![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() om verder te gaan op zonnecellen.
Ik heb wat opgezocht en veel te duur voor wat het is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kijk, als jij o zo graag wil fantaseren over het wonderlijke de dat de mens nog allemaal zal vinden op vlak van zonnecellen, dan doe je dat toch zeker. Je zal er niet veel mensen mee overtuigen, en mij al helemaal niet, maar laat dat je verder niet tegenhouden om de voluntarist uit te hangen. Nobody cares anyway ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je hebt dus geen electriciteitsrekening meer, maar krijgt zelfs geld terug.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 augustus 2007 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel te kostelijk voor wat het opbrengt. Ik ben echter wel een fan van energie via warmtepompen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik hoef jou in niets te overtuigen, ik zeg enkel dat ook jij niet alles weet wat men nog gaat uitvinden. Dat is alles. En zelfs daar is je ego veel te groot voor. Geen zorgen, vele universitairen hebben dat probleem. Kzou niet weten wat voluntarist is...opnieuw geen zorgen, er zijn nog veel mensen die intelligent willen overkomen door moeilijke woordjes te gebruiken. Ze vinden zich veel slimmer en belangrijker dan anderen simpelweg omdat ze een moeilijk woordje gebruiken dat misschien anderen wel eens niet zouden kennen. ![]() Kortom, deze planeet kende men eerst niet en men WIST dat hij ook niet kon bestaan. Vandaag de dag is hij er en WEET men dat men fout was. Dat is alles. Of jij het nu kunt toegeven of niet, het blijft een bewezen feit.
Laatst gewijzigd door illwill : 12 augustus 2007 om 10:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kweet niet wat jij betaald aan electriciteit per jaar maar...ik haal het er toch wel uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() 30 000 euro om 4000 Kwh jaarlijks te hebben ( gezinnen met 2 kinderen verbruiken gemiddeld rond 4000 Kwh per jaar) vind wel zeer kostelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nobody cares anyway ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Dus, het brengt zijn geld niet op. Anders zouden ze er niet drie keer zoveel aan moeten geven.
Laatst gewijzigd door Sfax : 12 augustus 2007 om 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euhm, hoe kom jij aan 30.000 euro per jaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar denk je ook nog dat je voor iedereen mag spreken. Zoals ik al zei, geen probleem er zijn er nog die dit van zichzelf vinden. Wat niet gaat veranderen is het feit dat jij niet alles weet van fysica en het zijn trouwens MIJN verhaaltjes niet. Jij maakt je eigen verhaaltjes misschien maar ik niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
We betalen geen €1800 per jaar aan gas en electriciteit. 60000/1800=33.3 jaar vooraleer ik winst zou maken.
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() De overheid reikt subsidies uit voor het plaatsen van zonnepanelen en betaalt je 450 euro per geproduceerde 1000 kwh voor gegarandeerd 20 jaar.
Hierdoor zou je gemiddeld op 10 jaar je investering hebben terugverdiend. De zonnepanelen staan onder een garantie van 20 jaar en gaan meestal 25 jaar mee. Voor jonge gezinnen is het dus zeker een aanrader. Hier kan je trouwens je winst berekenen bij de installatie van een zonneboiler: http://www.energiesparen.be/energiew...onneboiler.php
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 augustus 2007 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je je investering er enkel uithaalt dankzij irreële subsidies van de overheid, dan is het het niet waard om die investering te doen, tenzij het om een éénmalige subsidie gaat. Anders is de kans veel te groot dat je je toegezegde subsidie na een half jaar kwijt bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu betaald de overheid je nog een subsidie, en verplicht de electriciteitsleveranciers de stroom af te nemen tegen de 3 voud van de commerciële prijs. Maar wat als de overheid zijn hoofd uit eigen kont haalt, en inziet dat het een onrendabel systeem is, dat alleen de belastingbetalers geld kost, en het milieu niet spaart. Dan zit je daar, met een peperdure investering die zichzelf nooit terug betaald. Voor €10 000 instaleer ik vrolijk een generator die of op bio fuel loopt. Alleen een onafhankelijke bron van biofuel heb ik nog niet. En heb ik ook een overschot aan electriciteit, op 24u 7/7 basis. Zou de staat de electriciteitsleveranciers ook verplichten deze CO2 neutrale electriciteit te kopen aan de 3voudige prijs? ************************************************** ***** Wat ik vermoed is dat onze overheid iedereen gaat aansporen tot het leggen van zonnepanelen. En eenmaal een kritische gens overschreden, een belasting gaat opleggen op "bruikbaar dakoppervlak". Zodanig dat zonnepaneelgebruikers er geen voordeel meer uit halen, maar dat de niet gebruikers er dubbel onder gebukt gaan.
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, gebruik nog maar wat moeilijke woordjes...verandert niets aan het feit. Ik strooi niets rond, ik zeg enkel wat ik hierboven zeg. Je moet nogal een arrogant kereltje zijn om te beweren dat er nooit nog iets gaat uitgevonden worden met kennis die jou petje te buiten gaat LOL, maar dat is jou probleem, niet het mijne
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
En die stroomproductie tegen 3x het tarief van stroomafname is gegarandeerd via een contract tot 20 jaar na de aankoop van de panelen. Zomaar stopzetten kan dus niet, vandaar dat het de investering wel waard is.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Die zonnepanelensubsidies gelden enkel voor particulieren. Die voor bedrijven heeft de overheid stopgezet wegens een te grote vraag voor het budget. Ik vermoed ook dat dit op termijn zal gebeuren voor particulieren, zeker als zonnepanelen financieel interessanter worden door een verhoogde energieprijs en lagere productiekosten. Voor degenen die al zonnepanelen hebben gekocht valt de subsidie niet stil want de overheid garandeert contractueel dat ze de overtollig geproduceerde stroom afkoopt tegen dat tarief tot twintig jaar na de installatie. Als ze dat niet zouden doen, krijg je je investering op termijn ook terug betaald. Het duurt alleen iets langer (de hele levensduur van de zonnepanelen mogelijk), afhankelijk van de hoogte van je energiefactuur en de energieprijzen.
![]() |
![]() |