Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2007, 16:53   #61
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Waarom wil NVA eigenlijk een eigen Vlaamse staat? Om hem nadien te privatiseren of om er iets mee te doen?

Het Vlaams Belang heeft ertegen gestemd, als ik goed ingelicht ben. Een pluim voor het VB. Als het goed is, moet het ook worden gezegd.
inderdaad, het VB heeft tegen de privatisering gestemd. De conclusie is dus dat de N-VA veel asocialer is dan het VB.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 16:54   #62
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Leterme zal ongetwijfeld weer plat op zijn buik gaan om de racisten van de NVA te plezieren. Maar tevergeefs: zo zal hij geen regering kunnen vormen. Gevolg: de bevolking zal zich tegen hem gaan keren omdat hij het niet kan.

Goed voor de B.U.B. alleszins !
Graag een bewijs voor het racistisch zijn van NVA!
Oud 16 juli 2007, 16:55   #63
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
inderdaad, het VB heeft tegen de privatisering gestemd. De conclusie is dus dat de N-VA veel asocialer is dan het VB.
Tja, waarop moeten de mensen dan WEL stemmen die Vlaamsgezind zijn?
Nu zal het stil worden......
Oud 16 juli 2007, 16:56   #64
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Waarom wil NVA eigenlijk een eigen Vlaamse staat? Om hem nadien te privatiseren of om er iets mee te doen?

Het Vlaams Belang heeft ertegen gestemd, als ik goed ingelicht ben. Een pluim voor het VB. Als het goed is, moet het ook worden gezegd.
kan ik enkel beamen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 16:59   #65
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik zit niet aan het eind van mijn Latijn, verre van, we zijn pas begonnen.
En je antwoordt niet op wat ik zeg. Uiteraard niet, want je weet goed genoeg dat je geen antwoord hebt. Dus nogmaals: Wie Vlaamse openbare dienstverlening verkoopt aan (veelal buitenlandse) privé multinationals, is per definitie geen Vlaams nationalist.
Minute papillon. Nu is het ineens Vlaamse dienstverlening, waar de Post bij mijn weten toch een nationale instelling is. Voor de rest ben ik ook geen voorstander van de uitverkoop van Vlaamse of nationale instellingen, dat heb ik trouwens nooit beweerd.
Citaat:
waar verdraai ik trouwens de waarheid? Ik heb nooit verzwegen dat ik bij CAP zit en ik ben er nu meer van ooit overtuigd dat CAP op lange termijn de Vlaamse zaak beter dient dan de N-VA. N-VA verkoopt ons land namelijk aan het buitenlands kapitaal, terwijl CAP wel degelijk kiest voor economische democratie en zelfbeschikking.
Dat heb je inderdaad nooit verzwegen, maar dit is mijn punt niet, wel dat je lid bent van een partij waarvan iedereen weet dat ze resoluut de Belgicistische kaart trekt en voorstander is van Belgische zelfbeschikking en niet van Vlaamse. Wat de N-VA betreft, ik wist niet dat ze zo machtig was.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 17:12   #66
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
vlaamsnationaal, daar ging het om. Wie Vlaamse openbare dienstverlening verkoopt aan (veelal buitenlandse) privé multinationals, is per definitie geen Vlaams nationalist.
Hiermee ben ik het volledig eens met Pelgrim!

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 18:05   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben wel voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen, maar niet voor een onafhankelijk Vlaanderen dat zou ouderwets zou zijn als de gemeenschap van de Kwakers in de US.

Natuurlijk moet de post geprivatiseerd worden. Net zoals de telefonie geprivatiseerd werd, en gelukkig de mobiele telefonie nooit publiek was (op de heel prille beginperiode na, reden waarom we direkt achter stonden op het buitenland).
In de tijd van de paardenkoetsen, was het nodig dat de staat een postdienst organiseerde, ter bevordering van het ekonomische leven.
Op eenzelfde wijze was het nuttig dat er een openbare omroep was: nu helemaal niet meer van doen.
Sabena: idem dito.

De echt-ouderwetse sossen zitten natuurlijk te jammeren dat hun vastbenoemd personeel zal krimpen ... en ze noemen dat dan maar een sociaal kerkhof. Helemaal verkeerd zijn ze.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 18:09   #68
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Natuurlijk moet de post geprivatiseerd worden.
natuurlijk niet. En "conservatief" vind ik in deze helemaal geen scheldwoord, integendeel.
Oud 16 juli 2007, 18:33   #69
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Links pretendeert steeds progressief te zijn... Niets is evenwel zo conservatief...

