nu echt dat Remi Vermeiren met zijn Warandegroep kiest voor een zelfstandig Vlaanderen omdat NVA de weg wijst!?
Ik neem aan dat NVA nuttig werk levert, maar vooraanstaande Vlaamse organizaties kiezen voor meer autonomie omdat dit voor Vlaanderen en Wallonië een oplossing biedt voor de groter wordende problemen.

Met 6.5% LDD houden ze natuurlijk rekening, en niet met 19% VB (en wel met FDF?)

Ik ben VB-er en meen nog altijd dat NVA nuttig werk levert, en ook van LDD verwacht ik een positieve bijdrage.
Waarom doen alsof de grootste Vl nationale partij niet bestaat?
Oud 25 juni 2007, 19:55   #70
luc broes

Standaard

Citaat:
Wie gelooft u niet? CD&V die de splitsing ingediend heeft in 2004 waar SPA en VLD niet hebben gestemt?

yoehoe BHV is federaal. Nu hebben we federaal de meerderheid en zal BHV worden gesplitst. Als VLD en SPA niet nog een pandoering willen krijgen kunnen ze maar beter meestemmen. Zelfs groen zal meestemmen.
Splitsen zonder betalen. Eerst zien en dan geloven.
Oud 25 juni 2007, 20:52   #71
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Geachte,
Denk je nu echt dat Remi Vermeiren met zijn Warandegroep kiest voor een zelfstandig Vlaanderen omdat NVA de weg wijst!?
Dit komt omdat je als partij respect afdwingt.
Dit door zeer gegronde dossiers op te maken, en denk-werkgroepen ad hok ontrend verschillende thema's te organiseren.
De prijs die N-VA gewonnen heeft in 2003 is daar een vb van.

Citaat:
Ik neem aan dat NVA nuttig werk levert, maar vooraanstaande Vlaamse organizaties kiezen voor meer autonomie omdat dit voor Vlaanderen en Wallonië een oplossing biedt voor de groter wordende problemen.
Vooraanstaande organisaties kiezen nu voor autonomie omdat de publieke opinie steeds minder aanstood neemt aan die gedachte.
6 Jaar geleden was dit ondenkbaar.

Citaat:
Met 6.5% LDD houden ze natuurlijk rekening, en niet met 19% VB (en wel met FDF?)

Ik ben VB-er en meen nog altijd dat NVA nuttig werk levert, en ook van LDD verwacht ik een positieve bijdrage.
Waarom doen alsof de grootste Vl nationale partij niet bestaat?
Omdat ze geen respect afdwingt. Het VB heeft altijd gedacht zich te kunnen verbergen achter zijn "allen tegen ons" principe. Ze vonden het niet nodig om degelijke dossiers voor te bereiden. Alleen knip en plakwerk wat mensen graag horen. Als voorbeeld neem ik haar economisch congres enkele jaren geleden. Het enige resultaat waren een 10tal pagina’s oneliners. Sorry, maar hiermee dwing je geen respect af bij grote jongens zoals VOKA.

Dit zal ook wel de reden zijn waarom het begint te toppen bij het VB.
Oud 25 juni 2007, 21:45   #72
luc broes

Standaard

Citaat:
Dit komt omdat je als partij respect afdwingt.
Dit door zeer gegronde dossiers op te maken, en denk-werkgroepen ad hok ontrend verschillende thema's te organiseren.
De prijs die N-VA gewonnen heeft in 2003 is daar een vb van.

Vooraanstaande organisaties kiezen nu voor autonomie omdat de publieke opinie steeds minder aanstood neemt aan die gedachte.
6 Jaar geleden was dit ondenkbaar.

Omdat ze geen respect afdwingt. Het VB heeft altijd gedacht zich te kunnen verbergen achter zijn "allen tegen ons" principe. Ze vonden het niet nodig om degelijke dossiers voor te bereiden. Alleen knip en plakwerk wat mensen graag horen. Als voorbeeld neem ik haar economisch congres enkele jaren geleden. Het enige resultaat waren een 10tal pagina’s oneliners. Sorry, maar hiermee dwing je geen respect af bij grote jongens zoals VOKA.

Dit zal ook wel de reden zijn waarom het begint te toppen bij het VB.
Geachte,
NVA is mijn vijand niet.
Ik hoop dat NVA de eerstvolgende weken en ook daarna respect afdwingt.
Oud 25 juni 2007, 22:22   #73
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Geachte,
NVA is mijn vijand niet.
Ik hoop dat NVA de eerstvolgende weken en ook daarna respect afdwingt.
De eerste aan wie N-VA zich zal moeten verantwoorden zijn de leden in de partijraad.
Alleen zij beslissen wat er moet gebeuren ivm regeringsdeelname of niet.
In tegenstelling tot alle andere partijen.

Wanneer de CD&V zijn contract met N-VA niet nakomt is er geen regeringsdeelname of kartel meer. Zo simpel is het.
Oud 25 juni 2007, 23:50   #74
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De MR wil in de regering zonder enige toegeving aan de Vl.
Dat uitstel tot 2009 is boerenbedrog.
Best mogelijk is de PS weer de grootste in 2009, en wat dan?
Uitstel is voor Vl geen optie.
Als de architekten voor de staatshervorming tegen de verkiezingen van 2009 hun plannen klaar hebben, getekend en alles, zie ik niet in wat de PS daar tegen in kan brengen.
Oud 25 juni 2007, 23:50   #75
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De eerste aan wie N-VA zich zal moeten verantwoorden zijn de leden in de partijraad.

Wanneer de CD&V zijn contract met N-VA niet nakomt is er geen regeringsdeelname of kartel meer. Zo simpel is het.
idd, zo simpel is het.
Oud 25 juni 2007, 23:54   #76
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zodat de vlamingen verder hunne kazak kunnen afdraaien tvv de walen zeker.
Oud 26 juni 2007, 00:24   #77
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, als de stembureaus reeds toe waren. Zéér sportief van de "openbare" omroep.
Ervoor spijtig genoeg ook beste Hans
Oud 26 juni 2007, 02:54   #78
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Liever verdwijnen dan schaamteloos Vlaanderen en zichzelf ten schande maken zoals NVA.
Nog een geluk dat niet alle Vlaamsgezinden zo idioot redeneerden, of we leefden nog in het unitaire België.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 05:07   #79
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is nu het toppunt van hypocrisie: Je aan grote broer optrekken om uit de schaduw te komen, goed wetende dat van al zijn beloftes niet in huis kan komen, en hem daarna te kakken zetten.
Dat scenario had ik al maanden geleden voorspeld, het is de verborgen agenda van NVA.
Jammer dat je niet kunt gokken en geld verdienen op politieke weddenschappen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 05:16   #80
fransV
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Nog een geluk dat niet alle Vlaamsgezinden zo idioot redeneerden, of we leefden nog in het unitaire België.
Is "den belgique" dan niet unitair meer? Verkoop uw plannen maar eens aan de ACW kopstukken , bazen van de CD&V terloops, en ge zult rap de deur van de timmerman zien.Bart de Wever zit nu al goed "ingebetonneerd" , die kan zich geen mm meer verzetten . Niet dat hem dit stoort hoor!Trouwens , het schijnt dat hij tijdens zijn ontvangst op het paleis ook 50 meter afstand moest houden;
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be