Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2007, 14:13   #61
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Er zijn problemen met jongeren in A'pen, hoor.
Oké, je kent dus geen 'mess'.

Verder nog veel succes met het streven naar Utopia.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 14:18   #62
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Oké, je kent dus geen 'mess'.
Hihi.
Natuurlijk niet. :')

De laatste keer was - effe denken - ik denk 2 weken geleden op de tram (8) waar er een paar kerels 2 meiden aan't lastig vallen waren.
Dat noem ik een probleem.

Ik ben het ook niet aan het opblazen, hoor. Maar goed. Jij bent al even idioot als al die rechtse anti-islam freaks als hier. 'Iedereen die niet 100% voor mij is, is tegen'.

Citaat:
Verder nog veel succes met het streven naar Utopia.
Haha. Idiootje toch.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 14:23   #63
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hihi.
Natuurlijk niet. :')

De laatste keer was - effe denken - ik denk 2 weken geleden op de tram (8) waar er een paar kerels 2 meiden aan't lastig vallen waren.
Dat noem ik een probleem.
Een probleem is niet hetzelfde als een 'mess'.
Citaat:
Ik ben het ook niet aan het opblazen, hoor. Maar goed. Jij bent al even idioot als al die rechtse anti-islam freaks als hier. 'Iedereen die niet 100% voor mij is, is tegen'.
Je legt me woorden in de mond die ik nooit heb gedacht of geschreven.
Citaat:
Haha. Idiootje toch.
Moet ik dit niet interpreteren als een persoonlijke aanval?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 14:38   #64
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het was een uitspraak van mij, niet van Adrian Healy, en ze was inderdaad op jou bedoeld, maar dat wist Bas Lys ook wel. Het is in dit subforum blijkbaar in de mode uitspraken opzettelijk te verdraaien tot ze in het eigen voordeel passen, of het nu om uitspraken in de koran of uitspraken van medeforumgebruikers gaat. Getuigt niet meteen van intelligentie, hooguit van gewiekstheid....
Of iemand gewiekst is, of intelligent, of beide, valt moeilijk te beoordelen op dit forum.

Hoe moest ik weten dat je "zot zijn" betrekking had op een medeforumganger? Voor mij is het eenvoudig: als iemand zich niet correct weet uit te drukken kunnen zijn woorden gemakkelijk verkeerd geïnterpreteerd worden.

Als ik zo tussen de regels lees, dan beweer je dat er mensen zijn die uitspraken uit de koran opzettelijk verdraaien. Ik kan me niet herinneren dat jij ooit al aan de discussies over de koran en dergelijke hebt deelgenomen, maar daar zou dan de plaats zijn waar u uw aanklacht hard moet proberen maken.
Oud 16 juli 2007, 14:41   #65
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Een probleem is niet hetzelfde als een 'mess'.
Voor dat woordgebruik verwijs iknaar mijn eerste post. Probeer die eens goed te begrijpen.

Citaat:
Je legt me woorden in de mond die ik nooit heb gedacht of geschreven.
Ik vertaal je algemene houding op dit forum in een concreet concept.

Citaat:
Moet ik dit niet interpreteren als een persoonlijke aanval?
Dat mag.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 14:55   #66
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Goei vraag.
In de discussie toen ik het woord theorethische islam gebruikte.
Weet jij nog in welk topic dat dat was?

En ik zeg btw heel zinnige zaken hoor. Je moet ze gewoon kunnen onderscheiden van de zever.
Zou je er dan in het vervolg kunnen bij vermelden of je denkt dat je zinnig bezig bent, of dat je aan het zeveren bent?

(Mag ik terloops nogmaals wijzen op je probleem met de "h"? Het is "theoretisch", en het is "retoriek", zelfs zonder h, of met deze letter na de "r" als je't op z'n Grieks wil doen.)

Ik zal wel weer de inspanning doen om je post met jouw "theoretische islam" te zoeken.
Oud 16 juli 2007, 15:59   #67
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Goei vraag.
In de discussie toen ik het woord theorethische islam gebruikte.
Weet jij nog in welk topic dat dat was?
De discussie rond jouw "theoretische islam" heb ik teruggevonden, maar ik heb daar niet dat in gevonden waaraan je refereert.

