![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke kiezer die durft zelfs openbaar zeggen dat hij ooit voor VB gestemd heeft, wordt als het ware gedemoniseerd ? Rechts wordt bijna gestimatiseerd als iets melaats ??? Waar halen jullie het allemaal uit. Het is gewoon een mening van een 20-25% van de Vlaamse kiezers... En die partij profileert zich perfect voor die groep kiezers... Dus wat valt daar nu sanitaire aan te doen ? 20-25% van de kiezers hebben geen recht op mening. Het is precies door cordon sanitaire dat het zover komt. Een zuivere extreme proteststem. Kun je protesteren door op centrumpartijen te stemmen zoals VLD en CD&V ? Nee, dus er bestaat inderdaad iets extremers om nog meer de linkerkant diets te maken, dat hun mening niet strookt met uw mening. Een partij die zich niet vermurmt tot een compromis, maar een partij die zich compromisloos opstelt... Dus ja, het is extreem, maar daarom is het niet slecht dat het moet verbannen worden ? Ik zie hier in vlaanderen geen 20-30% neonazi's rondlopen met een legerpakje en hitlergroet. Die aantijgingen zijn een extreem linkse marketing die gerust mag opgeborgen worden; Het is bewezen wat het opbrengt voor Spa om rechts zo te demoniseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is een cordon sanitair een totaal nutteloos begrip.
Elke partij zou voor zichzelf moeten bepalen of ze met die of die partij wilt samenwerken. Leg beide programma's neer, en indien men moet vaststellen dat er geen of onvoldoende gemeenschappelijke punten bestaan, of dat er geen compromissen kunnen gesloten worden, of dat men niet samen wenst te regeren, dan gaat men niet samen in de regering. Ik zie niet in wat hier zo ingewikkeld aan is... Dus, afschaffing van de cordon sanitaire, waarom niet? In de praktijk zal er toch niet veel veranderen...
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Een uiterst slechte zaak. Het cordon sanitaire is een onding waarvoor iedere democraat zich hoeft te schamen, trouwens uitgevonden om het VB te isoleren. Waarom? Omdat ze gevaarlijk is voor het Belgisch establishment, omdat de partij radicaal republikeins is, anti-monarchistisch en aldus deze onstaat bedreigt. Gespuis? Ik ken heel wat VB'ers persoonlijk en heb van dat gespuis weinig gemerkt. Het echt politiek gespuis zit aan de andere kant van de taalgrens, bij bepaalde afdelingen van de PS. Nog nooit gehoord van de schandalen in Charleroi en tutti quanti? En zijn misschien de traditionele Vlaamse partijen engeltjes? Ik ben een onafhankelijk Vlaams-nationalist, republikein en anti-monarchist. Dat maakt me nog geen gespuis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() mooie democraat bent u
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Staatssecretaris
|
![]() juist ja
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Strikt genomen is het CS niet ondemocratisch, want het zijn de democratisch verkozen partijen die (welliswaar in onderlinge afspraak) beslist hebben om niet met het VB samen te werken. Ze hebben het recht om dat te beslissen. Het is natuurlijk wel zo dat die beslissing ervoor zorgt dat de verkozenen van een niet onaanzienlijk deel van de Vlaamse bevolking niet aan de bak geraken, en dat geeft dus een feitelijke ondemocratische situatie. Eigenlijk kunnen we zeggen dat het representatieve aspect van ons staatsmodel een beetje wordt misbruikt door het CS. Aan de andere kant vraag ik me af of het aan de macht laten deelnemen van een partij die duidelijke anti-democratische elementen in haar programma heeft een goed idee is. Dat zou een beetje zijn alsof je het paard van Troje binnenlaat. Persoonlijk vind ik de stelling van Bart De Wever nog de beste : Hij spreekt niet over een kunstmatig cordon, maar zegt tegen Dewinter dat hij met het Belang zal beginnen overleggen op het moment dat hun programma strookt met de waarden van zijn partij (ttz nooit). En daar is niets ondemocratisch aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar heb ik gezegd dat er iets ondemocratisch aan is?
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar intussen zijn allochtonen, islam, integratie, hoofddoeken, en weet ik wat allemaal, bijna dagelijkse nieuwsthema's.
Dat heeft het cordon sanitaire dan blijkbaar niet kunnen tegenhouden... Je kunt niet ontkennen dat het VB een stempel op de politiek drukt. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 juni 2007 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest dat dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |