Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2007, 06:50   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dat is al vier keer gebeurd, lees ik dat goed?
Ja de 2` keer dat da gebeurde, installeerde ik wel iets dat ik da mietjen te stekken had als hij het nog eens zou proberen, ... en dan, ...

het zou bijzonder pijnlijk zijn en heel lang duren, ... en hij zou er voor altijd aan herinerd worden dat ge geen krassen in iemand zijne lak zet ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 06:53   #62
born2bewild
Banneling

Standaard

*knip*

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 juni 2007 om 06:54.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 07:09   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik ben de laatste om te beweren dat er geen correct migrantenbeleid moet zijn. Liefst selectief in functie van de economische behoefte. Daarnaast moet er ook in beperkte mate ruimte zijn voor z’n land ontvlucht, binnen ieder europees land, zonder de lokale bevolking tegen het hoofd te stoten.

Punt is dat het VB niet uitdrukkelijk een onderscheid maakt. Als wat etnisch niet van Vlaamse origine is, van welke generatie ook, blijf een vreemdeling, en wordt derhalve gestigmatiseerd, om niet te zeggen gediaboliseerd. Zo is het nog steeds. Spijtig genoeg.

Het VB slaagt er toch maar steeds in dat fobisch "eigen volk eerst" in stand te houden, ook al wordt dat eigen volk proportioneel steeds kleiner.

Ik leer mijn drie kinderen met iedereen omgaan. Het heeft absoluut geen zin een zekere vijandigheid in te lepelen. Wel kritisch, realistisch en volwassen zijn. De dag dat mijn dochter met een Marokkaan over de vloer komt zal ik eerst enkel uurtjes met die jongeman praten. Met de dochter ook, of wat dacht je. Maar ik zal nooit iemand op voorhand veroordelen, ondanks blinde liefde.

Maar juist ja. Als bevolkingsgroepen statisch opvallen binnen de criminaliteitscijfers dan moet daar tegen worden opgetreden. Uiteraard. Maar dat niemand mij komt vertellen dat er een verband is tussen criminaliteit en etniciteit. Wel met cultuurverschillen, normen en waarden.
In andere landen is dat ook, ... den belgiek is dan nog het minst nationalistische van allemaal, ... hier is dat zelf op stedelijk niveau, ...

Iemand die niet in de stad geboren is, is genen echten, ... dat is maar import en hoort er niet bij, ... Dat duurt jaren eer je in de kring van stedelingen wordt opgenomen als min of meer aanvaard, ... Voor ons ligt dat nog anders, wij hebben werk en kunnen geld uitgeven, dus zijn ze vriendelijk , ... (money talks... ) maar ze durven er wel bij hun prijs bijlappen, een italiaan voor de prijs van een woning laten bellen of zelf bellen is een wereld van verschil, ... truk is van ze te slim af te zijn dus... toch voel ik dat niet aan als racisme, dat is gewoon puur gezond nationalisme, trouwens proberen gaat mee he, als ge ne zot vind die 10 % meer wilt geven voor iets, ... feit is van u daar niet aan te laten vangen en ze zelf met hun neus op de feiten te drukken, ... langs nen andere kant krijgde ook extra dingens gedaan, non capisco bene he, ... ge moet soms maar leep genoeg zijn, ... daarom ik versta die allochtonen soms wel hoor, ge moogt er alleen geen gewoonte van maken natuurlijk,...

Nu, is het natuurlijk zo als we terug naar de belgische situatie gaan, maar ook de Italiaanse , ... wie moeten ze in den bak steken voor inbraken, gauwdiefstallen, diefstallen in auto`s, diefstallen van fietsen, ... al die dingen die heel zichtbaar zijn en waar iedereen mee te maken krijgt, ...

Dan zegt mijne "racistische" fransen (dus ook nen allochtoon) velomaker, ja vroeger werden hier geen velo`s gepiekt, maar sinds die vreemdelingen (en zo zegt hij het dan, ... ) de middelandse zee komen overgezwomen en vanachter het ijzeren gordijn zijn gekomen wordt hier den ene velo na den anderen gepiekt, ... mijne collega is er a 4 kwijt, mijnen andere collega is nu ook aan zijne 4` bezig, ...