Ik weet echter zeer goed over wat je het hebt. Omdat ik niet zou willen dat je met verkeerde ideeën blijft rondlopen zal ik het nog eens uitleggen. Ik ben namelijk de goedheid zelve.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
... En volgens de eeuwig onveranderlijke statuten van de mohammedaanse leer zijn die anderen Untermenschen, die mogen en moeten vernederd, vervolgd, afgepersd en desnoods gedood worden. ...
Citaat:
Hier spreek je een vorig stuk tekst van je tegen.
Daar werden de statuten van de islam wél veranderd. Ze werden verergerd zei je toen.
De statuten van de islam (1° de koran, 2° de hadith) zijn niet gewijzigd (toch niet sinds pakweg het jaar 1000).

De uitlegging van die statuten voert wel steeds meer naar de zuiverdere en zuiverdere, en zuiverende, toepassing.

Mensen zoals een Lincoln, DeMarokkaan, Fikr (waar is die gebleven?) en dergelijke zul je horen verklaren dat de "islam" nooit in zuivere vorm is toegepast, waarbij ze dan bedoelen nooit in zuivere vorm is toegepast na Mohammed himself en zijn vier "rechtgeaarde" opvolgelingen. Nu is dat een refrein dat reeds sinds pakweg het jaar 1000 gezongen wordt. En telkens men de leer dan zuiverder ging toepassen, bleek dat het systeem toch niet helemaal werkt, en zakte de beschaving als een pudding in elkaar.

En zo herhaalde de geschiedenis zich telkens weer, met haar begrenzingen in tijd en ruimte.

Omdat de volgelingen van Mohammed zien dat ze een gigantische achterstand hebben opgelopen tegenover de ontwikkeling die de beschaafde wereld kent, worden zij gefrustreerd en groeit het ressentiment.

Als je echt wil begrijpen wat er in de mohammedaanse wereld omgaat, kan je misschien wat literatuur doornemen. Ik kan je een heel lange literatuurlijst bezorgen, maar gezien je bekommernis eerder uitgaat naar de status van de auteur dan naar de gerelateerde feiten, raad ik u aan "La Maladie de l'Islam" te lezen van Abdelwahab Meddeb. In het gehate Frans, maar om jou terwille te zijn is er ook een vertaling naar het Engels beschikbaar: Abdelwahab MEDDEB, The Malady of Islam (originally published as La Maladie de l’Islam, 2003, ISBN 0-465-04435-2

En als je toch zo geïnteresseerd zou zijn in iets dat volgepakt zit met feiten en cijfers: ik ben begonnen met het lezen van
ARBULAN, The Theory of Islamic Expansion and Decline, http://islamicexpansionanddecline.bl...d-decline.html, April/May 2007

Dit wil ik je ook niet onthouden:
V.S. NAIPAUL, Among the Believers: An Islamic Journey, New York, 1981, ISBN 0-394-71195-5

II PAKISTAN
THE SALT HILLS OF A DREAM

p. 90

The state [Pakistan] withered; But faith didn’t. Failure only led back to the faith. The state had been founded as a homeland for Muslims. If the state failed, it wasn’t because the dream was flawed, or the faith flawed; it could only be because men had failed the faith. A purer and purer faith began to be called for. And in that quest for the Islamic absolute – the society of believers, where every action was instinct with worship – men lost sight of the political origins of their state. They forgot the secular ambitions of Mr. Jinnah, the state’s political founder, who (less philosophical than Iqbal) wanted only a state where Muslims wouldn’t be swamped by non-Muslims. Even Iqbal was laid aside. Extraordinary claims began to be made for Pakistan: it was founded as the land of the pure; it was to be the first truly Islamic state since the days of the Prophet and his close companions.
"... A purer and purer faith began to be called for ..." Had Naipaul reeds in 1979/1980 vastgesteld. Een generatie later zien we elke dag de gevolgen van die oproep.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be