Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2007, 21:04   #61
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
China moet niet plooien... we moeten vette chinezen kweken. (omdat ons bedrijf daar staat). We moeten lachen met die dikke amerikanen (en daar valt mee te lachen). En al wat je zegt is gewoon BS.

Als morgen de chinees wat luxe eist dan is jouw hemelse oproep van de creperende chinees verleden tijd. Dan rep je je naar een afrikaans land dat wat mechanici aflevert en wat ingenieurs. En dan is die creperende Chinees van je geen cent meer waard... laat maar verhongeren die ambitieuze chinees.
De landen die wij verlaten zijn allemaal voortvarende kapitalistische landen, met India en China zullen we juist hetzelfde doen.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 21:15   #62
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
En je antwoord op mijn bericht was ... ? Je bent gisteren tegen me van leer getrokken dat ik enkel de milieu kaart trek omdat ik tegen de economie van de China ben. Je weet dat je daar geen enkele grond voor hebt. Ik weet wel dat de Chinese economische revolutie vroeger is begonnen dan dat die voor Wall Street zichtbaar was. En een erg gevaarlijke revolutie. Vanaf Mao was de boodschap dat je enkel geld moet verdienen en alles wat daarbuiten staat moet wijken. Het moet je als muziek in de oren klinken. Een door een dictatuur en totale isolatie gedreven bevolking ging aan de slag.

Ik zie beelden van Chinese markten waar men katten en honden levend vilt (en plein public) en de sidderende ontvelde beesten op een hoop gooit. Je ziet dat die beesten nog leven. Moet ik een voorbeeldje posten. Dat wil je niet zien... of moet ik je betalen om het te zien?

En ja. Milieu is belangrijk. Ik mag een afrikaan zijn, ik mag een Chinees zijn, ik mag een konijn zijn. Er is iets rots met ons milieu en zowel de VS als China en India moeten daar wat aan doen. Europa doet genoeg. De bijna stervende VS moet dat ook gaan doen... *ik hou mijn vingers gekruist dat na Bush iemand komt die verstand heeft en dan bedoel ik niet meteen dat die een joint moet gaan roken en peace roepen* Als de VS uit zijn problemen nog kan raken dan is dat een wonder.

Maar gelukkig hebben we de industrie en de multinationals die China vrijheid geven. Zo zijn de prive gegevens van diverse Chinese journalisten door Yahoo en Google (want ze hadden yahoo of google email adressen) aan de Chinese overheid doorgegeven en op basis daarvan en met wat hulp van Yahoo en Google en MS kregen ze die kritische mensen in de gevangenis voor pakweg 15-20 jaar. Goed gedaan jochies! Hier ga je het gevang in als je een bomauto parkeert... ginder omdat je het regime niet lust met behulp van je westerse email provider.

Ik heb ergens de ambitie om in de staatsveiligheid te gaan en jouw mail eens te checken

Geniet je daarvan?
Ik moei me niet met de Chinise politiek. Mijn chinese gesprekpartners ook niet. We hebben het over business, dat is onze gemeenschappelijke taal en we kunnen het best met elkaar overeenkomen. Dat is wat telt.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 08:58   #63
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De landen die wij verlaten zijn allemaal voortvarende kapitalistische landen, met India en China zullen we juist hetzelfde doen.
tenzij natuurlijk de Chinezen wat meer ballen hebben dan wij en jullie aan de grens tegenhouden en alles in beslag nemen, zoals hier ook zou moeten gebeuren.
Oud 6 juli 2007, 11:50   #64
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
tenzij natuurlijk de Chinezen wat meer ballen hebben dan wij en jullie aan de grens tegenhouden en alles in beslag nemen, zoals hier ook zou moeten gebeuren.
Idealisme is leuk, maar een bedrijf dat stopt winst te maken heeft in ieder geval ter plekke geen toekomst meer; hele fabrieken zijn inclusief merknaam o.a naar China verkocht en renderen daar meestal nog wel, zolang het duren mag (denk bijvoorbeeld aan de legendarische Zündapp bromfietsen en lichte motorfietsen).
Oud 6 juli 2007, 13:55   #65
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Een bedrijf zou ook break-even kunnen draaien.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 14:02   #66
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Een bedrijf zou ook break-even kunnen draaien.
Die fase is gewoonlijk reeds (lang) en niet zelden zelfs met subsidies, gepasseerd voordat men een drastisch afschuif-besluit neemt.

Beter een telraam dan boekhoudkundig onverantwoord idealistisch gemijmer.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 6 juli 2007 om 14:05.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 15:07   #67
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Als de economische motor sputtert omwille van het invoeren van milieu-dwangregels, dan zullen er pas grote binnenlandse onrusten uitbreken. Maar dat zal mensen als Jazeker geen zak kunnen schelen, net zo min je hem zou gehoord hebben over milieu in China indien de chinese economie niet zo overrompelend was geweest. Van hyprocrisie gesproken!!!
Als het milieu onleefbaar is geworden, dan zullen er grote internationale onrusten uitbreken ...
Oud 6 juli 2007, 15:10   #68
Groentje-18

Standaard

Citaat:
China en Indië mogen gerust dezelfde tijd nemen als het Westen de tijd heeft genomen inzake milieubewustzijn.
Ja en neen.
Ja, wij hebben ons ook jarenlang niet aan milieukwesties gestoord en daardoor heeft onze economie ongestoord kunnen groeien.

Neen, want we hebben niet veel speelruimte meer ...

Het is oneerlijk voor China en Indië, maar het is zo ...
Oud 6 juli 2007, 15:12   #69
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Zijn ze bij de wereldbank op hun kop gevallen? Naast de VS zijn het vooral India en China die eens dringen werk moeten maken van hun houding tov. het milieu.
Inderdaad, en ook Japan gaat niet vooruit.

Eigenlijk weten we zelfs al grofweg wat in dat rapport staat ... vervuild (kraantjes)water, vervuilde rivieren, vervuilde lucht, een vervuilde bodem ergo ook vervuild eten enzovoort, met als gevolg een enorme toename aan milieugerelateerde ziektes als kanker ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be