![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De drang naar meer autonomie is vooral groter geworden omdat het meer en meer duidelijk wordt dat België vierkant draait, dat de transfers ons wurgen en niets uithalen in Wallonië, dat we in twee verschillende landen leven. Ik hoop van harte dat we weldra bevestigd zien dat de druk van NVA op CD&V groot genoeg is. Verder zou het me verbazen moesten de CD&V-strategen de 25% van VB + LDD onbelangrijk vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Goed, Luc Broes, het federalisme (door de flaminganten en wallinganten gewild nota bene) draait vierkant. Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Vandaar dat dat "federalisme" ook zo snel mogelijk dient afgeschaft te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Het unitaire België draaide nog meer vierkant. Dus afschaffen en boedelscheiding,....elk eigen potje koken en goede buren worden. Laatst gewijzigd door luc broes : 25 juni 2007 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
yoehoe BHV is federaal. Nu hebben we federaal de meerderheid en zal BHV worden gesplitst. Als VLD en SPA niet nog een pandoering willen krijgen kunnen ze maar beter meestemmen. Zelfs groen zal meestemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat was natuurlijk zonder de draaiingen van SPA en VLD gerekend. Een eerste klop was blijkbaar niet voldoende. Nu hebben ze een flinke pandoering gekregen. Nu kunnen ze niet anders dan meestemmen. Citaat:
Toen N-VA in 2003 voor het eerst opkwam was er bij deze instellingen geen enkel separatistisch discour. Het is begonnen toen het N-VA programma hoge toppen schoorde bij VOKA dat de mening is beginnen veranderen. Zeer snel volgden de artsenverenigingen en het VEV. Met als klapstuk de warandegroep. Telkens waren N-VAers de hoofdrolspelers achter de schermen. Dat Alle Vlaamse verenigingen uitgenomen de vakbonden verdere autonomie eisen is het resultaat van 5 jaar mollenwerk van N-VA in die verenigingen. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 25 juni 2007 om 18:27. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat Remi Vermeiren met zijn Warandegroep kiest voor een zelfstandig Vlaanderen omdat NVA de weg wijst!? Ik neem aan dat NVA nuttig werk levert, maar vooraanstaande Vlaamse organizaties kiezen voor meer autonomie omdat dit voor Vlaanderen en Wallonië een oplossing biedt voor de groter wordende problemen. Met 6.5% LDD houden ze natuurlijk rekening, en niet met 19% VB (en wel met FDF?) Ik ben VB-er en meen nog altijd dat NVA nuttig werk levert, en ook van LDD verwacht ik een positieve bijdrage. Waarom doen alsof de grootste Vl nationale partij niet bestaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit door zeer gegronde dossiers op te maken, en denk-werkgroepen ad hok ontrend verschillende thema's te organiseren. De prijs die N-VA gewonnen heeft in 2003 is daar een vb van. Citaat:
6 Jaar geleden was dit ondenkbaar. Citaat:
Dit zal ook wel de reden zijn waarom het begint te toppen bij het VB. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
NVA is mijn vijand niet. Ik hoop dat NVA de eerstvolgende weken en ook daarna respect afdwingt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen zij beslissen wat er moet gebeuren ivm regeringsdeelname of niet. In tegenstelling tot alle andere partijen. Wanneer de CD&V zijn contract met N-VA niet nakomt is er geen regeringsdeelname of kartel meer. Zo simpel is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de architekten voor de staatshervorming tegen de verkiezingen van 2009 hun plannen klaar hebben, getekend en alles, zie ik niet in wat de PS daar tegen in kan brengen.
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodat de vlamingen verder hunne kazak kunnen afdraaien tvv de walen zeker.
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat scenario had ik al maanden geleden voorspeld, het is de verborgen agenda van NVA. Jammer dat je niet kunt gokken en geld verdienen op politieke weddenschappen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() Is "den belgique" dan niet unitair meer? Verkoop uw plannen maar eens aan de ACW kopstukken , bazen van de CD&V terloops, en ge zult rap de deur van de timmerman zien.Bart de Wever zit nu al goed "ingebetonneerd" , die kan zich geen mm meer verzetten . Niet dat hem dit stoort hoor!Trouwens , het schijnt dat hij tijdens zijn ontvangst op het paleis ook 50 meter afstand moest houden;
|
![]() |
![]() |