![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opel heeft voldoende geld verdiend aan die hard werkende Vlaming,dat deze nu ook eens wat terug kan eisen,ik vergelijk het met electrabel die ook enorme winsten maakt op de nek van de gewone man,deze zouden dan ook gedeeltelijk terug kunnen gevorderd worden
ik zit er niets mee in dat grote bedrijven winst maken,maar het mag geen diefstal worden hé....
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe staan die tegenover nakende ontslagen, en hoe staan de werknemers er tegenover? Op voorwaarde dat die nog zullen blijven bestaan wegens een gebrek aan beide kanten hiervan!
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ter info: De overheidsschuld is onder paars nominaal gestegen. Moest u aan uw bank gaan uitleggen dat uw uitstaande schuld (bvb. lening voor aankoop van een huis) in absolute waarde gestegen is, maar dat u nu toch wel veel meer verdient dan vroeger, zou die bank u dan met open armen ontvangen?
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De arbeider valt niets te verwijten. Opel evenmin. De vakbonden daarentegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2006: - 2 miljard dollar 2005: - 10.4 miljard dollar bron: http://www.gm.com/company/investor_i..._q4/index.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De staadschuld stijgt
![]() ![]() Iedereeen hier met een ferm korreltje zout te nemen
![]() |
#67 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
kom niet af met "de arbeiders", wil je een deel van de winst, dan moet je maar mee investeren, mogelijkheden genoeg, koop zelf aandelen, dan zal je ook in de winst kunnen delen. ander vraagje? als de firma met verlies daait, zouden de arbeiders dan ook eisen dat ze hun deel van het verlies mogen betalen? ik dacht het niet hé, als alles goed draait is dat door de arbeiders, als het slecht gaat hebben de arbeiders er niets mee te maken ?? dat is het standpunt van de vakbonden en werknemers die ik kan afleiden uit deze discussie. hier kunne we toch niet over logica praten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Gouverneur
|
![]() Iedere ontslagen arbeider zou recht moeten hebben op deze premie. Bij een klein bedrijf, waar zoveel geld niet beschikbaar is zou de vakbond deze som moeten betalen.Zo sluit men discriminatie uit en dat willen de vakbonden toch hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() Vergeet niet dat de bonden geld verdienen aan een werkloze.Zij MOGEN de uitkering betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar moet ik Uw overschot van gelijk in geven,dat is ronduit schande,en nog erger vind ik dat de bazen ons willen laten werken tot we van de ouderdom neer vallen
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft binnen de autosector enkel bekomen dat een arbeider evenveel als ontslagpremie krijgt als een bediende. En dat hier nog een adder onder het gras zit vergeet iedereen wel even. De ontslagpremies zorgen er voor dat de ontslagen persoon geen werkloosheidsuitkering krijgt van af de eerste dag, maar slechts nadat de periode waarvoor de ontslagpremie geld verstrekken is. De ontslagpremies zijn enkel de volledige uitbetaling van de opzegperiode en geen onmiddelijk ontslag wegens werkgebrek. Trouwens de knelpuntberoepen zijn onstaan door de schuld van de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus, als je 25 jaar werkt heb je een opzegtermijn van 16 weken dacht ik. laat ons voor de eenvoud zeggen dat dit 4 maanden is. 144K/4 = 36K per maand. Misschien moet ik ook maar arbeider worden. Dat verdient daar precies niet slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 juli 2007 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bediende met 25 jaar dienst heeft zelfs recht op een opzegperiode van meer dan 16 maanden. terwijl een arbeider slechts 16 weken heeft. Bij een bediende spreekt men immers niet over weken, maar over maanden. Bij een arbeider over werkdagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;2767769]zo gespierd zal zijn denkvermogen wel niet zijn, want hij kent duidelijk zijn sociale wetgeving niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb 4 maanden uitbetaald gekregen terwijl ik zelf op die periode nog elders mocht werken,das idd dik verdient!!! (toen was dat aan 46.500fr.per maandx4=186.000 frank toen die tijd hé)
![]() |