Ja de man is ook aanvaard in de gemeenschap natuurlijk, werkt, verkoopt op een eerlijke manier velo`s en hersteld ze goe, ...

Onze geburen waren in het begin ook afstandelijker, dat is normaal, wie zijn die vreemdelingen die een raar taaltjen brabelen , 2 x groter zijn dan ons en enorme hoeveelheden vlees op de BBQ gooien, ... o ramp die eten buiten en vroeg dat die eten, die zijn vast en zeker nie goe snik,...

Ja da is normaal, geeft da wa tijd , bied die mensen eens aan om met iets te helpen, zijt daar vriendelijk tegen en als ge die eens ne kilo pralienen meebrengt he dan is da de volgende keer al helemaal anders, ...
Oud 26 juni 2007, 07:14   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Gelijk in Iran ? Daar in't midden oosten liggen ze honderd jaar achter maar gij wilt ons nog een paar eeuwen verder terug bombarderen?

Uw preventie en reintegratie zever werkt ook niet he, ... wel laat ons op zo`n crapuul de middeleeuwse tradities maar eens botvieren zolang ze er niet van dood gaan kan da geen kwaad, ...

Alle nooit meer doen he jongens, en ze mogen de krombank verlaten, ... en t eerste wat ze doen is een sjakosjh trekken of "gratis" met tram en bus verder, ... of naar de dealer om eens ne goeien trip te maken, ...

We hebben een fantastisch menselijk beleid, dat de slachtoffers als stront worden behandeld is maar een detail natuurlijk,...
Oud 26 juni 2007, 07:55   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Welke rechters in Antwerpen? Is er in Antwerpen ook een Vlaams Blokzaak voorgekomen?
Twee zelfs.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 07:59   #66
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Zou iemand van het VB niet eerder in het nederlands krassen ???
Het lijkt me eerder het werk van iemand die een persoonlijke hekel heeft aan Elodie ...

Bijvraagje : Is dit soort schade gedekt door de verzekering?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 08:06   #67
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve uw idiote en leugenachtige insinuaties achterwege te laten.
ik heb nergens een veroordeling gelezen van die turken dat mensen fysiek aanvielen, wanneer echter een autochtoon een verbale opmerking maakt aan een allochtoon schreeuwt u moord en brand
Oud 26 juni 2007, 09:53   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het lijkt me eerder het werk van iemand die een persoonlijke hekel heeft aan Elodie ...

Omnium wel, anders franchise te betalen van een euro of 500
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 11:36   #69
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Het racisme en de xenofobie, op kosten van de belastingbetaler gepromoot door het Vlaams Blok, begint meer en meer de spuigaten uit te lopen... Hopelijk wordt dat uitschot snel opgepakt en voor lange tijd achter de tralies gestoken.
op mijn auto van één jaar oud staan intussen al 7 duidelijke krassen...

wie is daar de schuld van ? linkse idioten of wallinganten of vreemdelingen die een sticker met een Vlaamse Leeuws niet dulden ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 11:39   #70
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dit is natuurlijk een schande. Racisme en vandalisme zijn nooit goed te praten en de schuldige moet vanzelfsprekend gestraft worden.

Ik vind het wel belachelijk dat Raf hier onmiddellijk een link legt naar het VB.
je kent Raf intussen hé...

het waren bovendien nog homofoben ook zeker ? !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 26 juni 2007, 11:42   #71
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel.
ook een argument...

toch niet !!
Oud 26 juni 2007, 11:44   #72
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

fait divers
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 11:44   #73
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
zegt de rechter in Gent.
pardon, zei die bourgeois franskiljon in Gent... ik krijg nog koude rillingen van zijn frans accent
Oud 26 juni 2007, 11:45   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Als ge nen omnium hebt wel zeker, maar ge moet telkens uw franchise laten vallen he, ...
Oud 26 juni 2007, 11:46   #75
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
zegt de rechter in Gent.
pardon ???

