![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hihi.
Natuurlijk niet. :') De laatste keer was - effe denken - ik denk 2 weken geleden op de tram (8) waar er een paar kerels 2 meiden aan't lastig vallen waren. Dat noem ik een probleem. Ik ben het ook niet aan het opblazen, hoor. Maar goed. Jij bent al even idioot als al die rechtse anti-islam freaks als hier. 'Iedereen die niet 100% voor mij is, is tegen'. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moet ik dit niet interpreteren als een persoonlijke aanval? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe moest ik weten dat je "zot zijn" betrekking had op een medeforumganger? Voor mij is het eenvoudig: als iemand zich niet correct weet uit te drukken kunnen zijn woorden gemakkelijk verkeerd geïnterpreteerd worden. ![]() Als ik zo tussen de regels lees, dan beweer je dat er mensen zijn die uitspraken uit de koran opzettelijk verdraaien. Ik kan me niet herinneren dat jij ooit al aan de discussies over de koran en dergelijke hebt deelgenomen, maar daar zou dan de plaats zijn waar u uw aanklacht hard moet proberen maken.
![]() |
![]() |
#65 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor dat woordgebruik verwijs iknaar mijn eerste post. Probeer die eens goed te begrijpen.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(Mag ik terloops nogmaals wijzen op je probleem met de "h"? Het is "theoretisch", en het is "retoriek", zelfs zonder h, of met deze letter na de "r" als je't op z'n Grieks wil doen.) Ik zal wel weer de inspanning doen om je post met jouw "theoretische islam" te zoeken.
![]() |
![]() |
#67 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik weet echter zeer goed over wat je het hebt. Omdat ik niet zou willen dat je met verkeerde ideeën blijft rondlopen zal ik het nog eens uitleggen. Ik ben namelijk de goedheid zelve. ![]() Citaat:
Citaat:
De uitlegging van die statuten voert wel steeds meer naar de zuiverdere en zuiverdere, en zuiverende, toepassing. Mensen zoals een Lincoln, DeMarokkaan, Fikr (waar is die gebleven?) en dergelijke zul je horen verklaren dat de "islam" nooit in zuivere vorm is toegepast, waarbij ze dan bedoelen nooit in zuivere vorm is toegepast na Mohammed himself en zijn vier "rechtgeaarde" opvolgelingen. Nu is dat een refrein dat reeds sinds pakweg het jaar 1000 gezongen wordt. En telkens men de leer dan zuiverder ging toepassen, bleek dat het systeem toch niet helemaal werkt, en zakte de beschaving als een pudding in elkaar. En zo herhaalde de geschiedenis zich telkens weer, met haar begrenzingen in tijd en ruimte. Omdat de volgelingen van Mohammed zien dat ze een gigantische achterstand hebben opgelopen tegenover de ontwikkeling die de beschaafde wereld kent, worden zij gefrustreerd en groeit het ressentiment. Als je echt wil begrijpen wat er in de mohammedaanse wereld omgaat, kan je misschien wat literatuur doornemen. Ik kan je een heel lange literatuurlijst bezorgen, maar gezien je bekommernis eerder uitgaat naar de status van de auteur dan naar de gerelateerde feiten, raad ik u aan "La Maladie de l'Islam" te lezen van Abdelwahab Meddeb. In het gehate Frans, maar om jou terwille te zijn is er ook een vertaling naar het Engels beschikbaar: Abdelwahab MEDDEB, The Malady of Islam (originally published as La Maladie de l’Islam, 2003, ISBN 0-465-04435-2 En als je toch zo geïnteresseerd zou zijn in iets dat volgepakt zit met feiten en cijfers: ik ben begonnen met het lezen van ARBULAN, The Theory of Islamic Expansion and Decline, http://islamicexpansionanddecline.bl...d-decline.html, April/May 2007 Dit wil ik je ook niet onthouden: V.S. NAIPAUL, Among the Believers: An Islamic Journey, New York, 1981, ISBN 0-394-71195-5"... A purer and purer faith began to be called for ..." Had Naipaul reeds in 1979/1980 vastgesteld. Een generatie later zien we elke dag de gevolgen van die oproep.
![]() |