Maar ja, in een hangmatten heeft men ook niet veel speelruimte...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 18:36   #70
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Links pretendeert steeds progressief te zijn... Niets is evenwel zo conservatief...

Wat een complex wereldbeeld toch!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 18:37   #71
Ambiorix

Standaard

Citaat:

Ik ben maar wát graag conservatief op bepaalde vlakken. En wat "links" pretendeert kan mij niet schelen, ik spreek toch niet in naam van wat gij "links" noemt.
Oud 16 juli 2007, 18:39   #72
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou IK zelfs niet durven beweren!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 18:59   #73
Blanc-Sec
Vreemdeling

Standaard

Persoonlijk denk ik dat de klant wel degelijk kan winnen bij een privatisering. Niet alleen is de service nu vaak ondermaats, je hebt als consument vaak ook geen enkel alternatief & nauwelijks rechten als er iets misloopt. Bovendien is de Belgische post helemaal niet goedkoop. Zeker niet voor internationale zendingen. Als ik al die factoren bijeen neem, en dan de vergelijking maak met de betere privé-koeriersdiensten, sta ik op het eerste zicht eerder positief tegenover een vrijmaking van de postmarkt. En ik spreek uit ervaring, als iemand die heel regelmatig pakjes opstuurt naar & ontvangt, zowel nationaal als internationaal.

Wat ik me wel afvraag, is hoe bvb. de NVA concreet de rechten van de eindconsument wil garanderen. Momenteel is er al een ombudsdienst voor de postdiensten, maar die krijgt nauwelijks iets afgedwongen, ook niet als de klant overduidelijk in zijn recht is. Andere partijen mogen natuurlijk ook antwoorden
Blanc-Sec is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 19:00   #74
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Ik ben maar wát graag conservatief op bepaalde vlakken. En wat "links" pretendeert kan mij niet schelen, ik spreek toch niet in naam van wat gij "links" noemt.
Volledig akkoord.

Oud 16 juli 2007, 19:19   #75
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De Post moet in staatshanden blijven. Een goede communicatie- en briefleveringsdienst is noodzakelijk, en niet iedereen heeft internet de dag van vandaag, verre van zelfs. Wanneer je gaat privatiseren, krijg je situaties zoals het feit dat men postkantoren wil sluiten omdat ze niet winstgevend genoeg zijn, die dan 'vervangen' worden door 'postpunten'. Neen, net zoals de energiemarkt, het spoorwegennet en de busdiensten, moet de Post in overheidshanden blijven. Dat betekent natuurlijk niet dat het niet (veel) efficiënter kan. Maar dat laatste ligt aan de overheid zelf.
Als solidarist kan ik hiermee volledig akkoord gaan. Alle belangrijke basisvoorzieningen moeten in handen blijven van de overheid.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 19:23   #76
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als solidarist kan ik hiermee volledig akkoord gaan. Alle belangrijke basisvoorzieningen moeten in handen blijven van de overheid.
Inderdaad, en privatiseren geeft de staat even extra geld voor de verkoop, maar is dan wel voor altijd zijn staatseigendommen kwijt, ik zeg neen tegen dit ultraliberaal beleid.

Oud 16 juli 2007, 20:33   #77
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De Post moet in staatshanden blijven. Een goede communicatie- en briefleveringsdienst is noodzakelijk, en niet iedereen heeft internet de dag van vandaag, verre van zelfs. Wanneer je gaat privatiseren, krijg je situaties zoals het feit dat men postkantoren wil sluiten omdat ze niet winstgevend genoeg zijn, die dan 'vervangen' worden door 'postpunten'. Neen, net zoals de energiemarkt, het spoorwegennet en de busdiensten, moet de Post in overheidshanden blijven. Dat betekent natuurlijk niet dat het niet (veel) efficiënter kan. Maar dat laatste ligt aan de overheid zelf.
Overheid en efficientië zijn elkaars tegenpolen.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 20:40   #78
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Overheid en efficientië zijn elkaars tegenpolen.
en op basis van welke empirisch getoetste natuurwet zegt u dat?
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 21:58   #79
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Volledig akkoord.
Mag men papegaaien aaien?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 22:46   #80
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mag men papegaaien aaien?
OK ik geef toe dat ik het bijna altijd eens ben met Pelgrim, hij is mijn alter ego

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be