zei die bourgeois franskiljon... ik krijg nog koude rillingen van zijn frans accent
Oud 26 juni 2007, 11:52   #76
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Kunt ge mij dan efkes de partijkaart laten zien van de sukkel die dat gedaan heeft ? ...
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=28
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 11:54   #77
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
waren het maar turken die stenen zouden gooien op die atlete, je zou het niet erg vinden
vergevingsgezind zijn is het hoogste goed van sommige mensen, toch in één richting. In de andere richting is het zérotolerance !

zolang ze hem maar niet stenigen... homo's en islam, is een beetje water en vuur... niet echt compatibel.

www.uitkijk.net

'Kansenjongeren' uit 'aandachtswijken', voornamelijk Marokkanen, struinen in Amsterdam regelmatig homo-ontmoetingsplaatsen af om daar mannen te beroven van hun geld. Ook maken ze soms via chatrooms afspraakjes om hun slachtoffers thuis vakkundig 'uit te kleden'.

De gedupeerden durven veelvuldig uit schaamte geen aangifte te doen. "Het gaat vaak om biseksuele mannen die getrouwd zijn", zegt Pierre van der Steen van het homomeldpunt van de Amsterdamse politie, Roze in Blauw (RIB). Ook sommige parken in de hoofdstad vormen een risicogebied, terwijl daders hun slachtoffers ook soms opwachten bij de vele homokroegen die Amsterdam telt. "Recent hebben we bij de Oeverlanden Marokkaanse en Pakistaanse verdachten aangehouden. Zij bekenden zes mannen te hebben beroofd, terwijl wij maar één aangifte binnen hadden gekregen", vult Marja Lust van RIB aan.

Represailles

Afgelopen zaterdag werd in het Vondelpark opnieuw een homoseksuele man in elkaar geslagen door zes 'kansrijke' Marokkaanse 'cultuurverrijkers'. Zijn verhaal wilde hij wel aan de krant kwijt, maar uit angst voor represailles zag hij later af van publicatie. "Ik werd zomaar geslagen en in mijn gezicht geschopt", liet hij weten. "Er heerst een enorme agressie bij deze groep jongeren en ik heb geen idee waar dat vandaan komt....."

De politie wil meer zicht krijgen op de omvang van het probleem en gaat daarom soms undercover locaties langs waar homo's elkaar ontmoeten. "Op die manier willen we de mannen op het hart drukken vooral aangifte te doen", zegt Van der Steen. "Dat kan anoniem, want we begrijpen dat er een grote drempel is om naar de politie te stappen. Maar als Mohammed niet naar de berg komt..."

Mogelijk gaat de politie zelfs undercover en zal het agenten in burger inzetten op de homo-ontmoetingsplaatsen om zodoende daders op heterdaad te kunnen arresteren. "Wij hebben een speciaal telefoonnummer geopend (020-5595385, red.) waar slachtoffers zich 24 uur per dag kunnen melden en we bespeuren een enorm verschil met het COC. Slechts twintig procent van de melders bij het COC komt ook naar ons toe", zegt Lust.

Topje van ijsberg

"Die angst moet eruit, want als wij iets niet weten, kunnen wij er ook niets aan doen. Vooralsnog constateren we dat er ieder jaar meer klachten bij ons binnenkomen, maar we denken nog steeds dat het om het topje van de ijsberg gaat", aldus Lust.
Oud 26 juni 2007, 11:54   #78
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Twee zelfs.
Interessant. Welke zaken waren dat?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 26 juni 2007, 11:57   #79
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
ik heb nergens een veroordeling gelezen van die turken dat mensen fysiek aanvielen, wanneer echter een autochtoon een verbale opmerking maakt aan een allochtoon schreeuwt u moord en brand
Zoals ik al zei: houd uw idiote en leugenachtige insinuaties voor u.

Citaat:
Oud 26 juni 2007, 11:58   #80
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
op mijn auto van één jaar oud staan intussen al 7 duidelijke krassen...

wie is daar de schuld van ? linkse idioten of wallinganten of vreemdelingen die een sticker met een Vlaamse Leeuws niet dulden ?
Who gives a shit?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be